Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 11:44

Dat ik woensdag weer een afspraak heb bij de huisarts omdat ik mentaal echt niet lekker ga. Mijn stage loopt erop vast en het enige waar ik nog plezier en energie uit haal is mijn werk en paardrijden.

Heb momenteel meer slechte dagen dan goede en kan het niet meer blijven negeren of gewoon zeggen "kom, even doorzetten."

Ik heb nergens motivatie voor, ik kom amper mijn bed uit 's ochtends en als er iets met het OV mis gaat krijg ik al een halve mental breakdown en zie ik niets meer zitten.

Baal er zo ongelooflijk van dat dit weer gebeurt. Ik wilde na alles van vorig jaar echt weer aan mijn toekomst gaan werken, maar wordt weer teruggefloten. Ben bang dat vorig jaar toch meer zijn sporen heeft achtergelaten dan ik gehoopt en gedacht had.

Nu dus maar afgemeld voor stage en iedereen op de hoogte gesteld.

Dit was niet wat ik van vandaag had verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:47

:(:)

Ik heb opeens echt heel veel behoefte om met mijn benen onder me gevouwen onder een dekentje te kruipen maar dat kan ik al 10 jaar niet meer :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:50

Afbeelding

En dat was een fles ketjap...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:56

Vreselijk zo langs je plint ook nog :x

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:59

chanicha schreef:
Vreselijk zo langs je plint ook nog :x

Jaaaaa heeel erg fijn!

Gelukkig moest ik nog poetsen, schrale troost.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:59

Gelukkig is het geen mierenseizoen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:05

MyWishMax schreef:
Ik ben trouwens bang dat mijn matras vervangen moet worden. Ik word al een hele tijd s ochtends wakker met enorme pijn in lijf. En ik heb extreem zware pijnstilling om de dag door te komen dus hoort toch niet dat ik die pijn voel en het 's nachts erger wordt.

Ik heb alleen het geld niet voor nieuwe matras :') helemaal niet voor de maat van mijn bed/boxspring.

Om de hoeveel jaar vervangen jullie matrassen?

Volgens mij is het normaal om ze na 8 a 10 jaar te vervangen :+ niet dat ik mij daar aan heb gehouden want mijne is denk ik al het dubbele in leeftijd. Oeps

Maar goed, waar ik nog aan moest denken is de bodem van je bed, dus waar je matras op ligt. Is die ook nog wel oke? Daar zou het denk ik ook nog aan kunnen liggen. Mijn oma had bijvoorbeeld een logeerbed waarvan de bodem was ingezakt, geen matras wat dat kan verhelpen want die nam dan dezelfde doorgezakte vorm van de bodem aan, daar lag je altijd in een rare kuil.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:09

Thuiswerken en daardoor niet kunnen ontsnappen aan de putlucht van een paar huizen verderop.
Ze zijn daar een nieuw dak aan t leggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:33

fleurtjeuh schreef:
Urbanus schreef:
Ik vind het een beetje raar om dit soort dingen te delen na het verdriet van Moestuin. Beetje een trap na geven ofzo.

Hmm zo heb ik het helemaal niet bedoeld -O-
Maar snap dat het zo kan overkomen.
Ik bedoel vooral dat mensen eens meer voor zichzelf moeten opkomen en niet blijven hangen in een relatie die hun ongelukkig maakt..

Ja, want dat gaat supermakkelijk als je getrouwd bent, een kind hebt, al je geld in het huis zit, er een wooncrisis speelt, de oorlog in Oekraïne die alles veel duurder maakt.

Sorry maar hoe dan?

Moestuin, ik hoop dat jullie 'gewoon' in een dip zitten. Wacht, ik typ dit ff af op m'n laptop.

Als het een dip is, komen jullie er ook wel weer uit. Ik hoop dat je tot hem doordringt, dat hij z'n zaken op orde gaat stellen.

Maar als dat niet gebeurt dan support ik je in welke beslissing je ook neemt. Want je bent een supersterke tante en jij redt je gatje wel. Met of zonder man.

