Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:29

Vandaag even in een uur tijd zeker 20 oplichters ontmaskerd die nep Swarovski sieraden verkopen.
Helaas zijn er nog een stuk of 10 die helaas toch niet geblokkeerd werden door Vinted. Waarschijnlijk omdat ze al wat langer op Vinted actief zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 06:43

foxy80 schreef:
_Nadia_ schreef:
Gewoon doen ja. Wij verkopen de meeste Kerst items in Januari en Augustus, heel vreemd.

Zomerkleding doet het ook altijd wel goed in de winter omdat mensen op vakantie gaan en de winkels natuurlijk geen zomerkleding meer hebben. Ik heb regelmatig zomerkleding gekocht in November omdat we in December naar een warmere plek gingen en kinderen huis hun kleding gegroeid waren.

Dat. Of men besluit te scheiden en garderobe wordt gesplitst en dan moet er een extra Zwembroek bij, extra pyjama etc. Is ook de reden dat nauwelijks gedragen kinderkleding op vinted staat. Dubbele Kleerkast = helft minder dragen!

Oh daar heb ik nooit zo bij stilgestaan eigenlijk. Ging er gewoon vanuit dat het vaak net als hier zou zijn: iets dat gewoon is blijven liggen omdat er andere favorieten waren.

Ik koop altijd veel vooruit zodat ik kan shoppen in eigen voorraad zeg maar :=
Vind dat erg fijn want als je dan iets groters nodig hebt, dan grijp je niet mis en hoef je niet helemaal in de stress bij winkels te gaan zoeken.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 17:07

Ik heb er een shirtje op staan voor 7,50. Krijg ik een reactie:
Kan je nog wat veranderen qua prijs want de verzendkosten komen er nog bovenop.

Meid die zijn 1.50 waar heb je het over :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 18:46

Nou voor mij toch minimaal €2,69

Vind dat vooral bij echt goedkope aankopen altijd zo zuur :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 19:02

Ja en de kopers bescherming. Dan tikt het soms best aan.

Hier ook nog nooit lager dan 2,69 gezien trouwens.

Maargoed anderzijds. Verzendkosten zijn niet het probleem van de verkoper vind ik.

Ik heb veel Fransen die er over mekkeren. Ja kan er niets aan doen. Koop dan in Frankrijk ..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 19:23

Oh nee het is zeker niet het probleem van de verkoper maar inderdaad, €7,50 + €1,07 kopersbescherming + €2.69 verzenden maakt €11,26.

Ik probeer daarom ook vaak verkopers te zoeken waarbij ik meerdere dingen tegelijkertijd kan kopen en koop zelfs wel eens iets wat ik niet per se wilde hebben maar dat is met name bij speelgoed voor de kinderen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:04

Kun je tegenwoordig bieden wat je wil?

Ik krijg zoveel onzin biedingen ..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:17

pmarena schreef:
Oh daar heb ik nooit zo bij stilgestaan eigenlijk. Ging er gewoon vanuit dat het vaak net als hier zou zijn: iets dat gewoon is blijven liggen omdat er andere favorieten waren.

Ik leerde dit ook maar van een mama toen ik iets in het dorp verderop ging ophalen. Kon zo uit de kleerkast shoppen.

pmarena schreef:
Ik koop altijd veel vooruit zodat ik kan shoppen in eigen voorraad zeg maar :=
Vind dat erg fijn want als je dan iets groters nodig hebt, dan grijp je niet mis en hoef je niet helemaal in de stress bij winkels te gaan zoeken.

Absoluut. Niks erger dan een kind dat op een druilerige morgen de rits van zijn jas kapot trekt, of om 8 u opeens roept dat zijn schoenen nu toch echt te klein zijn... Lang leve voorraad.

Django_Mette schreef:
Ik heb er een shirtje op staan voor 7,50. Krijg ik een reactie:
Kan je nog wat veranderen qua prijs want de verzendkosten komen er nog bovenop.

Meid die zijn 1.50 waar heb je het over :')

Tja, kopersbescherming en pakjespost verzenden, het tikt aan. Hier is het minimum met homerr 2.89 en 0.75 kopersbescherming dacht ik

Tip van flip: als je iets (ver)koopt dat perfect met brievenbuspost kan, in de categorie kinderen - meubilair kan je alleen aangepaste verzending aanduiden. Op het moment dat er gekocht wordt, moet de verkoper dan de verzendkosten ingeven (van een postzegel of 2 dus) en een foto maken van de enveloppe met postzegel erop. Zo koop je toch via vinted met kopersbescherming zonder pakketpostkosten. Heb het zelf al eens zo gedaan. Maar dan moet je die advertentie dus wel pas maken als de verkoop zo doorgesproken is en gelijk op reserveren zetten.

