Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Enigzins krom, jij verwacht dat ik een recht opgeef, omdat jij er een terug wil.
Zo werkt het niet, jij kan niet bepalen welke van die 2 rechten meer waarde hebben.
Nogmaals: als jij die app wil prima.
Als ik hem niet wil: ook prima.
sureido schreef:Nee, SinneJ, er wordt hier in NL ook al gedebatteerd over de economie en wanneer we weer op gang moeten gaan komen (werd in ieder geval net bij Jinek aan tafel gezegd) en dat is ook logisch want dit kan niet een jaar zo doorgaan, want er werd bij Jinek ook al opgemerkt, misschien is dan de volksgezondheidsschade wel groter dan uiteindelijk. Ik zie gewoon vaker het onderwerp economie boven borrelen, zowel op de radio als op tv, en mensen zien dat ook.
sureido schreef:Ik heb het idee dat het nu al vaak besproken wordt hoelang we dit nog volhouden en hoelang de economie het gaat trekken nog. Als dat nu al is, wil ik het over een maand niet horen. Als die discussie nu al oplaait, dan denk ik dat over een tijdje mensen het echt beu gaan zijn. En misschien ook goed dat de politiek er naar gaat kijken nu de eerste volksgezondheidsdingen besproken zijn. Stap 2.
sureido schreef:Ik ben niet zo goed in uitdrukken wat ik bedoel nu, maar ik denk nogmaals, wat ik echt al vaker in dit topic gemeld heb, dat mensen niet heel juni-juli-augustus-september en zo verder (en hoe langer de zomer in hoe erger) binnen gaan blijven zitten. En dat de economie dit ook echt niet gaat trekken. Maar dat is wat ik om mij heen hoor.
Verder ben ik er niet voor om dadelijk 1 mei alles open te gooien, maar dat cafe op de hoek gaat een half jaar sluiten en mogelijk langer gewoon niet volhouden.
SinneJ schreef:sureido schreef:Ik ben niet zo goed in uitdrukken wat ik bedoel nu, maar ik denk nogmaals, wat ik echt al vaker in dit topic gemeld heb, dat mensen niet heel juni-juli-augustus-september en zo verder (en hoe langer de zomer in hoe erger) binnen gaan blijven zitten. En dat de economie dit ook echt niet gaat trekken. Maar dat is wat ik om mij heen hoor.
Verder ben ik er niet voor om dadelijk 1 mei alles open te gooien, maar dat cafe op de hoek gaat een half jaar sluiten en mogelijk langer gewoon niet volhouden.
Ik snap je bezorgdheid, echt waar. Maar het virus niet.
Je kan het virus niet wegwensen omdat je het café om de hoek wil redden. Je moet keuzes maken, Sureido. Het is het één of het ander even heel kort door de bocht.
Karl66 schreef:ruitje schreef:Enigzins krom, jij verwacht dat ik een recht opgeef, omdat jij er een terug wil.
Zo werkt het niet, jij kan niet bepalen welke van die 2 rechten meer waarde hebben.
Nogmaals: als jij die app wil prima.
Als ik hem niet wil: ook prima.
Je realiseert je hopelijk wel dat je, vanwege het coronavirus, op dit moment ook grondrechten opgegeven hebt? Social distancing is bijvoorbeeld echt een serieuze inbreuk op het recht op vereniging. Toch accepteren we dat allemaal en terecht, want het is om te beginnen tijdelijk en het is daarnaast op dit moment de enige manier om de verspreidingssnelheid voldoende te vertragen. Op dezelfde manier kan ik me iets voorstellen bij het tijdelijk inleveren van een ander grondrecht, om zo ervoor te zorgen dat de pandemie minder impact op de economie heeft. Ik geef toe dat ik er ook de nodige problemen met zo'n app heb, ik heb niet voor niks met locatieherkenning uit staan. Maar als het tijdelijk is, dan kan ik wel leven met het inleveren van wat privacy.
kiki1976 schreef:beetje gemengde gevoelens over de app....
Melding, je bent met iemand in contact geweest die positief getest is.
Sluit je ca 14 dagen op in huis......
Zo je eigen 2 weken helemaal gek maken, bij ieder dingetje denken, ohhhh hoort dat bij corona.... paniek.
Ik denk dat dit bij heel veel mensen toch wel een paniek gaat geven denk ik zo.....
Ik heb idd zelf op mijn mobiel de gps aanstaan, idd voor apps als bv buienalarm haha.
Karl66 schreef:Op dezelfde manier kan ik me iets voorstellen bij het tijdelijk inleveren van een ander grondrecht, om zo ervoor te zorgen dat de pandemie minder impact op de economie heeft.
sureido schreef:Je snapt toch wel dat cafe op de hoek een voorbeeld is? Want ik hoor ook genoeg mensen die hun baan kwijt raken. Tot je zelf je kooi kan verkopen en op 10 euro per week moet gaan leven. Dan denk ik dat er al gauw anders gepraat gaat worden.
MoniqueT schreef:Dat is eigenlijk ook wel wat nu uitgelegd wordt. Niemand wil dat virus, maar het is er en het ontwricht de maatschappij en kost mensenlevens. We kunnen wel vasthouden aan al onze principes, maar dan zullen we ook nog langer vrijheden in moeten leveren en trager de economie opstarten. Of we moeten de apps in combinatie met testen accepteren om mét het virus toch een dragelijker leven te krijgen.
Shadow0 schreef:Oh en mensen: 'een app' doodt geen virus. En het leidt dus helemaal niet zomaar tot versoepeling. Voor minstens een aantal mensen gaat het betekenen dat ze helemaal de deur niet meer uit mogen, ook niet om even buiten te zijn. Ook dat is een afweging.
Cer schreef:Shadow0 schreef:Oh en mensen: 'een app' doodt geen virus. En het leidt dus helemaal niet zomaar tot versoepeling. Voor minstens een aantal mensen gaat het betekenen dat ze helemaal de deur niet meer uit mogen, ook niet om even buiten te zijn. Ook dat is een afweging.
Voor welke mensen gaat dat dat betekenen en hoe komt dat door de app (die er misschien wel/misschien niet) komt?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar
SinneJ schreef:sureido schreef:Je snapt toch wel dat cafe op de hoek een voorbeeld is? Want ik hoor ook genoeg mensen die hun baan kwijt raken. Tot je zelf je kooi kan verkopen en op 10 euro per week moet gaan leven. Dan denk ik dat er al gauw anders gepraat gaat worden.
Je blijft om de kwestie heen praten. Ik SNAP het wel. Ik studeer dadelijk af als handelsingenieur, ik ben me bewust van het concept economie, maar het virus niet. Je kan wel zeggen dat alles open moet of we gaan failliet, maar dan gaan er massaal mensen sterven. Dus ofwel moet je nu toegeven dat dat het waard is, al die levens, ofwel moet je gaan inzien dat er een afweging gemaakt moet worden en het niet enkel om economie gaat.