Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:20

Dat ik maar blijf niezen , leuk zo'n virus. Ik voel mij nu ook wel belabberd.

maralyn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:24

Hier ook. Fit, niet fit, fit, niet fit.

Weekje vakantie... Maar genoeg te doen! :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:24

Ik weet niet hoe het zit vandaag met mijn verkoudheid.
Het is een welles-nietus gevoel, ene keer niks aan de hand, en de andere moment 'snot verkouden' gevoel.

Heb het ook al de hele dag kkoud gevoel, maar na een paar uurtjes slapen weer opgewarmd vanmorgen.
En eind middag een goed warm bad gehad, en nu weer kkoud..

Dat word vanavond/vannacht met een extra dekentje op bed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:38

Wat gaat hier mis.

Zet mijn thee mok met honing klaar. Met ernaast een mok voor de cup a soup. Ik gooi de cup a soup in de thee mok. 8)7 :')

Eindelijk afwassen klaar, maar net wel even op de grond gezeten van benauwd zijn. Heb al langdurige extra en korte gepuft. Heb net ook maar acetylcysteïne genomen, want heb ook last van slijm. Met nu af en toe kuchen gok dat de bronchitis een flinke oplaai heeft.

Okay honing in de cup a soup smaakt niet. :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 06:48

Ik blijf heel vrolijk mijn ramen op kiepstand hebben 's nachts, maar wat is dat koud nu 's ochtends :') normaal had ik ook wel mijn kachel aan op mijn kamer, maar sinds ik mijn atelier heb zit ik daar veel meer en heb ik op mijn slaapkamer bijna nooit meer de kachel aan, waardoor het daar op het moment dezelfde temperatuur is also buiten.

We hebben centrale verwarming, maar de thermostaat zit in de woonkamer en als het daar op temperatuur is slaat ie uit, dus de centrale verwarming boven is nooit lang genoeg aan om het warm te houden

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 06:49

Siggislief schreef:
Ik weet niet hoe het zit vandaag met mijn verkoudheid.
Het is een welles-nietus gevoel, ene keer niks aan de hand, en de andere moment 'snot verkouden' gevoel.

Heb het ook al de hele dag kkoud gevoel, maar na een paar uurtjes slapen weer opgewarmd vanmorgen.
En eind middag een goed warm bad gehad, en nu weer kkoud..

Dat word vanavond/vannacht met een extra dekentje op bed.

Het welles nietes is hier ook heel herkenbaar.
Gelukkig beter kunnen slapen dan gisteren, maar zet door of blijf weg idd virus..

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 07:13

Aan Odido al sinds gister avond 0.0 bereik kan niet bellen niet gebeld worden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 07:20

Hier ook een collega op het werk die ziek is... heb aan haar gevraagd waarom ze dan naar kantoor komt.
Omdat ik vorige week al thuis heb gewerkt zei ze...

Gewoon je verantwoordelijkheid nemen en thuis blijven als je ziek bent...

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 07:47

Mijn man die alsmaar aan mij blijft vragen naar info die en op de weekkalender staan en in de gedeelde telefoon-agenda, liefst terwijl hij naast of met gezicht naar die weekkalender staat. Gebruik je ogen ipv je mond….

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 07:49

purny schreef:
Hier ook een collega op het werk die ziek is... heb aan haar gevraagd waarom ze dan naar kantoor komt.
Omdat ik vorige week al thuis heb gewerkt zei ze...

Gewoon je verantwoordelijkheid nemen en thuis blijven als je ziek bent...

Oh hier ook een collega die dat steevast doet, tenzij hij zelf echt beroerd is. Met als gevolg dat een andere collega doodziek thuis aan het werk was (dat ze zich niet ziek meldt is natuurlijk aan haar)

Wilde gisteren de dikkere dekens opdoen ivm de kou vooral 's nachts, maar nu houden ze woensdag 20 graden :?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:21

Zebrastreep schreef:
Shenavallie schreef:
Ik heb mijn lichaam afgelopen week dusdanig afgemat, dat ik vandaag - de enige dag dat ik vrij ben - werkelijk nergens zin in heb om te ondernemen. En dat vind ik zó zonde! Maar ja, ik moet wel even toegeven, wil ik morgen weer 'fris en fruitig' aan de slag gaan.
En dan helpt het ook niet dat er zo'n droeftoeter-stel vannacht tot tegen drie uur harde muziek op had en hun visite stomdronken liep te schreeuwen + langdurig claxoneren bij vertrek, waardoor iedereen wakker lag. Ze wonen een aantal huizen verderop (paar honderd meter), maar het leek wel of ze een feestje in mijn slaapkamer aan het bouwen waren. Stelletje staatsdebielen. Ze lijken het werkelijk niet door te hebben dat ze op een totaal verkeerde plek zijn gaan wonen hiervoor... Ga naar een feestzaal of ga weer in de stad wonen, maar doe die onzin niet hier op het platteland.

Correctie voor de laatste zin: of hou je feestje tot 0.00 uur met de volumeknop in ieder geval wat lager en zet de muziek daarna uit.

Ik ga meestal de ochtend erna ( is vooral leuk als ik om 7:30 moet beginnen) zelf even langsrijden met harde muziek :') Nu valt het hier de laatste tijd erg mee met feestjes. Scheelt dat de jeugd vaak al niet meer thuis woont en nu waarschijnlijk die zelfde feestjes mooi ergens anders houden. Ik vind het ook asociaal. Een feestje moet natuurlijk kunnen , maar sommigen denken dat er geen regels meer gelden.

