Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 15:33

Ooh leuk een pittig zoekertje.
Al vind ik het wel een beetje onduidelijk wat je precies zoekt :D althans er komen allemaal vragen bij me op :')

Hoe klein is klein?
En met een afstandsbediening moet je toch ook in de buurt zitten? Omdat je zegt telefoon kan niet.

Want je hebt muziekboxen met usb aansluiting, die draagbaar zijn en een afstandsbediening hebben.
Hier kan je dus een usbstick op aansluiten.

Zoals deze: https://amzn.eu/d/7wPXxYY

Maar dit had je vast zelf ook bedacht en dit is niet wat je zoekt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:10

Nee, dat had ik nog niet bedacht, want ik denk al veel te lang in mijn eentje in kringetjes rond :)). Alleen ik denk dat je met een geluidsboxen met usb speler al snel te groot uitkomt. Niet eens zozeer qua formaat, maar wel omdat een usb speler dan vaak uitsteekt of er haaks opstaat. Wat dat betreft, formaat telefoon is best werkbaar, denk ik :j. In elk geval mooi plat. Zeg, dat je hem bij een baby'tje onder de kleding kan duwen zonder dat het al te veel opvalt (no worries, er worden geen kinderen mishandeld voor dit project!!)

Probleem met telefoon is niet zozeer de afstand, maar vooral dat ik gewoon niet bij mijn telefoon kan. Waar ik zei dat er geen kinderen mishandeld gaan worden, geldt dat niet altijd zozeer voor mijzelf :+. Laat staan voor wat ik aan/bij me heb :)). Dus mijn telefoon laat ik ergens op een veilige plek achter waar er (hopelijk O:)) niks mee kan gebeuren. Dus daar kan ik niet bij om hem dan te bedienen. Een oude telefoon als afspeler zou op zich wel kunnen, al dan niet met een pre paid kaartje om af te kunnen spelen.

op zich is wat je in je linkje laat zien best mooi, dan moet ik gewoon de afstandsbediening afgeven aan een omstander/waarnemer/trainingsleider. Dat is vermoedelijk sowieso een beter idee, want meestal heb ik mijn aandacht wel bij mezelf nodig...... Alleen dan zou het kleiner/platter moeten.....

(Bij vragen, stel gerust! Ik wil jullie alleen ook niet overspoelen met info zonder dat je die nodig hebt, niet omdat ik het niet wil geven/voor extra geheimzinnig effect ofzo)

Suzanne F.

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:15

Je maakt ons nu retenieuwsgierig natuurlijk!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:25

Dit schatje moet 'zelfstandig' kunnen huilen (let op, is een pop!):
Afbeelding

Laatste keer werd dat gedaan door een boombox bij ons in het autowrak te plaatsen
Afbeelding
Maar dat leverde de vreemde situatie op dat kind in auto zitje uit de auto getild werd, waardoor zij acuut stil werd, terwijl de brandweer en ik in de auto achter bleven met de boombox met het hartverscheurende (en doofmakende.... :roll:) babygehuil...... _O- beetje jammer. Dus ik ben op zoek naar een betere oplossing daarvoor.

En nee, dit is niet voor de grap of de leuk: dit is een serieuze oefening van brandweer en ambulance. Maar dat maakt wel dat ik het graag zo realistisch maak als mogelijk is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:41

Aah dat verduidelijkt al meer. Is raar dan als de baby na wat gehuil overgaat op Lady Gaga inderdaad.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:21

_O- ja, dat zou wat jammer zijn _O- of reclame tussendoor ofzo :')

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:17

Io ben op zoek.naar een nieuwe Kobo ereader.
Niet de kleinste dus ik denk 7 of 8 inch
Niet met kleur
Hoef geen geluid af te spelen
Wel graag geel licht voor snachts
En een mooie aanbieding zou helemaal mooi zijn :D

