Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 00:49

Reels is een beetje vergelijkbaar met tiktok inderdaad, bij mij is m’n bereik met reels meestal wel 2 of 3x hoger dan bij normale posts dus ik probeer wel zo nu en dan iets erop te zetten

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:58

Via mij prive insta kan ik reels zien, maar allemaal van mensen die ik niet volg. En met mijn pony account die op bedrijf staat kan ik niet eens die reels vinden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 11:48

Mijn bereik met mijn fotografie account is echt bagger.... word er een beetje moe van. Waar ik eerst makkelijk 100 likes had heb ik er nu net 30 ofz.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:23

Misschien ook omdat ie zo lang stil heeft gelegen? Ik heb helaas geen tips

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:31

Hier ook hoor... tijd voor een nieuw medium. :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:18

Ik kan nog steeds geen promoties doen, maar Instagram reageert ook never nooit helaas...

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:33

Dat hele reels gebeuren is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Lijkt me wel leuk om wat meer mee te gaan doen dus ga mij daar eens in verdiepen. Vervelend Lau dat het dan niet wil als je wel actief bent!

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:01

Lau schreef:
Mijn bereik met mijn fotografie account is echt bagger.... word er een beetje moe van. Waar ik eerst makkelijk 100 likes had heb ik er nu net 30 ofz.

Ik wil dus heel graag een winactie doen, maar ben zo bang dat het faalt dat ik het maar niet doe :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:40

Hier een dierendag winactie die echt als een malle gaat. Moet eens die statistieken gaan zoeken..

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 07:17

Melisje_92 schreef:
Lau schreef:

Ik wil dus heel graag een winactie doen, maar ben zo bang dat het faalt dat ik het maar niet doe :')

Gewoon proberen,
Ik heb sinds kort weer een camera dus eindelijk weer materiaal. Ik vind zelf dat ik een vet leuke actie heb een studio shoot voor 50 euro. Dus alle mensen die ja ingevuld hebben stuur ik een berichtje. Wat denk je niemand hapt :')

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:13

Wat zonde zeg,lijkt me toch een mooie actie!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:47

Hé Lau ik heb daar ook nee op geantwoord maar ik ben wellicht niet de beste referentie.
Ik zou zeg maar ook geen studioshoot doen voor nul euro want ben daar veel te schijtluis voor en foto's van mezelf zegt me gewoon weinig dus vandaar!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 12:51

Granoek schreef:
Hé Lau ik heb daar ook nee op geantwoord maar ik ben wellicht niet de beste referentie.
Ik zou zeg maar ook geen studioshoot doen voor nul euro want ben daar veel te schijtluis voor en foto's van mezelf zegt me gewoon weinig dus vandaar!

Dan nodig ik je graag een keer uit! Het doet zo veel voor je zelfvertrouwen en kan zo fijn zijn.

Ik weet dus zeker dat als ik een model zoek voor een gratis shoot in de studio dan 95% dan wel ineens interesse heeft. Want er waren er wel flink wat die ja hadden ingevuld op de vraag ervoor maar nee op de vraag erna -O-
Sws willen de mensen alleen gratis voor mijn lens en daar ben ik stiekem ook wel klaar mee. Dus heb zojuist dit gepost op mijn verhaal:

Afbeelding

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:25

Maar ik weet niet goed wat ik met die foto's zou moeten doen dan. Ik hoef mezelf niet in de kamer te hebben hangen zeg maar haha :D Denk dat het ook gewoon een beetje je hobby moet zijn, styling, make-up, er steeds weer van willen bijleren enzo.

En wat jij zegt over dat alles maar gratis moet zijn dat heb je werkelijk waar met ALLES. Ik snap dat ook nooit zo goed. Zelfs als wij hier in de zaak acties doen zie je dat heel veel. We deden met ons 12,5 jarig bestaan een brunch voor 12,5€ en dat zat week na week STAMPVOL met mensen die je verder nooit ziet. Die nooit gewoon eens komen eten en die zelfs niet naar de andere brunches komen wanneer ze €15 of €18 ofzo zijn. Alleen als het eens gratis of bijna gratis is.

Hoor die klachten ook veel van bv tekenaars, schilders etc... denk niet dat je dat er ooit uit krijgt bij mensen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 13:36

Granoek schreef:
Maar ik weet niet goed wat ik met die foto's zou moeten doen dan. Ik hoef mezelf niet in de kamer te hebben hangen zeg maar haha :D Denk dat het ook gewoon een beetje je hobby moet zijn, styling, make-up, er steeds weer van willen bijleren enzo.

