Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:29

Ha, ja partner zat in dezelfde trein. Die heeft ook zo vaak problemen op dat traject. Vertragingen vooral. Die sprinter is simpel gezegd compleet kansloos. Op Zwolle heeft die ook nergens aansluiting op. :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:43

We moeten ook nog weleens langer wachten omdat we anders de intercity in de weg zitten. Die moet dan eerst voorbij rijden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:15

Ugh.. ergenis dat roltrappen bijn Bijlmer meer niet dan wel doen :( en vind het een enge trap..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:18

Gianti schreef:
Ugh.. ergenis dat roltrappen bijn Bijlmer meer niet dan wel doen :( en vind het een enge trap..

Ik neem als het even kan nooit een stille roltrap. Ben altijd bang dat hij het ineens gaat doen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 18:47

purny schreef:
Gianti schreef:

Ik neem als het even kan nooit een stille roltrap. Ben altijd bang dat hij het ineens gaat doen

Doe ik ook niet nee. Maar haat die trap ook. Zie altijd voor me dat ik struikel en van boven naar beneden flikker

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 19:58

Roltrappen bij Bijlmer zijn ook echt een kilometer lang lijkt wel :+ Bij de trein is geen trap, dus dan moet je wel met de stilstaande roltrap..

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:36

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar alle bussen op mijn lijn hadden ineens vertraging. En dan ook echt 9 minuten.
Sta je op je bus te wachten, klopt het bord al niet, die zei 1 minuut vertraging. En toen de bus al 3 minuten te laat was, versprong die eindelijk naar +9.
Toen kwamen 2 jongens naast ons ee ook eindelijk achter dat je dan je overstap niet haalt.
Zitten we met zn drieën in de bus, zijn we nog 100 meter bij het station vandaan, zie ik de bus van mijn vriendin langsrijden. Zeg ik dat, hoor ik de jongen naast me zeggen "nee he, die moest ik ook hebben". Vervolgens kunnen ik en mijn andere vriendin vanaf het station onze treinen uitzwaaien.
Wat een plezier toch weer

Edit: jippie, het is ook de trein met de nog steeds defecte deur die ik eerder deze week ook had. Precies de deur die ik altijd gebruik, want is op begin- en eindstation het minst ver lopen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:42

Ik heb mijn oordopjes op het werk laten liggen en zit nu in de trein bij iemand die popcorn eet uit een plastic zakje. Dat gekraak. Dat gekauw. De horror.

Edit: en degene tegenover mij zit nu uitgebreid haar vingers stuk voor stuk te knakken.

Serieus, heb ik een memo gemist waarin stond dat dit de horror-express is?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:25

Emmaa_ schreef:
Almere is echt een van de weinige steden die ik ken waar je overal in de bus mag stappen en dus niet per se voorin hoeft. Vind dat nog steeds echt heel bizar, kom het ook eigenlijk nergens anders tegen.

Volgens mij is dat in de meeste grote steden wel zo hoor. Grote groepen mensen alleen door de voordeur laten instappen kost veel teveel tijd. Dus alle deuren open, in- en uitladen die handel en rijden maar :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:31

Elles schreef:
Emmaa_ schreef:
Almere is echt een van de weinige steden die ik ken waar je overal in de bus mag stappen en dus niet per se voorin hoeft. Vind dat nog steeds echt heel bizar, kom het ook eigenlijk nergens anders tegen.

Volgens mij is dat in de meeste grote steden wel zo hoor. Grote groepen mensen alleen door de voordeur laten instappen kost veel teveel tijd. Dus alle deuren open, in- en uitladen die handel en rijden maar :+

Oh Groningen is daar zeker een uitzondering op. Mensen worden daar soms letterlijk uit gebonjourd als je achterin instapt.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:35

Da's een flink ouderwetse benadering..... Volgens mij sterven de chauffeurs die het nog zo geleerd hebben inmiddels wel een beetje uit hoor :') de rijtijden zijn vaak zo kort, dat je op sommig trajecten blij mag zijn dat passagiers het snappen dat ze achterin mogen instappend als je de achterdeur open doet. Zéker als je toch al in de vertraging zit. Maar het lijkt per gebied te verschillen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:38

Ik stap ook altijd voorin in, en ik zeg de chauffeur even gedag...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:43

Vjestagirl schreef:
Ik stap ook altijd voorin in, en ik zeg de chauffeur even gedag...

