Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 10:13

Mer1980 schreef:
Ja ik heb ook een zoekertje en ik weet dat het lastig is. Ik zoek een vrouwvriendelijke bosmaaier, of slappe wijven bosmaaier, net hoe je het wil zien. Ik heb echt een top bosmaaier alles derop en deraan van HBM, ik heb ook een Stihl gehad zo'n hele dure, maar ik heb gewoon het probleem ik krijg ze zelf NIET gestart. Ik heb gewoon de kracht niet, ook niet na 3 jar personal training krijg ik die K U T dingen NIET gestart. Ik heb altijd een sterke kerel nodig, mijn man komt zelden op stal, dus soms trek ik iemand van straat, maar het starten gaat gewoon te zwaar.

Ik heb GEEN stroom op stal dus ben echt gebonden aan een benzine maaier. Liefst één met een startknop ofzo zodat ik niet aan dat verrekte koord moet trekken. Ik krijg werkelijk waar niks aan de praat met zo'n rot koord. Ook geen gewone maaier, heb nu een trekkertje voor het grote werk, maar alles langs de kanten incl. bramenstruiken zuring moet met de handmaaier := dus wie o wie weet de meest fijne slappe wijven bosmaaier. Help.

Op accu.
Knopje indrukken en gaan.

Was pas nog een topic over. Zal eens zoeken.

Nadeel geen stroom op stal dus je zult meerdere accu's van huis mee moeten nemen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 13:09

Mer1980 schreef:
Ja ik heb ook een zoekertje en ik weet dat het lastig is. Ik zoek een vrouwvriendelijke bosmaaier, of slappe wijven bosmaaier, net hoe je het wil zien. Ik heb echt een top bosmaaier alles derop en deraan van HBM, ik heb ook een Stihl gehad zo'n hele dure, maar ik heb gewoon het probleem ik krijg ze zelf NIET gestart. Ik heb gewoon de kracht niet, ook niet na 3 jar personal training krijg ik die K U T dingen NIET gestart. Ik heb altijd een sterke kerel nodig, mijn man komt zelden op stal, dus soms trek ik iemand van straat, maar het starten gaat gewoon te zwaar.

Ik heb GEEN stroom op stal dus ben echt gebonden aan een benzine maaier. Liefst één met een startknop ofzo zodat ik niet aan dat verrekte koord moet trekken. Ik krijg werkelijk waar niks aan de praat met zo'n rot koord. Ook geen gewone maaier, heb nu een trekkertje voor het grote werk, maar alles langs de kanten incl. bramenstruiken zuring moet met de handmaaier := dus wie o wie weet de meest fijne slappe wijven bosmaaier. Help.

Op accu? Ik heb er sinds deze week 1 van makita, nog niet getest, mijn man wel en die is er tevreden mee. Is een heel uitgebreide met kettingzaag, snoeischaar etc, allemaal op 1 machine. Niet goedkoop maar alleen de bosmaaier is een stuk goedkoper en accu`s kun je thuis laden

Mer1980

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 15:32

Ik vind het overigens niet erg om een keertje gewoon een goeie te kopen, dus ben wel naar Stihl of Makita aan het kijken. Thuis opladen is ook wel te doen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:51

Ik zoek .. informatieve websites / documenten whatever over (veterinaire) zorg van bijzondere dieren; vogels, konijnen, reptielen.

Als het even mee zit ga ik werken bij een kliniek waar ze deze dieren behandelen maar het is sowieso wel interessant om daar eens wat over te lezen.
Zou heel toevallig zijn als iemand hier iets weet maar proberen waard. :) geen ingewikkelde operatie dingen maar gewoon kwa gezondheid waar op te letten, wat veel voorkomend is etc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 18:00

Nyaleti schreef:
Ik zoek .. informatieve websites / documenten whatever over (veterinaire) zorg van bijzondere dieren; vogels, konijnen, reptielen.

Als het even mee zit ga ik werken bij een kliniek waar ze deze dieren behandelen maar het is sowieso wel interessant om daar eens wat over te lezen.
Zou heel toevallig zijn als iemand hier iets weet maar proberen waard. :) geen ingewikkelde operatie dingen maar gewoon kwa gezondheid waar op te letten, wat veel voorkomend is etc.

Voor ratten: tamme ratten website en op fb dezelfde groep

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:29

Ik had hetzelfde probleem met de motorgrasmaaier,krijg hem heel moeilijk gestart.Nu heb ik een accu maaier en geen probleem meer.Ga anders een kijken bij een winkel met tuinmachines.Daar geven ze gelijk voorlichting.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 20:09

Ik zoek een mooie wandelroute met bruggetjes/ vlonderpad met hoogte verschil. Ik zie regelmatig filmpjes langskomen op insta maar kan het nu natuurlijk niet vinden.

Ik ga een weekendje weg met een vriendin en samen willen we een mooie wandeling maken. De locatie ligt nog helemaal open, we boeken een fletcher hotel maar dat kunnen we dus zoeken in de buurt van de mooie wandelroute.

