Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Hier ook een grote locatie maar vergeleken Assen/Groningen net zoveel capaciteit maar veel meer inwoners. Die hoek in het noorden gaat razendsnel met meer capaciteit per inwoner en is haast niet te vergelijken met de rest van Nederland.
veerledec schreef:Voorzichtigheid prima, maar schijnveiligheid kan daar juist een tegenwerkende factor in zijn. Wat mij betreft verdwijnt de mondkapjes plicht ook liever vandaag dan morgen.
SusanH schreef:In de staat Texas zijn mondkapjes volledig afgeschaft. Het aantal besmettingen is daardoor niet gestegen. Sterker nog, de daling van het aantal besmettingen ging onverminderd door.
Ik blijf het gewoon krom vinden dat het op een festival ineens niet meer nodig is, maar in de supermarkt waar ik maar heel kort ben, en al automatisch afstand houd door het simpele feit dat ik met een kar moet lopen, ik er wel 1 op moet. Ik zou eigen keus een goede optie vinden.
En buiten een mondkapje op moeten vind ik al helemaal bizar, de kans dat je buiten besmet wordt is minimaal.
bigone schreef:SusanH schreef:In de staat Texas zijn mondkapjes volledig afgeschaft. Het aantal besmettingen is daardoor niet gestegen. Sterker nog, de daling van het aantal besmettingen ging onverminderd door.
Ik blijf het gewoon krom vinden dat het op een festival ineens niet meer nodig is, maar in de supermarkt waar ik maar heel kort ben, en al automatisch afstand houd door het simpele feit dat ik met een kar moet lopen, ik er wel 1 op moet. Ik zou eigen keus een goede optie vinden.
En buiten een mondkapje op moeten vind ik al helemaal bizar, de kans dat je buiten besmet wordt is minimaal.
Al eerder gezegd, in het normale openbare leven is geen controle op besmettingen, op festivals en andere grootschalige evenementen wel.
nynke55 schreef:Dus de supermarkten zijn veilig, terwijl men daar allemaal een mondkapje draagt? Hoeveel is 1 en 1 ook alweer?
bigone schreef:Volgens mij was de grote uitbraak in Zwartewaterland juist door een supermarkt manager die positief was, die gemeente is een hele poos diep donkerrood geweest. Maar toch, ik ben voor afschaffing echter ook heel blij dat mensen in dat ding proesten ipv over mij heen.
SusanH schreef:Het buitenland is wel een heel ruim begrip. Het wordt vooral veel gedaan in landen zoals China, en volgens mij ook vooral in stedelijk gebied. Heus niet alleen tegen ziektes, maar vooral luchtvervuiling zal ook meespelen gok ik zo.
Maranta schreef:nynke55 schreef:Dus de supermarkten zijn veilig, terwijl men daar allemaal een mondkapje draagt? Hoeveel is 1 en 1 ook alweer?
Vorig jaar droeg ook niemand een mondmasker. En daalde de cijfers ook in de zomer.
Ik zelf draag ook alleen mondmasker omdat het moet. En gooi hem nooit weg na 1 x gebruik. Dus gebruik mondmasker absoluut niet correct.