Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosDeG

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 00:04

Ik ga niks zeggen over de belastingdienst wij hebben ruim 2000 euro terug gehad.
En ook nog voor de dagtekening van de brief (ruim 1 week eerder).

Maar normaal altijd gejankt met ze :')

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 00:09

Achja van het voorjaar kreeg ik 1500 van hun, moet mag ik 777 terug betalen. -O-

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 00:13

Ik vind het super stom dat ze eerst brieven sturen waarin staat dat alles oké is en dan een half jaar tot jaar later krijg je ineens een dikke rekening op de mat, omdat ze het toch nog eens nagerekend hebben. En dan het liefst zo snel mogelijk betalen. Pfff..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 01:07

LukieBradley schreef:
SdaphneS schreef:
De belastingdienst.
Man wat een ellende. :

Hou op schei uit {:)-:( van de week weer tig weet ik het hoeveel minuten in de wacht gestaan voor het zoveelste telefoontje :+
Ik denk dat ze standaard een melding krijgen als ik bel: pas op voor deze vrouw _O-
Maar goed betalingsregelingen lopen nu blijkbaar automatisch en ben over anderhalf jaar een keer klaar als wrsch de volgende toeslagterugbetaling ook alweer klaar staat ofzo _O-
Echt om te janken

Waar ik me dan aan erger is vooral dat je halverwege het jaar ineens bericht kreeg over de euro’s terug betalen van 2018
En ineens een maand daarna komt er nog 1 van oja in 2017 teveel zorgtoeslag ontvangen dus ook nog even 65 extra terug betalen.
Volgens mij hebben ze geld nodig ofzo en gaan ze ineens bedenken weet ik het hoeveel brieven naar iedereen te sturen om maar terug te moeten betalen

Ik vraag mij serieus af of het allemaal wel goed gaat. :=

Zeker als je dan ook nog hoort dat ze een onderzoek willen naar de belastingdienst.
https://wnl.tv/2019/10/28/cda-nieuw-ext ... t-burgers/
https://wnl.tv/2019/09/16/ambtenaren-be ... genfraude/

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 01:58

Ik sliep net want ik was moe. En werd wakker geschreeuwd door een of ander feestje. Maar kan de ramen niet dicht doen. Want de verwarming kan niet uit en dan wordt het extreeeeem warm hier. Denk aan 25-30 graden. Dus dan slaap ik ook niet... mensen aanspreken durf ik ook niet want ben alleen in het buitenland...

Edit: ramen dicht helpt niet want een of andere valse Hongaarse poedersuiker trol zingt heel hard en vals happy birthday.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 02:08

MarlindeRooz schreef:
Ik sliep net want ik was moe. En werd wakker geschreeuwd door een of ander feestje. Maar kan de ramen niet dicht doen. Want de verwarming kan niet uit en dan wordt het extreeeeem warm hier. Denk aan 25-30 graden. Dus dan slaap ik ook niet... mensen aanspreken durf ik ook niet want ben alleen in het buitenland...

Edit: ramen dicht helpt niet want een of andere valse Hongaarse poedersuiker trol zingt heel hard en vals happy birthday.

Da's heel vervelend, maar hier moest ik wel even hardop om lachen :')

Ik heb niet genoeg gegeten vanavond, en nu heb ik trek en kan ik niet slapen...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 04:00

Mijn man snurkt en ik wil slapen..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 08:24

Dat het niet goed gaat bij de belastingsdienst is duidelijk :+ maar idd dat hoorde ik inderdaad ook.
Alleen de pest is dat we alsnog heel veel moeten terug betalen en er niet onderuit kunnen.
Dit jaar heb ik mijn huidige toeslagen gewoon laten lopen omdat het niet anders kon even maar volgend jaar ga ik mijn salaris een stuk hoger zetten. Dan maar minder toeslag... als je er recht op hebt krijg je het toch wel terug met he aangifte.
Dus ik ben alvast aan het berekenen en begrotingen aan het maken _O- ook een ergernis _O-
Hoewel ik dit jaar echt al 4 of 5 brieven heb gehad dat toeslagen zijn aangepast na nieuwe berekeningen (kreeg steeds minder) en vorig jaar was dat niet %)
Afijn ik snap er geen drol van. Dit jaar een pak minder verdiend en je zou dus denken meer toeslag dan maar het is alleen maar minder _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:01

Dat het allemaal even niet goed gaat en ik even geen licht aan het einde van de tunnel zie.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:11

De 2 oudste kinderen van mijn vriend.. :roll: nu al..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:37

DeMolenhoek schreef:
Dat het allemaal even niet goed gaat en ik even geen licht aan het einde van de tunnel zie.

