Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:41

Eleeke schreef:
Vayo schreef:
Ik vind het ook onbegrijpelijk. Het is niet dat we dit niet aan zagen komen toch!?

Als dit zo door gaat blijven we nog jaren in deze situatie zitten. En wat hebben ze nu 1,5 jaar lang gedaan om de zorg opnieuw in te richten? Alles is de afgelopen jaren kapotbezuinigd.

Er gaat alleen maar meer geld naar de zorg. Vergrijzing en waarschijnlijk niet goed georganiseerd zorgen voor kosten verhoging.
Daarnaast een groot personeelstekort ( zoals overal, kijk maar naar de niet rijdende treinen, de horeca en ook in mijn branche de It is niet aan personeel te komen )

Vayo schreef:
Ik sta er van te kijken dat er nog niet heel veel grote demonstraties zijn tegen de maatregelen. Ik sta er ook van te kijken dat nog zoveel mensen laten testen.

Waarom sta je daarvan te kijken. Ik en blijkbaar velen kunnen zich prima in de maatregelen vinden. Sterker nog , het mag wel iets strenger wat mij betreft.
in veel andere landen in Europa is het strenger en beter onder controle. De buurman Duitsland is een goed voorbeeld , Belgie een wat minder

Ik heb moeite met de polarisatie , maar heb ontzettend veel moeite met mensen die zich ( zomaar ) niet laten vaccineren. Heel dubbel gevoel.
Met meer vaccinaties zouden we ( kijk naar Portugal ) zoveel meer kunnen.

Die demonstraties zijn er wel hoor.
Afgelopen zondag nog in Den Haag.
Maar daar wordt niet heel veel over vermeld in de media
*De klimaat mars werd wel breed uitgemeten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:44

Klimaatmars waren er 50.000, tegen de maatregelen zo’n 20.000. Maar dat klopt niet want Thierry deelde een foto dat er toch echt veel meer waren. Alleen plaatste hij weer een foto van iets anders, blinde kip. En wanneer je de rechts extremen, prinsessenvlag zwaaiers, fvd ers , beroepsdemonstranten eraf haalt blijven er nog zo’n 15000 gewone burgers over.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 09-11-21 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:45

996981 schreef:
Net als in Denemarken :j
Nederlanders is het enige volk dat zeurt. In andere landen luistert iedereen gewoon.
Echt, geloof je het zelf?

Ik weet het niet...staan ze daar ook met potjes en pannetjes naast een persconferentie?
heb je daar ook organisaties zoals Moederhart, VirusWaarheid, Vrij Nederland (maar dan een ander land) etc etc?
Afgelopen weekend liepen ze weer op t Malieveld tegen onder andere de maatregelen te protesteren..

Ik heb wel het idee dat we hier grossieren in debiele organisaties... maar goed, ik woon niet ergens anders..

robeer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:52

Andere landen kan ik niet echt over oordelen maar ik weet wel dat in bv Zweden de mensen heel anders zijn dan hier. Die accepteren wat nodig is en houden zich eraan.
Ik vraag me echt wel af of wij het enige land (of echt een van de weinigen) zijn waar de bevolking zo van zich moet laten horen. Het roeptoeteren zit natuurlijk wel een beetje in de Nederlandse aard. Misschien ook een van de redenen dat de overheid niet echt doorpakt? Ze willen iedereen te vriend houden en impopulaire maatregelen kost stemmen????

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:55

Cer schreef:
996981 schreef:
Net als in Denemarken :j
Nederlanders is het enige volk dat zeurt. In andere landen luistert iedereen gewoon.
Echt, geloof je het zelf?

Ik weet het niet...staan ze daar ook met potjes en pannetjes naast een persconferentie?
heb je daar ook organisaties zoals Moederhart, VirusWaarheid, Vrij Nederland (maar dan een ander land) etc etc?
Afgelopen weekend liepen ze weer op t Malieveld tegen onder andere de maatregelen te protesteren..

