Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:15

Wat erg zeg ElineS!
Bedankt voor de tips iedereen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:36

Wat een ei! Zie daar maar eens vanaf te komen :(

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:25

Hier ook via fb.... Iemand had interesse in mijn bontje. Ik moest nog goeie foto's maken dus die kwamen uiteindelijk 2 dagen later, stelde haar wel op de hoogte omdat ik vergeten was foto's te maken ivm haast en veel werken. Dus ik de foto's verstuurd met wat uitleg. Ik zag dat ze het had gelezen via Facebook chat. Ze had al om mijn gegevens gevraagd (reknr) want ze wilde het hebben maar wachtte nog wel even op de foto's. (Eerst zei ze die dag ik zal het morgen overmaken, dag later zei ze dat ze toch wachtte op foto's, geen probleem)? Na 2 dagen geen reactie heb ik gevraagd of ze nog interesse had. Had ze ook gelezen maar geen reactie gehad. Ik baalde toch wel flink omdat ik gewoon mijn gegevens al had gegeven en omdat ik wist dat ze het had gelezen, dus ik had een beetje een 'bot' bericht gestuurd...

Dat ik het erg onbeschoft vind dat ze niks meer laat horen, terwijl ik mijn gegevens als heb gegeven waar zij om had gevraagd. Dat je geen interesse meer hebt prima, maar laat dat dan weten, dan weet ik ook waar ik aan toen ben.

Kreeg ik terug: misschien heb ik het ook wel druk? Ik heb (geen idee hoeveel paarden ze zei) paarden en een kind, dus ik heb ook niet alle tijd.

Dus ik stuurde, nee maar ik kan natuurlijk niet ruiken hoe druk je het hebt. Als je kort een bericht stuurde ik laat morgen meer weten of overmorgen want heb het nu heel druk, was het allemaal geen probleem geweest. Bericht lezen kan wel, maar even kort 1 zin terug sturen dat ze het nu even druk heeft lukt niet....

Je snapt natuurlijk wel dat ze dat bontje niet meer heeft overgenomen, want ze zocht ineens een bontje dat ook onder de zweetbladen ging :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:28

Ja hoor zo druk dat een bericht van 1 minuut typen erbij inschiet. Dat je denkt oh ik reageer vanavond wel ff prima maar dit is gewoon een slap excuus gebruiken.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:35

Sammie schreef:
Ja hoor zo druk dat een bericht van 1 minuut typen erbij inschiet. Dat je denkt oh ik reageer vanavond wel ff prima maar dit is gewoon een slap excuus gebruiken.

Ja precies, maar wel tijd om de berichten binnen een half uur te lezen..

Het vervelendste vond ik gewoon dat ze al om mijn reknr had gevraagd en dat ik het nu voor niks heb gegeven. toen ze als laatste zei dat ze toch een ander bontje zocht... Brak echt mijn klomp. Ik wilde eigenlijk weer reageren maar heb mezelf maar ingehouden en gezegd: goh. Succes

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:48

Sammie schreef:

Inderdaad, weer zo'n gevalletje die denkt dat de aanval de beste verdediging is. Als je het zo druk hebt, waarom verspil je dan je tijd aan het typen van zo'n heel verhaal over hoe vreselijk druk je het hebt... :z

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:29

Ben je mooi klaar mee van die kippenren zeg .. Jemig. Hoe haal je het in je hoofd? Sommige mensen .. pffff.

Ik heb wel een goede ervaring, twee eigenlijk. Na die misgelopen Minion knuffel is een lieve Bokker me te hulp geschoten en heb ik die van haar mogen overnemen (helemaal happy :+ )

En afgelopen herfst was ik op zoek naar een nieuw objectief voor mijn 5D II. Afijn, nadat 8x de koop niet door ging terwijl ik al bijna voor hun huis stond enzovoort ben ik er toen mee geschopt. Afgelopen week op Facebook voorzichtig weer een oproepje geplaatst en op MP, kan altijd eens kijken hoe of wat. Kreeg via MP al wat berichten maar klonk allemaal een beetje shady, maar vervolgens via FB een bericht van een fotograaf die vele mensen om mij heen kent dat hij de lens heeft die ik zoek voor een super nette prijs en als ik interesse had hem lekker eerst een weekje mag proberen voordat ik m'n beslissing maak :) Dus momenteel ligt 'ie in doos naast me, ik ga hem zo lekker testen op m'n eigen body (gister al even op een body van een bevriende fotograaf getest) maar zo kan het dus ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:51

ivm de kippenren: ik zou toch het geld terug vragen, dit is een verborgen gebrek dat de verkoper bewust heeft verzwegen. En eventueel melding maken bij MP. Jouw dieren worden u geterroriseerd door die enge beestjes, de ren is onbruikbaar en je betaald je blauw aan producten om de plaag te bestrijden.