Maar als iemand weet welk type ik zoek.ben ik ook al.blij
Vgl mij had ik de h2o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 21:18

Ik heb de kobo Libra, helemaal blij mee!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 22:14

Het werd zo geheimzinnig gemaakt dat ik zo graag met de gouden tip wil komen maar helaas, geen idee :')

Ik zoek een app die je vitamine / mineralen / aminozuren intake kan bijhouden. Die dus verder kijkt dat alleen je macro's.
Ideaal als die Nederlands is en het liefste vanuit een 'alternatieve' orthomoleculaire hoek ipv de schijf van vijf voedingscentrum :+
Wel met focus op mineralen / vitamine dus dat je ook ziet wanneer er te korten zijn en je niet 6x moet zoeken wil je daar een overzicht van zien.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 22:16

Misschien de betalende versie van myfitnesspall?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 23:12

Die heb ik eens geïnstalleerd en zie idd achter premium wel macro's staan. Daar zal vast de micro's ook wel bij zitten. Iemand die de betaalde versie heeft en een screenshot wilt delen van hoe die micro's staan weergeven? (En welke micro's er überhaupt tussen staan)?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 23:23

Nyaleti schreef:
Het werd zo geheimzinnig gemaakt dat ik zo graag met de gouden tip wil komen maar helaas, geen idee :')

Ik zoek een app die je vitamine / mineralen / aminozuren intake kan bijhouden. Die dus verder kijkt dat alleen je macro's.
Ideaal als die Nederlands is en het liefste vanuit een 'alternatieve' orthomoleculaire hoek ipv de schijf van vijf voedingscentrum :+
Wel met focus op mineralen / vitamine dus dat je ook ziet wanneer er te korten zijn en je niet 6x moet zoeken wil je daar een overzicht van zien.

Sorry..... -O- dat was niet de bedoeling. Maar, ik heb nu in elk geval jullie aandacht O:) dat is altijd het eerste wat ik als slachtoffer van mijn hulpverleners nodig heb om gered te kunnen worden :j :)). Helaas weet ik geen app om jou te helpen....

Prairy schreef:

Ik dacht heel even, ik heb geen Apple, maar dit werkt natuurlijk prima met welke usb speler dan ook. En nog heel betaalbaar ook, goed pluspunt!

Ik blijf nog even afwachten of we een oplossing met afstandsbediening kunnen bedenken, anders zal het (al dan niet tijdelijk) zoiets worden denk ik. Voor dit bedrag is het ook heel prima om eerst aan te schaffen terwijl ik verder zoek :j. Thanks!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 23:56

Lalidan schreef:
_O- ja, dat zou wat jammer zijn _O- of reclame tussendoor ofzo :')

Plottwist _O-

Maar zoiets bestaat wel, in de vorm van een radio/versterker die ook MP3 (vanaf een stick) kan afspelen.

Volgens mij heeft Conrad daar oplossingen voor. Geef me even.....

Edit: zoiets lijkt mij te voldoen: https://www.conrad.nl/nl/p/mini-luidspr ... 52198.html
Geluid op USB-stick of SD-kaart en verder is alles aan boord, als ik het zo lees. In div. kleuren leverbaar.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 08:22

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 08:47

Ik zoek een starthulp voor mijn motormaaier.

Ik heb aan het einde van mijn arm nog een stukje touw over waardoor het heel lastig is voldoende toeren te krijgen om dat ding te starten.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 09:41

Nyaleti schreef:
Die heb ik eens geïnstalleerd en zie idd achter premium wel macro's staan. Daar zal vast de micro's ook wel bij zitten. Iemand die de betaalde versie heeft en een screenshot wilt delen van hoe die micro's staan weergeven? (En welke micro's er überhaupt tussen staan)?

Bij de gratis versie kun je dit ook zien:
Weet niet of dat voldoende is voor je. Loopt nog verder door.