Wat vervelend allemaal :(:) wil je er iets over kwijt? (Mag ook in pb hoor)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:49

Dat ik extra opsta vandaag om het eerste rondje te doen met de hond, om mijn man nog wat rust te gunnen waar hij zo blij mee was na een hele lange werkweek, en dan kom ik terug en is hij toch maar al opgestaan >;)
Grrr. Dan had ik gewoon in bed kunnen blijven liggen hoor, want ik was ook nog doodmoe {:)-:(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:56

Na het Hongaarse trollenkoor wakker worden met enorme hoofdpijn. En ga vandaag allemaal mensen ontmoeten die ik niet ken en het is hier stikheet in huis. :n

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:04

Dat klotevuurwerk. Mag van mij een verbod op.

En het feit dat ik al een week uit de running ben vanwege ziekte. Wanneer wordt het nu eens beter? -O-

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:25

Nayomie schreef:
Dat klotevuurwerk. Mag van mij een verbod op.

En het feit dat ik al een week uit de running ben vanwege ziekte. Wanneer wordt het nu eens beter? -O-

Nou amen. Hier al 2x late avonden achter elkaar. WHY

En echt met oud en nieuw vind ik het leuk hoor maar dat duurt nog 2 maanden verdorie

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:49

Ook van mij een ergernis dat vuurwerk. Heus met oud en nieuw prima, ga je goddelijke gang maar...
Alleen je verpest het gewoon door nu al af te steken en daarmee overlast te veroorzaken. ( en angst bij vele dieren niet te vergeten)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:57

Dat ik een leuke opleiding dacht gevonden te hebben, maar nu zijn er dus waarschijnlijk heel weinig banen in én is het loon ook niet echt denderend..

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:08

ScarOfWars schreef:
Dat ik een leuke opleiding dacht gevonden te hebben, maar nu zijn er dus waarschijnlijk heel weinig banen in én is het loon ook niet echt denderend..

Welke opleiding?

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:09

Whale schreef:
ScarOfWars schreef:

Welke opleiding?

Dierverzorging

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:10

Kan je beter geen opleiding volgen. :o betaalt inderdaad slecht, als je al werk vindt. :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:12

Dat ik er nu nog even achter kom dat ik mijn tentamen van morgen verkeerd (niet volledig) heb voorbereid wat betreft het leren van Spaans werkwoordsvormen. Nu op hoop van zegen nog even wat regeltjes in mijn hoofd stampen maar ik gok toch wel op een onvoldoende.. :(

Whale

Dat dacht ik al ja. Is inderdaad weinig werk in te vinden (al zullen ze op de opleiding het tegenovergestelde zeggen, heb het 1 jaar gedaan en toen ermee gestopt) en verdient inderdaad slecht.

ScarOfWars

MarlindeRooz schreef:
Kan je beter geen opleiding volgen. :o betaalt inderdaad slecht, als je al werk vindt. :=

Yup, maar dat is dus het hele probleem. Ik weet al gewoon niet wát ik wil studeren, en begin dus nogal wanhopig te worden.
En juist dat ik dacht dé opleiding gevonden te hebben, valt het dus weer tegen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:27

ScarOfWars schreef:
MarlindeRooz schreef:

Yup, maar dat is dus het hele probleem. Ik weet al gewoon niet wát ik wil studeren, en begin dus nogal wanhopig te worden.
En juist dat ik dacht dé opleiding gevonden te hebben, valt het dus weer tegen.

Wil je mbo niveau 4 doen of wat wil je? Want je kan ook werken - leren doen bijvoorbeeld. En dan bijvoorbeeld retail kant en dan in een dierenwinkel werken bijvoorbeeld.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:29

Het plan was on mbo 4 bbl dierverzorging te gaan doen ( Dan wordt je ook opgeleid om je eigen bedrijf te starten of iets in die richting iig)