Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:26

En zo zijn er ook veel ouders in de toeslagenaffaire benadeeld geraakt, ook door bureautjes die wel even voor ze gingen declareren. Pas nog hier in Den Haag eentje opgerold, mensen moesten 150 euro aan het bureau betalen en dat zou dan formulieren voor ze invullen en zorgen dat deze mensen tienduizenden euro's van de belasting terug zouden gaan krijgen -:(-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:27

Oplichtingspraktijken zijn idd echt niet van alleen corona tijd.
Pgb fraude komt ook veel voor

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:35

purny schreef:
Oplichtingspraktijken zijn idd echt niet van alleen corona tijd.
Pgb fraude komt ook veel voor

Heel veel inderdaad! Ik doe ook pgb werk maar ze zijn wel streng wat uiteraard goed te begrijpen is maar zijn genoeg doe er misbruik van maken.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:45

Die fraude heeft echt niks te maken met de hardwerkende zorgverleners op de werkvloer, maar idd met allerlei malafide bureaus die door de complexheid van regelgeving (eerder ook al door introductie marktwerking) geld zien blinken.
Laten we nou niet doen of dit te maken heeft met hardwerkende zorgverleners binnen al lang bestaande zorginstellingen, of het in dit kader hebben over 'de zorg'!
Zelfde geldt voor de malafide profiteurs van de zorgbonus. Dat zijn de louche organisaties en echt niet de eeuwenoude zorginstellingen.

En die profiteurs hebben we te danken aan het systeem en de marktwerking, decentralisering etc noem maar op.
Laatst bijgewerkt door Swah op 02-02-22 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 19:47

Swah schreef:
Die fraude heeft echt niks te maken met de hardwerkende zorgverleners op de werkvloer, maar idd met allerlei malafide bureaus die door de complexheid van regelgeving (eerder ook al door introductie marktwerking) geld zien blinken.
Laten we nou niet doen of dit te maken heeft met hardwekende zorgverleners binnen al lang bestaande zorginstellingen, of het in dit kader hebben over 'de zorg'!
Zelfde geldt voor de malafide profiteurs van de zorgbonus. Dat zijn de louche organisaties en echt niet de eeuwenoude zorginstellingen.

Dit is ook wel waar vaak lag het eraan dat werkgevers meer personeel door gaven dan dat er werkelijk aan het werk waren. Ik heb geen zorgbonus gehad hoefde ik ook niet ik gun mijn deel liever aan een ziekenhuismedewerker die op de ic aan het werk is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:08

Zo waren er toch ook orthodontisten die vorig jaar (onnodig) de corona zorg bonus kregen!?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:16

Tandartsen /orthodontisten werkten wel door en die zitten ook dicht op de patiënt dus met die groep weinig moeite.
Wel met de administratie bvb die nooit bij de cliënten in de buurt kwamen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:23

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:24

Nou orthodontisten en tandartsen verdienen zat en hebben niet zoals andere zorgmedewerkers harder hoeven lopen vanwege de corona crisis. Hun werk is weinig veranderd. Dus in die zin vind ik de bonus voor die groep niet terecht.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:25

Die coronabanen-fraude zijn zo te lezen organisaties met überhaupt geen zorgpersoneel in dienst dus helaas weer frauduleuze tussenorganisaties die de mazen in de wet hebben weten te vinden.

Popstra schreef:
En weet je wat nu zo jammer is!?
We allen in lockdown waren om die zorg te ontlasten...en diezelfde zorg nu voor miljarden aan fraude gepleegd heeft wat betreft subsidies bedoeld voor extra personeel. Alleen die kwamen er niet!

Dat hoorde ik vanmiddag op het nieuws.