Wie heeft de ultieme wandeltip?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 20:19

Farjen schreef:
Hier zo'n filmpje gevonden, het is wel met een kettingzaag maar ik denk dat het met een bosmaaier ook moet lukken? :) Het is het proberen waard
https://www.youtube.com/shorts/rFeMqJMy9Iw

Verder hebben wij een bosmaaier op accu van Stihl dus geen gedoe :+

Heb je het filmpje afgekeken hoe hij de kettingzaag uit zet _/-\o_ :')

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 20:43

billy3105 schreef:
Farjen schreef:
Hier zo'n filmpje gevonden, het is wel met een kettingzaag maar ik denk dat het met een bosmaaier ook moet lukken? :) Het is het proberen waard
https://www.youtube.com/shorts/rFeMqJMy9Iw

Verder hebben wij een bosmaaier op accu van Stihl dus geen gedoe :+

Heb je het filmpje afgekeken hoe hij de kettingzaag uit zet _/-\o_ :')

Hahahahahaha nee :') :') :')
Maar ik heb hier wel al echt filmpjes over gezien :P

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 20:50

Mer1980 schreef:
Ik vind het overigens niet erg om een keertje gewoon een goeie te kopen, dus ben wel naar Stihl of Makita aan het kijken. Thuis opladen is ook wel te doen.

Een vriendin/collega van mij heeft een super bosmaaier met een speciaal mes erbij voor bramenstruiken, en die zijn echt in no time weg :j
Ik zal eens aan haar vragen welke ze precies heeft.
Het is er een op benzine.
Zelf heb ik een bosmaaier (hele simpele) op accu, moet hem alleen nog uitpakken en uittesten :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:34

Muga schreef:
Ik zoek een mooie wandelroute met bruggetjes/ vlonderpad met hoogte verschil. Ik zie regelmatig filmpjes langskomen op insta maar kan het nu natuurlijk niet vinden.

Ik ga een weekendje weg met een vriendin en samen willen we een mooie wandeling maken. De locatie ligt nog helemaal open, we boeken een fletcher hotel maar dat kunnen we dus zoeken in de buurt van de mooie wandelroute.

Wie heeft de ultieme wandeltip?

Ik meen me te herinneren dat er in De Peel ergens zoiets was, maar heb even niet de energie om het terug te zoeken...

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:47

@muga. De n70 bij nijmegen!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 23:01

Die N70 route wou ik ook opperen inderdaad. Heb ik enkele weken geleden gedaan met vriendinnen. Is deze route: https://www.staatsbosbeheer.nl/uit-in-d ... n70-natuur. Schitterende route, wel een pittige. Je loopt daar door stuwwallenlandschap, dus omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, enzovoorts. Eten en drinken mee voor onderweg is echt een MUST! En nog leuker: Fletcher Val Monte is gelegen precies aan de route. Je loopt het hotel uit en je start de wandeling.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 01:14

Geen vlonderpad en bruggen, wel hoogte verschil.Het Reichswald net over de grens bij Groesbeek( de Horst).Groot gebied en zeer rustig.Er zijn genoeg paden dwars door het bos.Veel mensen denken dat er alleen rechte verharde paden zijn.Ik kom er elk weekend zeker 2 keer.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 06:06

JPitty schreef:
Die N70 route wou ik ook opperen inderdaad. Heb ik enkele weken geleden gedaan met vriendinnen. Is deze route: https://www.staatsbosbeheer.nl/uit-in-d ... n70-natuur. Schitterende route, wel een pittige. Je loopt daar door stuwwallenlandschap, dus omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, enzovoorts. Eten en drinken mee voor onderweg is echt een MUST! En nog leuker: Fletcher Val Monte is gelegen precies aan de route. Je loopt het hotel uit en je start de wandeling.

Deze ziet er top uit!! Dankjulliewel!! Ga deze Fletcher boeken!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 21:22

Muga schreef:
JPitty schreef:

Deze ziet er top uit!! Dankjulliewel!! Ga deze Fletcher boeken!

Nou toch nog graag meer tips. Kan deze fletcher niet voor 1 nacht boeken en waarschijnlijk wordt het vroeg zaterdag weg en laat zondag thuis... dus sta open voor meer tips, kan ik kijken of er een andere fletcher in de buurt is.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 23:13

Heb even de route erbij gepakt: https://www.staatsbosbeheer.nl/-/media/ ... jmegen.pdf en ik zie op pagina 3 dat er nog twee Fletcher hotels in de buurt zitten: Fletcher Hotel Restaurant Erica en Fletcher landhotel Holthurnsche Hof, beiden in Berg en Dal. Moet je wel een klein stukje lopen om de route te bereiken.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:15

JPitty schreef:
Heb even de route erbij gepakt: https://www.staatsbosbeheer.nl/-/media/ ... jmegen.pdf en ik zie op pagina 3 dat er nog twee Fletcher hotels in de buurt zitten: Fletcher Hotel Restaurant Erica en Fletcher landhotel Holthurnsche Hof, beiden in Berg en Dal. Moet je wel een klein stukje lopen om de route te bereiken.

Scherp van jou!! Heb gewoon niet verder gekeken dan de eerste.