Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:26

bigone schreef:
Nee hoor had totaal niets met kerk te maken, dat was in Heerde vorig jaar , zangkoor wat bijna compleet is overleden .

Eerst zeg je 'volgens mij' en dan is het ineens zeker? :') Die hele regio (Biblebelt) was diep rood gekleurd door oa de kerkgangers, dat is wekenlang een enorme discussie geweest.. En ja, misschien ook wel een supermarktmanager, heb je daar een bron van? Ik kan me daar namelijk niets van herinneren :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:31

Relaxed schreef:
bigone schreef:
Nee hoor had totaal niets met kerk te maken, dat was in Heerde vorig jaar , zangkoor wat bijna compleet is overleden .

Eerst zeg je 'volgens mij' en dan is het ineens zeker? :') Die hele regio (Biblebelt) was diep rood gekleurd door oa de kerkgangers, dat is wekenlang een enorme discussie geweest.. En ja, misschien ook wel een supermarktmanager, heb je daar een bron van? Ik kan me daar namelijk niets van herinneren :)

Ik kan de link zo niet meer terug vinden en de biblebelt daar waren niet de kerken maar de zuipketen de grote oorzaak, dat er nu nog steeds besmettingen zijn komt voor een deel door geloof , vooral onder de oude garde niet vaccineert.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:34

DuoPenotti schreef:
Is er wel bewijs dat ze helpen op de manier zoals de meeste mensen ze gebruiken?
Want cijfers die ik gezien heb zijn bij goed gebruik en dat ging ook nog eens over chirurgische. Dus niet de zelfmaak rommel of van de Ali met leuke print. Of lijkend op chirurgisch Maar zonder keurmerk.

Nou, ik denk dat het antwoord op het eerste deel simpel is: een preventief middel werkt nooit (voldoende) als het het niet goed gebruikt wordt. Dat hoef je niet te onderzoeken. Als jij het kinbandje van je helm niet vast doet heeft het ding ook weinig nut als je van je paard valt. En parallel daaraan: als je het masker letterlijk als mondmasker draagt en niet ook over je neus trekt zal het ook weinig nut hebben.

Wat betreft het tweede deel: stel dat het 0,0 werkt, is dat dan zo erg? Is het nou echt zo erg om even die periode in de supermarkt of OV een mondkapje op te hebben? Nou denk ik niet dat het 0 werking zal hebben. Het zal zeker wel iets helpen. Als is het maar om de grotere druppels tegen te houden.
Maar wat is voor jou dan de grens van werkzaamheid om zo'n mondkapje te rechtvaardigen? Is dat 10%, 50%, 98%?

Ik ben er nuchter in. Ze willen dat ik zo'n ding op zet, dus dan doe ik dat. Ik heb een paar hele comfortabele stoffen gevonden die fijn aansluiten. Als het een beetje helpt en we kunnen er 1 op de 100 besmettingen mee voorkomen, dan doe ik het daarvoor.

Ik zou zeggen: bewaar er een paar voor de (toekomstige) (klein)kinderen (je eigen, of die van ander). Kunnen we er over een paar jaar op een verjaardag kostelijk om lachten. "Weet je nog".
Ook leuk voor als ze nog een keer verkleed moeten of een toneeluitvoering.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:36

Ik vind de situatie in grote delen van Spanje nu ook absurd hoor. In onze gemeente al zes weken (of langer) 1 besmetting gehad. En nog steeds buiten, echt overal, mondkapjes verplicht. Zelfs brave ik word nu soms burgerlijk ongehoorzaam hoor.

Binnen draag ik ze nog steeds, ik kom toch zelden verder dan de supermarkt of de kapper en in een restaurant mogen ze aan tafel toch af. Ik draag dan wel FFP2, over de neus, zoals het hoort. Ik heb pas een paar mooie roze gekocht :-) Net een varkentje.

Door een fout in de wetgeving zijn trouwens 41000!! boetes wegens coronaregels in de eerste lockdown nu nietig verklaard, alleen al in onze deelstaat.

nynke55

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:38

Ik begrijp dat ook niet, dat men ook buiten de kapjes moet dragen in Spanje, tenzij op een groot evenement. Is dat in heel Spanje?

MoniqueT

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:40

Precies, in heel Spanje, al zeker een jaar nu. Onze deelstaat wil ze nu afschaffen, maar blijkbaar moet daarover ook landelijk overeenstemming zijn en een wet aangepast worden. Onze deelstaat zit onder de 50 besmettingen per 100.000 in 14 dagen, norm voor het nieuwe normaal.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:40

Roodvos
Ik heb geen kinderen, gelukkig. Al onze ellende op de aarde komt door overbevolking, niets anders, De plaag de mens.

