Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 18:54

MarlindeRooz schreef:
Kunnen deze strepen komen van de regen? Het zit niet op de ramen.

Of moet ik m’n buren die een feestje in de tuin hebben vragen wat ze over de schutting hebben gegooid. := (deur stond open)

[ [url=m/zlXSfb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook wel eens soortgelijke strepen op mn raam gehad. Weet niet precies wat het was, maar vaak kwam het te voorschijn na (hevige) regen.

Als het je buren zijn geweest had het ook wel op de rest van de deur gezeten toch?

MarlindeRooz

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 18:58

Goed om te weten! Het leek me idd ook sterk dat de buren het gedaan hebben. Ze zijn heel aardig en netjes haha.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:30

Sommige steensoorten geven af, misschien iets van kalk wat in de jaren uit de voegen boven de deur over het raam is gelopen met regen naarbeneden.

Weet ook niet precies hoe of wat, maar dat tast dan het glas aan weleens begrepen oid.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:06

Afbeelding
Dit beestje (aaltje of wormpje?) zit in mijn plant (venus vliegenvanger). Schadelijk of niet? Van googlen werd ik niets wijzer, die dacht dat het een slang was :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:12

Dat is een potworm. Bij een orchidee een ramp maar geen idee of het ook schadelijk is bij een vleesetende plant. Misschien even googlen?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:17

Beetje random voor hier misschien maar wil nog geen nieuw topic openen omdat ik nu enkel halve informatie heb.

We willen de paardenstallen gaan verhuren. Ideaal voor 2 (of meer) kleinere pony's.
Paddock is ongeveer 30x15 en de wei 60x30. Ik heb de pony's altijd jaarrond op de wei gehad; beetje de kop naar beneden voor het idee en verder veel hooi.
Water en stroom is er, hooi opslag kan op het erf. 2 vaste stallen.

Wat is wijsheid? Zelf wat opknappen met hoe het nu is? Dus 2 vaste stallen met ruime paddock er aan en de weide.
Weide opnieuw doorzaaien etc.

Of het zo online zetten en mensen de vrije hand geven: kijk maar wat voor leuks je er van maakt. (Buiten omheining staat er en de stallen veilig en in orde natuurlijk)

Want de kans dat iemand er een PP van wilt maken, is wel aanwezig. En dan is het wel jammer als wij net de draden en de wei hebben aangepakt.

Aan de ene kant is het laatste makkelijk, dan kan iedereen z'n ding doen. Maar willen mensen direct investeren of willen ze eerst even een paar maanden aankijken of het klikt van beide kanten etc? (En dan kunnen wij ook kijken of het nette mensen zijn, ze optijd betalen etc).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:43

Ik zou het zelf aanpakken, dan weet je ook dat het netjes gebeurt. Tevens kan je dan meer vragen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:13

Hier ook een dergelijke overweging. Als je er zelf geen werk aan wil hebben is het natuurlijk logisch dat je zegt: regel het zelf maar zoals je wilt. Maar dat lijkt me heel lastig als je dan mensen treft die je liever weg wilt hebben na een paar maanden, want hoe los je dat dan weer op :=

Dus ik denk dat je het beste kan zorgen dat de basis klopt: een goede buitenomheining en een okee wei.

Als je er zelf bepaalde gevoelens bij hebt hoe je het graag wilt / er best wat tijd en / of geld in wilt stoppen dan het beste gewoon netjes maken en verhuren voor een betere prijs zou ik zeggen. En het meer in eigen hand houden. Zeker als je er zicht op hebt vanuit huis....?

Ik zou er zelf bvb. niet op zitten te wachten om uit te kijken op een bende van gedraaid en half kapot wit schriklint, overal zooi en stront enzo.... dus sowieso duidelijke afspraken maken over wat je wel en niet wilt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:25

Wil je zelf dat iemand er een pp van maakt?
Dadelijk hebben ze daar een hoop palen en lint in gezet en vertrekken ze?

Ik geloof dat ik eerder een schapenboer in de buurt eens zou vragen of hij er af en toe een paar schaapjes opzet

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:39

We hebben nu mensen er in gehad die er een zooi van gemaakt hebben. Nooit uitmesten of onkruid trekken bv. Dat willen we niet meer.
Maar dat soort mensen kun je er opzich wel uit selecteren. Deze mensen hebben we toen uit de brand geholpen en hadden we ook weinig verwachtingen van.

Nieuwe mensen mogen van ons best er van maken wat ze willen. Zelf hadden we ook vanalles met prikpaaltjes staan en dat verdiende geen schoonheidsprijs :') maar zoek wel mensen die de boel bij houden. Uitmesten, keertje vegen etc. gelukkig zit het in een vrij dode hoek, vanuit de tuin zie je het niet.

De buitenomheining is deels net nieuw dus die staat en blijft hoe dan ook. Maar dat is ook een nette houten omheining dus iedereen blijft daar wel vanaf.
Weide is wel fijn om dat al gedaan te hebben ja.. maar twijfel hoelang er dan geen paard op kan.