Ik werk zelf bij een zorginstelling met meer dan 5000 zorgmedewerkers in de ouderen- en gehandicaptenzorg die zich werkelijk de benen onder het lijf rennen en als je dan hier zo'n ongenuanceerde posts lees over 'de zorg' waar toch alleen maar gefraudeerd wordt dan zakt de moed je wel in de schoenen en word ik oprecht verdrietig. Echt loodzwaar hebben veel zorgmedewerkers het (hiermee wil ik zeker geen andere sectoren die het zwaar hebben bagatelliseren).
En miljarden; ook iets met een klok en klepel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 20:44

Ook dat. Wij hebben ook Corona banen. Ik begeleid nu een leerling die de opleiding (bbl) is gaan doen na de corona baan. Super gemotiveerd. Het is mooi dat mensen zo de kans hebben gekregen ervaring op te doen in de zorg. En we houden er dus ook echt nieuwe collega's aan over. Dus het levert denk ik uiteindelijk toch meer op dan het gekost heeft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:08

Oh maar zo bedoel ik het niet met mijn post.
Ik vind het enkel schandelijk dat er velen zijn die weer eens misbruik maken van een ( schrijnende) situatie. En dan bedoel ik niet personeel wat hun benen uit hun lijf lopen maar de hogere omes die de weg van het frauderen goed weten te vinden.
Ik snap niet dat die bijdehandte overheid dit maar laat gebeuren

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:32

Is zo'n lolly zelftest net zo betrouwbaar als een normale zelftest?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:59

Popstra schreef:
Oh maar zo bedoel ik het niet met mijn post.
Ik vind het enkel schandelijk dat er velen zijn die weer eens misbruik maken van een ( schrijnende) situatie. En dan bedoel ik niet personeel wat hun benen uit hun lijf lopen maar de hogere omes die de weg van het frauderen goed weten te vinden.
Ik snap niet dat die bijdehandte overheid dit maar laat gebeuren

Dat zijn geen hoge omes maar frauderende gladjakkers. En ze hebben 0,0 met zorg te maken.
Iedereen kan zich bij de KVK als zorgbedrijf inschrijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 22:00

friezenfan2 schreef:

Het lijkt me wel aangezien omikron in de keel begint?
En aan de zijkant van de keel swappen omdat je anders gaat kokken

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 22:26

purny schreef:
friezenfan2 schreef:

Het lijkt me wel aangezien omikron in de keel begint?
En aan de zijkant van de keel swappen omdat je anders gaat kokken

Mijne 2 x negatief. Teststraat positief :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:20

Ik heb nu ouders die hun kind toch maar thuis houden. Beide ouders positief evenals broer. Maar toch negatief testen bij zelftesten.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:34

Esperanza schreef:
Ik hoop het ook, en verwacht het ergens ook wel, maar ik blijf het echt raar vinden. De regering is een soort van op zijn pik getrapt dat de bevolking niet gehoorzaamt ofzo.

Als land wat afhankelijk is van toerisme begrijp ik het al helemaal niet. Ze hebben er vorig jaar zoveel geld in moeten pompen en ook dit jaar hebben we wel weer een dreun gehad, zeker de kleine ondernemers. Want vooral de grote hotels hebben geld gehad. Kleine ondernemers hebben het nakijken.

Kijk, ik laat me toch niet enten, ik schrijf me dan weer in Nederland in. Ik leef hier sowieso op een plek waar niemand mij controleert, dus ik ski, langlauf en ga uit eten. En ik heb mijn paarden dus ze kunnen mij de kerstboom in.

Maar niet iedereen kan zich in een ander land terug inschrijven, en er zijn wel een hoop mensen wanhopig. Ik ken mensen die er aardig doorheen zitten. Mensen die nu bij positieve mensen op bezoek gaan om ook maar positief te worden.

Maar er gebeuren een hoop dingen die niet ok zijn. Voorheen was je genezen certificaat te verlengen als je nog antistoffen had. Was ineens afgeschaft, maar nu schijnt het weer te gelden. Wordt alleen niet gecommuniceerd. Naar mijn idee alleen maar om mensen te pushen zich te enten...

