Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:28

Sinterklaas komt er ook weer aan, dus alle pc spelletjes enzo gaan ook maar weer eens op marktplaats :')

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:37

met 1 cent overbieden vind ik kinderachtig, maar als dat is na aanleiding van bieden vanaf de vraagprijs, doe ik daar niet moeilijk over.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:38

Nee precies, want san heb je je vraagprijs toch :=

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:49

Bayazo schreef:
Ik krijg de laatste tijd heel veel mensen die 1 cent overbieden. Ik ga er altijd keurig op in, je weet maar nooit.
Maar ze eindigen bijna altijd in niets. Wat is daar nou de lol van ?

Hebben jullie daar ook last van ?

Bij een cimatti die op marktplaats stond voor 500 euro kregen we een bod van 501 euro nadat er al 500 was geboden.. En daarna 502 euro.. Mensen denken echt dat als iemand anders het doet, dan mag ik het ook..!
Van beide bieders hebben we trouwens niets terug gehoord nadat we een mailtje hadden gestuurd.

Ook heel vervelend vind ik van die mensen die een bod op de site doen, via de mail doe ik dan een tegen bod en dan doen ze via de site nog een bod.. Ik had laatst van een man 4 keer een bod op de site staan.. Elke keer 5 euro omhoog.. maar niets mailen.. :S

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:02

nou, helaas nog steeds geen foto's van de marktplaats pup, en heb nog even navraag welke testen ze had gedaan. Kreeg daar wel gelijk vanmorgen een reactie op, een oogtest en een allergie test voor bepaalde medicijnen / ontwormingsmiddelen, maar het belangrijkste hd en ed niet. Weet iemand of je bij een pup ook hd / ed foto's kunt laten maken? Ik hoop dat de foto's snel komen, want heb ook nog een andere pup elders op het oog. Alleen wat duurder en een ander geslacht. Hoewel het me niks uitmaakt of het een reu of teef is.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:06

Ik zou dan voor een andere pup gaan. ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:10

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:20

Kirsha schreef:
Bayazo schreef:
Ik krijg de laatste tijd heel veel mensen die 1 cent overbieden. Ik ga er altijd keurig op in, je weet maar nooit.
Maar ze eindigen bijna altijd in niets. Wat is daar nou de lol van ?

Hebben jullie daar ook last van ?

Bedoel je mensen die bijvoorbeeld 10,01 euro bieden terwijl er al 10 euro is geboden? Ik vind dat altijd een beetje kansloos, verkoop hem dan liever aan degene die 10 euro bood. Tenzij die opeens geen interesse meer heeft, dan wil ik er nog wel over nadenken :+

Meestal heb ik staan "Bieden van af.......bv € 10,00.
I.p.v dan € 10,00 of gewoon meer te bieden,bieden ze € 10,01.
En het rare is van de meeste van dit soort bieders hoor ik nooit meer wat.
Vaak bieden ze ook op meerder items tegelijker tijd.

Als het het openingsbod is neem ik het wel serieus, je weet maar nooit.
Bij een vervolg bod van € 0,01 cent over gun ik het meestal de voorgaande bieder.
Zeker als het bod al een paar dagen staat.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:23

Bayazo schreef:
Kirsha schreef:
Bedoel je mensen die bijvoorbeeld 10,01 euro bieden terwijl er al 10 euro is geboden? Ik vind dat altijd een beetje kansloos, verkoop hem dan liever aan degene die 10 euro bood. Tenzij die opeens geen interesse meer heeft, dan wil ik er nog wel over nadenken :+

Meestal heb ik staan "Bieden van af.......bv € 10,00.
I.p.v dan € 10,00 of gewoon meer te bieden,bieden ze € 10,01.
En het rare is van de meeste van dit soort bieders hoor ik nooit meer wat.
Vaak bieden ze ook op meerder items tegelijker tijd.

Als het het openingsbod is neem ik het wel serieus, je weet maar nooit.
Bij een vervolg bod van € 0,01 cent over gun ik het meestal de voorgaande bieder.
Zeker als het bod al een paar dagen staat.

Als jij 'Bieden vanaf 10 euro' hebt staan is het logisch dat ze 10,01 bieden, want 10 euro bieden kan dan niet :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:24

Je kan geloof ik geen €10 bieden dan, dus bieden de meeste dan een cent hoger maar bedoelen gewoon €10

He jammer iemand was me voor :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:30

bridgetF schreef:
nou, helaas nog steeds geen foto's van de marktplaats pup, en heb nog even navraag welke testen ze had gedaan. Kreeg daar wel gelijk vanmorgen een reactie op, een oogtest en een allergie test voor bepaalde medicijnen / ontwormingsmiddelen, maar het belangrijkste hd en ed niet. Weet iemand of je bij een pup ook hd / ed foto's kunt laten maken? Ik hoop dat de foto's snel komen, want heb ook nog een andere pup elders op het oog. Alleen wat duurder en een ander geslacht. Hoewel het me niks uitmaakt of het een reu of teef is.

Volgens mij zijn die testen die je noemt gewoon standaard dingen die bij elke pup gedaan moeten worden door de DA voordat je ze verkoopt.

