Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrsky

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:58

En regels zoals bij paardrijden dat je elkaar links moet passeren, op bepaalde hoogtes moet met bepaalde snelheden etc. Vermoed ik zo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:11

dees_daan schreef:
Dan waren er vast verplichte routes geweest inderdaad.

Vogels botsen wel eens, meestal als ze aan het jagen zijn of van iets schrikken, als ze dan niet opletten en een duif tegenkomen ofzo dan stort er nog wel eens iets neer.

Oke en tegen hun eigen soort?

Wij hebben 50 zwaluwnesten (vrijwel allemaal bewoond, jaar in jaar uit) met bijbehorende offspring elk jaar (recordjaar 2017 hadden we meer dan 450 jongen). En ze moeten allemaal door één deuropening. En ik zie er NOOIT eentje botsen. Echt ongelooflijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:24

Janine1990 schreef:
dees_daan schreef:
Dan waren er vast verplichte routes geweest inderdaad.

Vogels botsen wel eens, meestal als ze aan het jagen zijn of van iets schrikken, als ze dan niet opletten en een duif tegenkomen ofzo dan stort er nog wel eens iets neer.

Oke en tegen hun eigen soort?

Wij hebben 50 zwaluwnesten (vrijwel allemaal bewoond, jaar in jaar uit) met bijbehorende offspring elk jaar (recordjaar 2017 hadden we meer dan 450 jongen). En ze moeten allemaal door één deuropening. En ik zie er NOOIT eentje botsen. Echt ongelooflijk.

Als ze uit de stal vliegen dan kijken ze wel uit, ze botsen dan ook niet zo snel. Er zullen vast wel vogels zijn die tegen elkaar aan botsen maar zonder stress of ziekte bij 1 van de vogels gebeurd dat niet vaak. Spreeuwen kunnen in gigantische aantallen samen vliegen zonder te botsen bijvoorbeeld.
Ik heb wel eens een ransuil gehad die met een buizerd gebotst was, meneer had gezien dat dat gebeurde, uil stortte neer en had zoveel breuken dat het einde verhaal was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:05

Ja, zo'n spreeuwenballet is magisch om te zien, he. Ik zag ooit op tv dat zo'n beest zo'n 5 vogels om zich heen in de gaten kan houden en razendsnel te anticiperen op een afwijkende beweging van een ander.

Ik vraag me ook wat af. Koffiefilters hebben altijd zo'n geribbeld randje aan de onderkant en aan één zijkant, hè. Nu weet ik wel dat je dat hoort te vouwen zodat het filter goed in het koffiezetapparaat past, maar waarom maken ze die filters dan niet een halve centimeter kleiner? Of bestaan er ook koffiezetapparaten die net een slag groter zijn en waarbij je het filter niet hoeft te vouwen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:09

Leuk om te weten is dat Culaccino!

En Thanks Dees_Daan, erg interessant! Zonde van die uil zeg!!!

Ik heb nooit geweten dat je dat randje moet vouwen :+ Ook echt nog nooit gedaan.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:28

Zou er een bepaald tijdstip zijn waar het meest over gezongen word in liedjes? Of juist het minst? Dit nav een aantal tijdgerelateerde liedjes danwel songteksten. Quarter past midnight, 3AM. Gaat het meer over nacht tijdstippen over meer over overdag? Is hier wel eens onderzoek naar gedaan?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:36

culaccino schreef:
Ja, zo'n spreeuwenballet is magisch om te zien, he. Ik zag ooit op tv dat zo'n beest zo'n 5 vogels om zich heen in de gaten kan houden en razendsnel te anticiperen op een afwijkende beweging van een ander.

Ik vraag me ook wat af. Koffiefilters hebben altijd zo'n geribbeld randje aan de onderkant en aan één zijkant, hè. Nu weet ik wel dat je dat hoort te vouwen zodat het filter goed in het koffiezetapparaat past, maar waarom maken ze die filters dan niet een halve centimeter kleiner? Of bestaan er ook koffiezetapparaten die net een slag groter zijn en waarbij je het filter niet hoeft te vouwen?

