Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:07

Ashleytjuhh schreef:
Mensen blijven raar. ze vragen wat het minium is geef je een prijs gaan ze er onder zitten :roll: denk ik jaa pannenkoek je vraagt net wat het minimum is. :roll:

Ik had er net ook zo een, bieden vanaf 35 euro en dan 25 bieden.

Maar daarnaast zag ik ook dat ik een aantal weken terug op deze koekenbakker heb zitten wachten voor jan doedel. Dus ik heb aangegeven dat hij lekker door moest zoeken.

Hij vroeg wel waarom, dus dat heb ik uitgelegd. En zijn bod was te laag! :)) Dus toedels.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:59

upendo schreef:
Lisitano schreef:
Ik zou het gewoon vragen. Wie weet kan ze niet lopen door complicaties ;)

Maar dan kan ze toch aan haar netwerk vragen of iemand misschien tijd heeft om het op te halen?

Waarom maak je de weggever daar mogelijk verantwoordelijk voor?

Tuurlijk kan dat. Als je je netwerk dichtbij hebt.
En vragen kan altijd, andersom is het natuurlijk net zo kort lopen dus wie weet kwam het prima uit.
Gratis babykleding gaat meestal naar de minder bedeelden.

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:11

Sorry, ik snap dat echt niet. Als ik spullen gratis weggeef is dat omdat ik er iemand blij mee wil maken maar ook zo weinig mogelijk gedoe ermee wil hebben.

In mijn ogen valt brengen onder gedoe. Dan had ik er net zo goed geld voor kunnen vragen. :=

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:12

Kimberley_ schreef:
Krijg op mijn splinternieuwe ariat fatbabys een bod van 25 euro.. :j

Haha nee heb er maar een bieden vanaf prijs van gemaakt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:13

Ik moet wel zeggen: een moeder die het moet hebben van gratis babykleding op Marktplaats en die niet de beschikking heeft over een auto, daar zou ik het eigenlijk met liefde langs brengen, zo net voor Kerst. :o

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:14

Heb ook eens zo iemand hier op de weggeefhoek gehad. Of ik t ff wilde brengen. En anders “ keek ze wel even wanneer het schikte”.
Hoepel op joh… gratis, doe zelf eens moeite.

( en deze dame, jonge griet, had al eerder eens iets opgehaald dus ik wist dat ze daar prima toe in staat was)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:21

Gini schreef:
Ik moet wel zeggen: een moeder die het moet hebben van gratis babykleding op Marktplaats en die niet de beschikking heeft over een auto, daar zou ik het eigenlijk met liefde langs brengen, zo net voor Kerst. :o

1 kilometer lopen is 10 minuten/kwartiertje. Daar heb je geen auto voor nodig.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:37

Als ze op 20 kilometer afstand had gewoond, had je het wel gebracht?
Ik snap gewoon niet zo goed dat je dan haar adres vraagt. Kijk, als jij niet wilt brengen, wil je niet brengen, dat is je goed recht. Maar dan is het antwoord op de vraag 'wilt u het komen brengen?' heel eenvoudig 'nee'. Wanneer de gever mijn adres vraagt zie ik dat als een 'goh ja, wil ik wel doen'. Waarom anders mijn adres vragen? Ik zou me van geen kwaad bewust zijn dat ik de gever in kwestie aan het irriteren ben.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:02

Caira schreef:
Ik had een zak baby kleding er gratis op staan.

Hoi is deze er nog?

Jazeker.

Mooi, wilt u hem brengen ik heb geen auto.

Waar woon je dan?

Ja daar en daar (1km verderop)

Nou dan denk ik echt wtf ga lopen, of ben ik dan te streng?

Ligt de zak je in de weg? Dan zou ik hem wegbrengen, zo niet zou ik netjes aangeven dat het gewoon opgehaald kan worden. :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:11

Gini schreef:

Maar dat zijn aannames. Kan ook zijn dat iemand die kleren gratis van marktplaats haalt en vervolgens doorverkoopt. En dat ze wel een auto heeft, maar geen zin heeft moeite te doen.

Je weet het gewoon niet. Ik ben het hier met de verkoper eens dat je in eerste instantie moet zorgen dat je iets kan afhalen als je ergens op biedt. Bovendien kun je ook op de fiets komen :-)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 01:13

Wegbrengen heb ik geen moeite mee als het net zo ver is als naar een pakketpunt rijden. Gratis dingen doe ik alleen via de school appgroep(dan wissel je het op t schoolplein uit) en anders zet ik t aan de stoep en als er dan nog overblijft breng ik t naar de kringloop.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:45

De zin; " Ik ga het even overleggen" Is nog steeds een manier om te zeggen: " Meh, ik doe het toch maar niet" he? :))

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:46

Ik heb een maand geleden geboden en berichtje gestuurd. Krijg ik nu een berichtje terug: ‘Sorry, zie het nu pas!’

Eeeuuhhhhhh je weet toch dat je dingen op mp hebt staan? :+

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:58

Ja dat had ik ook. Zag iets leuks berichtje gestuurd en geen reactie terug. Na 10 dagen nogmaals de vraag gesteld. Weer totaal geen reactie.