Ik hoop voor jullie dat ze het niet doorzetten, verschrikkelijk.

Gisteren op de npo dat kuipers de 2g als koehandel wil verhandelen aan groen links en en PvdA. Als deze partijen het idee zouden steunen zouden de partijen er geld voor hun standpunten krijgen.
Dan is het toch duidelijk dat het niet om gezondheid gaat

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:52

Er zal echt nooit een inentingsplicht komen, ook niet in Oostenrijk. Dat heb je toch hopelijk nooit geloofd. Word alleen maar verkondigd om mensen te motiveren zich vrijwillig te laten inenten. En eerlijk gezegd, wanneer je bang bent voor de inenting dan kun je je het beste laten prikken. Is de angst ook weg.

Je bent er toch hopelijk na twee jaar weleens achter, dat elke maatregel die angst teweegbracht, precies dat doel heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 02:29

IMANDRA schreef:
Er is ook nooit gezegd dat je voor 100% beschermd was van het besmet worden en doorgeven. Dus ook geen beloftes waar men op terug is gekomen, er is gewoon een 'ander' virus voor in de plaats gekomen wat andere kenmerken had.

Ook niet door bijvoorbeeld Rachel Maddow (MSNBC) op 29 maart 2021 toen ze letterlijk op "nationale tv" zei: "Now we know that the vaccins work well enough that the virus stops with every vaccinated person". "A vaccinated person gets exposed to the virus, the virus does not infect them, the virus can't use that person to go anywhere else". "It cannot use a vaccinated person as a host to go get more people"? Dat was namelijk het verhaal begin 2021, dat je met een vaccinatie niet besmet kan worden en het niet door kan geven.

IMANDRA schreef:
Bij Alpha en Delta was er namelijk wel degelijk een flink verschil in besmettelijkheid. Alleen omikron is het lastige op dit moment, maar ik heb de hoop dat de nieuwe vaccins waar men mee bezig is de besmettelijkheid wél flink beperken.

Echt waar? Het artikel dat ik post geeft anders juist aan dat er geen verschil in. Het maakt verwijzingen naar ander onderzoeken gepubliceerd in oktober, terwijl omicron pas in november op kwam duiken. Die onderzoeken verwijzen expliciet naar de delta variant, zie de titels van het onderzoek.

IMANDRA schreef:
Dus die "Ha, gotcha" die je probeert te doen, is helemaal niet zo'n nieuw inzicht.

Voor jou dus wel, zie je quote hierboven.

IMANDRA schreef:
En wbt Wuhan: er is helemaal geen sprake van 'waarschijnlijk wel'. Er is sprake van "waarschijnlijk niet, maar we kunnen de mogelijkheid niet voor 100% uitsluiten". Dus laten we geen misinformatie de wereld in helpen.

Heb je de Fauci emails gelezen die de overheid vrij heeft moeten geven?
Vanaf de eerste dagen gaven de experts die met Fauci het beleid bepaalde aan dat ze het een 60/40 kans gaven dat het uit het lab kwam, maar politiek gezien is dat natuurlijk zelfmoord.
Vreemd trouwens dat dit het gesprek van de dag was in het begin, maar nu na 2 jaar kan niemand het meer wat schelen wat de waarheid is. Onderzoekers vragen er niet naar, journalisten vragen er niet naar, de bevolking heeft geen interesse meer. En dat ondanks het nog steeds niet duidelijk is wat de "origin" van het virus is (iets dat we met elke vorige uitbraak binnen enkele maanden hebben kunnen bepalen, maar nu na 2 jaar is het nog steeds een vleermuis in de soep op de markt?).

Citaat:
Over 12 maanden staan we vást in een volledig nieuwe situatie.

