Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Swah schreef:Die fraude heeft echt niks te maken met de hardwerkende zorgverleners op de werkvloer, maar idd met allerlei malafide bureaus die door de complexheid van regelgeving (eerder ook al door introductie marktwerking) geld zien blinken.
Laten we nou niet doen of dit te maken heeft met hardwekende zorgverleners binnen al lang bestaande zorginstellingen, of het in dit kader hebben over 'de zorg'!
Zelfde geldt voor de malafide profiteurs van de zorgbonus. Dat zijn de louche organisaties en echt niet de eeuwenoude zorginstellingen.
Popstra schreef:En weet je wat nu zo jammer is!?
We allen in lockdown waren om die zorg te ontlasten...en diezelfde zorg nu voor miljarden aan fraude gepleegd heeft wat betreft subsidies bedoeld voor extra personeel. Alleen die kwamen er niet!
Dat hoorde ik vanmiddag op het nieuws.
Popstra schreef:Oh maar zo bedoel ik het niet met mijn post.
Ik vind het enkel schandelijk dat er velen zijn die weer eens misbruik maken van een ( schrijnende) situatie. En dan bedoel ik niet personeel wat hun benen uit hun lijf lopen maar de hogere omes die de weg van het frauderen goed weten te vinden.
Ik snap niet dat die bijdehandte overheid dit maar laat gebeuren
Esperanza schreef:Ik hoop het ook, en verwacht het ergens ook wel, maar ik blijf het echt raar vinden. De regering is een soort van op zijn pik getrapt dat de bevolking niet gehoorzaamt ofzo.
Als land wat afhankelijk is van toerisme begrijp ik het al helemaal niet. Ze hebben er vorig jaar zoveel geld in moeten pompen en ook dit jaar hebben we wel weer een dreun gehad, zeker de kleine ondernemers. Want vooral de grote hotels hebben geld gehad. Kleine ondernemers hebben het nakijken.
Kijk, ik laat me toch niet enten, ik schrijf me dan weer in Nederland in. Ik leef hier sowieso op een plek waar niemand mij controleert, dus ik ski, langlauf en ga uit eten. En ik heb mijn paarden dus ze kunnen mij de kerstboom in.
Maar niet iedereen kan zich in een ander land terug inschrijven, en er zijn wel een hoop mensen wanhopig. Ik ken mensen die er aardig doorheen zitten. Mensen die nu bij positieve mensen op bezoek gaan om ook maar positief te worden.
Maar er gebeuren een hoop dingen die niet ok zijn. Voorheen was je genezen certificaat te verlengen als je nog antistoffen had. Was ineens afgeschaft, maar nu schijnt het weer te gelden. Wordt alleen niet gecommuniceerd. Naar mijn idee alleen maar om mensen te pushen zich te enten...
IMANDRA schreef:Er is ook nooit gezegd dat je voor 100% beschermd was van het besmet worden en doorgeven. Dus ook geen beloftes waar men op terug is gekomen, er is gewoon een 'ander' virus voor in de plaats gekomen wat andere kenmerken had.
IMANDRA schreef:Bij Alpha en Delta was er namelijk wel degelijk een flink verschil in besmettelijkheid. Alleen omikron is het lastige op dit moment, maar ik heb de hoop dat de nieuwe vaccins waar men mee bezig is de besmettelijkheid wél flink beperken.
IMANDRA schreef:Dus die "Ha, gotcha" die je probeert te doen, is helemaal niet zo'n nieuw inzicht.
IMANDRA schreef:En wbt Wuhan: er is helemaal geen sprake van 'waarschijnlijk wel'. Er is sprake van "waarschijnlijk niet, maar we kunnen de mogelijkheid niet voor 100% uitsluiten". Dus laten we geen misinformatie de wereld in helpen.
Citaat:Over 12 maanden staan we vást in een volledig nieuwe situatie.
IMANDRA schreef:En wbt Wuhan: er is helemaal geen sprake van 'waarschijnlijk wel'. Er is sprake van "waarschijnlijk niet, maar we kunnen de mogelijkheid niet voor 100% uitsluiten". Dus laten we geen misinformatie de wereld in helpen.
Citaat:Katie Sanders (Politifact): “Are you still confident that [Covid-19] developed naturally?
Fauci: No, I’m not convinced of that. We should continue to investigate all hypotheses about how the pandemic began
Citaat:There are very few antibodies that can neutralize Omicron in the world. I feel like I’ve been hit by God’s grace
Esperanza schreef:Als land wat afhankelijk is van toerisme begrijp ik het al helemaal niet. Ze hebben er vorig jaar zoveel geld in moeten pompen en ook dit jaar hebben we wel weer een dreun gehad, zeker de kleine ondernemers. Want vooral de grote hotels hebben geld gehad. Kleine ondernemers hebben het nakijken.
karrij schreef:Jemig wat een tijd en energie steken jullie er in om elkaar te overtuigen van je gelijk![]()
Midden in de nacht hele epistels en dan vroeg in de ochtend weer verder gaan, slaap je nog wel enzino hahahaha moet er wel om lachen
karrij schreef:Nou dat verklaard een hoop, verder niks anders te doen dus.
Als je het niet erg vindt ga ik nu aan het werk in Nederland. Jij voor nu weltrusten dan