Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:59

Schijnbaar is het heel moeilijk om te groeten en te danken als de chauffeur je eigenlijk voor niks meeneemt.
Gister was er bus vervoer tussen Den haag en Gouda. Er stonden bij iemand te weinig saldo op de ov kaart en de chauffeur nam deze mee.
Maar een bedankje kon er niet vanaf

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:06

Banjer schreef:
Vandaag zouden de treinen weer rijden op mijn traject, na een week vol werkzaamheden aan het spoor... maar ze reden niet ivm een sein- en wisselstoring -O-
Dus alsnog maar naar Sauwerd gereden met mn 45km auto en daar de trein gepakt die vanaf Delfzijl reed... :+

En op hetzelfde traject wéér storing... -O- Normaal is Arriva goed en betrouwbaar, maar dit geeft me geen vertrouwen zeg maar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:41

Daar heeft arriva geen invloed op. Dan moet je bij prorail zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:43

Kan te maken hebben met de werkzaamheden. Dat er toch iets niet lijkt te werken als gehoopt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:49

Ik had gisteravond een buschauffeur waar én geen goedenavond vanaf kon toen ik instapte (en uiteraard wel gedag zei) en ook geen zwaai toen ik uitstapte. Voelt toch raar.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:27

Dat is wel heel appart ja -O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:18

Nayomie schreef:
Gezellig, heel Zwolle ligt op zijn gat deze ochtend :+

:') mooi op mijn vrije dag

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:40

Ik reis niet zo vaak meer met de bus, maar lang niet alle buschauffeurs waarbij ik instap zeggen altijd hallo en tot ziens eigenlijk.

Ik ga wel met enige regelmaat in Almere met de bus, en daar zegt helemaal niemand iets tegen de buschauffeur :') Maar goed, daar moet je ook altijd achterin of in het midden in of uitstappen. En de de bussen zitten meestal heel vol, dan ben je blij als je er zsm uit kan.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:26

Almere is ook wel een vak appart heb ik begrepen :o
Het is wel altijd heel lastig als er op haltes tegelijk mensen in en uitstappen. Je wilt mensen die instappen groeten en in de gaten houden of ze goed inchecken en dan tegelijk in de spiegel kijken of mensen zwaaien en dat gaat bij mij niet tegelijk :=
Maar ik spreek vast namens meer chauffeurs als ik dat zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:52

Almere is echt een van de weinige steden die ik ken waar je overal in de bus mag stappen en dus niet per se voorin hoeft. Vind dat nog steeds echt heel bizar, kom het ook eigenlijk nergens anders tegen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:54

De rnet moet je voorin rest maakt het niet uit idd

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:04

Huh? In Zwolle maakt het ook niet uit toch? Ik reis heel veel met de bus in Zwolle en ben dat nog niet tegengekomen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 01:43

SindyKaya schreef:
Huh? In Zwolle maakt het ook niet uit toch? Ik reis heel veel met de bus in Zwolle en ben dat nog niet tegengekomen

Lijn 9 is gewoon instappen bij een willekeurige deur. Da's de Deltionlijn. Zo snel mogelijk vol en rijden om iedereen op tijd op school te krijgen. De andere lijnen is voorin instappen gebruikelijk en goeiedag zeggen ook.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 07:35

De Sprinter die tegenwoordig haast standaard 5 tot 10 minuten later vertrekt. _-:(

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:30

Muiz schreef:
Almere is ook wel een vak appart heb ik begrepen :o
Het is wel altijd heel lastig als er op haltes tegelijk mensen in en uitstappen. Je wilt mensen die instappen groeten en in de gaten houden of ze goed inchecken en dan tegelijk in de spiegel kijken of mensen zwaaien en dat gaat bij mij niet tegelijk :=
Maar ik spreek vast namens meer chauffeurs als ik dat zeg :')

Precies. Je kan niet alles tegelijk

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:32

Anne_GTI schreef:
SindyKaya schreef:

Lijn 9 is gewoon instappen bij een willekeurige deur. Da's de Deltionlijn. Zo snel mogelijk vol en rijden om iedereen op tijd op school te krijgen. De andere lijnen is voorin instappen gebruikelijk en goeiedag zeggen ook.

