Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:29

_San87_ schreef:
Fly_high schreef:
Ik vind dit ongeluk echt enorm heftig.

Het is mijn vaste station en route, ook vaker s avonds en s nachts in die trein gezeten. Nou ik weet dat er over het algemeen echt geen bouwkranen zomaar op het spoor staan maar dat voelt ineens toch meer tastbaar dan het me lief is.

Het was een kraan van ProRail, die bezig was met onderhoud, dat gebeurt wel vaker. Ik snap ook niet zo goed dat de NS niet van de werkzaamheden op de hoogte leek te zijn...

Ik snap je gevoel goed, het is echt enorm zwaar materiaal, een ongeluk is zo gebeurd, zo blijkt :.

Ik heb inderdaad al gezien dat het van ProRail was, snap echt niet hoezo ze bij NS niet op de hoogte waren van de werkzaamheden :? dat is enorm slechte communicatie dan zeg. Fouten maken is uiteraard menselijk maar ik zou verwachten dat er iig meerdere mensen bij betrokken zijn aan beide kanten juist om te voorkomen dat zoiets zich voordoet?

Het is trouwens geen beschuldiging, lijkt me al enorm zwaar om met bewustzijn te moeten leven dat jouw communicatiefoutje iemand het leven heeft gekost.

En ja er rijden uiteraard dagelijks tig treinen op dat spoor en ik verwacht niet dat het weer zo erg misgaat terwijl er toevallig in zit. Maar toch komt het harder binnen dan een vergelijkbaar ongeluk ergens in ene of andere Lutjebroek :\

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:35

Dat de melk niet wilde opschuimen en nu heb ik dus koffie met warme melk |o

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:37

Omg, ik ben net wakker en lees hier op Bokt over het ongeluk. Dit is volgens mij het project van mijn man... Hij zelf werkt niet aan het spoor, hij begeleid het proces.

Maar dit is niet zomaar een communicatiefoutje. Benieuwd waarom de beveiliging niet werkte.

Edit:net op het AD gelezen. Niet het project van mijn man, maar dat maakt het niet minder erg. Bizar hoe dit heeft kunnen gebeuren. Vanavond hoor ik vast meer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:46

fohadie schreef:
Omg, ik ben net wakker en leeshiet op Bokt over het ongeluk. Dit is volgens mij het project van mijn man... Hij zelf werkt niet aan het spoor, hij begeleid het proces.

Maar dit is niet zomaar een communicatiefoutje. Benieuwd waarom de beveiliging niet werkte.

oliebol, wat heftig voor je man ook! Echt een heel naar ongeluk, die foto's zijn ook bizar gewoon.

En een kleine first world voor mij:

Volgens internet giert het van de reptielenartsen in de buurt, in real live zijn ze er allemaal mee gestopt.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 09:52

Ben 5 minuten op school en heb me nu al aan de volgende dingen geërgerd:
1. Iemand die pal naast het "rookvrij" bordje staat te paffen
2. Iemand die in de groepsapp vraagt "welk lokaal zitten we", terwijl we al twee en een halve maand onderweg zijn en ik al VIER KEER in het Teams kanaal heb uitgelegd hoe de rooster-site werkt
3. Mijn docentcoach is er niet
4. Iemand heeft haar volledige make up tas uitgestald op tafel en nu gaat er naast mij ook nog iemand met deo spuiten. Ga naar de wc ofzo

Ik wil naar huis. :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:53

Dat het ontzettend koud blijft in mijn kantoor en ik ondertussen ijshanden heb.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:13

Ik ga nooit meer op 6 vacatures reageren op vrijdagavond. :')

Gisteren 3x gebeld en vandaag ook al 1x en ik weet niet meer wie wat waar bij hoort. _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:21

Aantal reacties

831

Voorlopige positie

368

Maar we gaan de goede kant op over een jaar 4/5 misschien in de top 100. :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:24