En ik doe ze ook op, maar ik heb altijd neigingen om juist mijn hakken in het zand te zetten bij onzin.
Waarvan dit ook zoiets is.

Ik zou voorstander zijn geweest bij gekeurde kapjes en als mensen ze goed zouden gebruiken.
Die vodjes doen sowieso niks, kun je ook een sjaal voor je mond doen maar dat mag dan weer niet?
Daarom ze je al wat voor stomme wet het in Nederland is, buitenland doet het al weer anders.

Dus ja als ze niet snel stoppen met deze onzin regel doe ik het zelf...terwijl ik me heel goed aan de rest heb gehouden en geen onzin vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:43

bigone schreef:
Relaxed schreef:

Ik kan de link zo niet meer terug vinden en de biblebelt daar waren niet de kerken maar de zuipketen de grote oorzaak, dat er nu nog steeds besmettingen zijn komt voor een deel door geloof , vooral onder de oude garde niet vaccineert.

Ooh en nu zijn het ineens weer de zuipketen :') Ik denk dat het gewoon en, en, en is..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:44

Je wilt ook niet weten hoeveel gekeurde kapjes ik hoor onder de kin op op voorhoofd zie :-) Maar dan wel vooral buiten, binnen wordt je er echt op aangesproken als je je mondkapje niet correct draagt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:44

Hoe streng is die wet eigenlijk? Want ik kom nog regelmatig op plekken waar mensen geen mondkapje dragen, of onder de neus.. (ik heb zomaar het idee dat dat de mensen zijn die al gevaccineerd zijn, gezien de leeftijd, maar dat terzaken..) maar die lopen daar gewoon rond en niemand vind er verder wat van, dus zo superstreng is het niet (althans, daar niet)

Daarnaast houden de meeste mondkapjes wel iets tegen.. iets is beter dan niets? maar goed, als mensen met verkoudheidsklachten nu echt thuis blijven dus niet hoestend door de supermarkt gaan lopen, dan scheelt t al (maar dat zie ik straks niet gebeuren zeg maar := )

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:46

ik vind de mondkapjes ook alleszins onprettig. En dan niet voor die 10 minuutjes in de winkel. Maar wel voor de 8 uur dat ik op de kliniek met dat ding op loop (dieren). En ja ik weet dat het geen invloed heeft op je zuurstof gehalte, maar ik merk wel dat ik na enige vorm van inspanning moet worden een stuk minder makkelijk op adem kom met een masker dan zonder masker. Of het een psychologisch effect is, of daadwerkelijk lichamelijk kan ik zo niet stellen.

Wij moeten op de uni de mondkapjes ook nog op tijdens de examens. In de restaurants mogen ze af als je een zitplaats hebt, maar als ik 3 uur een examen moet maken moet ik een masker ophouden (en ja die tafels staan ruim 151 meter uit elkaar (al denk ik dat dat een andere reden heeft dan corona :+ ). Maar van dit soort situaties wordt ik ook wel wat opstandig. Waarom in het restaurant wel, maar tijdens een examen niet... Terwijl ik bij een examen wel maximaal moet pieken qua concentratie, en het al lastig genoeg is om goed te concentreren in een giga expo-hal met mega-echo. Dus ik ben heel blij als die dingen af mogen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:47

Echt he DP moet je de mens maar eens observeren... kapje op kapje af.. kapje onder de neus, kapje in broekzak, kapje uit broekzak. Kapje niet dragen terwijl het verplicht is op de halte in de buitenlucht... boa loopt langs en zegt er niks van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:48

Cer schreef:
Hoe streng is die wet eigenlijk? Want ik kom nog regelmatig op plekken waar mensen geen mondkapje dragen, of onder de neus.. (ik heb zomaar het idee dat dat de mensen zijn die al gevaccineerd zijn, gezien de leeftijd, maar dat terzaken..) maar die lopen daar gewoon rond en niemand vind er verder wat van, dus zo superstreng is het niet (althans, daar niet)

Daarnaast houden de meeste mondkapjes wel iets tegen.. iets is beter dan niets? maar goed, als mensen met verkoudheidsklachten nu echt thuis blijven dus niet hoestend door de supermarkt gaan lopen, dan scheelt t al (maar dat zie ik straks niet gebeuren zeg maar := )

Hier in Den haag ben je verplicht een kapje te dragen op de tramhalte. Maar daar word niet veel van gezegd als er een boa of een zogenoemde OV steward langsloopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:48

purny schreef:
Maranta schreef:

Vorig jaar droeg ook niemand een mondmasker. En daalde de cijfers ook in de zomer.