Ik wil de andere buren daar niet mee lastig vallen, want de rest die hier (al bijna hun hele leven) woont zijn allemaal mensen met fatsoensnormen. De aso's zijn mensen van buitenaf die hier zijn komen wonen en volgens mij allemaal Remy heten. Ik ben er vorig jaar al eens op afgestapt en als het aan één van mijn buren ligt, dan doe ik dat steeds (maar daar pas ik voor, ze moeten ook leren zelf hun mond open te doen).

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:26

Alweer een heel irritant mannetje tegenover mijn huis die een bladblazer niet snapt. Ik woon notabene aan een hoofdstraat, er liggen hier amper bladeren. En dan vooral dat hard-zacht-hard-zacht en de hele tijd uit en weer aan is zooo irritant. Ze zijn hier weer wekelijks, lopen een beetje dom rond en het klinkt alsof er een 16 jarige voor m'n huis staat die met z'n nieuwe scooter loopt te spelen door steeds een beetje aan de gashendel te draaien. |o

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:44

Ze gaan het tapijt op kantoor vervangen. Nu is het staaltje wat ze willen leggen al afschuwelijk lelijk, maar in plaats van dat ze een week van tevoren hadden gemeld dat het niet mogelijk is op de etage te zitten, zetten ze het in de week van pas op onze nieuwspagina. Had ik dit geweten, dan had ik vandaag wel naar kantoor gegaan en eventueel zelfs de dierenarts verzet naar een of twee dagen later. _-:(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:45

Waarom heb ik mij opgegeven voor extra vrijwilligerswerk vanochtend, mijn eigen werk + invallen voor iemand.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:13

Ik slaap al een paar weken regelmatig niet goed, maar afgelopen week echt veel nachten slecht geslapen. Dat begint nu echt op te breken plus daarnaast begin ik last van mijn keel te krijgen.

Eigenlijk moet ik ook eerder naar bed enzo, maar als ik dan telkens midden in de nacht wakker word en niet meer kan slapen is dat ook niet zo aantrekkelijk. -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:25

Mensen met wortels in hun oren.

Als ik op werk nog 1 keer dezelfde vraag krijg over een bepaald iets waarvan ik al 10x heb gezegd nee dat gaan we niet doen, dan ga ik met stenen gooien.

Lastig is dat ze vragen altijd lopen via de mail. Ik zou ze graag telefonisch even willen spreken om het nu voor altijd duidelijk te maken. En ook te zeggen dat ik hierna niet meer in ga op de vraag.

Maar als ik vraag om bijv een afspraak in te plannen krabbelen ze weer terug of is het ineens geen probleem meer. En vervolgens 2 maanden later gebeurd hetzelfde verhaal weer.

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:20

In de supermarkt, op m'n werk, overal hoor ik sinds vorige week alleen maar zielige liefdes(verdriet) muziek. Net wanneer ik dat echt even probeer te vermijden :\

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:22

Ik heb mezelf een dag vrij gegund. Om 8 uur begon de buurman, wiens tuin al een poos op de schop ligt, in de tuin met apparaten aan de slag. Ook was ie luid aan het praten. Na een half uur hield dat op en was het weer heerlijk stil in de buurt, maar was ik uiteraard helemaal wakker. :+ uitslapen was echt heerlijk geweest.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:26

Ik ben al erg brak opgestaan vanmorgen en dit is dan niet grappig als je wil ontbijten. De dop schoot los -O-
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:35

Weer heel erg benauwd zijn. Is de huisarts alleen beschikbaar via spoed.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:37

Wat heb je als ontbijt, oliebollen en poedersuiker?

Het zal vast iets anders zijn maar dat zie ik er in. :+

Beterschap voor de zieken.
Want zijn het er veel :knuffel:

Vanmorgen naar de mondhygiëniste.
Zij doet ook altijd schoonaken, was die tijd niet ingepland.
Gelukkig vanmiddag een uitvaller, maar balen dat ik dus terug moest.

En wat is het koud!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:40

Mijn stokbrood van gister met ei/kaneelmengsel in de oven. Soort wentelteefjes maar dan gemakkelijker gemaakt. Het idee was een beetje poedersuiker. Veel vind ik niet echt lekker erop. Maar de dop floepte er meteen vanaf, het is nu op maar mierzoet -O- jammer ik had me er op verheugd. Nu de ravage op gaan ruimen.

Veel zieken inderdaad, en wat je oppikt blijft hardnekkig lang hangen, ik kwakkel er ook al even op los. De koorts is gelukkig nu al dagen weg maar ik blijf bij vlagen hoesten en loopneus houden. Volgens de huisarts de nawee van een venijnige verkoudheid (geen covid goddank) en heeft het tijd nodig.

Mondhygieniste brrr sterkte en weer terug. Zo houdt je mensen in beweging en kun je een bezoek extra rekenen. Wat heeft het dan voor zin er eerder al heen te gaan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:45

Oh ja, stokbrood haal ik er nu wel uit ja :)
Ja balen als je er zo op verheugd had.

Ja inderdaad, iedereen is ook meteen lange tijd aan de kwakkel

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:58

Karuna jammer.
Ik zag er poffertjes in. Heb ik nu gelijk trek in.

Pleisters van heupoperatie moesten er af vandaag.
Ik zie eruit alsof een haai een hap heeft genomen van mijn been.
Hopelijk trekt het nog bij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:05

Sorry voor de trek,

Hoe gaat het met het herstel van de heup? Los van de haaienbeet al is dat een spannender verhaal