Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:24

Hoe krijg ik producten van een duits bedrijf hier? Helaas bezorgen geen van de bedrijven die het verkopen naar nederland, normaal zou ik er heen gaan en daar ophalen. Maar dat kan natuurlijk nu niet. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:27

Thanks, Mkango! Dat leg je mooi uit. :j

@karuna, geen kennissen in Duitsland die het voor je kunnen opsturen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:43

Helaas niet :n dat zou het handigste zijn. En een bezorgdienst die op de grens levert zodat ik het kan overnemen is ook niet te vinden.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 11:58

Jolliegirl schreef:
san4nie schreef:
Iemand enig idee waar je het liedje kan vinden die we op de basisschool geleerd hebben?
Was iets van: Himalaya hiema hee, ajoo, ajoo.
We zijn al maanden aan het zoeken :+

Nederlands liedje?
Engels?

[ Video ]

Hahaha, held! Dat is hem. Mijn tekst klopte niet helemaal, maar dat is misschien ook niet zo heel gek. :+

Love_Rosie

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 15:15

Van die anti statische armbanden, werken die?

Ik werk als opticien en krijg regelmatig zulke klappen van de apparatuur, klanten en mn eigen auto dat ik gewoon bang ben om wat aan te raken

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:16

Je bedoelt een armbandje die je moet aarden aan een aansluitpunt, zoals ook bij het sleutelen aan gevoelige apparatuur moet worden gebruikt?

Een losse armband kan niets doen.

Ik had er een paar jaar terug ook last van. Andere schoenen kopen was voor mij de oplossing.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 16:17

Love_Rosie schreef:
Van die anti statische armbanden, werken die?

Ik werk als opticien en krijg regelmatig zulke klappen van de apparatuur, klanten en mn eigen auto dat ik gewoon bang ben om wat aan te raken

Geen idee of die armbanden werken, maar schoenen met lederen zolen dragen helpt in elk geval wel :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:14

Ik heb corona gehad, maar ben al een week klachtenvrij. Nu is mijn man positief getest. Echter kan ik helemaal niks vinden (behalve van een nieuwsblad; https://www.nhnieuws.nl/nieuws/275044/m ... ziek-wordt) of ik wel gewoon naar buiten kan/mag... Tot mijn man geen klachten had, mocht ik namelijk gewoon alles doen. Ik zou ook gewoon immuun ervoor moeten zijn (voor iig nog 7 weken).

Iemand enig idee of ik maandag gewoon naar mijn werk kan? (Ik ben zwemlesgever, dus kan niet thuis werken, voor het geval ik daar commentaar op krijg)

De GGD willen we nog bellen, maar die zijn nu niet meer bereikbaar....

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:21

iirrssjjee schreef:
Ik heb corona gehad, maar ben al een week klachtenvrij. Nu is mijn man positief getest. Echter kan ik helemaal niks vinden (behalve van een nieuwsblad; https://www.nhnieuws.nl/nieuws/275044/m ... ziek-wordt) of ik wel gewoon naar buiten kan/mag... Tot mijn man geen klachten had, mocht ik namelijk gewoon alles doen. Ik zou ook gewoon immuun ervoor moeten zijn (voor iig nog 7 weken).

Iemand enig idee of ik maandag gewoon naar mijn werk kan? (Ik ben zwemlesgever, dus kan niet thuis werken, voor het geval ik daar commentaar op krijg)

Ik had een collega waar iedereen het om beurten kreeg(eerst zijzelf en de week erna man en kind) , die is uiteindelijk gewoon 2 weken thuis geweest. Ik zou het denk ik overleggen met je werkgever (en als die zeggen bel de GGD even, bel je de GGD)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:22

Ik zou het inderdaad ook even met je werkgever overleggen. Zelfs als de GGD zegt dat het wel mag, kan het zijn dat je werkgever het niet zo chill vindt, of andersom. :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:24

Ik heb mijn werkgever al op de hoogte gebracht ;) Die geeft aan dat als het van de GGD mag, dat ik dan "moet" komen maandag. Maar wel lief dat jullie daar over meedenken! Het gaat er meer om, hoe eerder we het weten, hoe beter ivm vervangende collega's ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:28

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:31

Mkango schreef:
https://www.dvhn.nl/extra/Deze-brief-kr ... 02491.html
Ik vind dit uit oktober vorig jaar, dus ik zou er voorzichtig vanuit gaan dat je nog thuis moet blijven...