Ik reis niet met lijn 9

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:56

Een jongen die ieder coupe langs gaat om te vertellen dat hij sinds 2 dagen dakloos is, en of we hem geld willen geven. Hij vertelt het in het Nederlands en Engels. Vooral omdat er overdag veel touristen in deze trein zitten. Het is oprecht heel vervelend als hij echt dakloos is. Maar hij is al 3 jaar lang sinds 2 dagen dakloos...

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:29

ierusju schreef:
Een jongen die ieder coupe langs gaat om te vertellen dat hij sinds 2 dagen dakloos is, en of we hem geld willen geven. Hij vertelt het in het Nederlands en Engels. Vooral omdat er overdag veel touristen in deze trein zitten. Het is oprecht heel vervelend als hij echt dakloos is. Maar hij is al 3 jaar lang sinds 2 dagen dakloos...

Melden bij de conducteur.
Bedelen is niet toegestaan en strafbaar.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:01

Ik dacht laat ik eens de bus nemen naar de winkel ipv auto of scooter.
Stom natuurlijk....
Heen weg ging goed. Terug weg kom de buurtbuzz niet opdagen :')
Dan maar 30 minuten wachten tot de volgende komt.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:57

Qbuzz is al drama sinds ze in de regio het OV doen hier. Bussen die niet rijden, bussen die doorrijden bij een station, teveel geld afgeboekt voor een rit, etc. Gelukkig zelf niet meegemaakt, OV naar m'n werk is voor mij geen optie, maar collega's hebben al vaker problemen gehad het afgelopen jaar :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 01:56

Gisteren stond ik in Rotterdam bij mijn trein en op vertrektijd,, 23.51 uur, kwam er een goederentrein voorbij. Wij dachten dus dat dat de reden was waarom we niet weg mochten. 5 Minuten later toch maar aan de machinist gevraagd of hij meer wist, hij had van de treindienstleider te horen gekregen dat er "iets" aan de hand was bij Zwijndrecht en dat we te horen zouden krijgen wat er verder zou gebeuren. We hebben om de 5 minuten omgeroepen wat we wisten. Zien we toevallig de CTA verspringen....Oh, zijn we opgeheven, fijn dat we daarvan op de hoogte zijn gebracht :oo >;) . Dus we roepen dat meteen om. Komt er een reiziger de trein uit en die vraagt boos waarom dat niet was omgeroepen voor vertrek van de trein naar Breda, vertrektijd 23.51 uur.....Serieus....dat kan je zelf niet bedenken ofzo >;) :roll: ...... _O- _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 07:42

In de Sprinter naar Almere die al had moeten vertrekken, wordt omgeroepen: "We zijn nog niet vertrokken in verband met het ontbreken van een machinist".

Serieus?! Het ging ook alweer 1 hele dag goed met de vertrektijden dus het is wel weer de hoogste tijd voor vertragingen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:11

Jolien87 schreef:
In de Sprinter naar Almere die al had moeten vertrekken, wordt omgeroepen: "We zijn nog niet vertrokken in verband met het ontbreken van een machinist".

Serieus?! Het ging ook alweer 1 hele dag goed met de vertrektijden dus het is wel weer de hoogste tijd voor vertragingen.

Mijn vriend had ook al vertraging op dat traject vanochtend. Gaat weer lekker :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:24

In een stille slaperige ochtendtrein zitten waarna er plots op volume 500 een boodschap werd omgeroepen via de intercom.
De hele coupe zat tegen het plafond van schrik :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:11

Nayomie schreef:
Jolien87 schreef:

Mijn vriend had ook al vertraging op dat traject vanochtend. Gaat weer lekker :=

Ja, het is dagelijks bal. Ik reis van Zwolle naar Almere-Buiten en gelukkig kan de trein dan wel aardig wat tijd inhalen in Lelystad en Oostvaarders omdat hij op die stations normaal gesproken een tijd stilstaat. Maar het blijft toch bijzonder hoe dat gaat. En het is ook nog eens de eerste sprinter op de dag die vertrekt dus het is ook niet zo dat hij vertraagd is door voorgaande ritten die de trein heeft moeten rijden, lijkt mij.

Tussen Dronten Lelystad stonden we ineens een hele tijd stil ivm een rood sein waardoor we niet door mochten rijden.

Nu neem ik altijd wel een trein eerder dan nodig is zodat ik bij vertraging evengoed op tijd op mijn werk kom maar het is eerder een uitzondering wanneer de trein wel volgens dienstregeling rijdt.