En misschien even vragen of het lukt met de foto's, en aangeven dat je ook nog evt een ander op het oog hebt.
Al kan dat laatste weer de persoon demotiveren om foto's voor je te maken.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:32

Raar, want ik krijg wel biedingen van het startbedrag.
(Werk er net 1 af :-) )

Zou het aan bepaalde instellingen ( op marktplaats/eigen computer ) liggen.

On verlet blijft dat de 1 cent biedingen het meest in gebreke blijven om het zo maar te zeggen.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:47

bridgetF schreef:

Volgens mij kun je daarop alleen de beide ouders testen. Als die negatief testen is het goed dacht ik. Is voor mij al lang geleden dat ik mijn staffs via mp heb gekocht. Bij een hobby fokster waarmee ik nu nog steeds een heel leuk contact heb overigens. Zij had beide ouder honden en die waren aantoonbaar op alles getest waarop destijds van de raad van beheer getest moest worden. Zou ff googlen of een da om advies vragen hoe hd uitgesloten kan worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:01

Ik meen dat je de hond pas op HD kan testen vanaf 12 of 18 maanden.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:05

beide ouders heeft ze niet laten testen, die komen overigens wel bij de betere kennels vandaan.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:23

bridgetF schreef:
beide ouders heeft ze niet laten testen en, die komen overigens wel bij de betere kennels vandaan.

Het is zoals Kiki hierboven al zei. Kijk maar hier op: http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-ge ... onderzoek/

Zo.....nieuwe regendeken gescoord! Althans bijna nieuw. Was erg fijn en vlot contact met mede bokker. Komt volgende week binnen denk ik, ik heb geen haast in ieder geval dus ook gezegd dat ze zich er niet voor in bochten moet gaan wringen.

Geld van mijn bed is inmiddels ook gestort. Dus die ga ik 2 dec afgeven.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:16

ik heb waarschijnlijk bijna 1 van de 2 kattenhalsbandjes verkocht :)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:17

ik hoor niks meer van de bokker die mij stal en onderdeken wilde dus denk dat ze geen intresse heeft.
pb;s komen wel aan maar krijg er geen antwoord op.

en 2 boeken verkocht via bol.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:20

Degene van de frontriem heeft me nog gevraagd wat de frontriem dan kost (weer zonder aanhef oid) terug gemaild maar nu hoor ik niks meer, verbaasd me niet.
Heb verder ook wat studieboekjes er op gezet die weg mogen, hoeven niet weg maar voor een redelijk bod mogen ze weg.
Had ook nog een hele stapel phryso bladen liggen (40 stuks) mogen ook weg maar is geen animo voor, laat ze lekker liggen, misschien kan ik er nog iemand blij mee maken.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:57

Mag ik ook eens even klagen over mensen op Facebook :o

Ligt het aan mij, of kijken mensen daar alleen plaatjes.
Heb er wat verschillende dingen in verschillende groepen staan.
Bij elke foto wat er op staat, welke maten, welke kleuren en meestal onderaan ook een prijs (of bieden)

Hoe vaak ik nu al niet de vraag heb gehad wat de maten zijn.
Bij dekens vermeld ik altijd rug of onderlengte, daaronder krijg je de vraag is het rug of onderlengte...

En kreeg of fleecedekens de vraag of die waterdicht zijn, en hoe dik gevoerd -O-

Snap niet wat ik fout doe.
Maar denk dat ik volgende keer alleen maar een foto plaats zonder info, en die pas geef als iemand reageert O:)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:46

dees_daan schreef:
Degene van de frontriem heeft me nog gevraagd wat de frontriem dan kost (weer zonder aanhef oid) terug gemaild maar nu hoor ik niks meer, verbaasd me niet.
Heb verder ook wat studieboekjes er op gezet die weg mogen, hoeven niet weg maar voor een redelijk bod mogen ze weg.
Had ook nog een hele stapel phryso bladen liggen (40 stuks) mogen ook weg maar is geen animo voor, laat ze lekker liggen, misschien kan ik er nog iemand blij mee maken.

Die phryso bladen daar zijn vaak mensen blij mee te maken die graag knutselen en kaarten maken. Mijn schoonmoeder neemt ook altijd mijn boeken van het kwpn mee, vind ze super!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:47

Hier geen ervaring met Facebook htm. Maar lijkt me inderdaad heel frustrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:14

bugpluisje schreef:
dees_daan schreef:

Die phryso bladen daar zijn vaak mensen blij mee te maken die graag knutselen en kaarten maken. Mijn schoonmoeder neemt ook altijd mijn boeken van het kwpn mee, vind ze super!

Daarom, ik heb zelf ook uit 1 Phryso een mooie foto gehaald en ingelijst, was een hele aparte mooie foto op pagina grootte.
Heb 1 reactie gehad voor Phryso's uit 2011 maar die zitten er nou weer net niet tussen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:15

Door mijn berichtje via dit topic een deken gescoord, geld is overgemaakt en nu wachten op mijn deken :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:54

Hoppa, maar weer een douche thermostaatkraan op mp gezet. Hadden we nog over van de verbouwing en kosten nieuw dik 169......laat de onzin biedingen maar komen }:)