[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 10:49

Hier bijna 36 en nog niks die rammelt. Mijn huidige partner is ook gesteriliseerd, hij heeft een dochter van bijna 16 die nu en dan eens een weekend komt. ik vind het wel prima zo.

Onlangs dacht ik er wel even over na, mijn man wil later naar de zon verhuizen. Als werk en de paarden beginnen te slinken zeg maar. Als ik hier geen ouders meer heb wil ik gerust wel mee. Maar dan dacht ik wel van, mijn man heeft zijn dochter, maar als we ergens in een ver buitenland zitten, en hij valt te sterven, dan blijf ik wel helemaal alleen over :+.

Maar die gedachte is niet zwaarwegend genoeg om aan koters te beginnen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:34

Hier heeft ook nooit iets gerammelt of gerinkeld :') bij mijn man gelukkig ook niet.
Op mijn 36 ook gesteriliseerd. Bij mijn man kon het niet ivm oud littekenweefsel door een motorongeluk waarbij onder andere zijn schaambeen door midden was :+ Want dat had een iets simpelere ingreep geweest. Maar bij mij ging het ook prima gelukkig.

Ik of mijn man huren later wel een gezellige privé verzorger en verpleegkundige in van het geld wat we aan kinderen besparen _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:38

Mijn vriend heeft ook geen kinderwens. Dat scheelt.

Mn ex wilde wel heel graag kinderen. Vond ook dat we, door de kosten van mijn paard, dat niet zouden kunnen. Die kwam op gegeven moment met "en als ik je nou vraag om te kiezen tussen je paard en onze relatie?"
Mijn reactie: "ik denk dat je het antwoord daarop zelf wel weet." :wave:

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:02

Same here, nooit wat gevoeld voor kinderen. Mijn bloed ging/gaat ook altijd echt koken als mensen zeiden: 'wacht maar, de rammelende eierstokken komen nog wel als je ouder wordt.' Echt zo denigrerend en betuttelend vind ik dat!

Mijn man is ook gesteriliseerd. Die vraag kreeg ik ook wel eens: wat nou als je man wel kinderen wilt? Nou uhh, dan moet hij echt een andere vrouw zoeken. Dat zou ik hem dan ook wel gunnen. Maar hij heeft nog meer een hekel aan kinderen dan ik. *D

@c_alsemgeest: Haha yess goeie! Ik vind mensen die denken dat hun kinderen wel voor ze gaan zorgen als ze ouder zijn sowieso egoistisch ingesteld. Je zet een leven op de wereld, niet iemand die jou iets verschuldigd is.

@Sherivey: Ha! Ik had hetzelfde gedaan! Daaaag.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:13

Wij hebben sinds een 2 maandjes een puppy (weer) in huis en dat vind ik al zwaar. Blij dat we geen kinderen hebben, die vragen vast nog meer! Ben blij dat ik mijn puppy een Kong kan geven en die vermaakt zich wel :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:30

Ik ben inmiddels bijna 32, mijn eierstokken worden ook juist steeds stiller. Gelukkig wilt mijn vriend ze ook niet, we willen liever lekker samen beestjes houden, paarden en honden en dan als het lukt op tijd stoppen met werken en naar een warmer land :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:30

Bij mij rammelt van alles maar mijn eierstokken niet :+ Ik zou ook werkelijk niet weten hoe ik een kind zou moeten inpassen in mijn leven, en als ik anderen zie mèt kinderen weten zij dat volgens mij vaak ook niet. Hoe vaak de kinderen in mijn omgeving bij de opvang of bij opa en oma zitten...

Sherivey schreef:
Mn ex wilde wel heel graag kinderen. Vond ook dat we, door de kosten van mijn paard, dat niet zouden kunnen. Die kwam op gegeven moment met "en als ik je nou vraag om te kiezen tussen je paard en onze relatie?"
Mijn reactie: "ik denk dat je het antwoord daarop zelf wel weet." :wave:

Zo leuk ben je niet, daag :wave: :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:39

Ja het enige dat ik wel een dingetje vind is anticonceptie. Ik merkte laatst op dat ik me al sinds november eigenlijk niet mezelf voelde, soort aanvallen van stress en down, onzeker. Vooral s nachts.
Dus gestopt met de pil en in 2 weken voelde ik me weer mezelf := maar condooms zijn ook gezeik hoor (doen we wel natuurlijk)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:58

Maar er zijn natuurlijk tig meer opties!

Sterilisatie hem/haar
Spiraal
Implant
Ring
Pessarium
vrouwencondoom

(En voor extra zekerheid maar néver als enige zonder een ander middel uit de eerste lijst erbij, zaaddoodendepasta, periodieke onthouding, voor t zingen de kerk uit / pull out)

En dan vergeet ik er vast nog een aantal

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:58

Ik ben ook geen fan van condooms, maar nog minder van anticonceptie en allerminst van het risico zwanger te raken.
Dus hier gaat er braaf een condoom om de komkommer :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:53

Sterilisatie *\o/*

Beste beslissing ooit, gedeelde plaats met mijn ogen laten laseren (qua medische ingrepen dan).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:36

Ik zie een sterilisatie bij mezelf nog eerder gebeuren dan mn ogen laseren. :))
Laseren lijkt me echt niet tof.
Kinderen krijgen ook niet.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 00:02

Ik kruip even onder m'n meeleessteen vandaan hehe.
Ik merk dat daten erg lastig is zonder kinderwens. Het vinden van mannen zonder kinderwens lijkt tot zover zeldzaam.. :')

M'n ex wilde in principe ook geen kinderen, ik ook niet dus dat kwam mooi uit. Maar later gaf die aan wel open te staan voor kinderen als z'n toekomstige partner wel een grote kinderwens zou hebben. Ik vind dat dan toch een beetje bijzonder, alleen kinderen 'nenen' omdat je partner dat graag wilt. Ik zou dan zoeken naar iemand die ook geen kinderwens heeft, maarja dat ben ik.. :o

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 00:23

Ik ben nu even bewust single, maar hoop toch iemand te vinden zonder kinderwens als ik weer de 'markt' op ga... :\ Mijn beste vriend zegt dat het juist een voordeel gaat zijn, maar zo'n berichtje als de jouwe vind ik dan toch eng haha :evaw:

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 06:12

Ik heb nooit problemen gehad wat betreft daten.
Nou was mijn instelling toen meer "neig naar 'nee', maar weet het nog niet zeker".

