[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:25

Ik las het gisteren ook, volgens mij een vervolgartikel na deze vondst? Echt naar om te lezen :-(

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:51

Dat artikel is in 2018 geschreven. In 2019 zouden ze mogelijk toestemming krijgen om al de andere lijken op te graven. Vreemd dat er daarna niks meer over geschreven is. Zeker aangezien ze dachten dat het mogelijk om seksueel misbruik ging.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 08:08

Er staat op RTL nieuws ook een recent verslag, maar die krijg ik niet gekopieerd...

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:27

beert schreef:
Ik las het gisteren ook, volgens mij een vervolgartikel na deze vondst? Echt naar om te lezen :-(

Het is naar mijn weten geen echte 'vondst'. Men wist dat de lijkjes daar lagen. De bedoeling was (naar wat ik heb begrepen) om de lichamen op te graven om misbruik of mogelijk verdachte omstandigheden rondom de dood vast te stellen. Dit mede omdat van veel van deze lichamen geen officiële overlijdenscertificaten (meer) waren.

Edit: ahh, meer info gevonden! Hier is een mooi overzicht van de BBC.

https://www.bbc.com/news/world-europe-54693159

Men was dus een soort van bewust dat er enkele lichamen daar begraven waren, maar nu blijkt dat omdat er in die tijd in Ierland een extreem hoge sterfte was onder baby's men de hoeveelheid lijkjes feitelijk 'niet aan' kon. Ze werden (zonder dit aan te geven in de papieren) begraven in ondergrondste ruimtes, wat simpelweg niet zo netjes/respectvol/volgens de regels is gedaan. Ze werden dus feitelijk weggemoffeld, waarschijnlijk 'lukte' dat omdat er natuurlijk ook genoeg sociale controverse was rondom de vrouwen die (buiten het huwelijk, door verkrachting of terwijl ze geestelijk ziek of minderjarig waren) deze kindjes kregen.

Omdat de papieren niet op orde waren wist niemand precies hoe veel lijkjes er waren en waar ze precies lagen. Dat proberen ze nu dus uit te zoeken en de lichaampjes te herbegraven. Als dat wettelijk gezien kan, want daar is nogal wat gedoe rondom.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:06

Geen idee of er hier mensen tussen zitten die perongeluk ook op Steam (gaming platform) aanwezig zijn. Door een exploit van een game, konden mensen plots op de steam market items plaatsen naar hun eigen keuze. Wat onschuldig begon, eindigde zoals altijd op het internet met foto's van een vermoord meisje in 2019. Voor mij had ik nog nooit het verhaal gehoord, maar het is eigenlijk echt gestoord.

Een meisje met zelf wat psychische aandoeningen leert een kerel kennen die zelf ook niet echt mentaal gezond is. Voor hem hebben ze een relatie, voor haar niet. Dit gaat zo een paar weken tot het plots helemaal ontspoort wanneer hij haar ziet kussen met een andere jongen. Hij spreekt haar aan en vermoord haar vervolgens en plaatst het hele verhaal op instagram, discord en ook stuurt hij het naar de ouders.

het verhaal in link op wikipedia, de foto's sinds gisteren dus dankzij steam te vinden op twitter

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:13

De foto's kan ik niet vinden op Twitter maar zo te lezen is dat maar goed ook, het schijnt een heel bizarre foto te zijn van iets waar ik toch al niet zo goed tegen kan
Spoiler:
onthoofding

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:15

Ik heb er een aantal gezien maar geen onthoofding.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:46

In de link staat ook dat ze dood gestoken is.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:45

Ze was inderdaad doodgestoken

Spoiler:
Maar volgens de beschrijving had hij inderdaad ook meerdere keren op dezelfde plek gestoken waardoor de zijkant redelijk open was en half onthoofd was, of hoe moet je dat omschrijven

Ik weet nu eigenlijk zelf niet goed of de foto materiaal is dat hier geplaatst mag worden. Via het verhaal op twitter heb ik ergens de instagram serie gezien van de dader. Als iemand er morbide nieuwsgierig is, wil ik het best delen. Maar stuur me dan misschien een pb, sinds ik gewoon niet weet of ik dat hier mag plaatsen. Tis gewoon inderdaad wel een verhaal dat een beetje 'not suited for life' is, als je niet echt tegen zo'n foto's kan

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:47

Weet niet of deze al een x geplaatst is. Maar paarden die van een duikplatform water in moeten springen vroeger. Vind ik ook wel luguber eigenlijk... Maar hier de engelse uitleg van artikel.
The idea of throwing oneself off a 70-foot diving platform is enough to keep most people firmly planted on the ground below. Throwing yourself off said platform while on the back of a horse is a stunt only for the truly daring and crazy.

That's exactly what some people did though in the early half of the 20th century in sport known as diving horses. The peculiar sport that appealed only to the most extreme of thrill-seekers, involved climbing onto the back of a horse and then coaxing it to leap off a platform, plunging head-first into a diving pool far below.

