Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:13

Oordelen mensen sneller tegenwoordig? Waarom hebben mensen een oordeel klaar op basis van fotos of een post op een forum zonder dat je de persoon echt kent. Je kunt immers niet oordelen opbasis van een mogelijk verdraaideuitspraak of een foto.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 07:18

Nikass schreef:
Victory-Boy schreef:
....maar echte prooien daarentegen zijn/waren wel geliefd. Maar dat kwam niet door het piepen, maar door het wegvluchten.

Dit idd want een prooidier "piept" pas als hij doodgebeten wordt.

Ik heb een teefje gehad die erg zorgzaam met alle geluidmakende speeltjes omging en ze, als ze schijnzwanger werd, meenam naar haar bed. Inclusief de ouderwets rinkelende vaste telefoon :(:)

Mijn jonge hond vindt piepspeeltjes nog wel interessant (maar hij vindt alles eigenlijk interessant :D ) maar mijn volwassen hond vond ze alleen als pup leuk.

Ik heb meestal niet meer dan 1 piepspeeltje (en nu helemaal geen meer) omdat ik het zelf soms een beetje irritant vind.

Honden vinden het ook leuk als jij zelf gekke hoge geluidjes maakt. Of ze dat nou associëren met een prooi?

Hoe zit het dan met mijn hond? Als je in zoon piepding knijpt wordt ze mega vel en moet je oppassen dat ze je hand niet pakt ipv het speeltje.
(Meestal krijgt ze t speeltje niet omdat ze werkelijk alles in een paar seconde kan slopen )

Is dat toch speelgedrag of associeerd ze het met gepiep van een dier?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:15

germie schreef:
Oordelen mensen sneller tegenwoordig? Waarom hebben mensen een oordeel klaar op basis van fotos of een post op een forum zonder dat je de persoon echt kent. Je kunt immers niet oordelen opbasis van een mogelijk verdraaideuitspraak of een foto.

Ik denk dat het vooral via internet/social media gewoon veel makkelijker is om je mening rond te bazuinen, zonder je iets van een ander aan te trekken.
Je kan natuurlijk zeggen wat je wilt, en niemand weet dat jij het was :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:18

germie schreef:

Omdat oordelen de menselijke natuur is. Mensen beoordelen op verschillende dingen; uiterlijk, gedrag, lichaamstaal, opvallende cues (als lengte). Er is eens een onderzoek gedaan, ze lieten mensen in studentenkamers rondlopen en daarna de persoonlijkheid van de student die er woonde beschrijven (zonder hem te hebben ontmoet). Deze bleken heel accuraat met de eigen beschrijving van de student.
Mensen vinden mensen die op hun lijken leuker en universeel vinden we mensen met een normaal gezicht aantrekkelijker.

En ja, het anoniem voelen speelt ook mee. Wanneer mensen denken dat ze anoniem zijn, kunnen ze eerder dingen doen als valsspelen. Blijkt ook weer uit onderzoek.

Dit heb ik net bij m'n studie gehad :+ (hoewel niet letterlijk jouw vraag)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:19

Waarom eten slakken kauwgom? :+

Ja dat vroeg ik mij gister avond laat af...
Ik ging de gft bak de tuin weer in zetten en toen zag ik allemaal slakken eten van een stuk kauwgom wat platgestampt op de straat zat :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:58

c_alsemgeest schreef:
Waarom eten slakken kauwgom? :+

Ja dat vroeg ik mij gister avond laat af...
Ik ging de gft bak de tuin weer in zetten en toen zag ik allemaal slakken eten van een stuk kauwgom wat platgestampt op de straat zat :')

Suikers? Of gewoon behoefte aan een frisse adem?