Mijn punt is meer:
Hoe het nu is, is niet perse de moderne manier van paarden houden. Simpele, langwerpige paddock. Gezien het formaat komen er pony's in, de kans op shetjes is dan groot. Rijden is in de wei (mits dat dus wei blijft) of verderop bij de ponyclub. Dus fanatieke ruiters trek je ook niet aan.
Dus de kans dat iemand de indeling wilt omgooien, is wel aanwezig.

Als ik het nu zelf aanpak, zou ik niks aan de indeling veranderen.

En ja ach, meer geld voor vragen.. stal zit er al en ik neem geen paarden meer. Dus alles wat binnenkomt is mooi meegenomen.

En inderdaad: iemand wegsturen doe je toch makkelijker als zij geen investeringen hebben gedaan, denk ik.
Als ze hun spul hier achterlaten hebben wij alleen maar geluk toch :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:01

En in welke regio zit je?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:43

Tussen Breda en Tilburg.
Volgens mij is er best wat aanbod hier in de buurt. Bij mensen aan huis en ook kleinschalige pensionstallen die voldoende buiten bieden.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:37

Een vraagje aan alle vakantiegangers en iedereen die handiger is dan ik :+

Ik wil op een zaterdag van Vinaros naar BCN airport, het liefst aan het einde van de middag (of rond 16u of rond 18u) aankomen op het vliegveld. Wie kan mij helpen met vinden welke trein dan rijdt? Ik vrees dat op die afstand de taxi echt niet goedkoper is, maar dat lijkt steeds meer de makkelijkere optie te zijn haha

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 23:37

Suzanne F. schreef:
Dat is een potworm. Bij een orchidee een ramp maar geen idee of het ook schadelijk is bij een vleesetende plant. Misschien even googlen?

Hmm.. ik vind alleen informatie mbt orchideeën, niets over andere planten. Misschien zoek ik niet goed. Ik heb ook een orchidee, deze staat aan de andere kant van de kamer (4-5 meter ertussen). Hoe groot is de kans dat het overslaat?
Is het een goed idee om het tuincentrum hierover te bellen? Ik heb die plant daar 1,5 week geleden gekocht.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 00:20

Wyb_ster schreef:
Een vraagje aan alle vakantiegangers en iedereen die handiger is dan ik :+

Ik wil op een zaterdag van Vinaros naar BCN airport, het liefst aan het einde van de middag (of rond 16u of rond 18u) aankomen op het vliegveld. Wie kan mij helpen met vinden welke trein dan rijdt? Ik vrees dat op die afstand de taxi echt niet goedkoper is, maar dat lijkt steeds meer de makkelijkere optie te zijn haha

Ken je de app Moovit?
Dat is een soort ov9292, maar dan internationaal.

Of dit:
https://www.rome2rio.com/map/Vinar%C3%B2s/Barcelona-Airport-BCN

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:52

Ik vraag me af hoe ik het goedkoopste op en neer kom van Amsterdam naar Leeds en op de terugweg met kat op 20 sept?
Is er iemand die zoiets leuk vindt om uit te vogelen :D

KLM prijzen ken ik, maar ik weet niet welke maatschappijen hier nog meer op vliegen waarbij een huisdier in de cabine mag

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:14

Kijk eens op sky scanner, dan staan iig alle vliegmaatschappijen erop die op die dag vliegen.
Naar Leeds zal dat niet gigaveel zijn denk ik…
Ik weet niet waar je precies vandaan komt maar het kan zijn dat er bijv vanuit Manchester meer opties zijn; das een wat groter vliegveld.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:18

Manchester is idd beter te doen en dat is optie 2. Voor mij is Eindhoven het dichtste bij maar daar vliegt zover ik weet niks van waarmee ik een kitten mee retour kan nemen. Sky scanner kwam easy jet uit maar ja geen huisdieren

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:26

Komt de 4 daagse vandaag ook in de buurt van Siebengewald of door Siebengewald?Kan er niets over vinden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:27

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:28

Britta31 schreef:
Komt de 4 daagse vandaag ook in de buurt van Siebengewald of door Siebengewald?Kan er niets over vinden.

Hier staan precies de routes
https://www.4daagse.nl/de-4daagseweek/routes

Edit: pablobokt was me voor :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:29

Britta31 schreef:

Volgens mij is Gennep/Ottersum het meest zuidelijke punt....maar weet t niet 100% zeker.

EDIT: Checkt kaartje....ja dus.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:30

Wat ik nu zo kan niet,als we via Duitsland rijden komen we ze toch niet tegen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:30

Ik ben ze gisteren tegengekomen toen ze over het viaduct over de snelweg liepen. Erg toevallig. Iedereen aan het zwaaien en vrachtwagens seinen. Was erg leuk.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:23

Afbeelding
Ik kwam deze struik tegen 'in het wild', iemand enig idee wat voor bessen dit zijn?