Mijn linkje is dus van 2 weken later en daar staat weer dat het wel gewoon mag :+ . We gaan morgenochtend gewoon bellen! De brief/mail hebben we overigens nog steeds niet ontvangen, terwijl ik 2 weken geleden al positief was getest :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:36

iirrssjjee schreef:
Mkango schreef:
https://www.dvhn.nl/extra/Deze-brief-kr ... 02491.html
Ik vind dit uit oktober vorig jaar, dus ik zou er voorzichtig vanuit gaan dat je nog thuis moet blijven...

Mijn linkje is dus van 2 weken later en daar staat weer dat het wel gewoon mag :+ . We gaan morgenochtend gewoon bellen! De brief/mail hebben we overigens nog steeds niet ontvangen, terwijl ik 2 weken geleden al positief was getest :+
Oooo, sorry, ik had over je eigen linkje heen gelezen! Ik denk dat bellen inderdaad de kortste klap gaat zijn dan. :j
Ik kwam net ook op de site van het 'Coronasteunpunt' waar je al je info zou moeten kunnen vinden... wat een grap is dat. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:16

iirrssjjee schreef:

Jij bent nu een "nauw contact" van een positief getest persoon (tenminste, ik neem aan dat je langer dan 15 min binnen 1,5 m afstand van je man bent geweest :P Dan moet je in quarantaine, ongeacht je eigen testuitslag. Ik weet alleen niet hoe het zit als je zelf onlanga corona hebt gehad.

Zie hier:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... n-isolatie

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:30

culaccino schreef:
iirrssjjee schreef:

Jij bent nu een "nauw contact" van een positief getest persoon (tenminste, ik neem aan dat je langer dan 15 min binnen 1,5 m afstand van je man bent geweest :P Dan moet je in quarantaine, ongeacht je eigen testuitslag. Ik weet alleen niet hoe het zit als je zelf onlanga corona hebt gehad.

Zie hier:

Dit weet ik inddd, want dit gold 2 weken geleden dus voor mijn man, maar aangezien ik 8 weken immuun zou moeten zijn en testen geen nut heeft (i.v.m. reststoffen enz) vraag ik me af hoe het dan zit....

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:01

karuna schreef:
Hoe krijg ik producten van een duits bedrijf hier? Helaas bezorgen geen van de bedrijven die het verkopen naar nederland, normaal zou ik er heen gaan en daar ophalen. Maar dat kan natuurlijk nu niet. -O-

DHL of DPD niet?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:04

Wat Nederlanders nu bedoelen met garnalen? In België zijn dat die hele kleintjes. Maar ik zie dus vaak foto’s van gerechten en eronder: met garnalen! Maar voor mij zijn het dan toch echt scampi. Hoe zit dat?

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:04

karuna schreef:

https://www.huifkarverzendservice.nl/

Dit misschien iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:25

poes schreef:
Wat Nederlanders nu bedoelen met garnalen? In België zijn dat die hele kleintjes. Maar ik zie dus vaak foto’s van gerechten en eronder: met garnalen! Maar voor mij zijn het dan toch echt scampi. Hoe zit dat?
Technisch gezien zijn het allemaal garnalen. :+ Maar grote garnalen worden vaak (al dan niet correct) aangeduid als 'gamba'. Die kleintjes noemen ze hier 'Hollandse garnaal'.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:37

poes schreef:

Scampi’s zijn voor mij kreeftachtige garnalen.
Gamba’s voor mij de grote garnalen.
Noordzee garnalen zijn bij ons thuis garnalen :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:44

Ik zie het als garnalen (kleintjes) en gamba's (grote).
Als ik google is een scampi een grote garnaal (kunnen verschillende soorten zijn, zoals gamba) zonder kop. Ik zie dat gewoon als 'gamba'.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 00:06

Scampi is meer hoe ze het in de italiaanse keuken noemen en gamba in de spaanse

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 01:12

Als je uit een app groep bent gegooid,kan je dan nog wel je eigen berichten die je heb geplaatst in die groep nog lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 01:30

iirrssjjee schreef:
culaccino schreef:

Zie hier:

Dit weet ik inddd, want dit gold 2 weken geleden dus voor mijn man, maar aangezien ik 8 weken immuun zou moeten zijn en testen geen nut heeft (i.v.m. reststoffen enz) vraag ik me af hoe het dan zit....

Hmm goeie vraag! Ik lees wel dat als je gevaccineerd bent, je als "nauw contact" nog steeds in quarantaine moet omdat bijv. nog niet bekend is of je het virus misschien nog wel kunt verspreiden. Maar ik kan jouw vraag ook niet vinden. Ben benieuwd wat ze zeggen. Beterschap voor je man!