Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 11:23

Ik moet om half 3 op de trein richting Leeuwarden, dus kwart over 2 weg van huis
Uiteraard betekent dat in mijn hoofd dat ik absoluut niks meer kan doen nu en alleen maar op de bank kan zitten wachten tot kwart over 2

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 11:27

Bellatrix schreef:
Besje schreef:
ik probeer al heel de week tickets te winnen voor disney op de radio
Word ik vandaag gebeld (maar er speelde nog gewoon muziek dus ik dacht das niet van die wedstrijd) was het dat dus wel |o dus nam ik niet "juist" op - dag tickets _-:(
ik voel me zo DOM - achterlijk - stom, ... en ik dacht nog, ooh zo het, maar de muziek speelde nog en ze kondigen altijd aan als ze gaan bellen dus... :?
POTVOLKOFFIE }:0 }:0 }:0

Oh wat ontzettend balen!! :oo

Ghostattack schreef:
Een van de katten had naast de bak gescheten, bijna diarree.

En de robotstofzuiger was zn rondje aan het doen.

Meer details geef ik jullie niet |( -O-

Ik zie het al voor me. :(:)

oei, voor beide veel sterkte!! -O- :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 11:27

Polarize schreef:
Ik moet om half 3 op de trein richting Leeuwarden, dus kwart over 2 weg van huis
Uiteraard betekent dat in mijn hoofd dat ik absoluut niks meer kan doen nu en alleen maar op de bank kan zitten wachten tot kwart over 2

Ik herken dit zo. _O-
Wat voor mij helpt is een alarm zetten ongeveer een half uur van tevoren, zodat je je niet meer druk hoeft te maken over de tijd en je iets anders kunt gaan doen. Je word dan vanzelf weer herinnert aan het feit dat je weg moet.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 11:33

Captain schreef:
Polarize schreef:

Ik herken dit zo. _O-
Wat voor mij helpt is een alarm zetten ongeveer een half uur van tevoren, zodat je je niet meer druk hoeft te maken over de tijd en je iets anders kunt gaan doen. Je word dan vanzelf weer herinnert aan het feit dat je weg moet.

Dat werkt dus niet voor mij :') als ik ergens mee bezig ga, moet het af. Ik kan niet als een alarm gaat opstaan en weglopen. En omdat ik heel slecht ben met tijd inschatten, kan ik niet even snel een kort klusje doen, omdat ik niet weet hoe lang ik doe over 10 minuten (logisch? nee, absoluut niet. Maar is adhd/autisme/ocd ooit logisch?)
En ja, ik verzamel letters :)) beetje jammer dat het tegen mijn zin in is :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 11:40

Gisteren vergeten om mijn zelf gemaakte vanillevla in de koelkast te zetten |(

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 11:52

Polarize schreef:

Ah ja, waiting mode. Heerlijk is dat :=

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:02

black_kelpie schreef:
Polarize schreef:

Ah ja, waiting mode. Heerlijk is dat :=

Ik was al heel trots dat ik kwart over 2 had ingepland voor fietsen richting het station, wat 5 minuten kost, want eerder moest en zou ik al om 2 uur vertrekken voor het geval ik ineens een half uur zou doen over die 5 minuten :+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:03

Polarize schreef:

Oooh zo herkenbaar, dat in "wachtmodus" zitten. Een wekker werkt voor mij inderdaad ook niet (dan ga ik wachten op de wekker :'))

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:06

Ik heb een hack gevonden door met mijn schetsboek in de woonkamer te zitten ipv op mijn atelier :') die moet toch in mijn tas, dus het is een stap minder om op te ruimen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 13:06

Herkenbaar Polarize. En ik ben dan nog vaak alsnog te laat ook.

Ik heb drie zielige, zieke paardjes op de wei staan. Zijn gisteren ingeënt, en zijn nu heel erg sneu :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 13:24

Onze pony’s waren maandag geeent en die stonden er dinsdag en woensdag ook helemaal niet fit bij.
Is me in voorgaande jaren nooit zo opgevallen als nu.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 13:27

Hond zojuist voor de vijfde keer aangevallen.. Ik stond langs de weg hem te kalmeren voor een labrador met bellende eigenaar die ons tegemoet kwam (Mijn hond is wat reactief, niet gek na zoveel aanvaringen). Hij bleef netjes kalm, tot de labrador de eigenaar opeens omver trok en aan de nek van mijn hond hing.

Daarna liep hij gelukkig weer terug naar eigenaar dus ik wilde even checken of alles oke met haar was, krijg ik naar mijn hoofd toe gesnauwt dat ik maar door moet lopen :( Ik bedoelde het goed oke :(

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:04

Alja schreef:
Onze pony’s waren maandag geeent en die stonden er dinsdag en woensdag ook helemaal niet fit bij.
Is me in voorgaande jaren nooit zo opgevallen als nu.

