Huertecilla schreef:.
- Ook gevaccineerd kan je besmet raken en besmettelijk zijn.
Na vaccinatie met Pfizer/Moderna ben je nauwelijks besmettelijk:
https://nos.nl/artikel/2374959-amerikaa ... smettelijk
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:.
- Ook gevaccineerd kan je besmet raken en besmettelijk zijn.
bigone schreef:Nee hoor had totaal niets met kerk te maken, dat was in Heerde vorig jaar , zangkoor wat bijna compleet is overleden .
Relaxed schreef:bigone schreef:Nee hoor had totaal niets met kerk te maken, dat was in Heerde vorig jaar , zangkoor wat bijna compleet is overleden .
Eerst zeg je 'volgens mij' en dan is het ineens zeker?Die hele regio (Biblebelt) was diep rood gekleurd door oa de kerkgangers, dat is wekenlang een enorme discussie geweest.. En ja, misschien ook wel een supermarktmanager, heb je daar een bron van? Ik kan me daar namelijk niets van herinneren
DuoPenotti schreef:Is er wel bewijs dat ze helpen op de manier zoals de meeste mensen ze gebruiken?
Want cijfers die ik gezien heb zijn bij goed gebruik en dat ging ook nog eens over chirurgische. Dus niet de zelfmaak rommel of van de Ali met leuke print. Of lijkend op chirurgisch Maar zonder keurmerk.
bigone schreef:Relaxed schreef:
Eerst zeg je 'volgens mij' en dan is het ineens zeker?Die hele regio (Biblebelt) was diep rood gekleurd door oa de kerkgangers, dat is wekenlang een enorme discussie geweest.. En ja, misschien ook wel een supermarktmanager, heb je daar een bron van? Ik kan me daar namelijk niets van herinneren
Ik kan de link zo niet meer terug vinden en de biblebelt daar waren niet de kerken maar de zuipketen de grote oorzaak, dat er nu nog steeds besmettingen zijn komt voor een deel door geloof , vooral onder de oude garde niet vaccineert.
Cer schreef:Hoe streng is die wet eigenlijk? Want ik kom nog regelmatig op plekken waar mensen geen mondkapje dragen, of onder de neus.. (ik heb zomaar het idee dat dat de mensen zijn die al gevaccineerd zijn, gezien de leeftijd, maar dat terzaken..) maar die lopen daar gewoon rond en niemand vind er verder wat van, dus zo superstreng is het niet (althans, daar niet)
Daarnaast houden de meeste mondkapjes wel iets tegen.. iets is beter dan niets? maar goed, als mensen met verkoudheidsklachten nu echt thuis blijven dus niet hoestend door de supermarkt gaan lopen, dan scheelt t al (maar dat zie ik straks niet gebeuren zeg maar)
purny schreef:Maranta schreef:
Vorig jaar droeg ook niemand een mondmasker. En daalde de cijfers ook in de zomer.
Ik zelf draag ook alleen mondmasker omdat het moet. En gooi hem nooit weg na 1 x gebruik. Dus gebruik mondmasker absoluut niet correct.
Ik kan me nog een beeld herinneren van de Jonge die zijn kapje uit zijn broekzak haalde. Dan geef je als politicus toch ook niet het goede voorbeeld
Cer schreef:Overigens... als je niet ziek bent (en daar ga ik even vanuit want als je ziek bent moet je binnen blijven) en je stopt een mondkapje in je broekzak.. wat maakt dat precies uit?
Er zitten toch geen virusdeeltjes in je broekzak? Ik zie dat probleem niet zo...
Ik heb wat kennissen die in de zorg werken (Ok's enzo), die zijn die mondkapjes gewend, voor meer uren.. Ik ben het zelf gewoon niet gewend, maar misschien als het bij mn werk zou moeten, dat dat anders zou zijn..
Cer schreef:Overigens... als je niet ziek bent (en daar ga ik even vanuit want als je ziek bent moet je binnen blijven) en je stopt een mondkapje in je broekzak.. wat maakt dat precies uit?
Er zitten toch geen virusdeeltjes in je broekzak? Ik zie dat probleem niet zo...
Ik heb wat kennissen die in de zorg werken (Ok's enzo), die zijn die mondkapjes gewend, voor meer uren.. Ik ben het zelf gewoon niet gewend, maar misschien als het bij mn werk zou moeten, dat dat anders zou zijn..