Dat randje omvouwen doe je ook om te zorgen dat de naad niet gaat lekken wanneer je er water in giet. Die neiging hebben de goedkopere filters (Euroshopper/AH Basic) nog wel eens als je dat niet doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:56

Ah ja, dat klinkt logischer dan dat het alleen om de maat zou gaan :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:01

Ik heb altijd echt cheap ass filters, aangezien ik zelf geen koffie drink. Mijn ouders ook (die drinken wel veel koffie).
Maar een gescheurde/lekkende naad hebben wij nog nooit meegemaakt!
Hooguit enigszins teruggevouwen (weer plat geworden), waardoor de koffiedik (bonen machine) buiten het zakje kwam en dus ook in de koffiepot :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:41

Trui schreef:
Een kennis heeft zo’n doe het zelf laser apparaatje. Maar ontharingscrème zal misschien ook wel wat zijn!. Kan dit ook voor down under of is dat te close bij het gevoelige?

Waarom zou je down under al willen doen? Je bent nog 15?

Omdat je seksueel actief bent? Of alleen bikinilijn vanwege je badpak/ bikini?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:45

Wat heeft ontharen met seksuele activiteit te maken :')
Het kan ook gewoon zijn dat zij het zelf niet mooi of onprettig vindt? Niet voor de buitenwereld?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:46

Precies dat... doe vooral waar je je prettig bij voelt.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:47

Ik onthaarde mij ook al vrij vroeg hoor. Zeker als ik in bikini moest rondlopen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:49

Ik ook inderdaad, daar heb ik niet mee gewacht tot ik seksueel actief werd.

Bikini broekjes laten weinig aan de verbeelding over als het gaat om beharing. En dan heb ik het niet over de bikinilijn alleen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:51

Nou ik mag best zeggen dat als ik nog nooit had bijgewerkt, ik nu wel heel veel had daar :')

Dus soms knip ik het en werk ik mijn bikinilijf bij met tondeuse. Puur omdat ik t inderdaad niet fijn vind als alles daar zo lang is / te zien is in bikini / door een legging te zien/voelen is.

Edit: je ziet inderdaad ook alle ‘bobbels’ die je haren maken in je bikini. En dat vind ik ook niet prettig.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:59

c_alsemgeest schreef:
Wat heeft ontharen met seksuele activiteit te maken :')
Het kan ook gewoon zijn dat zij het zelf niet mooi of onprettig vindt? Niet voor de buitenwereld?

Omdat ik steeds vaker hoor/lees dat ze zich daarvoor juist down under ontharen. En sommige doen het ook om "er bij te horen".

Tuurlijk moetmoet iedereen doen wat die zelf wilt, daar gaat het ook helemaal niet om. :/
Het was gewoon eem vraag, meer niet.... := :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:20

Ik ben sinds enige tijd enorm verslingerd aan het nummer Sever Wonders van Fleetwood Mac. En ben me aan het afvragen wat nu de 'magie' van Stevie Nicks is?
(In a world full of Kardashians, be a Stevie)

Zit hier iemand van die generatie die het kan uitleggen? Want meer dan haar verslavingen vind ik niet echt op internet, en of dat nu zo magisch is????

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:38

Nu ik zo lekgestoken word vraag ik me af. Stel ik heb hiv of een andere ziekte die overdraagbaar is door bloed. Krijgt het neefje dan ook hiv?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:50

lifeofmarit schreef:
Nu ik zo lekgestoken word vraag ik me af. Stel ik heb hiv of een andere ziekte die overdraagbaar is door bloed. Krijgt het neefje dan ook hiv?

Geen idee hoe snel je neefje na jou door hetzelfde steekbeest wordt gestoken ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:54

Mug, de mug. :') Neefje = mug. Mug = vlieg :+ Hier in het Noorden iig. :=

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:56

oomens schreef:
lifeofmarit schreef:

Geen idee hoe snel je neefje na jou door hetzelfde steekbeest wordt gestoken ;)

Wij noemen die steekbeesten gewoon neefjes hier in friesland hoor :') niet mn echte neefje, dat zou raar zijn :=

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:57

Froukje schreef:
Mug, de mug. :') Neefje = mug. Mug = vlieg :+ Hier in het Noorden iig. :=

Dit ja _O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:58

Nee hoor, als noorderling is een mug gewoon een mug en een vlieg is een vlieg

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:00

fleurtjeuh schreef:

Iedereen die ik ken in friesland, groningen en drenthe zegt neefje anders :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:07

lifeofmarit schreef:
fleurtjeuh schreef:

Iedereen die ik ken in friesland, groningen en drenthe zegt neefje anders :')

True story!!