Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:02

Cer schreef:
Pandora2 schreef:
Hier moeten virologen in safe houses opgesloten worden en krijgt de helft van de ministers politiebewaking :x :')

Dat is toch ook echt niet oke... :n
wat voor debielen zijn de mensen die dat doen echt...

Nee, dit is inderdaad helemaal niet ok.
Maar het toont wel aan hoe groot de maatschappelijke onvrede al veel langer sluimert onder de radar.
Covid was de spreekwoordelijke druppel die veel potjes heeft doen overkoken. Met alle gevolgen vandien.

En ook hogerop, op hoge postjes in de hiërarchie zitten rotte appels. Waardoor sommige zaken, zoals dit het geval was met Jurgen Conings, zo erg kunnen ontsporen.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:04

Ik vraag me af of het maatschappelijke onvrede is, of een stukje geestelijke zorg die gemist wordt...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:06

Voor niet-gevaccineerden die niet in een risicogroep zitten, is de situatie niet veel anders dan een jaar geleden. De kans op ernstig ziek worden is minimaal. En natuurlijk is het verschil tussen 0,3% en 0,1% procentueel gezien groot, maar absoluut gezien maakt het weinig uit.

De R0 gaat met vaccineren niet (genoeg) terug, blijkt nu. In ieder geval niet met de huidige maatregelen. Focus dan op vaccineren voor risicogroepen, om de zorg te ontlasten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:10

Citaat:
Persoonlijk zou ik me als niet- gevaccineerde (in het algemeen) toch een beetje zorgen gaan maken zo langzamerhand. De cijfers lopen nu zó snel op.
Ik ben benieuwd hoe niet-gevaccineerden dit zien, en of ze zichzelf nu extra in acht nemen, in de zin van afstand houden, thuis werken etc.

Niet gevaccineerde meldt zich :Y)
Ik maak mij niet meer of minder zorgen dan het voorbije jaar.
Ben altijd en overal mijn mondmasker ( FFP2 gekeurd ) blijven dragen in binnenruimtes.
Ik kom niet op plekken die niet noodzakelijk zijn.
Thuiswerk wordt 'm echt niet hier. ik werk meestal alleen en 3/4 van de tijd buiten. Zijn we door sommige omstandigheden ( europese top ofzo ) met meerdere collega's, is er nog steeds geen probleem want we hebben altijd maskertjes bij in geval van.
Kort samengevat: ik bescherm mezelf en anderen door mijn mondmasker te dragen en afstand te houden, wat nu al anderhalf jaar bijzonder goed schijnt te lukken.
Dus ik vertrouw erop dat dit ook in de toekomst goed blijft gaan.

Kleine sidenote nog : ik heb ook nog nooit klachten gehad, heb mij ook nog nooit hoeven laten testen. Dus dat is ook weer mooi meegenomen.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 09-11-21 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:12

Cer schreef:
Ik vraag me af of het maatschappelijke onvrede is, of een stukje geestelijke zorg die gemist wordt...

Hier bij ons kan je best spreken van een groot stuk geestelijke zorg die mist :+
Maar dat is weer een andere discussie.
Natuurlijk moeten mensen ook wel openstaan voor hulp en daar wringt het schoentje vaak.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:12

Ik denk dat de nep vaccinatie bewijsen, de nep qr codes en de mensen die met klachten ongetest (welof niet geent) overal en nergens blijven rondlopen een groter probleem veroorzaken dan de vaccinaties kunnen oplossen. -O-

Als iedereen met klachten hoe licht ook zichzelf laten testen en thuisblijven tot de uitslag bekend is. Dan denk ik dat je al 60 tot 70 % van de besmettingen kunt voorkomen. diegene die frauderen met entbewijs of qr code. Hoe kwalijk het ook is _-:( zolang ze niet besmet rondlopen kunnen ze ook niets doorgeven.

Maar ja dat thuisblijven met klachten en testen, die animo wordt lager en lager. -O-

En eerder de "nederlander" schrijf je niet de wetten voor. Was daar niet eens een liedje over. "Men" wil niks opgelegd krijgen. Je mocht eens doen wat een ander zou willen. Ooee dan ben je een slap watje als je dat laat gebeuren. En veel mensen leren niet meer dat nee ook een optie is en dat je niet altijd alles kunt krijgen wat je wilt. :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-11-21 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:13

Pandora2 schreef:
Citaat:
Persoonlijk zou ik me als niet- gevaccineerde (in het algemeen) toch een beetje zorgen gaan maken zo langzamerhand. De cijfers lopen nu zó snel op.
Ik ben benieuwd hoe niet-gevaccineerden dit zien, en of ze zichzelf nu extra in acht nemen, in de zin van afstand houden, thuis werken etc.