Voor hetzelfde geld heb je een hoop dure ras- of sierkippen en gaan die eraan kapot. Sta je mooi met je nieuwe ren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:54

Varekaj schreef:
ivm de kippenren: ik zou toch het geld terug vragen, dit is een verborgen gebrek dat de verkoper bewust heeft verzwegen. En eventueel melding maken bij MP. Jouw dieren worden u geterroriseerd door die enge beestjes, de ren is onbruikbaar en je betaald je blauw aan producten om de plaag te bestrijden.

Voor hetzelfde geld heb je een hoop dure ras- of sierkippen en gaan die eraan kapot. Sta je mooi met je nieuwe ren.

Precies, hij had het op z'n minst kunnen melden en dan had jij wel kunnen bepalen of je een hok wilde hebben met luizen. Hij weet dondersgoed dat er niemand is die een hok met bloedluis van hem wilt kopen dus hij zou wel gek zijn om dat erbij te zetten.

Zijn je kippen nog wel te redden allemaal?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:55

Jeetje, dat vind ik echt niet normaal van die man :n belachelijk dat hij niet vermeld dat er bloedluis in het hok zat...........

Melding maken bij Marktplaats zou ik zeker doen en ik stond allang weer bij die man op de stoep!

Hoe is het nu met de kippies?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:03

Jolien87 schreef:
Varekaj schreef:

Precies, hij had het op z'n minst kunnen melden en dan had jij wel kunnen bepalen of je een hok wilde hebben met luizen. Hij weet dondersgoed dat er niemand is die een hok met bloedluis van hem wilt kopen dus hij zou wel gek zijn om dat erbij te zetten.

Zijn je kippen nog wel te redden allemaal?

Ik heb hetzelfde tegen mijn zus gezegd, dat ik het geld zou terugeisen, met nog een schadevergoeding erbij ook, voor alles wat ze nu moet kopen om het tegen te gaan. Aangezien het gewoon dikke dwaling is, wat een strafbaar feit is. En ze bewijs heeft in de mail waarin hij zelf letterlijk zegt dat hij er vanaf wist, maar het niet de moeite vond om het te noemen. Als ze daar werk van zou/willen maken, komt ze daar sowieso winnend uit.

Ik heb ook gezegd dat ze de ren moet terugbrengen, de kippen moet proberen 'schoon' te krijgen van bloedluis, desnoods tijdelijk in een kleine tralie kooi om er vanaf te komen en dan terug in de oude ren als ze ervan vrij zijn, want die is bloedluis vrij. Staat ook niet in de buurt van de nieuwe ren. En dan maar weer zoeken naar een nieuw hok.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:34

Bloedluis is echt heel vervelend. Kijk wel uit met ze overplaatsen in een oude ren, want voor je het weet zitten ze daar ook in. Bloedluis laat zich overdag niet zien, maar komt pas 's nachts tevoorschijn. Wanneer er ook maar eentje achterblijft op de kip of in de buurt, zit je straks opnieuw met de gebakken peren.
Godzijdank heb ik er zelf nog nooit last van gehad, maar het is wel een van mijn nachtmerries.

Tip: Finecto is topspul! Daar leggen ze gegarandeerd het loodje van (de bloedluis, niet de kip :+ ).

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:38

ElineS schreef:
Mijn zus heeft een nieuwe kippenhok gekocht voor haar kippen, een buitenren met nachthok. Tweedehands, via marktplaats. Helemaal blij. Thuis de kippen erin.. Blijkt, hele hok zit vol met bloedluis.. Haar kippies worden nu elke nacht aangevallen. Van alles al geprobeerd, maar die plaag is haast niet weg te krijgen. Hele hok uit elkaar gehaald en met chloor kieren ingespoten, azijn geprobeerd van alles en met hogedrukreiniger uitgespoten.. Maar nee.

Mailt ze de verkoper. Mailt hij terug dat hij er inderdaad van wist, maar dat bloedluis nooit helemaal te voorkomen was, dus zag hij niet in waarom het nodig was het haar te zeggen.. Ehh, wat? -O- Belachelijk.. Nu zit ze ermee...

