Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:35

Voorzichtigheid prima, maar schijnveiligheid kan daar juist een tegenwerkende factor in zijn. Wat mij betreft verdwijnt de mondkapjes plicht ook liever vandaag dan morgen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:37

Neonlight schreef:
Hier ook een grote locatie maar vergeleken Assen/Groningen net zoveel capaciteit maar veel meer inwoners. Die hoek in het noorden gaat razendsnel met meer capaciteit per inwoner en is haast niet te vergelijken met de rest van Nederland.

Een vriendin van me, in Amsterdam, heeft er 3 weken tussen zitten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:43

veerledec schreef:
Voorzichtigheid prima, maar schijnveiligheid kan daar juist een tegenwerkende factor in zijn. Wat mij betreft verdwijnt de mondkapjes plicht ook liever vandaag dan morgen.

Tel dan je zegeningen eens: Hier is het aanmerkelijk! warmer én is het ook buiten verplicht. Waarschijnlijk tot eind juli.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:47

In de staat Texas zijn mondkapjes volledig afgeschaft. Het aantal besmettingen is daardoor niet gestegen. Sterker nog, de daling van het aantal besmettingen ging onverminderd door.

Ik blijf het gewoon krom vinden dat het op een festival ineens niet meer nodig is, maar in de supermarkt waar ik maar heel kort ben, en al automatisch afstand houd door het simpele feit dat ik met een kar moet lopen, ik er wel 1 op moet. Ik zou eigen keus een goede optie vinden.

En buiten een mondkapje op moeten vind ik al helemaal bizar, de kans dat je buiten besmet wordt is minimaal.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:48

Ik denk niet dat het alleen schijnveiligheid is. Ik voel me een stuk veiliger als mensen in hun mondkapje hoesten en niezen dan gewoon in het wildeweg. Komt alle zooi tenminste iets minder ver. Mondkapje plus elleboog nog het beste...

Maar goed ik vind die dingen dan ook niet zo'n issue, dat is echt de maatregel waar ik het minste moeite mee heb.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:50

Het vergelijk met de ver gaande situatie in Spanje is voor mij het argument van de arme kindjes/ezeltjes/hondjes in Afrika.
Ik doe heel braaf met maskers omdat sommige mensen zich daar veiliger bij voelen maar ik vind het nog steeds niet zinvol als je afstand kunt houden. Maar goed, ik heb amper te klagen inderdaad, er is al masker versoepeling eind van de maand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:51

SusanH schreef:
In de staat Texas zijn mondkapjes volledig afgeschaft. Het aantal besmettingen is daardoor niet gestegen. Sterker nog, de daling van het aantal besmettingen ging onverminderd door.

Ik blijf het gewoon krom vinden dat het op een festival ineens niet meer nodig is, maar in de supermarkt waar ik maar heel kort ben, en al automatisch afstand houd door het simpele feit dat ik met een kar moet lopen, ik er wel 1 op moet. Ik zou eigen keus een goede optie vinden.

En buiten een mondkapje op moeten vind ik al helemaal bizar, de kans dat je buiten besmet wordt is minimaal.

Al eerder gezegd, in het normale openbare leven is geen controle op besmettingen, op festivals en andere grootschalige evenementen wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:54

bigone schreef:
SusanH schreef:

Al eerder gezegd, in het normale openbare leven is geen controle op besmettingen, op festivals en andere grootschalige evenementen wel.

Maar in het normale leven kun je wel afstand houden, op een festival niet

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:55

Maar er is ook gebleken dat besmetting bij een supermarkt bijvoorbeeld klein is.

Sowieso stegen de besmettingen ook hard met de mondkapjes plicht.
Nu zakken ze ook.

Is er wel bewijs dat ze helpen op de manier zoals de meeste mensen ze gebruiken?
Want cijfers die ik gezien heb zijn bij goed gebruik en dat ging ook nog eens over chirurgische. Dus niet de zelfmaak rommel of van de Ali met leuke print. Of lijkend op chirurgisch Maar zonder keurmerk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:57

Dat was nu in de testfase zo, dat was een gecontroleerde omgeving. Maar ik geloof nooit dat dit een blijvend iets is, die controle is niet houdbaar straks. Of ze moeten bij het bron en contact onderzoek echt een flinke inhaalslag gemaakt hebben. En dan nog, stel ik ben op Mysteryland geweest. En blijk achteraf besmet. Hoe komen ze er dan achter bij wie ik allemaal in de buurt geweest ben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:58