Ik heb wel het idee dat we hier grossieren in debiele organisaties... maar goed, ik woon niet ergens anders..

https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/d ... um=organic

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... nhoudingen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:55

robeer schreef:
Andere landen kan ik niet echt over oordelen maar ik weet wel dat in bv Zweden de mensen heel anders zijn dan hier. Die accepteren wat nodig is en houden zich eraan.
Ik vraag me echt wel af of wij het enige land (of echt een van de weinigen) zijn waar de bevolking zo van zich moet laten horen. Het roeptoeteren zit natuurlijk wel een beetje in de Nederlandse aard. Misschien ook een van de redenen dat de overheid niet echt doorpakt? Ze willen iedereen te vriend houden en impopulaire maatregelen kost stemmen????

Ook in Zweden is geprotesteerd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:59

ja ik kan dat echt niet inschatten 996981, wat voor protesten dat zijn.
Als ik zie wat hier soms in de krant staat, in vergelijk met live beelden...
Plus, een protest kan... maar rellen en inzet van ME, mensen die tegen ministers lopen te schreeuwen (die leuke mevrouw toen), het binnenhof wat belaagd wordt..

ik heb het idee dat het hier wel erg ver gaat hoor... En er worden amper mensen opgepakt in deze dictoriale politiestaat... dus ze gaaaan ook maar door...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:59

robeer schreef:

Ander voorbeeld is Portugal. De Portugezen zijn ook een veel volgzamer volk.
Het artikel waarom Protugal zo'n hoge vaccinatiegraad heeft postte ik al eerder, maar nog een keertje hier dan :D
https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... p106011629

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:01

En dan hebben we ook nog bepaalde figuren in de regering die niets liever willen dan de “ elite” overhoop gooien.
Sommige zoals Baudet is openlijk uit op een revolte, het liefst zoals dat op het witte huis gebeurde.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:01

bigone schreef:
En dan hebben we ook nog bepaalde figuren in de regering die niets liever willen dan de “ elite” overhoop gooien.
Sommige zoals Baudet is openlijk uit op een revolte, het liefst zoals dat op het witte huis gebeurde.

Ook dat hebben ze in andere landen natuurlijk niet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:03

996981 schreef:
bigone schreef:

Kun je nog iets toevoegen aan de Nederlandse zaken of blijf je wijzen naar het buitenland ? Ja natuurlijk hebben ze in alle landen bepaalde achterlijke idioten maar d in de meeste landen zitten ze niet in de regering.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 09-11-21 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:04

Hier moeten virologen in safe houses opgesloten worden en krijgt de helft van de ministers politiebewaking :x :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:09

bigone schreef:
996981 schreef:

Kun je nog iets toevoegen aan de Nederlandse zaken of blijf je wijzen naar het buitenland ? Ja natuurlijk hebben ze in alle landen bepaalde achterlijke idioten maar d in de meeste landen zitten ze niet in de regering.

Wie wijst hier nu steeds naar het buitenland? ;) wie haalt keer op keer aan hoeveel beter de situatie in andere landen is, en hoe dat komt? Eerst was het IJsland, toen Israël, daarna Denemarken en nu Portugal. Maar nu met Portugal weten we écht zeker dat het daar goed blijft gaan?

Ik heb toen al gezegd dat we beter nederig kunnen afwachten, dan er vol vanuit gaan dat het in die landen goed blijft gaan. Dat is precies wat je nu ziet. In alle eerdergenoemde landen waar het goed ging zijn nu weer maatregelen van kracht. Waarom zou dat in Portugal anders gaan?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:12

De polarisatie die er voor de coronacrisis al was die is natuurlijk niet opeens weg. Alle maatschappelijke problemen die er al jaren waren werken nu natuurlijk ook niet bepaald mee.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:12

bigone schreef:

Nee die zijn alleen 4 jaar president :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:13

De te verwachten reactie.
Wanneer je iets verder kijkt wist je dat in Denemarken al twee maanden totaal geen maatregelen meer zijn en dat het logisch is dat besmettingen dan weer stijgen. En ze grijpen gewoon weer in met een QR voordat het uit de hand loopt. Grote verschil is dat ze er zich daar een stuk beter aan houden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:13

Pandora2 schreef:
Hier moeten virologen in safe houses opgesloten worden en krijgt de helft van de ministers politiebewaking :x :')

Dat is toch ook echt niet oke... :n
wat voor debielen zijn de mensen die dat doen echt...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:20

Gekken heb je overal.
Ook in andere landen. Er lopen er nu eenmaal meer los dan dat er vast zitten.

