Gini schreef:Als ze op 20 kilometer afstand had gewoond, had je het wel gebracht?
Ik snap gewoon niet zo goed dat je dan haar adres vraagt. Kijk, als jij niet wilt brengen, wil je niet brengen, dat is je goed recht. Maar dan is het antwoord op de vraag 'wilt u het komen brengen?' heel eenvoudig 'nee'. Wanneer de gever mijn adres vraagt zie ik dat als een 'goh ja, wil ik wel doen'. Waarom anders mijn adres vragen? Ik zou me van geen kwaad bewust zijn dat ik de gever in kwestie aan het irriteren ben.
Ik heb er ook eens zo eentje gehad. Had 2 stenen vazen met prullen erin gratis af te halen staan. Vroeg ze ook of ik het kon brengen. Ik heb toen ook gevraagd waar ze woonde, omdat ik dan misschien mee zou kunnen denken met OV bv. Maar toen bleek ze ook om de hoek te wonen. Toen heb ik ook voorgesteld om dan te komen lopen, desnoods 2 keer als het te zwaar zou zijn in 1x.. Heel eerlijk, ik vind het best brutaal om iets én gratis te willen hebben én er dan ook nog eens geen moeite voor te willen doen. Je hoeft heus niet op de stoep te liggen uit pure dankbaarheid, liever niet, maak er ook liever iemand blij mee. Maar een beetje moeite ervoor willen doen is dan wel meer in evenwicht voor iets wat je gratis mee kan nemen, voor
mijn gevoel dan. Als je het bij de Kringloop zou moeten halen, moet je er ook nog voor betalen.