Mijn vriendin werkt in een supermarkt en onder haar collega's zijn er welgeteld 4 besmettingen geweest en allemaal niet op het werk, maar thuis via de kinderen.. Ik geloof echt dat een supermarkt (en andere winkels) heel veilig zijn en ik zie daar dus echt het nut van mondkapjes niet :n

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:09

Dus de supermarkten zijn veilig, terwijl men daar allemaal een mondkapje draagt? Hoeveel is 1 en 1 ook alweer?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:11

Nee ergens was een onderzoek dat ze sowieso veilig zou zijn omdat men daar niet lang in elkaars ruimte staat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:13

Precies wat ik ook al schreef. Men houdt al afstand, en is er kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:13

DuoPenotti schreef:
Nee ergens was een onderzoek dat ze sowieso veilig zou zijn omdat men daar niet lang in elkaars ruimte staat.

Idd en omdat de ventilatie goed op orde is..

Nynke, weet je nog wanneer de mondkapjesplicht is ingegaan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:14

Ja ventilatie ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:15

nynke55 schreef:
Dus de supermarkten zijn veilig, terwijl men daar allemaal een mondkapje draagt? Hoeveel is 1 en 1 ook alweer?

Vorig jaar droeg ook niemand een mondmasker. En daalde de cijfers ook in de zomer.

Ik zelf draag ook alleen mondmasker omdat het moet. En gooi hem nooit weg na 1 x gebruik. Dus gebruik mondmasker absoluut niet correct.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:16

Toen een groot deel van Nederland zich afvroeg waarom men in het buitenland al jaren mondkapjes gedragen worden ivm besmettelijke ziekten en waarom van Dissel er dan ook op tegen was, terwijl Fauci voor was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:19

Volgens mij was de grote uitbraak in Zwartewaterland juist door een supermarkt manager die positief was, die gemeente is een hele poos diep donkerrood geweest. Maar toch, ik ben voor afschaffing echter ook heel blij dat mensen in dat ding proesten ipv over mij heen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:20

Het buitenland is wel een heel ruim begrip. Het wordt vooral veel gedaan in landen zoals China, en volgens mij ook vooral in stedelijk gebied. Heus niet alleen tegen ziektes, maar vooral luchtvervuiling zal ook meespelen gok ik zo.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:21

bigone schreef:
Maar toch, ik ben voor afschaffing echter ook heel blij dat mensen in dat ding proesten ipv over mij heen.

Dit.

Ergens voel ik mij ook wel (schijn) veilig met dat ding. Heel stom misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:22

bigone schreef:
Volgens mij was de grote uitbraak in Zwartewaterland juist door een supermarkt manager die positief was, die gemeente is een hele poos diep donkerrood geweest. Maar toch, ik ben voor afschaffing echter ook heel blij dat mensen in dat ding proesten ipv over mij heen.

Had dat niet met de kerken daar te maken? Die hele regio was zo zwaar getroffen doordat ze gewoon naar de kerk bleven gaan met zijn allen toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:23

Nee hoor had totaal niets met kerk te maken, dat was in Heerde vorig jaar , zangkoor wat bijna compleet is overleden .

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:24

SusanH schreef:
Het buitenland is wel een heel ruim begrip. Het wordt vooral veel gedaan in landen zoals China, en volgens mij ook vooral in stedelijk gebied. Heus niet alleen tegen ziektes, maar vooral luchtvervuiling zal ook meespelen gok ik zo.

Klopt, en ik zal ook blij zijn als het niet meer hoeft. Maar ik ben daar liever wat te voorzichtig mee, dan dat ik te snel ben. En ik ben er van overtuigd dat het wel iets helpt. Ik merk aan mezelf, dat als ik dat ding niet draag, ik covid ook niet zo ernstig neem.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:24

Maranta schreef:
nynke55 schreef:

Vorig jaar droeg ook niemand een mondmasker. En daalde de cijfers ook in de zomer.

Ik zelf draag ook alleen mondmasker omdat het moet. En gooi hem nooit weg na 1 x gebruik. Dus gebruik mondmasker absoluut niet correct.

Ik kan me nog een beeld herinneren van de Jonge die zijn kapje uit zijn broekzak haalde. Dan geef je als politicus toch ook niet het goede voorbeeld