Vergelijken met andere landen en hoe de mensen zich daar gedragen kan je denk ik niet zo goed. Ik denk dat veel landen van zichzelf uit al strenger op de regels zijn. Nederland was natuurlijk echt een heel erg vrij land. Dus dan is de impact voor mensen misschien wel groter dan in een bv Portugal.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:26

bigone schreef:
Wanneer je iets verder kijkt wist je dat in Denemarken al twee maanden totaal geen maatregelen meer zijn en dat het logisch is dat besmettingen dan weer stijgen. En ze grijpen gewoon weer in met een QR voordat het uit de hand loopt. Grote verschil is dat ze er zich daar een stuk beter aan houden.

Eerder gaf je nog aan dat ze in Denemarken geen maatregelen meer hoefden te hebben omdat ze zo’n hoge vaccinatie graad hebben…

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:30

En het zal ook vast per regio verschillen.
Ik zie of hoor hier in mijn omgeving ook geen gemor over mondmaskers. Die waren even weg en die zijn nu weer terug.
En ook al hoefden ze korte tijd niet meer, ik kwam toch nog best veel mensen tegen die ze wel nog in de winkel droegen.
Waar het dan éénsgezind luidde dat dit toch te vroeg was om alles maar overboord te gooien zo vlak voor de herfst.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:33

De maatregelen gaan nog wel..
maar de toekomst.. hoe dat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:49

996981 schreef:
bigone schreef:

Eerder gaf je nog aan dat ze in Denemarken geen maatregelen meer hoefden te hebben omdat ze zo’n hoge vaccinatie graad hebben…

Toen liepen ze nog een stuk voor andere landen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 11:54

bigone schreef:
996981 schreef:

Toen liepen ze nog een stuk voor andere landen.

Misschien gewoon iets minder stellig en veroordelend zijn

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:00

996981 schreef:
Wie wijst hier nu steeds naar het buitenland? ;) wie haalt keer op keer aan hoeveel beter de situatie in andere landen is, en hoe dat komt? Eerst was het IJsland, toen Israël, daarna Denemarken en nu Portugal. Maar nu met Portugal weten we écht zeker dat het daar goed blijft gaan?

Ik heb toen al gezegd dat we beter nederig kunnen afwachten, dan er vol vanuit gaan dat het in die landen goed blijft gaan. Dat is precies wat je nu ziet. In alle eerdergenoemde landen waar het goed ging zijn nu weer maatregelen van kracht. Waarom zou dat in Portugal anders gaan?

Ik zou bijna gaan denken dat jij blij bent als in Portugal de cijfers weer omhoog zouden gaan, ondanks de 98% vaccinatiegraad. Het lijkt nogal belangrijk om gelijk te krijgen.

Persoonlijk zou ik me als niet- gevaccineerde (in het algemeen) toch een beetje zorgen gaan maken zo langzamerhand. De cijfers lopen nu zó snel op.
Ik ben benieuwd hoe niet-gevaccineerden dit zien, en of ze zichzelf nu extra in acht nemen, in de zin van afstand houden, thuis werken etc.

Dit vraag ik overigens niet op opnieuw de discussie over nut en noodzaak van vaccineren te voeren (ik vind dat nog steeds een individuele keuze) maar gewoon omdat ik benieuwd ben of en hoe je als ongevaccineerde in het dagelijks leven omgaat met het risico op besmetting.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 12:02

ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat ze zich niet zo'n zorgen maken... ?
Want waarom nu wel?

En then again... iedereen gaat het krijgen.. en meerdere keren waarschijnlijk... dat zal toch ook geaccepteerd moeten gaan worden?