Maar nogmaals, ik hoop dat je man zich op tijd gaat realiseren wat voor catch je bent en dat hij niet zo achterlijk moet zijn om het allemaal weg te gooien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:40

En ook: Ik heb best regelmatig woorden met m'n partner. Iedere relatie is anders. Wij hebben geen slechte relatie, maar ik ben gewoon ontvlambaar en hij laat onze dochter in haar nieuwe outfit van 130 euro LEKKER IN DE MODDER spelen.

Ik heb alles schoon gekregen. Maar ik was in staat tot scheiden. En dan zegt hij ook nog (kloppend op mijn schouder) "Zie je wel dat je het eruit krijgt? Ik heb vertrouwen in mijn meisje".

;(

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:57

Die pleuris herrie van die klote F35 straaljagers. Ze zijn testvluchten aan het doen om te meten voor de hoeveelheid geluid want ze willen in de toekomst weer gaan vliegen op de vredepeel. Maar dan vliegen ze over mijn huis heen en de start/landingsbaan zit op een gooi bij stal, zit je daar ook constant in de herrie. Hoop dat het niet doorgaat want van 1 of 2 wordt je al niet blij laat staan als ze dit de hele dag doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:04

Mooi gezegd Urbanus :j

En dat schouderklopje, grr

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:19

Boerenkool is echt echt lekker....

Maar jezus wat een pokke werk om het uit eigen tuin te oogsten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:04

De mijne was 25 toen ik hem leerde kennen en had nog nooit een schroeftol vast gehouden en wilde een ikea meubel met een handschroevendraaier in elkaar zetten omdat hij een schroeftol ingewikkeld vond :oo :oo :oo (en hij heeft een IQ van 152, officeel :') ). Dus moet je even nagaan hoe dat verder gaat als hij iets in huis moet doen :))
"Gelukkig" heeft hij ook geen ambities daarin ;(

Tja. Dat zetten ze er niet bij hè, op hun tinderprofiel :')

Maargoed. Ik denk dat klussen voor ieder koppel wel de extreme beproeving is. Het lijkt zo mooi, alles lekker met zijn tweetjes naar eigen smaak inrichten. Én lekker goedkoop. Het wordt een stuk minder leuk als iets voor de 3e keer mislukt, en je weer een half uur naar de bouwmarkt (heen en terug) moet rijden omdat je ineens hollewandpluggen nodig hebt in plaats van universele superduperpowerpluggen. En je dag dan ineens om is. En je die snicker tussendoor vergeten bent omdat je druk was met... En je iedereen die te dicht in de buurt komt met je schroevendraaier wil priemen (maar eigenlijk gewoon eten nodig hebt). En dan beseft dat je weer geen reet bent opgeschoten en maar achter je computer spelletjes gaat zitten spelen.

Hier zijn ook echt de nodige scheldkanonnades gevallen tijdens het klussen, en wij weten wat we kunnen en hebben alleen de simpele dingen gedaan. Lijkt me eigenlijk het grootste probleem, als je vent zo fokking koppig is dat 'ie niet wil erkennen dat iets hem niet gaat worden. Want als je uit die hele stressvolle situatie bent is alles misschien wel weer gewoon wel koek en ei. Al heeft 'ie wel veel goed te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:05

Je IQ zegt toch helemaal niks over hoe handig je bent? Je bent slim, maar niet perse technisch handig.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:10

Relaxed schreef:
Je IQ zegt toch helemaal niks over hoe handig je bent? Je bent slim, maar niet perse technisch handig.. :n

Dat blijkt :+

(overigens is zijn ding wel dat hij overal heel snel inzicht in heeft, dus is 'ie technisch nog best slim en handig. Maar als je tot je 25e thuis hebt gewoon en altijd andere mensen je klusjes op hebt laten knappen en liever computerspelletjes speelt, dan blijft het 1 en ander wel een beetje achter zegmaar :)) . )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-10-22 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:15

Samen klussen (of een IKEA kast in elkaar zetten) of samen op vakantie gaan kan een relatie maken of breken. Vriendschappen ook trouwens :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:18

