Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:54

Nou mag toch hopen dat een baas daar niet gelijk over oordeelt. :+ Anders zou ik daar niet eens willen werken, mag ik ook nog een privé leven hebben?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:09

Captain schreef:
Nou mag toch hopen dat een baas daar niet gelijk over oordeelt. :+ Anders zou ik daar niet eens willen werken, mag ik ook nog een privé leven hebben?

Ja vind ik ook hoor, als ik afgerekend word op mijn privé leven dan is dat ook mijn soort bedrijf niet.

Maar oordelen doen ze toch wel, een keer keken ze naar mijn cv en zeiden “goh, je hobbelt wel veel van bedrijf naar bedrijf hè?”. Dat waren 3 bedrijven waar ik via een uitzendbureau voor gewerkt had en ze niet aan overname deden toentertijd. Dus ik had daar mijn tijd uitgezeten en er zat niet meer in. Kan ik ook weinig aan doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:12

Captain schreef:

Het gebeurd wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:14

purny schreef:
@Aight: Als deze dame straks een baan zoekt en haar toekomstige werkgever gaat haar googlelen, dan zal hij waarschijnlijk allemaal foto's met een alcholische versnapering tegen komen.
Mits ze haar insta op privé heeft staan.

Tenzij.

En who the fiets cares?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:16

purny schreef:
Captain schreef:

Het gebeurd wel.

In welke situatie Purny? De meeste werkgevers hebben geen tijd om (al dan niet vertegenwoordigd door HR) de (vaak afgeschermde) socials van goed functionerende medewerkers na te speuren :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:17

purny schreef:
Captain schreef:

Het gebeurd wel.

Blabla chocoladevla, niet in elke branch en niet ieder mens is zo kortzichtig.

Als je voor de klas staat is het absoluut onhandig, maar werknemers van mijn man gaan in het weekend helemaal naar de getver in seksclubs of hebben een OF. Dikke prima als ze maandag maar weer op het werk presteren.

MarlindeRooz schreef:
Nou je wil niet weten hoeveel mensen moeten drinken op feestjes, verjaardagen en etentjes etc. Ken er meer die dat wel altijd doen dan niet. En waarom wel trots met een glas wijn op de foto maar niet met een dikke joint? Want die joint is raar en dan ben je een junk.

Ik oordeel niet over die joint, je kent me. Maar voor mij horen feestje en alcohol wel bij elkaar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:17

purny schreef:
Captain schreef:

Het gebeurd wel.

De Politie licht je helemaal door in de sollicitatieprocedure

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:31

Gelukkig dan maar dat niet iedereen bij de politie wil werken :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:33

BaileyMix schreef:
Gelukkig dan maar dat niet iedereen bij de politie wil werken :')

Gezien de problemen met het vinden van agenten, wil de meerderheid het niet, zelfs :)).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:40

En ze kunnen beter agenten aannemen die met een drankje op de foto staan als degene die er nu al werken met een partij mentale issues :') Van diegene snap ik echt niet hoe ze ooit aangenomen zijn

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:43

Niobe schreef:
Captain schreef:

Ja vind ik ook hoor, als ik afgerekend word op mijn privé leven dan is dat ook mijn soort bedrijf niet.

Maar oordelen doen ze toch wel, een keer keken ze naar mijn cv en zeiden “goh, je hobbelt wel veel van bedrijf naar bedrijf hè?”. Dat waren 3 bedrijven waar ik via een uitzendbureau voor gewerkt had en ze niet aan overname deden toentertijd. Dus ik had daar mijn tijd uitgezeten en er zat niet meer in. Kan ik ook weinig aan doen.