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:19

Hoe schilder je een quote/tekst netjes op de muur? :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:28

Een beamer lenen, de tekst op de muur projecteren en inkleuren? Wel binnen de lijntjes blijven dan :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:15

Is het waar dat de [zware] Narcose die je krijgt, Opium is? wat raar dan dat je daar zo diep van in weg zakt? of zouden er nog meer 'gassen' in een narcosemiddel zitten?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:20

Narcose is altijd de combinatie van twee dacht ik. Lachgas werd vroeger en nu in Amerika gebruikt. Opium is nu niet meer toegelaten als ik me niet vergis.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:23

Eske_B schreef:
Nikass schreef:
Hoe verwijder ik een app van mijn Samsung galaxy s4?

Instellingen -> meer -> applicatiebeheer
Op de app drukken en dan op verwijderen.

Thanks!

Gohya ik heb geen verstand van narcose maar je krijgt toch morfine? Dat is een opiaat.

Wortelsussie dat kan ik zo niet zeggen want daar kunnen volgens mij heel veel redenen voor zijn.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 19-10-16 14:26, in het totaal 3 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:23

In het UMC Utrecht gebruiken ze nog steeds Opium.
Ik heb het vorige week nog gehad.Maar ik had er nog nooit van gehoord.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:26

Ah oke, ik dacht echt dat het niet meer mocht! Zal dan toch nog eens moeten nalezen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:27

Het is dat een van die operatie artsen het zei hoor,maar ik wist het ook niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:27

Heb je geen dormicum horen zeggen? Dat is namelijk wel een middel wat in combinatie nog vaak wordt gebruikt. Propofol is het meest doorgaand.
Het gas wat ook narcose op wekt issevofluraan, dat krijgen kinderen vaak.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:03

Nee niet gehoord,hij zei dat ik een lading Opium kreeg. Daarom was ik ook zo verbaasd,ik dacht gelijk,das toch een drug?
[was verder wel gezellig op de OK hoor]. :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:13

Voor narcose zijn er diverse middelen die je kan gebruiken. Hoe het humaan zit weet ik niet precies, maar veel narcose middelen worden inderdaad ook als drugs gebruikt (als genotsmiddel).
Narcose is een combinatie van verschillende middelen, die elk hun eigen ding doen.
De een zorgt voor de verslapping van je spieren, een ander is tegen pijn en een ander is ervoor dat je mentaal niets mee krijgt. Sommige middelen hebben twee functies, mar eigenlijk is het altijd een combinatie van medicatie.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:20

waarom kun je bij Whatsapp niet meteen meer foto's selecteren om te versturen, maar moet je eerst op + drukken en dan wéér zoeken??
bij FB msn is dat zo handig, meer foto's versturen tegelijk wordt dan meteen een soort collage

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:26

Amalarab schreef:
waarom kun je bij Whatsapp niet meteen meer foto's selecteren om te versturen, maar moet je eerst op + drukken en dan wéér zoeken??
bij FB msn is dat zo handig, meer foto's versturen tegelijk wordt dan meteen een soort collage

Je kan toch meteen eentje ingedrukt houden, die selecteert dan. en kun je er meerderen aanklikken?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:08

Mijn kat is al de hele tijd aan het slikken, is hij misselijk of kan er ook wat anders zijn? (Hij is maandag 13 geworden).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:33

Miss. zit er iets in zijn keel wat hij niet doorgeslikt krijgt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 14:50

Grassprietje vast?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:10

Waarom vindt men dat een vrouw een bh moet dragen, terwijl is aangetoond dat je hangtieten krijgt?
En zijn er mensen die meedoen aan de no bra day? :D

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:11

Ik vind het tegenwoordig heeeerlijk om zonder bh rond te dartellen hoor :D
Ik ben nogal wat afgevallen ( 35 kilo) dus ik ben van dubbel D naar een B cup gegaan, ik kan dus heerlijk zonder bh rond huppelen haha.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:14

Het waarom zou ik niet weten, maar god wat ben ik blij dat ze er zijn. Met een cup F is het geen doen zonder.
Dus nee, ik doe niet mee :+