De NS die zegt dat er 'tot 16.00 uur' geen treinen rijden tussen Leiden en Den Haag terwijl elke pipo met ogen kan zien hoe kapot dat spoor is :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:26

xPabloBokt schreef:
Ben 5 minuten op school en heb me nu al aan de volgende dingen geërgerd:
1. Iemand die pal naast het "rookvrij" bordje staat te paffen
2. Iemand die in de groepsapp vraagt "welk lokaal zitten we", terwijl we al twee en een halve maand onderweg zijn en ik al VIER KEER in het Teams kanaal heb uitgelegd hoe de rooster-site werkt
3. Mijn docentcoach is er niet
4. Iemand heeft haar volledige make up tas uitgestald op tafel en nu gaat er naast mij ook nog iemand met deo spuiten. Ga naar de wc ofzo

Ik wil naar huis. :')

Ik was altijd zo schuldig aan het vragen welk lokaal we zaten :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:27

Sommige vragen die worden gesteld tijdens de persconferentie.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan: het onderzoek loopt nog.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:30

We hebben gisteren na weken kijken en zoeken de vloer uitgekozen voor ons nieuwe huis.
Maar ik ben zo'n persoon dat achteraf altijd zo blijf piekeren :') want wat als ik hem ineens niet meer mooi vind? :+ is zo vervelend

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:31

Foaly schreef:
De NS die zegt dat er 'tot 16.00 uur' geen treinen rijden tussen Leiden en Den Haag terwijl elke pipo met ogen kan zien hoe kapot dat spoor is :+

Idd, ze beginnen altijd met een prognose wat later steeds later wordt tot: de hele dag niet. Idst vind ik ook altijd zo ergelijk, maar er schijnt een reden voor te zijn. Ik vermoed dat dit wel een paar dagen gaat duren, al zal er dag en nacht aan gewerkt worden. Maar eerst moet de politie onderzoek doen, dan de treinen rechtgetrokken en weggesleept, dan kijken wat de schade aan het spoor is, dan moet het spoor nog gemaakt worden enz, enz. En dan vergeet ik nog een paar stappen.

Pff ik vind het ongeluk echt heftig. Dit kan en mag gewoon niet gebeuren, wat de oorzaak ook is. En dan denk ik: wat als dit overdag was gebeurt en de trein vol had gezeten met mensen. Wat als de goederentrein brandbare stoffen vervoerde. Maar met wat alsen maak je jezelf helemaal gek mee. Dit ongeluk is al erg genoeg.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:37

Wij zijn niet gelovig, de hele familie niet. En dan toch al die christelijke feestdagen vieren met zijn allen. Maar zelfs dat is nog niet genoeg, met pasen wil men graag beide dagen met zijn allen vieren. Nou sorry hoor maar 2 vreetfestijnen met de zelfde mensen daar heb ik helemaal geen trek in. en dan moet ik dus al jaren elke keer weer excuses verzinnen en dan nog wordt er gezeurd of we echt niet kunnen ook al is het maar even (en dat lopt dan uit op blijven hangen en daarna met zijn allen opstap) .. laat me met rust!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:38

TheNovelist schreef:
We hebben gisteren na weken kijken en zoeken de vloer uitgekozen voor ons nieuwe huis.
Maar ik ben zo'n persoon dat achteraf altijd zo blijf piekeren :') want wat als ik hem ineens niet meer mooi vind? :+ is zo vervelend

Zo herkenbaar! Ik kwam er laatst bij de dokter achter dat haar bureau van hetzelfde type was als mijn vloer, maar echt precies hetzelfde! Moet er even bij zeggen dat ik de goedkoopst mogelijke vloer had uitgezocht, tot grote ergernis van mijn ouders :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:40

fohadie schreef:
Idd, ze beginnen altijd met een prognose wat later steeds later wordt tot: de hele dag niet. Idst vind ik ook altijd zo ergelijk, maar er schijnt een reden voor te zijn. Ik vermoed dat dit wel een paar dagen gaat duren, al zal er dag en nacht aan gewerkt worden. Maar eerst moet de politie onderzoek doen, dan de treinen rechtgetrokken en weggesleept, dan kijken wat de schade aan het spoor is, dan moet het spoor nog gemaakt worden enz, enz. En dan vergeet ik nog een paar stappen.

Pff ik vind het ongeluk echt heftig. Dit kan en mag gewoon niet gebeuren, wat de oorzaak ook is. En dan denk ik: wat als dit overdag was gebeurt en de trein vol had gezeten met mensen. Wat als de goederentrein brandbare stoffen vervoerde. Maar met wat alsen maak je jezelf helemaal gek mee. Dit ongeluk is al erg genoeg.