Heb wel een poosje leuk contact gehad met iemand, maar die gaf al vrij snel aan al een kind te hebben. Nou was ik ook nog een aantal jaar jonger toen, maar heb gezegd dat een kind echt niet in mijn leven past. Snapte hij ook wel.

Heb ook niet met veel verschillende mannen gedate, maar het niet willen van kinderen is eigenlijk nooit een reden geweest dat contact via zo'n datingsite/app niks werd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 07:59

Ligt natuurlijk aan je leeftijd, bvb boven 30 is de kans dat iemand al koters heeft groter. En dat moet je dan maar willen als bewust kindvrije, ik zou het niet kunnen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:05

Mars schreef:
Ligt natuurlijk aan je leeftijd, bvb boven 30 is de kans dat iemand al koters heeft groter. En dat moet je dan maar willen als bewust kindvrije, ik zou het niet kunnen.

Ja, behoorlijk. Ik ben een flinke tijd bewust vrijgezel geweest en eigenlijk hadden veel mensen medelijden met me. Op een gegeven moment vond een collega dat ik te kritisch was en dat ik nooit een vent zou vinden die nog geen kinderen heeft of geen wens daartoe. Ik keek d'r glazig aan en zei dat ik dan maar alleen in het bejaardenhuis belandde, met m'n katten, maar dat geen haar op m'n hoofd eraan dacht met een exemplaar te daten die kinderen heeft of wil. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:13

Mars schreef:

Ik was toen 23 geloof ik :))
Hij was volgens mij ook niet veel ouder.

Maar idd, hoe ouder, hoe groter de kans dat er al een gezinsleven aan vooraf is gegaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:40

Mijn vriend heeft een zoon van 14. Toen wij elkaar leerden kennen hebben we vrij snel uitgesproken dat er bij ons beiden geen kinderwens (meer) was. Mijn vriend heeft zich ook vrij snel na het begin van onze relatie laten steriliseren.

Ik kan het goed vinden met zijn zoon en heb ook best wat over mezelf geleerd := Wat dat betreft is het zeker niet iets wat ik op voorhand 100% zou afwijzen. Maar het brengt echt wel uitdagingen met zich mee. En dan is dit al een tiener, ik denk dat echt jonge kinderen nog weer heel anders zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:51

Een tiener waar mee te praten valt zou ik nog kunnen overwegen.
Maar van dat kleine spul dat niks alleen kan en vermaakt moet worden. Zou er echt niet aan moeten denken.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:58

DuoPenotti schreef:
Een tiener waar mee te praten valt zou ik nog kunnen overwegen.
Maar van dat kleine spul dat niks alleen kan en vermaakt moet worden. Zou er echt niet aan moeten denken.

Precies dat. Vanaf een jaar of 10 zou ik het kunnen hebben, een paar weekenden per maand. Daaronder ga ik echt niet aan beginnen :brr: En een man die zonder meer verwacht dat ik dan ook veel met het kind doe of er op pas sla ik absoluut over.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:02

Ik kom heel langzaamaan in de leeftijd dat er mannen zijn mét kinderen, maar dat die kinderen al zelfstandig wonen.

Kijk, dan gaat er weer een markt open zeg maar :')

Maar op dit moment niet actief aan het daten.
Vind dat hele dategebeuren bloedje-irritant, momenteel geen zin in :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:16

Roosch schreef:
Mars schreef:

Ja, behoorlijk. Ik ben een flinke tijd bewust vrijgezel geweest en eigenlijk hadden veel mensen medelijden met me. Op een gegeven moment vond een collega dat ik te kritisch was en dat ik nooit een vent zou vinden die nog geen kinderen heeft of geen wens daartoe. Ik keek d'r glazig aan en zei dat ik dan maar alleen in het bejaardenhuis belandde, met m'n katten, maar dat geen haar op m'n hoofd eraan dacht met een exemplaar te daten die kinderen heeft of wil. :')

Echt he, ik heb nog nooit in mijn leven een luier verschoond en ben zeker van plan om het zo te houden :j laat staan de rest wat erbij komt kijken.

Zit nu ff bij mijn vader en zijn jonge wurm, nou mij echt niet bellen voor een leven dat zo eruitziet :')

Tieners zijn ongetwijfeld heel wat anders voor je relatie, I mean die hebben over het algemeen geen volle strontluiers meer en gaan niet krijsen als een banshee als ze 2 minuten geen aandacht krijgen :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:19

Nou… :') Nee het maakt het zeker makkelijker :j Bij echt jonge kinderen had ik er nog wel een keertje extra over nagedacht :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:20

Baby, peuter, tiener, in welk stadium ook, ik zou ze niet blieven in een relatie. Ik ben veel te gehecht aan mijn eigen bubbel, privacy, me time.. ik zie niet in hoe dat kan als er een vorm van nageslacht is. Misschien heel egoïstisch, maar mijn leven en mijn keuzes. :j

Nou scheelt het een hoop dat mijn vriend ook absoluut geen kinderwens heeft. Maar ik ben meer uitgesproken dan hij. In eigenlijk alles. :')