Afbeelding

Je komt daar via 'meer' en dan ' voeding'

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 13:37

Dus eigenlijk zoek je een bluetooth speaker met intern geheugen + afstandsbediening??

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:00

Lalidan schreef:
Nyaleti schreef:

Sorry..... -O- dat was niet de bedoeling. Maar, ik heb nu in elk geval jullie aandacht O:) dat is altijd het eerste wat ik als slachtoffer van mijn hulpverleners nodig heb om gered te kunnen worden :j :)). Helaas weet ik geen app om jou te helpen....

Prairy schreef:

Ik dacht heel even, ik heb geen Apple, maar dit werkt natuurlijk prima met welke usb speler dan ook. En nog heel betaalbaar ook, goed pluspunt!

Ik blijf nog even afwachten of we een oplossing met afstandsbediening kunnen bedenken, anders zal het (al dan niet tijdelijk) zoiets worden denk ik. Voor dit bedrag is het ook heel prima om eerst aan te schaffen terwijl ik verder zoek :j. Thanks!

Ik weet niet hoe lang dat geluid moet klinken: Kun je op een telefoon het gehuil van een baby instellen als ringtone. Die telefoon kun je dan bellen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 14:02

Jolliegirl schreef:
Dus eigenlijk zoek je een bluetooth speaker met intern geheugen + afstandsbediening??

Zonder het bluetooth gedeelte :j (hij mag bluetooth hebben hoor, maar ik denk dat het niet handig is om te gebruiken. En met intern geheugen is het ook niet npdig, denk ik?). En dan dus in klein, plat formaat :j.

senna21 schreef:
Lalidan schreef:
Nyaleti schreef:

Prairy schreef:

Ik weet niet hoe lang dat geluid moet klinken: Kun je op een telefoon het gehuil van een baby instellen als ringtone. Die telefoon kun je dan bellen.

dat is te kort. Het zal toch wel snel een kwartier, twintig minuten aan moeten houden. En als dan geluid van 5 minuten ofzo op repeat staat is niet zo'n punt, maar bellen is wel echt te kort.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:37

Ik moet denken aan een oud cliëntje van mij uit de gehandicaptenzorg. Dit was een meervoudig beperkte jongen van rond de 10 jaar die in een rolstoel zat. Hij had zo'n knop op het tafeltje voor zich aan de rolstoel. Als hij zijn ouders wilde horen drukte hij op die knop. Die ouders hadden een stuk tekst ingesproken om hem gerust te stellen, een fijne dag te wensen en uit te leggen dat ze hem diezelfde dag na het spelen weer zouden komen ophalen :)

Alleen geen idee hoe het verder technisch precies werkte...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:44

Zou iets als een babyphone niet werken?
En dat je dan de ontvangkant in de auto zet. En de zend kant bij houd en daar een oude telefoon tegenaan houd die het geluid afspeelt wat je wilt horen.

Kan ook met apps.
Maar dan moet de ontvangde telefoon wel een simkaart hebben.

Misschien kan zoiets ook wel met een instructieset?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:57

Even een vraag aan de zwemmers hier op Bokt. Ik zoek een kwalitatief goede zwembril. Ik zwem niet vaak, alleen tijdens vakanties of in de zomer als het warm is en voornamelijk in open water (meer of zwemplas). Af en toe neem ik een duik in een zwembad. Een goede zwembril is er voor mij eentje waar, als ik die eenmaal op het hoofd heb en het water inga, geen water doorsijpelt de bril in. Tevens is een zwembril voor mij goed als hij langere tijd meegaat en makkelijk te reinigen is na het zwemmen. Wie weet welke zwembril ik zoek of heeft een tip om dé bril te vinden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 19:55

Speedo is een goed en bekend merk maar nabaiji (Decathlon) heeft ook goede brillen

Mijn vriend heeft altijd voor het zwemmen een van deze merken gehad. Ondertussen heeft hij er een van form, die heeft allemaal extra functies

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 20:23