Dat ze een prognose moeten geven snap ik maar 'zeker de hele dag en waarschijnlijk ook morgen' is ook een prognose. Maar inderdaad, er zal een reden voor zijn.

En dat tweede, ook eens. 'Gelukkig' was het een nachttrein en geen spitstrein :=

Pjer: zeggen dat je Eid gaat vieren en kijk wat ze dan zeggen? :+
Laatst bijgewerkt door Foaly op 04-04-23 10:42, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:40

TheNovelist schreef:

Hihi, herkenbaar :=. Wat heb je uitgezocht?

Wij gaan een vloer uitzoeken voor de slaapkamer. Mijn vriend wil tapijt. Ik ben akkoord gegaan, maar ik twijfel. Ik vind laminaat mooier/handiger. Tapijt is wel warmer en dempt geluid beter.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:41

Oh nee tapijt vind ik zo goor, dat krijg je nooit meer schoon en er blijft ziek veel stof inzitten. Als ik zie hoeveel stof er altijd onder ons bed ligt na een weekje al. :=

Zeker omdat ik op de slaapkamer de was opvouw etc.

Is laminaat met een leuk (vervangbaar) kleedje naast het bed geen optie?
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 04-04-23 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:42

Mensen valse hoop geven, daar zijn ze goed in bij NS. :+ Inmiddels is "tot iig 1600u" veranderd naar meerdere dagen geen treinen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:52

Ik zou het best prima vinden als er deze week geen treinen meer rijden via Voorschoten, dan heb ik top excuus om niet naar kantoor te hoeven :+

Aub niet verkeerd opvatten, ik word echt allesbehalve blij van dit ongeluk. Vreselijk blijft het.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:52

_San87_ schreef:
TheNovelist schreef:

Wij gaan een vloer uitzoeken voor de slaapkamer. Mijn vriend wil tapijt. Ik ben akkoord gegaan, maar ik twijfel. Ik vind laminaat mooier/handiger. Tapijt is wel warmer en dempt geluid beter.

We zijn gegaan voor Vivafloors eiken 6504
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk lijken alle kleuren zo erg op elkaar en blijf je twijfelen, dus we moesten gewoon de knoop doorhakken anders blijf je doorgaan haha :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:56

Lijkt op mijn vloer. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:16

MarlindeRooz schreef:
Oh nee tapijt vind ik zo goor, dat krijg je nooit meer schoon en er blijft ziek veel stof inzitten. Als ik zie hoeveel stof er altijd onder ons bed ligt na een weekje al. :=

Hier eerst tapijt en dat er heel snel weer uitgehaald en vervangen door laminaat. Hoe goed je ook stofzuiger, het blijft vol stof en haar komen := Ik merkte echt hoe erg het was toen het eruit was en ik ineens veel beter sliep en minder benauwd / verstopt wakker werd.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:30

Mooi Novelist!

Ik kan absoluut niet tegen tapijt en ook sommige vloerkleden is een drama. Ik heb wel een tietenmat, zal er eens een foto van maken als ik verhuisd ben. Dat is zo'n buiten mat, lekker makkelijk schoon te maken ook :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:31

MarlindeRooz schreef:

Ja, dat wil ik eigenlijk liever... Vanavond nog maar even in conclaaf.

TheNovelist schreef:
_San87_ schreef:

We zijn gegaan voor Vivafloors eiken 6504
[ [url=m/Ol4bDk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CYCTYp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uiteindelijk lijken alle kleuren zo erg op elkaar en blijf je twijfelen, dus we moesten gewoon de knoop doorhakken anders blijf je doorgaan haha :=

Oeh, mooi <3

MyWishMax schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hier eerst tapijt en dat er heel snel weer uitgehaald en vervangen door laminaat. Hoe goed je ook stofzuiger, het blijft vol stof en haar komen := Ik merkte echt hoe erg het was toen het eruit was en ik ineens veel beter sliep en minder benauwd / verstopt wakker werd.

Oh dat is ook wel een goed punt. Vriend heeft astma.