ruitje schreef:Bijvoorbeeld:
Als jij nu in de supermarkt geweest ben en langs iemand met Corona hebt gelopen mag je met die app 2 weken niet naar buiten. Nu, als je geen klachten hebt wel.
Dat denk ik?
Dat zou kunnen (ik weet niet welke beperkingen er uit de app volgen).
Maar moet ik naar buiten willen als ik iemand met Corona ben tegengekomen, of moet ik twee weken binnen blijven om te zorgen dat de verspreiding bij mij iig stopt..
Over Zoom (die datalekken zijn/worden gefikst) en de andere apps.. veel zijn misschien ook ontwikkelfouten? Ik weet het niet hoor, maar oa Zoom heeft aangegeven dat ze de grote gebruikersgroep niet echt hadden verwacht ooit.
Daarbij, gebruik ik dan liever een app van een (mijn) overheid (die zich aan regels zou moeten houden) of een app van 1 of andere louche ontwikkelaar die ik in iedere appstore kan downloaden (al dan niet ook nog tegen betaling) met een hele waslijst aan voorwaarden die ik (en 90% van de gebruikers denk ik) niet lees.. ?
Ik heb overigens nog geen duidelijke mening, ik overdenk de voors en tegens..

Edit: dus de app springt heel goed in op de behoeften van mensen die vanaf dag 1 voor totale lockdown waren... want die wilden toch al niet dat er mensen buiten zouden komen.. Dan is het toch beter dat er zoveel mogelijk mensen 'opgesloten' worden door zo'n app?
Waarbij ik me afvraag of de app een soort enkelbandfunctie krijgt, dat er ergens in een meldkamer sirenes afgaan als je toch naar buiten gaat (kan hoor, geen idee)
Het werd wel genoemd in combinatie met testen (ik weet allleen niet precies welke testen), dus wellicht als blijkt dat er genoeg mensen getest kunnen worden op antistoffen (of hoe werkt dat) en de groepsimmuniteit (wat het plan was) is al verder dan we weten, dat die app er niet hoeft te komen (ook weer, geen idee precies).