Bij ons ging het altijd mis omdat mijn ex niks van mij aannam, terwijl ik technisch een veel beter inzicht had dan hij.. Zei mijn vader vervolgens exact hetzelfde dan deed ie het ineens wel zo |o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:22

Menino schreef:
De mijne was 25 toen ik hem leerde kennen en had nog nooit een schroeftol vast gehouden en wilde een ikea meubel met een handschroevendraaier in elkaar zetten omdat hij een schroeftol ingewikkeld vond :oo :oo :oo (en hij heeft een IQ van 152, officeel :') ). Dus moet je even nagaan hoe dat verder gaat als hij iets in huis moet doen :))
"Gelukkig" heeft hij ook geen ambities daarin ;(

Tja. Dat zetten ze er niet bij hè, op hun tinderprofiel :')

Maargoed. Ik denk dat klussen voor ieder koppel wel de extreme beproeving is. Het lijkt zo mooi, alles lekker met zijn tweetjes naar eigen smaak inrichten. Én lekker goedkoop. Het wordt een stuk minder leuk als iets voor de 3e keer mislukt, en je weer een half uur naar de bouwmarkt (heen en terug) moet rijden omdat je ineens hollewandpluggen nodig hebt in plaats van universele superduperpowerpluggen. En je dag dan ineens om is. En je die snicker tussendoor vergeten bent omdat je druk was met... En je iedereen die te dicht in de buurt komt met je schroevendraaier wil priemen (maar eigenlijk gewoon eten nodig hebt). En dan beseft dat je weer geen reet bent opgeschoten en maar achter je computer spelletjes gaat zitten spelen.

Hier zijn ook echt de nodige scheldkanonnades gevallen tijdens het klussen, en wij weten wat we kunnen en hebben alleen de simpele dingen gedaan. Lijkt me eigenlijk het grootste probleem, als je vent zo fokking koppig is dat 'ie niet wil erkennen dat iets hem niet gaat worden. Want als je uit die hele stressvolle situatie bent is alles misschien wel weer gewoon wel koek en ei. Al heeft 'ie wel veel goed te maken.

Kastje kan je ook beter met schroevendraaier doe. Met tol heb je veel sneller dat je de boel kapot draai. :=

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:25

Over relaties... Je ziet het overal. Een paar dagen geleden is (volgens mij) de bekendste vrouwelijke Twitch streamer compleet gebroken live op haar stream en heeft ze haar man op speaker gezet. Samen hebben ze miljoenen dollars en toch merk je dat ze vastzit in een giftige relatie. Mijn eerste reactie was 'meid, ga bij 'm weg', maar het is zo makkelijk om er als buitenstaander iets over te zeggen.

Zulke relaties beginnen niet zo, maar het sluipt er langzaam in en als je het idee hebt dat je afhankelijk bent van iemand en je niet zonder diegene kan redden... Zie jezelf daar maar eens uit te slepen.

Echt heel verdrietig, terwijl het voor buitenstaanders vaak zichtbaar is dat er íets moet gebeuren. Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zie het van heel dichtbij ook gebeuren en er is soms zo weinig dat je kan doen behalve er zijn voor diegene. :knuffel:

https://www.polygon.com/23409728/amoura ... c-violence (sorry, Engels artikel)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:48

IQ zegt echt helemaal niks.

Vroeger stond er een stalgenootje bij ons op stal die maar al te graag liet blijken dat ze 2 universitaire opleidingen had.
Maar toen ik zei dat er een vuiltje bij de navel van mn paard zat wist ze niet meer wat voor en achter was.
"Heeft een paard een navel dan???" :')
No sh#t genious! :x

Empatisch vermogen was ook altijd ver te zoeken. Theoretisch was ze dan wel inderdaad heel slim.
Dr vriend was ook universitair opgeleid. Technisch nog wel. Man wat heb ik hun uitgelachen toen ze besloten een zadelkast te bouwen en op stal aan kwamen met MDF platen. Kast heeft volgens mij een maand geleeft.

Nee geef mij maar een simpele ziel die gewoon mee kan in de maatschappij dat een hooggeleerde met het vermogen van een erwt.