Kan er nog mee te maken hebben of ze in de borst of in de hals geeent worden Ik laat ze in de borst enten zodat ze geen stijve hals krijgen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:43

Foaly schreef:
Ik wil een uitvaart volgen, heb 1,5 uur geleden al om de code van de livestream gevraagd. Nul reactie.

Nou, dan niet hoor :=

Update, mn moeder appt net: 'Ik krijg nog de code van de livestream'
Ja leuk maar de uitvaart was om 11 uur. Dan is het niet echt meer een livestream te noemen, of wel? :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:02

Had een stroopwafel op mijn thee gelegd. :+

Zou fijn zijn als de 3 artsen in de praktijk ook op 1 lijn zitten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:34

Roihi schreef:
idd niet leuk of attent van je collega Cissy

luuntje schreef:
Cissy wat onaardig van je collega.
Ben je wel pauze gaan houden?

Mijn collega schrok er wel van dat ze er niet aan gedacht had dat ik alleen zat. Ze verontschuldigde zich gelijk met rood hoofd.

Nee ik heb geen pauze gehad maar ben half uur eerder naar huis gegaan, was er wel klaar mee met die dag.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:06

Morgen weekendje weg met een goede vriendin en zie er eigenlijk als een berg tegen op.
Tóch weer een vol weekend weg na 10x zeggen dat niet vol te houden (11x is gewoon niet leuk tegen een goede vriendin dus maar toe gezegd..)
We gaan shoppen. Opzich prima want heb nieuwe kleren nodig. Maar zij is (heftig) gym obsessed, ziet er goed uit en is niet bang om dat te laten zien. Ik ben zo aangekomen de laatste tijd.. Dat maakt shoppen gewoon al minder leuk.
Zij is rijk, kan alles kopen wat ze wilt en wil ook naar Tommy Hilfiger en weet ik het. Ik kan 2 broeken in de sale kopen en dan is het wel weer klaar.
Komt nog bij dat we nu 13u hebben afgesproken, ze dat sowieso niet haalt en ik waarschijnlijk tot 14.30 ofzo zit te wachten.

Ik baal ook gewoon dat ik er zo tegen opzie. Ik hou van die vriendin maar ze trekt m'n batterij zo snel leeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:36

Klinkt alsof het niet de juiste vriendin is voor je eigenlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:37

Suzanne F. schreef:

En andersom ook niet. Dat je het niet tegen haar zegt maar wel openbaar op het internet zou ik niet grappig vinden. :o

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:46

MarlindeRooz schreef:
Suzanne F. schreef:

En andersom ook niet. Dat je het niet tegen haar zegt maar wel openbaar op het internet zou ik niet grappig vinden. :o

:roll:
Waar staat mijn communicatie naar haar omschreven?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:47

Nyaleti schreef:
MarlindeRooz schreef:

:roll:
Waar staat mijn communicatie naar haar omschreven?

“ Tóch weer een vol weekend weg na 10x zeggen dat niet vol te houden (11x is gewoon niet leuk tegen een goede vriendin dus maar toe gezegd..)”

Niet alleen naar haar maar ook over haar. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:49

Ik erger me eraan dat er besloten is om een bepaald bedrag te geven pp aan een collega die 60 jaar wordt.
Ik was niet bij het besluit maar eigenlijk vind ik het veel te veel maar ik ben dan dus wel de enigste die het te veel vind….

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 21:00

Dat gevecht ben ik tijdens een vorige baan ooit aangegaan.

Níet iedereen heeft evenveel te besteden, níet iedereen wil evenveel besteden.

Dat is een stevige rel geworden binnen zowel het redelijk grote team en zelfs hogerop, maar uiteindelijk vond men dat er toch wel wat in zat.

Uiteindelijk werd besloten dat er niet meer met vaste bedragen per persoon gewerkt werd, ook niet meer in toekomst.

Maar dat er voor vieringen voor collegas een envelop rond zou gaan waar men zelf een bedrag in kon doen. Ongezien door anderen.
Iedereen die er wat in gedaan had naam erop.

Eenmaal bij iedereen langs geweest werd er van dat bedrag wat geregeld. Bos bloemen, bierpakket of wat groters als er meer opgehaald was.

Veel beter binnen een team met totaal verschillende functies, totaal verschillende lonen (van tegen minimum en parttime tot mensen met een loon van royaal boven een ton, tweeverdieners maar ook alleenstaanden die in de schulden zaten door scheidingsellende bijvoorbeeld)

Ik heb me daar écht hard voor gemaakt toen.
En dus uiteindelijk 'soort van' gelijk gekregen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 21:06

Wat een super mooie oplossing op die manier :j

En goed van jou je daar hard voor te maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 21:07

Bij ons staat er een spaarpot op tafel in de kantine met een briefje erbij voor wie het is en waarom. Dan kan je idd zelf erin doen wat je wil. En dat bedrag krijgt die persoon bij jubileum of pensioen. Wel in briefgeld dan haha!

Nylati, beseft je vriendin dat je er zo over denkt?