Kijk, en zo heurt het ook :D

Mag ik er ook een 'ergernis' op dat vlak uitgooien dan? :D Mensen die achterin zitten en hélemaal naar voren komen (de reeds openstaande achterdeur voorbij!) om per se voor uit te stappen en dan zonder wat te zeggen verdwijnen. Ik begrijp daar echt hélemaal niets van.... :? :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:11

Hier in Den haag is het normaal dat je voor in stapt. Heel soms doet de chauffeur de achterdeur open.
En soms worden mensen erop gewezen als ze toch achter in stappen dat het geen ingang is

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:03

Elles schreef:
Emmaa_ schreef:

Valt best mee. Ik rij in best wel wat grote en drukke steden en ik gooi maar heel af en toe mijn achterdeur open. Ik zorg dat ik optijd (dus eigenlijk te vroeg) bij mijn begin halte ben waar vaak veel mensen staan. Daarna is het jammer en rij ik de achterstand wel weer weg. Ik hecht er meer waarde aan om geen zwartrijders te hebben en iedereen te kunnen begroeten, ook al groet maar 40% terug.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:32

Ik vind het vooral vervelend als de achterdeuren niet opengaan bij een hele drukke halte waar de bus al vol zit... en mensen vervolgens niet doorlopen. Dan zijn er achterin nog plekken, en sta je helemaal voorin op elkaar gepropt.
Dan hoop ik dat de achterdeur open gaat en glip ik daar wel naar binnen. (Soms is dat fijn/niet zo aardig als je eerder bij een stoel bent dan de voorinstappers, maar meestal lopen mensen echt niet zover door en blijven er lege plekken achterin.)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:31

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het is mega druk in de bus in Eindhoven en vervolgens in de trein richting Den Haag.... om 11:00, alle scholieren enz zouden al lang op school/ uni moeten zijn!

Hopelijk valt de drukte de rest van de dag mee, heb nog wel een stukje te gaan... met huge backpack en straks ook met hond.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:34

mvdende schreef:
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het is mega druk in de bus in Eindhoven en vervolgens in de trein richting Den Haag.... om 11:00, alle scholieren enz zouden al lang op school/ uni moeten zijn!

Hopelijk valt de drukte de rest van de dag mee, heb nog wel een stukje te gaan... met huge backpack en straks ook met hond.

Was vanochtend ook al, ik moet altijd de trein naar Den Haag hebben voor school. Had die van 7.44

Veel studenten beginnen nu aan een nieuw blok na tentamens/vakantie dus dat kan de drukte verklaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:58

Elles schreef:
Emmaa_ schreef:

In zowel Amsterdam als Utrecht mag je echt alleen voorin instappen. Ik ben een randstedelijk elitair meisje dus ik kom niet heel vaak in andere steden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:59

mvdende schreef:

Reden / Rijden geen treinen tussen Den Bosch en Utrecht. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:40

Wat een drama als ik het zo zie rondom Utrecht. :=

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:45

Twee weken geen problemen gehad in het buitenland met de treinen. Ben weer in Nederland: meteen drama.

Van Arnhem naar Utrecht gaan we nu omrijden via de Betuwe. Gelukkig valt de trein dus niet uit, maar alsnog irritant :+ Hopen dat hij straks wel doorrijdt van Utrecht naar Amsterdam.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:54

mvdende schreef:

En er reden weinig treinen tussen Den Bosch en Utrecht, en heel veel hbo-ers en uni studenten hoeven echt niet allemaal stipt om 9 uur te beginnen. Ik reis over het algemeen ook vaak ‘midden op de dag’...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:07

De geur van mandarijn en patat in 1 bus :r

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:12

Mag friet mee de bus in?