Ben altijd en overal mijn mondmasker ( FFP2 gekeurd ) blijven dragen in binnenruimtes.
Thuiswerk wordt 'm echt niet hier. ik werk meestal alleen en 3/4 van de tijd buiten. Zijn we door sommige omstandigheden ( europese top ofzo ) met meerdere collega's, is er nog steeds geen probleem want we hebben altijd maskertjes bij in geval van.
Kort samengevat: ik bescherm mezelf en anderen door mijn mondmasker te dragen en afstand te houden, wat nu al anderhalf jaar bijzonder goed schijnt te lukken.

De meeste besmettingen waren geloof ik nog steeds in huiselijke kring. Dus jij ziet ook geen mensen in je privé leven?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:14

veerledec schreef:
Voor niet-gevaccineerden die niet in een risicogroep zitten, is de situatie niet veel anders dan een jaar geleden. De kans op ernstig ziek worden is minimaal. En natuurlijk is het verschil tussen 0,3% en 0,1% procentueel gezien groot, maar absoluut gezien maakt het weinig uit.

De R0 gaat met vaccineren niet (genoeg) terug, blijkt nu. In ieder geval niet met de huidige maatregelen. Focus dan op vaccineren voor risicogroepen, om de zorg te ontlasten.

De logica van dei aanpak al helder was vóór het vaccineren begon :roll:

Ben je ook van alle geneuzel en conflicten mbt de pas af want de kwetsbaren zijn beschermd.
Draag verder masker waar afstand houden niet kan en was je handen.

....en dóór met léven *\%/*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:15

https://nos.nl/l/2404935

Blijkbaar zijn mensen toch bang dat de strenge maatregelen terugkeren.
Want er word nu wel als een gek getest.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:16

Pandora2 schreef:
Citaat:

Kleine sidenote nog : ik heb ook nog nooit klachten gehad, heb mij ook nog nooit hoeven laten testen. Dus dat is ook weer mooi meegenomen.

Je haalt de woorden uit mijn mond Pandora.

Ik denk dat ik persoonlijk nog voorzichtiger ben dan de mensen die nu het vaccin hebben. Hoe vaak er toch nog een 60 plusser probeert in mijn nek te kuchen is niet normaal.

En zolang artsen positief nog naar het werk gaan....................
Laatst bijgewerkt door Daks op 09-11-21 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:16

Citaat:

Nou, dan krijg je dus meer positief geteste mensen en dan weet je zeker dat de maatregelen strenger worden :')

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:17

Cer schreef:
Citaat:

Nou, dan krijg je dus meer positief geteste mensen en dan weet je zeker dat de maatregelen strenger worden :')

Ja echt he. Heel Nederland op slot voor een snotneus :+ ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:18

Marlinde ja, buitenshuis meestal. En op het terras van het café :P
En heel weinig want een dag heeft nog steeds maar 24u :D

Mijn man is overleden, net als mijn beide ouders en verre familie woont op anderhalf uur rijden, dus die komen ook niet maandelijks over de vloer.
Bijzonder verdrietige situatie voor mij natuurlijk, maar het beperkt wel absoluut contacten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:18

Askja schreef:
996981 schreef:
Wie wijst hier nu steeds naar het buitenland? ;) wie haalt keer op keer aan hoeveel beter de situatie in andere landen is, en hoe dat komt? Eerst was het IJsland, toen Israël, daarna Denemarken en nu Portugal. Maar nu met Portugal weten we écht zeker dat het daar goed blijft gaan?

Ik heb toen al gezegd dat we beter nederig kunnen afwachten, dan er vol vanuit gaan dat het in die landen goed blijft gaan. Dat is precies wat je nu ziet. In alle eerdergenoemde landen waar het goed ging zijn nu weer maatregelen van kracht. Waarom zou dat in Portugal anders gaan?

Ik zou bijna gaan denken dat jij blij bent als in Portugal de cijfers weer omhoog zouden gaan, ondanks de 98% vaccinatiegraad. Het lijkt nogal belangrijk om gelijk te krijgen.

Dit vraag ik overigens niet op opnieuw de discussie over nut en noodzaak van vaccineren te voeren (ik vind dat nog steeds een individuele keuze) maar gewoon omdat ik benieuwd ben of en hoe je als ongevaccineerde in het dagelijks leven omgaat met het risico op besmetting.