Ik zelf draag ook alleen mondmasker omdat het moet. En gooi hem nooit weg na 1 x gebruik. Dus gebruik mondmasker absoluut niet correct.

Ik kan me nog een beeld herinneren van de Jonge die zijn kapje uit zijn broekzak haalde. Dan geef je als politicus toch ook niet het goede voorbeeld

Die van mij komen ook altijd uit de jaszak, broekzak :+

Heb er overal wel wat liggen. Was alleen laatst met trekker, stoeptegels halen. Had ik dus geen mondmasker inliggen. Gelukkig deed de zaak niet zo moeilijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:50

Overigens... als je niet ziek bent (en daar ga ik even vanuit want als je ziek bent moet je binnen blijven) en je stopt een mondkapje in je broekzak.. wat maakt dat precies uit?
Er zitten toch geen virusdeeltjes in je broekzak? Ik zie dat probleem niet zo...

Ik heb wat kennissen die in de zorg werken (Ok's enzo), die zijn die mondkapjes gewend, voor meer uren.. Ik ben het zelf gewoon niet gewend, maar misschien als het bij mn werk zou moeten, dat dat anders zou zijn..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:50

Ff iets anders, ouders zijn vanmorgen getest omdat ze met mijn zus in contact waren geweest. Allebei negatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:52

Cer schreef:
Overigens... als je niet ziek bent (en daar ga ik even vanuit want als je ziek bent moet je binnen blijven) en je stopt een mondkapje in je broekzak.. wat maakt dat precies uit?
Er zitten toch geen virusdeeltjes in je broekzak? Ik zie dat probleem niet zo...

Ik heb wat kennissen die in de zorg werken (Ok's enzo), die zijn die mondkapjes gewend, voor meer uren.. Ik ben het zelf gewoon niet gewend, maar misschien als het bij mn werk zou moeten, dat dat anders zou zijn..

Je zit er wel telkens met je handen aan :+

Op het werk moest ik volgens protocol eerst handen wassen, mondmasker op, handen desinfecteren en dan handschoenen aan. Inmiddels gestopt met werken in de zorg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:52

Nou ik ben in de supermarkt ook niet zo braaf. Ik heb gewoon mondkapjes in de auto liggen en die doe ik dan op. Die ik op school draag, draag ik wel de gehele dag maar was ik wel iedere dag.

M’n vriend is net getest en bijna direct negatieve uitslag met de antigeen test.. hoezo mag je hier geen keuze in maken of je een pcr test wil doen?
Wij moeten zelf de hele week al zelftesten en dan heb je klachten wordt je als nog met een antigeen test getest.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:53

Cer schreef:

Als je negatief getest bent mag jij al snotterend en kuchend gewoon naar je werk… dus in dat op zicht ..

M’n vriend moet morgen gewoon aan het werk met z’n negatieve antigeen test van de ggd :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:54

Citaat:
Je zit er wel telkens met je handen aan :+

Maar daar zit in principe ook geen virus aan? ik ben niet ziek... dat zou dan alleen via iets anders aan mn handen moeten komen..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:54

Als ik ergens heen moet, stop ik ook een mondkapje in mijn broekzak en als ik er ben zet ik hem op. Ik vind dat ook geen probleem. Hoe moet je ze anders meenemen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:55

Cer schreef:

Nee maar die zitten misschien wel aan je handen.
Het gaat je niet lukken dat kapje aan de elastiekjes in en uit je broekzak te stoppen.
Dus je komt ook op het stof van het kapje. Je vingers ook in je broekzak.

Als je kijkt hoe je een kapje correct op en af doet is dat aan de elastiekjes pakken, alleen even het ijzeren beugeltje goed strak knijpen en verder blijf je er af :)

Aan je handen komt het door de niet meer gepoetste winkelwagens, trapleuningen, pin intoetsen, noem maar op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:56

Beste zou zijn: Mondkapje op en af na desinfecteren van je handen... maar ik moet toegeven dat ik dat niet meer zo vaak doe.
Laatst bijgewerkt door purny op 14-06-21 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:56

nynke55 schreef:
Als ik ergens heen moet, stop ik ook een mondkapje in mijn broekzak en als ik er ben zet ik hem op. Ik vind dat ook geen probleem. Hoe moet je ze anders meenemen?

Bij mij zitten ze ook in de tas...