See the photos, watch a real video and learn the cruel, forgotten history of horse-diving here: https://bit.ly/3oGFJjb

https://allthatsinteresting.com/diving- ... =social#19

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:22

Wauw echt een bizar stukje ‘sport’... ik had er al wel eens eerder van gehoord maar het vergeten. Echt wonderlijk, vooral die enorme hoogte vanaf die hoge duikplank.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:53

Zonder ruiter of met.. lijkt me niet echt goed voor die paarden.. al dat water in je oren ect, die klap op het water.

Rare sport vroeger wel enorm populair zo te zien.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:58

:oo en dat die paarden ook gewoon sprongen.. 8)7

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:58

Noisy schreef:
:oo en dat die paarden ook gewoon sprongen.. 8)7

Die hadden denk ik weinig keus... Ik word gewoon een beetje misselijk van de foto's, wie bedenkt zoiets 8)7

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:05

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:25

Ja, ik lees het ook...en verwonder me slechts. Goed dat het is tegen gehouden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:47

https://www.ad.nl/binnenland/meisje-13- ... ~af60d38b/

Meisje van 13 maakt eind aan haar leven na verspreiding expliciete beelden. Ze rende naar hogere verdieping nadat haar moeder haar confronteerde met de beelden en sprong. Echt afschuwelijk :( dit wat in zo'n paniek moment dat ik me afvraag wat als iemand haar nog had kunnen stoppen onderweg?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 01:01

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:47

moonsparkle schreef:

Meisje van 13 maakt eind aan haar leven na verspreiding expliciete beelden. Ze rende naar hogere verdieping nadat haar moeder haar confronteerde met de beelden en sprong. Echt afschuwelijk :( dit wat in zo'n paniek moment dat ik me afvraag wat als iemand haar nog had kunnen stoppen onderweg?

Verschrikkelijk maar met 13 ben je ook gewoon nog te jong om de consquenties te kunnen overzien. Ze had seks met meerdere jongens gehad staat er. Die jongens hadden die beelden uiteraard nooit mogen verspreiden maar zij had nooit moeten toestaan dat die beelden gemaakt werden. Ze is terecht gekomen (bewust of onbewust) in een situatie die heel schadelijk is voor een meisje op die leeftijd.
We weten er te weinig van, of het vrijwillig was of niet maar ik heb hier wel degelijk vraagtekens bij.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:57

Misschien heeft ze niet geweten dat er beelden gemaakt werden? Werd ze gedwongen? Gechanteerd? Gevaarlijk hoor om er zo een uitspraak over te doen. Triest voor het meisje en familie, wat een nachtmerrie.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:59

Giolli schreef:
Misschien heeft ze niet geweten dat er beelden gemaakt werden? Werd ze gedwongen? Gechanteerd? Gevaarlijk hoor om er zo een uitspraak over te doen. Triest voor het meisje en familie, wat een nachtmerrie.

Ik kwam even niet uit mijn woorden, maar jij schrijft het precies op.
We weten het allemaal niet, dus oordelen en victim blaming is zó ongepast..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:06

Maar dat schreef ik toch ook? We weten er te weinig van. Maar toch heb ik er vraagtekens bij. Er staat ook niet dat ze verkracht was maar dat ze seks had gehad met meerdere jongens. Hoe je het ook wendt of keert, een meisje van 13 hoort niet in die situatie. Die heeft dan verkeerde vriendjes gehad of te weinig begeleiding van haar ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:12

Of ze is domweg te naïef geweest en heeft niet bedacht dat jongens van die leeftijd weleens A zeggen en B doen, puur uit stoerdoenerij. En ook omdat ze niet begrijpen welke gevolgen zoiets heeft voor het meisje in kwestie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:16

Varekaj schreef:
Of ze is domweg te naïef geweest en heeft niet bedacht dat jongens van die leeftijd weleens A zeggen en B doen, puur uit stoerdoenerij. En ook omdat ze niet begrijpen welke gevolgen zoiets heeft voor het meisje in kwestie.

En dat valt voor mij onder een stukje begeleiding van ouders. En natuurlijk doen jonge meiden niet altijd wat ouders zeggen maar voorlichting en normen en waarden bijbrengen draagt wel bij om dit soort dingen te voorkomen. En ook het vertrouwen dat als er hele erge dingen gebeuren je bij ze terecht kan en dat je hulp krijgt.
Maar goed, dit is verschrikkelijk natuurlijk. Hoe het ook is ontstaan.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:48

Suzanne F. schreef:
moonsparkle schreef:

Verschrikkelijk maar met 13 ben je ook gewoon nog te jong om de consquenties te kunnen overzien. Ze had seks met meerdere jongens gehad staat er. Die jongens hadden die beelden uiteraard nooit mogen verspreiden maar zij had nooit moeten toestaan dat die beelden gemaakt werden. Ze is terecht gekomen (bewust of onbewust) in een situatie die heel schadelijk is voor een meisje op die leeftijd.
We weten er te weinig van, of het vrijwillig was of niet maar ik heb hier wel degelijk vraagtekens bij.

Wow yo! Dit kun je echt niet zeggen hoor. Of ze nou 13 is of niet en vrijwillig seks heeft gehad of niet. Deze jongens hadden dat never nooit mogen verspreiden.
Tegenwoordig is seks op je 13e geen uitzondering meer helaas.
Laatst bijgewerkt door Noisy op 17-01-21 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt