Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:08

Echwel schreef:
Hier dochter en schoonzoon van 92 volgende week aan de beurt

Ben heel blij ermee en super trots op ze dat ze zich laten enten...

Wat snel! M’n vriend kon pas 1 juli

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:13

lenaa_tje schreef:
Echwel schreef:
Hier dochter en schoonzoon van 92 volgende week aan de beurt

Ben heel blij ermee en super trots op ze dat ze zich laten enten...

Wat snel! M’n vriend kon pas 1 juli

Ja effe op andere plekken kijken
Ze gaan van Raalte naar Heerde

Afspraak 1.uur na elkaar

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:16

Neonlight schreef:
Ik heb vandaag mijn eerste vaccinatie ook gehad! *\o/*
En het is niet de groep 18-40 jaar, tel daar maar ongeveer 10 jaar bij op. Mijn man was afgelopen vrijdag aan de beurt voor de eerste en ik vandaag, wij zijn 48. De mensen van 40 zijn hier eind juni pas aan de beurt. Tussen afspraak maken en vaccinatie krijgen zit hier behoorlijk wat tijd tussen.

Ik ben vandaag geweest voor 1e x en ben van '83. Er zaten 9dagen tussen het openen voor mijn jaar en de afspraak. Maar deze (grote) locatie is wel bekend om heel snel te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:18

F_Orumster schreef:
Neonlight schreef:
Ik heb vandaag mijn eerste vaccinatie ook gehad! *\o/*
En het is niet de groep 18-40 jaar, tel daar maar ongeveer 10 jaar bij op. Mijn man was afgelopen vrijdag aan de beurt voor de eerste en ik vandaag, wij zijn 48. De mensen van 40 zijn hier eind juni pas aan de beurt. Tussen afspraak maken en vaccinatie krijgen zit hier behoorlijk wat tijd tussen.

Ik ben vandaag geweest voor 1e x en ben van '83. Er zaten 9dagen tussen het openen voor mijn jaar en de afspraak. Maar deze (grote) locatie is wel bekend om heel snel te gaan

Oud klasgenoot van 84 was ook vanmorgen geweest :j

lenaa_tje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:25

@echwel hij had gekeken in Emmen en Drachten maar hij kon helaas nergens eerder

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:29

lenaa_tje schreef:
@echwel hij had gekeken in Emmen en Drachten maar hij kon helaas nergens eerder

Jammer echt heel jammer
Hier raalte zelf was de.30ste

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:30

Ik nog 10 dagen voor mijn tweede

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:47

Hier ook een grote locatie maar vergeleken Assen/Groningen net zoveel capaciteit maar veel meer inwoners. Die hoek in het noorden gaat razendsnel met meer capaciteit per inwoner en is haast niet te vergelijken met de rest van Nederland.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:51

Van mij mogen die kapjes ook zo langzamerhand wel verdwijnen..helemaal nu het warm is/word.
Vind het erg onhygiënisch die dingen die door niemand op de juiste manier gebruikt worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:53

Neonlight schreef:
Hier ook een grote locatie maar vergeleken Assen/Groningen net zoveel capaciteit maar veel meer inwoners. Die hoek in het noorden gaat razendsnel met meer capaciteit per inwoner en is haast niet te vergelijken met de rest van Nederland.

Nou ja hier dus ook niet zo snel als in de hoek Overijssel :+

Er valt weinig te zeggen. Ik ken ook nog 40 plussers die nog wachten op het moment van de prik.
Ik mag volgende week maandag voor m’n tweede prik.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 13-06-21 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:53

Popstra schreef:
Van mij mogen die kapjes ook zo langzamerhand wel verdwijnen..helemaal nu het warm is/word.
Vind het erg onhygiënisch die dingen die door niemand op de juiste manier gebruikt worden.

Idd. En ik vind het niet uit te leggen dat het na 30 juni blijkbaar op een festival niet nodig is, maar in de supermarkt nog wel. Waar mensen automatisch al afstand houden, en veel korter verblijven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:54

Precies dat Popstra.
Bijna niemand gebruikt ze goed. En kapjes zonder keurmerk doen sowieso al amper wat.
Eerst ging de regering onder druk akkoord omdat ze er ook niets in zagen en nu blijven die ondingen maar blijven.
En het milieu zal ook blij zijn als we er mee stoppen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:58

Ik vind het maar makkelijk praten als gevaccineerde...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:00

Nee, dit zeg ik al vanaf september.
Alleen gekeurde medische met goed gebruik hebben nut.
Nou hoeveel % Zal dat zijn?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:03

Sheran schreef:

Ik voel me veiliger doordat ik corona gehad heb dan door de prik als ik eerlijk ben. Steeds meer onderzoek toont ook aan dat een doorgemaakte besmetting veel meer bescherming biedt dan eerder gedacht, wellicht zelfs nog meer dan een vaccin.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:05

Ik ben nog niet volledig gevaccineerd en ik vind dat dus ook. Ik geloof dat het vrij zeldzaam is dat mensen hun mondkapjes goed gebruiken.
Ik was er van overtuigd dat in Duitsland die betere mondkapjes verplicht waren. Vervolgens loopt het winkelpersoneel ook gewoon met de weg werp kapjes onder hun neus :+
Ik geloof er gewoon niet in. Die dingen worden zoveel hergebruikt en ik heb leerlingen die ze met elkaar delen. :')

Ik voel mij trouwens verre van veilig maar dat komt ook omdat ik al weer 2x flink ziek geweest ben zonder Corona. Daar doet dat mondkapje verder weinig aan. Weer met 30 kinderen in een klas doet ook met mondkapjes andere virussen verspreiden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:11

Zolang er hier nog zoveel niet gevaccineerde rond lopen mogen die mondkapjes wat mij betreft blijven. Maar ik denk dat ik er minder last van heb dan veel anderen. Heb jarenlang met extra pak met mondkapjes gewerkt in 22 graden (alleen de ogen vrij, ook kap om hoofd, voeten, alles compleet extra ingepakt) dus ben wat dat betreft wel wat gewend. En nu draag ik hem maximaal 2 keer per week, 1 keer in de supermarkt en af en toe nog een ander winkelbezoek. Dat uurtje/ anderhalf uur per week met interesseert mij niet zo en heb ik geen hinder van, is weinig tegenover de 40 uur een paar jaar geleden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:13

Ik heb er geen last van. Vind het gewoon onzin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:14

Maar deed je dan ook werk waarbij je fysiek veel moest bewegen neonlight? Wij moeten ook mensen helpen met douchen en aankleden met dit weer. Dat is geen pretje normaal al niet met een hittegolf en al helemaal niet met mondkapje op. Vandaar dat ik hem zo min mogelijk probeer te dragen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:15

Jildau schreef:
Sheran schreef:
Ik hoop tot iedereen de kans heeft gehad :)

We deden het om de IC te ontlasten toch? Ik vind dat zeker de mondkapjes (zeer) binnenkort toch wel weer een vrije keus mag zijn.

Nee. Mensen niet ziek maken is ook belangrijk, ook als ze niet op de IC belanden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:27

Ik doe ook redelijk fysiek werk. Ik ben een manusje-van-alles. Sjouw met printerpapier enz… dus dan is een mondkapje ook belemmerend.
Maar niet zo zwaar als de zorg.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:29

Sheran schreef:

Ik ben niet gevaccineerd en ik begon erover. :D Maar niemand houd jou tegen om hem op te hebben toch? Ik vind dat het geen verplichting meer moet zijn maar als jij bang bent dat je daardoor ziek wordt moet je hem uiteraard gewoon op doen. Tot 1 december was het niet verplicht en daarvoor hebben we veel hogere cijfers gehad dan nu.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:24

Ja, in een ongemakkelijke houding in een machine materialen vervangen, tot aan 20 kilo staal zonder hulpmiddelen, sommige modules uitdraaien gebeurd met een handle waar je aan moet draaien en dat is zwaar draaien minutenlang, dagen dat je 15 tot 20 km loopt....ook dagen dat je alleen knoppen drukt, maar het fysieke werk is vele malen zwaarder dan mensen douchen en helpen aankleden (ook ooit gedaan dus heb wel vergelijking). Nu is het wel zo dat in een hittegolf de temperatuur nog altijd 22 graden is.

Foto in dit artikel laat de overkleding zien en hoe er geklommen moet worden en hoe groot een machine en onderdelen zijn.
https://www.ed.nl/veldhoven/asml-in-vel ... ~acaec850/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:45

Dat is bij ons niet, het is een heel nieuw gebouw maar helaas blijft de warmte heel lang hangen en wordt het binnen nog een paar graden warmer dan buiten. En lekker vochtig ook tijdens het douchen :+

Lijkt mij zwaar werk Neonlight. Maar het moet wel allemaal heel schoon blijven natuurlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:33

Even voor degenen met haast om de maskers af te doen en/of de rest van beperkingen overboord te gooien:
- Er is nog geen derde van de NL bevolking volledig gevaccineerd.
- Ook gevaccineerd kan je besmet raken en besmettelijk zijn.
- Twee derde; de meerderheid, is nog ´kwetsbaar´.
Ook al is de hele rimram niet volledig serieus te nemen, een béétje voorzichtigheid is wel zo sociaal :)*