Denk het ook, de zoete koekjes die er tot nu toe gebakken zijn gingen er makkelijk in, maar "voortschrijdend inzicht" begint aardig bitter te worden nu blijkt dat de suiker in de zoete koekjes rattengif was ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 06:44

IMANDRA schreef:
En wbt Wuhan: er is helemaal geen sprake van 'waarschijnlijk wel'. Er is sprake van "waarschijnlijk niet, maar we kunnen de mogelijkheid niet voor 100% uitsluiten". Dus laten we geen misinformatie de wereld in helpen.

Dit is wat ik hoorde in de media:

Geeft dat mooi de verandering weer?
Dat frist het geheugen weer even op.

Van absoluut zeker natuurlijke oorsprong, want de lab-leak is een conspiracy theory, naar:
Citaat:
Katie Sanders (Politifact): “Are you still confident that [Covid-19] developed naturally?
Fauci: No, I’m not convinced of that. We should continue to investigate all hypotheses about how the pandemic began

Met stelligheid roepen dat het een natuurlijke oorsprong had, terwijl intern meerdere mensen aangeven dat het 50/50 is of de waarschijnlijkheid van een lab-leak groter is (zie Fauci emails), reken je dat ook tot misinformatie?

Verder nog wat goed covid-nieuws, deze maal uit China. Wetenschappers claimen een antibody treatment te hebben ontwikkeld dat omicron (en eerdere varianten) kan neutraliseren:
Citaat:
There are very few antibodies that can neutralize Omicron in the world. I feel like I’ve been hit by God’s grace

https://www.biorxiv.org/content/10.1101 ... 0.478305v1

Esperanza schreef:
Als land wat afhankelijk is van toerisme begrijp ik het al helemaal niet. Ze hebben er vorig jaar zoveel geld in moeten pompen en ook dit jaar hebben we wel weer een dreun gehad, zeker de kleine ondernemers. Want vooral de grote hotels hebben geld gehad. Kleine ondernemers hebben het nakijken.

Ik kan me wel voorstellen dat ze andere regels gaan hanteren voor toeristen. Bijvoorbeeld een negatieve test en dat is dan genoeg voor nu.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 07:25

Jemig wat een tijd en energie steken jullie er in om elkaar te overtuigen van je gelijk :O
Midden in de nacht hele epistels en dan vroeg in de ochtend weer verder gaan, slaap je nog wel enzino hahahaha moet er wel om lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 07:38

karrij schreef:
Jemig wat een tijd en energie steken jullie er in om elkaar te overtuigen van je gelijk :O
Midden in de nacht hele epistels en dan vroeg in de ochtend weer verder gaan, slaap je nog wel enzino hahahaha moet er wel om lachen

Ik woon aan de andere kant van de wereld; ik heb de kinderen al naar school gebracht, de honden anderhalf uur uitgelaten en doe dit soort dingen tussen mijn sets door in mijn thuis gym (je moet wat die 3 minuten tussen de oefeningen door met 600mg cafeïne in je systeem - dat is de tijd dat ik door het nieuws ga om te zien wat er plaats heeft gevonden). Tegen de tijd dat iedereen hier flink begint te posten lig ik in het zwembad of ben ik druk bezig monsters te tekenen met grote stekels die vuur kunnen spuwen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 08:53

Nou dat verklaard een hoop, verder niks anders te doen dus.

Als je het niet erg vindt ga ik nu aan het werk in Nederland. Jij voor nu weltrusten dan :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 08:58

karrij schreef:
Nou dat verklaard een hoop, verder niks anders te doen dus.

Als je het niet erg vindt ga ik nu aan het werk in Nederland. Jij voor nu weltrusten dan :evaw:

Gezellig ben jij, meedoen in een topic maar als iemand meer post dan wat jij "acceptabel" vind dan hebben ze niks anders te doen. Je mag het ook gewoon overslaan als het je niet zint.

Het is hier net middag trouwens.
Voor jou "werkse"... hopelijk gaat je ochtendhumeur snel weg.