En wat jij zegt over dat alles maar gratis moet zijn dat heb je werkelijk waar met ALLES. Ik snap dat ook nooit zo goed. Zelfs als wij hier in de zaak acties doen zie je dat heel veel. We deden met ons 12,5 jarig bestaan een brunch voor 12,5€ en dat zat week na week STAMPVOL met mensen die je verder nooit ziet. Die nooit gewoon eens komen eten en die zelfs niet naar de andere brunches komen wanneer ze €15 of €18 ofzo zijn. Alleen als het eens gratis of bijna gratis is.

Hoor die klachten ook veel van bv tekenaars, schilders etc... denk niet dat je dat er ooit uit krijgt bij mensen

Echt bizar! Ik snap dat echt niet -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:39

Zelfs als je geen winacties plaatst, krijg je vaak de vraag of je even gratis langs wilt komen voor foto's te maken. Want reizen kost niks, foto's maken kost niks, camera kost niks, bewerken kost niks want adobe kost ook niks. Alles is gratis :+ Wordt er zo moe van. Laatst ook, plaats ik een verhaal van mijn eigen hond, dat ik een mooi model heb om op te oefenen. Krijg ik direct tig berichtjes dat zij ook nog wel een mooi hondenmodel hebben en of ik dan even langs kom voor foto's. Dat je gratis foto's wilt is 1 vervelend ding, maar dat je verwacht dat een fotograaf er nog eens zelf heen gaat, gaat me echt te ver.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:56

Jaa ik zag het net Lau, terecht hoor! Ik krijg het ook heel vaak, zelfs wel eens van een andere fotograaf gehad :+ En soms blijven ze maar aandringen, dan voel ik me zó vervelend.

Zijn er trouwens meer mensen die een insta hebben waar ze vooral zelf op staan? Ik heb mijn kunst-account vanwege Corona (ik verkoop niet echt meer spul want alles ligt een beetje stil) omgetoverd tot voornamelijk Viking/kostuum account (@kleinepyromaan) en ik krijg soms zulke malle berichten, vooral van mannen. Ik check elke foto drie keer extra en zorg dat er niet te veel huid op zichtbaar is, maar ik krijg toch met enige regelmaat mensen die wat van me willen. Ik ben daar een beetje onhandig mee en vind het eigenlijk heel onprettig, maar er zijn ook zó veel leuke en lieve reacties van mensen, en mijn insta helpt me een beetje creatieve dingen blijven doen.
Ik was wel benieuwd hoe andere mensen daarmee om gingen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:10

Ik krijg wel met enige regelmaat vreemde lui. Laatst wilde er 1 (na een tijdje beetje gezellig over koetjes en kalfjes gekletst te hebben) dat ik zijn 'mommy from another country' zou zijn. Dat is dan ook 'no' en blokkeer maar weer :')
Gelukkig veel meer gewoon leuk geklets, dus ik hou het wel openbaar

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:11

Heb dit een keer gehad, maar verder echt nooit... Misschien omdat ik regelmatig foto's met m'n vriend post?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:12

Ik krijg heeeel af en toe eens zo’n raar bericht maar sta zelden zelf op de foto’s. Moet de foto’s altijd maken want heb niemand anders :+
Wordt wel heel vaak getagd in winacties door mensen die ik totaal niet ken en die gewoon aan hun ‘tag 3 vrienden’ willen geraken maar geen échte vrienden willen taggen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:13

Oh dat is irritant, dat heb ik dan nog nooit gehad

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 15:33

Ik heb eigenlijk bijna nooit van dat soort vreemde dingen. En daar ben ik stiekem ook wel blij mee :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:22

Hmm misschien komt het dan ook een beetje door het type foto's, is een beetje een mannenwereldje dus misschien dat een bepaald type man dan een beetje van slag is als er een vrouw is die in kostuum op de foto gaat :+

Maar damn Qimm, mommy from another country is ook wel wat _O-

Ik blokkeer dan ook meestal, maar ik heb ook een keer iemand gehad die (inderdaad na koetjes en kalfjes, wat ik alleen maar hartstikke gezellig vind) begon over zijn trauma's en ineens wilde hij daten. Ontzettend onprettig en het bracht mij in een hele ongemakkelijke situatie, waar je net hebt gehoord hoe moeilijk iemand het heeft en dat je diegene daarna nog teleur moet stellen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:29

Oef, ja dat is wel rottig. Maar sceptisch als ik ben, misschien is het een trucje om dames aan het lijntje te houden.
Ik heb nu 3x dezelfde 'truc' gehad. Mannen die een random praatje beginnen, maar dan al snel je nummer of mail willen want ze zijn Amerikaanse militairen op uitzending en in dat land waar ze zijn is social media verboden. Sure thing - not.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 16:42

Ooh dat klinkt als een hele manipulatieve truc om vrouwen geen nee te laten zeggen.