Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 20:50

Nogmaals gefeliciteerd Niwla!!
Ik vond een zomerbaby ideaal. Geen kruikjes, muts snel af. Alleen zonde van de kleertjes.

Zet idd maar hier appeltje!

Zonnesteek is echt ruk. Heb het ieder jaar wel keertje. Even goed warm en gelijk steken in ogen, hoofdpijn, dizzy en koorts. Gaat nu weer wat beter.

Juul heeft net uren met dr neefjes in dr zwembad gespeeld in de blote bibs.
En spontaan vandaag eventjes potjes zindelijk geworden. Gelijk zonder ongelukjes. *\o/*

Tartine bestelling is ook gekomen. Julia was dolgelukkig ermee. Maar weer die green vallende maten.
Dr broekje is een 3Y en echt groot nog. Blousje 4Y en past dus nu perfect. Alles verder in de sale gaat bestel ik nog maar een 5Y voor volgend jaar.

Voor Sophie voor volgend jaar een 2Y besteld. Zou met een 80/86 overeen moeten komen. Denk dat Julia het vestje nog past :=

Maar goed het is wel weer super mooi. En zoals altijd bij Liberty stof echt wereldse
Kwaliteit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:59

Gefeliciteerd niwla!

Hier weinig kinderkleding deze dagen. Soms nog een mouwloze romper of hemd, maar verder lekker blote billen in de tuin en in het opblaasbadje!

Helaas ook meteen daarvoor afgestraft, want blijkbaar hebben we eikenprocessierupsen bij het KDV en vlakbij onze tuin en heb ik nu twee roodgespikkelde mannetjes die gek worden van de jeuk... (zalf en antihistamine drankje van de HA inmiddels in huis en in gebruik)

Nu bedenken hoe we dit gaan oplossen in de komende weken :\

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:00

Hihi ik kan adhv de foto's altijd al zien of het jouw bericht is lautje :)) Altijd mooi classy :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:09

1 dag zonder ongelukjes is een mooi begin :)
Hier gaat het thuis, bij de oppas en op school inmiddels prima. Op verplaatsing nog een luierbroekje maar die blijft meestal droog.
Heel af en toe als ie heel intens speelt wil hij het wel eens vergeten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:15

Ik hoor je moeder Lau.... mooi mooi maar groen :))

Hier kindje die honderden bultjes heeft en blijft krabben en zo onuitstaanbaar wordt van de jeuk.

Ons manneke heeft weer buikvirus.....dus draagt enkel rompers en korte broekjes.
Zat ook zondag op de HAP met flinke wond aan de vinger hele vel is van zijn vingertopje af en net boven de plooi flinke snee..nu 3 dagen later bloedt het nog als een rund.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:23

Oh die klote rups, geen ander woord voor :+

Ms kun je m uv kleding met lange mouwen en pijpen aantrekken Mariëtte... is niet heel warm, kan nat worden en komen die haartjes niet doorheen.

Balen van her buikvirus tita... niet ideaal ook in deze warmte...

Mooi spul lautje!

Hier lukt het zindelijkheidsplan nog niet echt... kind durft niet zonder luier te lopen :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:41

:(:) komt vanzelf :) heeft hier ook even geduurd.

Mama2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:57

Gefeliciteerd Niwla! Alles goed gegaan?

Mooie bestelling weer Lautje!

Appeltje ik zou zeggen zet het hier neer kan iedereen weer van leren!

Hier komen we ook niet verder dan alleen een luier :D
Vanochtend is meneer wel voor t eerst naar de kapper geweest en toen hadden we wel even een korte broek met hempje aan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:39

Bijzondere maten Laura. Wel mooi!

Synne loopt gewoon in luier, of zwemluier. Vanavond even salopette jurkje over de luier aan.

Zindelijk worden of potjes training denken wij nog niet aan :D totaaaaal niet. Zien we volgend jaar zomer wel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:50

Hoop bij te lezen!
Hier ook helaas de processierupshaartjes opgevangen. Een dag na een plakbandbehandeling over werkelijk alle plekken werd de jeuk snel minder.

Hier ging het hetzelfde met zindelijk worden. We hadden destijds het badje neergezet en ze wilde acuut op het potje! Ging eigenlijk direct goed.

Vandaag nog een geel jurkje met bloemetjes binnen gekregen van de H&M. Voor 5 euro is het leuk voor erbij en ze is er zo blij mee.
Moest gelijk aan een de macaroni ging er ook direct overheen.

De kinderen hadden een tropenrooster vandaag een waren dus vroeg uit. Wij hebben het zwembad neergezet dit weekend dus was heerlijk vertoeven zo in de tuin! In huis vind ik het wel bloedheet. Ze ligt nu ook alleen in een hemd en onderbroek boven haar laken. Elk jaar is het weer een crime hierboven. We hebben besloten airco te gaan aanschaffen.

Beterschap voor de zieken! Ziek zijn is altijd ellende maar in dit weer extra!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:55

Ik wil ook airco hier. Is 27-30 graden in huis. Als de hitte langer duurt wordt het boven warmer. Maar ja, we weten niet of we hier nog lang blijven, dus dit jaar zal er niets gebeuren.

Synne ligt met alleen luier en slaapzak. Ventilator op haar kamer, met 2 flessen bevroren water ervoor. Scheelt IETS.

Wil eigenlijk slapen, maar zit nog op de bank met de grote deuren open. Beetje luchten.

Wij hebbe

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:58

Ja mijn vriend zit ook beneden met grote deuren open. Ik lig op bed met het raam en gordijn wijd open.. helaas word ik altijd wakker van licht dus de boel gaat haar zo wel dicht.

Dochter slaapt heel licht. Heb haar raam dicht gelaten en daar eigenlijk spijt van. Net haar deur maar wel open gezet. Als ik nu haar raam open doe wordt ze zeker wakker.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:04

Hier dakramen ook dicht ivm licht inderdaad. Al heb ik wel een slaapmaskertje op haha

Bij Synne is het raam ook dicht als ze slaapt, ze slaapt overdag en vroeg id ochtend super licht. Bovendien staat de zon bij haar op, dus lekker raam dicht.

Verder slaapt ze momenteel echt bizar goed en veel. Ze zit ineens weer vaak op 2 slaapjes overdag (als we thuis zijn) maar slaapt id ochtend ook rustig tot 8/9 uur.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:05

Wat een ellende die processie rups, is ook haast niet te bestrijden he? Zo sneu voor die kleintjes!

Niwla, gefeliciteerd!

Cruz ligt in een luier, ventilator staat aan. Heb net zn ramen open gezet, het koelt nu iets af.

Prachtig weer Lau en wat goed van Julia!

Beterschap Tita.

Ik lees ff zo globaal bij dus als ik iemand gemist heb, voel je niet genegeerd.

Afbeelding
Cruz zondag in Bobo, Scotch en Salt water.

Oh en weet niet meer wie het vroeg maar Bellerose valt heel klein ja :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 23:11

Cruz <3 <3

Hier net raam opengezet bij Sophie. Kind droop dr bed net niet uit. Ligt in luier met hydrofiel slaapzak. Wonen gelukkig aan de kust dus het koelt af, maar is nog steeds 23graden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:18

Hier begon ze net te roepen.. heb het zo warm mama..
Dus ventilator aangezet..
Raam open met verduisterend gordijn ervoor heeft ook zo weinig zin.

Ik kán echt niet slapen met zo'n maskertje! Zou wel ideaal zijn!

Cruz ziet er leuk uit!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:47

Zag hem al voorbij komen PK, staat hem goed. Vind die halzen van deze Bobo shirts heel mooi. Vallen breed, mooi brede boord erop.

Hier is de snikhitte alweer over gelukkig!Afbeelding
Tuinbroekje LH en shirt van Molo

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:56

Hier is het nu al 26 graden in huis met ventilator aan. Verder hebben wij weinig last van de warmte. Slapen er beide prima op. Ik probeer meneer wel een beetje rustig te houden want hij is zo druk.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:54

Oké hier komen de items die ik dus niet goed weet te combineren. Ik moet echt dingen bijkopen.

Dit is in de maat die hij nu past:
Afbeelding

En dit in de volgende maat:
Afbeelding

De kikkertrui hoop ik te kunnen matchen met de groene Mingo broek. Voor de ridderbroek heb ik wel wat basic witte shirts. Ik denk dat ik met name basics nodig heb. Die hoop ik nog in de sale te kunnen scoren, maar welke kleur? Misschien hebben jullie tips. Voor andere dingen sta ik ook open.

Naast bovenstaande wat dingetjes op de groei gekocht tweedehands met name voor kinderdagverblijf (als dat doorgaat):
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 09:55

Hier is t bewolkt en 20 graden. Wordt na 12uur wel iets warmer maar zeker niet meer heet.

Ze is er gelukkig heel blij mee :D

Afbeelding

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:02

Lautje, zou je misschien voor mij jouw gray label salopette jurkje willen meten? Jij had ook 2/3 y toch?

Wil er misschien nog wel 1, maar dan evt grotere maat als ze echt zooo klein vallen. Deze is qua lengte niets te ruim namelijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:08

Zelf maken Michelle, je kan het!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:17

Afbeelding
Romper: Hema
Vest: Oshkosh
Rokje: Mamamade
Schoentjes: Toms
Accessoire: Wachtkamer Logopedie

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:23

Oh Michelle, dat staat haar zo leuk! Ik vind mijn dochter er nu te groot voor maar had het haar zo aangedaan!

Keet, fijn dat ze die Toms past, zijn hier helaas veel te breed, ze slip er zo uit! Knap gemaakt, dat rokje!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:51

Ze heeft brede pootjes en een hoge wreef. Ander model slipte ze wel uit