De eerste de beste baas die dat doet loopt het risico dat ik voortaan in een Rolls Royce op het werk kom }>

Al heb ik ze ook weleens het zwijgen opgelegd door te zeggen: maakt me niet uit hoe groot jouw auto is, hij past in de kofferbak van mijn auto. En helaas, dat is geen bluf :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:57

Maar aan de andere kant denk ik dan wel, waarom heb je altijd alcohol nodig om het naar je zin te hebben?
Maar ik ga dan ook nooit stappen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:59

purny schreef:
Maar aan de andere kant denk ik dan wel, waarom heb je altijd alcohol nodig om het naar je zin te hebben?

Je kunt voor alcohol ook iets lekkers om te eten invullen natuurlijk. Bij iets gezelligs hoort iets lekkers.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:05

elnienjo schreef:
purny schreef:

Je kunt voor alcohol ook iets lekkers om te eten invullen natuurlijk. Bij iets gezelligs hoort iets lekkers.

Ik ga dan wel gewoon voor de doodgewone bitterbal. En het is idd waar.
Ik wil altijd een loempia op de markt halen en bitterballen op een terrasje :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:12

purny schreef:

Denk je echt dat iemand alleen maar lol kan hebben met alcohol, omdat dat toevallig de foto's zijn die ze posten?

Ik post alleen maar foto's van mijn paard, toch is mijn leven veel breder dan dat. :)

Niet gelijk zo oordelen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:35

Captain schreef:
purny schreef:

Denk je echt dat iemand alleen maar lol kan hebben met alcohol, omdat dat toevallig de foto's zijn die ze posten?

Ik post alleen maar foto's van mijn paard, toch is mijn leven veel breder dan dat. :)

Niet gelijk zo oordelen!

Nou dat. Je klinkt eerder een beetje afgunstig dan zogenaamd bezorgd.

Ga een keer mee stappen. (Met je vriendin)
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 16-06-22 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:36

Mag ik dan ook mee? Serieus. :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:38

Oh ik bedoelde in het algemeen, niet met mij.

Maar ik ga over 2 weken wel stappen en dan mag je best wel mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:03

Ik heb verder geen contact met haar... maar ik wil graag een keer stappen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:14

Ik denk dat er best wel meiden zijn die met je mee willen. Misschien kun je een meetingtopic openen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 23:17

MyWishMax schreef:
En ze kunnen beter agenten aannemen die met een drankje op de foto staan als degene die er nu al werken met een partij mentale issues :') Van diegene snap ik echt niet hoe ze ooit aangenomen zijn

Sommige agenten maken gruwelijke dingen mee, zoals de moord op een kind.
Dus dat zij een trauma oplopen, is niet zo gek.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 07:22

Electra63 schreef:
MyWishMax schreef:

Bij deze had dat niks met trauma te maken. Zijn mensen die ik ken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:45

MyWishMax schreef:
Electra63 schreef:

Bij deze had dat niks met trauma te maken. Zijn mensen die ik ken.

Je kunt ook ná de (medische) keuringen problemen krijgen met je (geestelijke) gezondheid hè. Dat zijn momentopnames. Daarnaast betekent het feit dat je mensen kent, niet dat je hun hele verleden kent. Niet iedereen is een open boek :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 09:51

En oordelen zonder de situatie te kennen is ook niet handig. Deze mensen kende ik al voordat ze bij de politie begonnen en waren niet het type mens wat wij als omgeving een goede match vonden. De ene gewoon niet geschikt en de ander bijna potentieel gevaarlijk. En achteraf hebben zij ook problemen gegeven en sancties opgelegd gekregen, dus was het idd niet de goede match.

Ik heb nergens geschreven dat wat politie mee kan maken niet traumatisch kan zijn. Ik zei alleen dat dat drankje zonder verslaving in mijn ogen veel minder erg zijn als sommige types die ze aan nemen, omdat die bij aannemen al issues hadden. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:15

Drankje op Insta lijkt me geen probleem, het straalt ook wel uit wat voor type je bent. Binnen sommige bedrijven zal dat heel goed passen, binnen andere weer totaal niet. Geldt ook voor dingen als hospiteren trouwens.