Hoezo gaat hem om gelijk krijgen volgens jou? Ik ben niet degene die beweert dat een bepaalde maatregel deze pandemie gaat oplossen. In tegenstelling tot anderen hier.

Ik ben sinds september gevaccineerd. Niet omdat ik bang ben om heel ziek te worden. Die kans acht ik heel klein. Zoals eerder aangegeven heb ik mij met een besmet iemand geïsoleerd zonder besmet te raken. In Duitsland waar familie woont geldt echter steeds meer de 2G regel. Dan zul je dus of besmet of gevaccineerd moeten zijn om ergens naar toe te kunnen. Hoewel ik die maatregel zeer discutabel vindt, wil ik mij niet de kans onthouden bij familie op bezoek te gaan.

Een van de problemen die we volgens mij nu hebben is dat gevaccineerden in de veronderstelling zijn dat ze minder besmettelijk zijn en ze zich dus niet aan de basis maatregelen houden. Afstand van vreemden in de winkel heb ik altijd gehouden en dat doe ik nog steeds. Evenals testen bij klachten.

Hoe kijk jij aan tegen de stijgende besmettingen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:19

Beter dat dan dat die mensen allemaal ongevaccineerden / mensen met een slecht immuunsysteem besmetten waardoor de IC overvol ligt en er geen plek meer over is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:19

karuna schreef:
Maar ja dat thuisblijven met klachten en testen, die animo wordt lager en lager. -O-

En toch zijn er veel meer mensen die zich laten testen. Vorige week 405.000 tegen een week eerder waarbij er 280.000 mensen een test lieten doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:20

En dat is niet in het kader van "testen voor toegang"....?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:21

Ik ben dus oprecht ook al 2 jaar niet verkouden geweest dus ik heb nog nooit een test gedaan bij de GGD. Alleen een keer bij een festival bij testen voor toegang. Het zou toch prachtig zijn als ik deze pandemie doorkom zonder een (positieve) GGD test. :=

En dat terwijl ik wel echt op veel plekken kwam/kom waar besmetting best aannemelijk is. :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:23

MarlindeRooz schreef:
Het zou toch prachtig zijn als ik deze pandemie doorkom zonder een (positieve) GGD test. :=

... wanneer is deze pandemie 'doorgekomen' denk je?

Ik heb geen flauw idee..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:24

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:24

Cer schreef:
MarlindeRooz schreef:
Het zou toch prachtig zijn als ik deze pandemie doorkom zonder een (positieve) GGD test. :=

... wanneer is deze pandemie 'doorgekomen' denk je?

Ik heb geen flauw idee..

Geen idee, ik denk zelf pas na volgend jaar zomer. Maar ik zei in de zomer ook al dat er deze winter weer een lockdown zou komen. Toen verklaarde iedereen mij voor gek. Maar krijg nu de ene "ziekenhuis is overbelast" pushmelding na de andere.

En zo lang het kan blijf ik lekker overal heen gaan wat mag. Want het is zo weer klaar. -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:26

purny schreef:
pmarena schreef:
En dat is niet in het kader van "testen voor toegang"....?

Nee bij de GGD.

https://nos.nl/artikel/2404935-drukte-bij-ggd-lijn-coronatestafspraak-ook-zelftesten-soms-uitverkocht

Ja maar als je toch de GGD belt en zegt dat je verkoudheidsverschijnselen hebt (of dat nu wel of niet zo is...) dan mag je toch daar gratis testen? Lijkt mij dat mensen dat dan liever doen...net zoals hier op het eiland dat er geen "testen voor toegang" locaties zijn schijnt het? En dat ze dan liever naar de GGD teststraat gaan.... dat is wat ik in de wandelgangen hoor althans :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:26

Maar dat is toch geen geldig bewijs voor je QR-code?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:27

MarlindeRooz schreef:
Geen idee, ik denk zelf pas na volgend jaar zomer. Maar ik zei in de zomer ook al dat er deze winter weer een lockdown zou komen. Toen verklaarde iedereen mij voor gek. Maar krijg nu de ene "ziekenhuis is overbelast" pushmelding na de andere.
En zo lang het kan blijf ik lekker overal heen gaan wat mag. Want het is zo weer klaar. -O-

Ik denk dat na volgend jaar zomer, volgend jaar winter weer een drama wordt... want waarom niet? Wat zou er tegen die tijd anders zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:28

MarlindeRooz schreef:
Maar dat is toch geen geldig bewijs voor je QR-code?

Ik heb geen idee hoe dat precies werkt, vandaar ook dat ik het me afvraag :j