Ik weet dat je van die beestjes kunt kopen die bloedluis eten.
Vriendin van mij had het ook en die had ze laten opeten door die beestjes en vervolgens het hok met spray tegen bloedluis behandeld.
Werkte goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:35

Jeetje ElineS, dat kun je echt niet maken. En bloedluis in je hok krijg je niet zo makkelijk weg.

Heb een dure toillettas staan, in goede staat, mag voor 50 euro weg.
Krijg ik een mailtje (ja, serieus) ''5''.
Ok doei. :')

Heb een heel aardig mailtje teruggestuurd dat ze welkom is voor 50 euro. :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:39

Pff jeetje wat erg van die kippenren zeg!

Ik wordt zo moe van marktplaats momenteel, mensen die niet lezen of de helft van de vraagprijs gaan bieden en vervolgens bijdehand zeggen jamaar dit in de winkel en jamaar dat in de winkel terwijl ze dus duidelijk niet hebben gelezen dat t niet om 1 item gaat maar de hele bups.

Nu kreeg ik vanochtend dit en daar zakt mn mond toch wel ff van open

Ik heb een vraagje voor je, mijn gopro is gestolen op vakantie zou je mij een kopie van je bon toe kunnen sturen voor mn verzekering? Ik heb mn bon niet meer.

Dus ik heb maar even gereageerd dat dat dus echt niet gaat gebeuren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:40

Duality schreef:
Pff jeetje wat erg van die kippenren zeg!

Ik wordt zo moe van marktplaats momenteel, mensen die niet lezen of de helft van de vraagprijs gaan bieden en vervolgens bijdehand zeggen jamaar dit in de winkel en jamaar dat in de winkel terwijl ze dus duidelijk niet hebben gelezen dat t niet om 1 item gaat maar de hele bups.

Nu kreeg ik vanochtend dit en daar zakt mn mond toch wel ff van open

Ik heb een vraagje voor je, mijn gopro is gestolen op vakantie zou je mij een kopie van je bon toe kunnen sturen voor mn verzekering? Ik heb mn bon niet meer.

Dus ik heb maar even gereageerd dat dat dus echt niet gaat gebeuren :')

Dat meen je niet!! :oo

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:45

Zoooo dat is brutaal :oo :oo :oo Zou er iemand zijn die zo gek is daarin te trappen?

Wat sneu voor de kippies, daar ben je ook mooi klaar mee zeg :(:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:54

Wooow oow daar is echt bizar!!! Wat een gekken

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:59

Vrijdag een wii spel gekocht op marktplaats. Vrij soepele communicatie en ze zou hem zaterdag verzenden. Zondag en maandag word niets bezorgd dus ik zit hier te wachten op de postbode, hij is laat en ik hou niet van wachten xD wat als ze hem helemaal niet heeft verzonden en misschien wel helemaal niet binnen komt. Hoe langer het duurt hoe drukker ik me er om ga maken :P

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:00

Dan heb je kans dat hij pas morgen wordt bezorgd :)

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:23

Ik wacht hier ook op de postbode, komt volgens postnl als het goed is tussen 15 en 17 :D :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:01

Gewoon vragen naar een trackingnummer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:14

inowa schreef:
ElineS schreef:
Mijn zus heeft een nieuwe kippenhok gekocht voor haar kippen, een buitenren met nachthok. Tweedehands, via marktplaats. Helemaal blij. Thuis de kippen erin.. Blijkt, hele hok zit vol met bloedluis.. Haar kippies worden nu elke nacht aangevallen. Van alles al geprobeerd, maar die plaag is haast niet weg te krijgen. Hele hok uit elkaar gehaald en met chloor kieren ingespoten, azijn geprobeerd van alles en met hogedrukreiniger uitgespoten.. Maar nee.

Mailt ze de verkoper. Mailt hij terug dat hij er inderdaad van wist, maar dat bloedluis nooit helemaal te voorkomen was, dus zag hij niet in waarom het nodig was het haar te zeggen.. Ehh, wat? -O- Belachelijk.. Nu zit ze ermee...

Ik weet dat je van die beestjes kunt kopen die bloedluis eten.
Vriendin van mij had het ook en die had ze laten opeten door die beestjes en vervolgens het hok met spray tegen bloedluis behandeld.
Werkte goed

Roofmijt.. Maar die zijn vooral bij kleine besmettingen handig. Ik laat ze weleens preventief los in mijn volieres, maar bij een echte besmetting zou ik toch voor een spray gaan.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:04

Spelletje is binnen :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:46

Rijdende rechter eline