Helaas is mijn vriend vanwege zn verleden geen talent in verbouwen. Mijn vader wel, en daar hangt tie gelukkig nu erg aan dus zijn we vaak samen aan het klussen.
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 18-10-22 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:49

Aan figuren op grote tractoren met grote aanhangers erachter die met 1 hand het stuur vasthouden en met de andere hun mobieltje. Hun aandacht en ogen gericht op het mobieltje, niet op de weg. En flink het tempo erop. Over smalle boerenweggetjes. Waar wandelaars lopen zoals ik. En tegenliggers rijden, op een fiets bijvoorbeeld.

In het voorjaar, in het najaar. Dan gebeurt het zo vaak. Die figuren hebben geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel. Sukkels zijn het. Je bent als medeweggebruiker zo kwetsbaar.

Meestal zijn het jonge jongens, te jong wat mij betreft om met grote machines de weg op te gaan. Maar eigenlijk zijn ze van alle leeftijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:01

Rambogirl schreef:
IQ zegt echt helemaal niks.

Vroeger stond er een stalgenootje bij ons op stal die maar al te graag liet blijken dat ze 2 universitaire opleidingen had.
Maar toen ik zei dat er een vuiltje bij de navel van mn paard zat wist ze niet meer wat voor en achter was.
"Heeft een paard een navel dan???" :')
No sh#t genious! :x

Empatisch vermogen was ook altijd ver te zoeken. Theoretisch was ze dan wel inderdaad heel slim.
Dr vriend was ook universitair opgeleid. Technisch nog wel. Man wat heb ik hun uitgelachen toen ze besloten een zadelkast te bouwen en op stal aan kwamen met MDF platen. Kast heeft volgens mij een maand geleeft.

Nee geef mij maar een simpele ziel die gewoon mee kan in de maatschappij dat een hooggeleerde met het vermogen van een erwt.

Ja opleiding zegt al helemaal niets. Daarin valt zoveel te compenseren met bijles, ouders, achtergrond, helpende mensen, zelfdiscipline, een goede studiekeuze, motivatie en weet ik veel wat.

Hoog-opgeleide mensen zullen vast gemiddeld een stuk slimmer zijn, maar ik weet wel zeker dat daar een paar flinke outliars tussen zitten :') Twee kanten op.

Mijn IQ is ook getest als kind en ben officieel te dom voor de uni *\o/* (maar nog nooit een onvoldoende gehaald :)) ).

M'n vriend is gelukkig wel extreem empathisch en sociaal heel sterk (hij is psycholoog :+ ) ... Behalve als die weer met zijn mensa-oliebol aan komt zetten en ook zonder scrupules meld dat ik een stuk dommer ben dan hij :') (Maarja... Dat is 99% van de mensen zegt hij er dan ook nog zonder gêne bij _O- ).. Gelukkig snapt hij nog steeds niet wanneer "Ik vindt" met een D of T schrijft en moet ik zijn motivatiebrieven schrijven. Dus ik heb genoeg om hem terug te pakken }:)

dit gezegd hebbende moet ik wel echt voor mijn toets gaan leren om dat statement over onvoldoendes te handhaven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:15

Ik heb met spoed een slim iemand nodig (speaking of...)

Ik moet die meetniveaus van variabelen leren.

Dus Nominaal, Ordinaal, Interval en ratio, waarbij ratio zich kenmerkt door een 0-punt.

Maar iemand zegt dat er in het boek staat dat leeftijd een intervalvariabele is, omdat je in de buik minder dan 0 bent.

Ligt het nou aan mij, of is leeftijd nou echt per definitie een heel goed voorbeeld van ratio (tenzij je het over jaartallen hebt ?? ).

Ik ben extreem confused, en google helpt me niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:20

Hier al gekeken? https://www.scribbr.nl/statistiek/meetniveaus/

Leeftijd lijkt mij interval omdat iemand inderdaad jonger kan zijn dan 0. Maar op deze site staat hij weer bij ratio. Dus het lijkt mij eentje waarvan er meerdere antwoorden goed zijn.

Zelf zou ik mijn docent even snel mailen.