Een vraagje voor de die-hard vinted sellers die regelmatig wat erop zetten, vanalles wat verkopen gaande van kleding over vintage tot speelgoed: wat is jullie top verkoopdag? Is dat maandag? Of dinsdag?
En wanneer geeft men gemiddeld het meeste uit per item? Want misschien is zondag wel niet populair maar geeft men dan net sneller meer uit omdat het einde weekend is? Of is het geld dan op en speelt dat effect alleen maandag?
Ik heb nu eens zelf de analyse gemaakt na 8 maanden vinted en ik stond echt te kijken van de dag waarop ik het minste verkopen heb en waarop ik gemiddeld het laagste bedrag incasseer. Ik geef de cijfers woensdag, ik laat jullie ondertussen eens denken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:31

Gebaseerd op de omzet ben ik een die-hard vinted gebruiker maar ik gooi altijd een hele sloot in 1x online. Daar is vaak ook 80% van weg binnen een week dus kan daar niet echt een moment of dag aan plakken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:34

Is dat voor de verkoper niet teveel risico, om met postzegels te verzenden?
Ik zie het dan al kwijtraken of dat je iemand treft die geen zin heeft om te betalen en zegt dat het niet is aangekomen....en dat Vinted dan zegt ja sorry geen verzekering en geen verzendbewijs dus pech voor jou....

Hier geen specifieke dagen qua kopen of verkopen volgens mij.
De 1 heeft meer tijd op een andere dag dan de ander :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:24

Goeie vraag foxy.
Hier denk ik vrijdag.

Zondag valt me tegen. Ik dacht dat dat een goede dag zou zijn maar absoluut niet.

Vandaag is de dag van de onzin biedingen :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:51

En 1 postzegel is inmiddels ook al €1,19 ofzo? Dus als je 2 postzegels nodig hebt vanwege het gewicht ben je in principe al even duur als de goedkoopste verzendoptie...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:52

Vinted loopt momenteel steeds vast bij mij :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 07:16

Ja hier gisteren steeds een storingsbericht van Vinted.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 08:43

Klis schreef:
Waarom :')

[ Afbeelding ]

Dit heb ik uit principe niet geaccepteerd :')

Jeee, wat flauw

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 12:01

Oh hier geen last gehad gister.
Ik krijg steeds meer mannen die spullen kopen. En die kopen gewoon zonder te miepen +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 12:39

Ik ga in vervolg niks meer uit Frankrijk kopen, alleen dpd blijkbaar bij velen en simpel shirt wordt ineens twee keer zo duur.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:28

Kom hier even binnenvallen met een vraagje.
Ik heb sinds een paar dagen steeds dat ik alleen homerr en soms DPD kan zien/selecteren, ook kopers bij mij krijgen geen andere opties. Iemand hier nog meer problemen mee of misschien een idee wat er aan de hand kan zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:49

Waarschijnlijk eind van de middag, dan vallen er opties weg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 18:44

Ik had vorige week een legging gekocht en van te voren gevraagd als ze hem snel kon verzenden, dat beaamde ze…
Nu heeft ze hem vandaag op de laatste dag verzonden, zo flauw….

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:03

pmarena schreef:
Waarschijnlijk eind van de middag, dan vallen er opties weg.

Dat dacht ik dus ook, maar inmiddels met meerdere (ver)kopen geprobeerd, ochtend middag, nacht, maakt niks uit, soms is dpd ook te zien, maar meeste tijd alleen homerr..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:31

Ik lees al even mee. Nog niets verkocht, en ook niet super veel gekocht. Inmiddels een boek, en net mijn 2e paar schoenen. Ik ben benieuwd!

Twee vraagjes:

Doen jullie altijd bieden? (Goed uitziende schoenen voor 5 euro vind ik bieden echt onzinnig)

Als je direct koopt, doen jullie dan ook nog even een getypt berichtje? Ik vind het zo suf op een knop drukken, betalen, zonder interactie, al is het ook wel weer super fijn, handig en snel :=

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:35

Tancreda4 schreef:
Ik lees al even mee. Nog niets verkocht, en ook niet super veel gekocht. Inmiddels een boek, en net mijn 2e paar schoenen. Ik ben benieuwd!

Twee vraagjes:

Doen jullie altijd bieden? (Goed uitziende schoenen voor 5 euro vind ik bieden echt onzinnig)

Als je direct koopt, doen jullie dan ook nog even een getypt berichtje? Ik vind het zo suf op een knop drukken, betalen, zonder interactie, al is het ook wel weer super fijn, handig en snel :=

Haha, ik vind dat zonder interactie soms ook wat vreemd aanvoelen ja. Ik zeg meestal iets van ‘alvast bedankt :D ‘ of iets in die trant :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:45

Tancreda4 schreef:

Twee vraagjes:

Ja, ik bied altijd wel eigenlijk, waarom niet? Proberen kan altijd ;) Tenzij ik het perse nu wil hebben, dan niet.

Als iemand bij mij koopt, krijgt diegene altijd een berichtje, iets in de trant van bedankt voor je aankoop, ik zal het goed verpakken en je nog een foto sturen van het pakket voor ik het naar je verzend. Zoiets :)
Sturen altijd foto's voor als er wat gebeurt met het pakket en een beetje sociale interactie vind ik zelf ook wel prettig.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:48

Ik hou van geen interactie!
Als ik verhalen wil typen ga ik wel een boek schrijven :+