Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Ik heb het dan ook niet over Spanje, maar landen in Azië. Ik zeg ook niet dat er geen economische schade is, maar dat de schade van het door laten slepen, zonder voldoende maatregelen te nemen, groter is.
Popstra schreef:purny schreef:Er zijn ook meer mensen met een klein huisje. Ik heb zelf niet eens een balkonnetje. Niet eens een tuintje. Ik moet het op 35m2 redden.
Daarom moet men ook niet zo zeuren als er nu veel volk in bossen of op het strand wandelen. Je zal maar in zo een situatie zitten dat je geen kant op kunt. Dat is toch vreselijk. Men moet zich dat eens indenken voor gelijk te oordelen daar over.
Huertecilla schreef:Karl66 schreef:Ik heb het dan ook niet over Spanje, maar landen in Azië. Ik zeg ook niet dat er geen economische schade is, maar dat de schade van het door laten slepen, zonder voldoende maatregelen te nemen, groter is.
Het lijkt dat hele volkstammen het uit eigenbelang niet willen begrijpen dat het niet óf óf is, dat deze pandemie geen kéuze is, dat het een wereldwijde crisis is met tegenstrijdig belang tussen economie en volksgezondheid.
Lolaliza schreef:En wie ben jij om te beslissen "niet hier "brainless ..
Ik heb me daar in de eerste golf zo over verbaasd dat inwoners van sommige steden aan de kust zoo vijandig deden naar mensen die kwamen wandelen of die de lockdown in hun 2 de verblijf ( appartment ,vakantiehuisje of caravan ) wuden doorbrengen
Brainless schreef:Popstra schreef:Daarom moet men ook niet zo zeuren als er nu veel volk in bossen of op het strand wandelen. Je zal maar in zo een situatie zitten dat je geen kant op kunt. Dat is toch vreselijk. Men moet zich dat eens indenken voor gelijk te oordelen daar over.
Bossen of strand prima, maar dan niet hier waardoor het (zoals bij de vorige golf/lockdown) het ineens mega druk was waardoor wij hier niet meer rustig met de hond konden wandelen.
Smalle paden en kon je amper 200 meter lopen voordat je weer het pad af moest om iemand te laten passeren.
De kinderen "dumpen" in het plaatselijke speeltuintje (in het grotere dorp waren er enkele gesloten ivm overlast jongeren) en ouders gezellig een stuk gaan wandelen.
Huertecilla schreef:Lolaliza schreef:En wie ben jij om te beslissen "niet hier "brainless ..
Ik heb me daar in de eerste golf zo over verbaasd dat inwoners van sommige steden aan de kust zoo vijandig deden naar mensen die kwamen wandelen of die de lockdown in hun 2 de verblijf ( appartment ,vakantiehuisje of caravan ) wuden doorbrengen
Dat is evenwel volstrekt logisch. Dat heet zelfbescherming.
Voor jouw begrip; verplaatsen = verspreiden van het virus.
Dat was hier in Spanje een groot conflict tussen de twee tegenstrijdige belangen economie en volksgezondheid: toerisme = import van het virus.
Brainless schreef:Klopt, het werd hier erg (heel erg) druk.
Dat gebeurd wel eens vaker een dag of 3 per jaar ivm een wandel- of fietstocht.
Dan kun je er prima rekening mee houden dat het wat drukker is.
Maar hier op de smalle paden kun je moeilijker afstand houden en dan met corona was dat gewoon niet fijn.
Veel vreemde kinderen met ouders in de speeltuin waar normaal zo'n 5 a 6 kinderen spelen en toen 25 stuks, omdat in het grotere dorp de speeltuinen afgesloten werden.
Mensen die heel beroerd parkeren om plekken wat gewoonweg niet kan.
Pandora2 schreef:Feit is toch dat we nooit weer in deze situatie hadden mogen terechtkomen.
In september toen het virus weer oplaaide, hebben ze versoepeld in plaats van meteen deftige en strengere maatregelen te nemen. Dat is wat er gebeurt als individuele vrijheid en economie primeert op gezondheid.
Ik vermoed ook niet dat de economie hier op langere termijn mee gebaat gaat zijn. Integendeel.
Voor de goed orde, ik spreek over belgie
Pandora2 schreef:Ja precies. De regering dacht ook even dat het virus niet in politieke kringen kwam![]()
Wilmès voelt nu aan den lijve dat dit een volledig foute gedachte was.
Heel die zooi beleidsmakers had vakantieplannen in plaats van de teststrategie en contacttracing op orde te zetten.
Het begon al fout met die 1e juli in zicht. Toen kon alles opeens terug. September werd het erger, maar toen moest er eindelijk eens een keer een regering gevormd worden en was versoepelen de weg van de minste weerstand.
En nu zijn we in deze wel heel zorgelijke situatie terechtgekomen helaas.
nynke55 schreef:Er komen hier nu teststraten die bloed testen op antistoffen. Die zeggen dus niet of je nu corona hebt of dat je het al gehad hebt. Het lijkt me dat de GGD die niet meetelt. Is ook weggegooid geld.
purny schreef:https://www.ad.nl/politiek/tweede-kamer-stemt-voor-hoger-salaris-in-de-zorg-door-foutje~ad9f1889/
Heeft ook wel een beetje met corona te maken maar een mooi foutje
bigone schreef:nynke55 schreef:Er komen hier nu teststraten die bloed testen op antistoffen. Die zeggen dus niet of je nu corona hebt of dat je het al gehad hebt. Het lijkt me dat de GGD die niet meetelt. Is ook weggegooid geld.
Klopt, want voegt niets toe zolang je niet weet hoelang die antistoffen werken.
Shadow0 schreef:nynke55 schreef:Er komen hier nu teststraten die bloed testen op antistoffen. Die zeggen dus niet of je nu corona hebt of dat je het al gehad hebt. Het lijkt me dat de GGD die niet meetelt. Is ook weggegooid geld.
Er zijn ook tests die op een andere manier wel een swab analyseren en die ongeveer zo betrouwbaar zijn als de PCR. Die zijn ook al gevalideerd, alleen het RIVM heeft geen manier (en wil ook geen manier) om de positieve testresultaten in hun cijfers te verwerken.
(Toen ik een hele tijd geleden al vond dat het RIVM zo weinig nieuwsgierigheid toont, dan zijn het dus dit soort dingen: ipv de data te gebruiken om een beter beeld te krijgen over zowel de besmettingen als het functioneren van tests en de meerwaarde ervan, doen ze.... niets. Gewoon, voor de zoveelste keer deur dicht, vooral niet meer kennis opbouwen.)
En... dat kan best. Dit is vooral een IT-dingetje, daar zit je ander crisiswerk niet mee in de weg.