Dus nu maar gestuurd dat ze blijkbaar niet echt wil verkopen . Ook niets terug.

Doeiiiiiiii

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 14:59

Pff, echt irritant vind ik dat idd. Wil je nou verkopen of niet? Ik voel me soms al 'schuldig' als ik de dag erna pas reageer! :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:03

Zo zoek ik iemand die mij even tijdelijk kan helpen met mijn wei uitmesten. Maar de communicatie gaat zo stroperig, laat maar waaien. :))

Zondagmiddag kreeg ik een berichtje, meteen op gereageerd. Maandagavond weer reactie gekregen, weer direct gereageerd en tot nu toe is het stil aan de overkant.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:49

Hier iemand die 10 euro biedt op iets van 80 euro. Daar reageer ik niet eens op. Meestal reageer ik overal op maar niet op zoiets.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:52

Ik had nog niet geboden maar gevraagd of de kinderdvd wel in het nederlands gesproken was.

Daar ben ik nl een keer mee de boot ingegaan. Verder kon ik ze zo ophalen mocht dat zo geweest zijn

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 20:41

Ok, in het geval van de “ik ga even overleggen” komt ze er zowaar op terug. :')

Maar helaas pindakaas was er iemand sneller met beslissen, vanmiddag verkocht! :))

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:35

Gini schreef:
Als ze op 20 kilometer afstand had gewoond, had je het wel gebracht?
Ik snap gewoon niet zo goed dat je dan haar adres vraagt. Kijk, als jij niet wilt brengen, wil je niet brengen, dat is je goed recht. Maar dan is het antwoord op de vraag 'wilt u het komen brengen?' heel eenvoudig 'nee'. Wanneer de gever mijn adres vraagt zie ik dat als een 'goh ja, wil ik wel doen'. Waarom anders mijn adres vragen? Ik zou me van geen kwaad bewust zijn dat ik de gever in kwestie aan het irriteren ben.

Ik heb er ook eens zo eentje gehad. Had 2 stenen vazen met prullen erin gratis af te halen staan. Vroeg ze ook of ik het kon brengen. Ik heb toen ook gevraagd waar ze woonde, omdat ik dan misschien mee zou kunnen denken met OV bv. Maar toen bleek ze ook om de hoek te wonen. Toen heb ik ook voorgesteld om dan te komen lopen, desnoods 2 keer als het te zwaar zou zijn in 1x.. Heel eerlijk, ik vind het best brutaal om iets én gratis te willen hebben én er dan ook nog eens geen moeite voor te willen doen. Je hoeft heus niet op de stoep te liggen uit pure dankbaarheid, liever niet, maak er ook liever iemand blij mee. Maar een beetje moeite ervoor willen doen is dan wel meer in evenwicht voor iets wat je gratis mee kan nemen, voor
mijn gevoel dan. Als je het bij de Kringloop zou moeten halen, moet je er ook nog voor betalen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:00

Ik ben aan het opruimen. Mijn schoonouders hebben toen ze kleiner gingen wonen allerlei spul hier gedropt. Ik heb al wat spullen op Marktplaats gezet maar heb geen idee wat dingen waard zijn daarom heb ik ze op bieden gezet. Natuurlijk krijg ik nu allerlei vragen met wat ik er minimaal voor wil hebben maar wat moet je daarop antwoorden als je geen idee hebt wat iets waard is?

Het gaat o.a. om een antieke verrekijker. Er is een meneer die er 20 euro voor bood en daar 1,5 uur voor wil rijden. Geen idee of ik dat serieus moet nemen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:11

Ik moest al een hele tijd iets te koop zetten, gisteravond heel laat even snel met slechte foto's en advertentie in elkaar geflansd.

Vanochtend 2 berichten of het er nog was, eentje bood gelijk de vraagprijs, geld werd alvast overgemaakt en het wordt morgen opgehaald, volgens mij wou die het graag hebben :+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:57

petra8 schreef:
Ik ben aan het opruimen. Mijn schoonouders hebben toen ze kleiner gingen wonen allerlei spul hier gedropt. Ik heb al wat spullen op Marktplaats gezet maar heb geen idee wat dingen waard zijn daarom heb ik ze op bieden gezet. Natuurlijk krijg ik nu allerlei vragen met wat ik er minimaal voor wil hebben maar wat moet je daarop antwoorden als je geen idee hebt wat iets waard is?

Het gaat o.a. om een antieke verrekijker. Er is een meneer die er 20 euro voor bood en daar 1,5 uur voor wil rijden. Geen idee of ik dat serieus moet nemen.

Ik vind het wel verdacht als iemand voor zo weinig geld zo'n eind wilt rijden. Kan je niet gewoon die items googlen en kijken wat anderen ervoor vragen?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:21

petra8 schreef:

Ga met mijn voorganger mee... even googelen en uitzoeken.
20 euri en anderhalf uur rijden... dan zal die wel het 3 á viervoudige waard zijn :)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:21

Kon de dingen niet vinden op Google. Mijn schoonvader is 80 dus wie weet hoe oud sommige spullen zijn.....

Aan de andere kant ben ik ook wel blij als het hier een beetje opruimt en ik van de zooi van mijn schoonouders af ben. :)