Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 17:43

Ik heb laatst tot 2 x aan toe een product niet gekocht uit Frankrijk. Ik kon alleen kiezen voor een verzending met DPD, wat ik op zich geen probleem vind. Maar het kostte me dan meer dan €9! En op een product van €5 vond ik dat veel te veel

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:24

HorsePassion schreef:
Ik heb eigelijk altijd 5 sterren reviews.
Heb ik een nieuwe broek van een bekend merk te koop met een nieuwprijs van 99 euro. Ik ben akkoord gegaan met een bod van 17 euro.
Krijg ik een 4 sterren review want hij past haar niet.
Ik snap dat niet :(

Wat flauw!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:39

Dat vind ik ook echt flauw.

Ik heb het idee dat men alvast inkopen aan het doen is voor de feestdagen.

Het speelgoed gaat ineens als een malle :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 08:24

Weet iemand hoe het precies zit? Ik word niet super veel wijzer van Google.

Mag je binnen een gezin op het zelfde adres een tweede vinted account?
Wel andere telefoon en nummer, mail en bank gegevens.

Maar wel soms zelfde wifi ..

Ik lees dat vinted super streng is en je permanent banned wanneer er niet mee eens.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 08:27

Mijn man en ik hebben elk een account en dat gaat nog steeds goed. Zolang je de artikelen maar niet op beide accounts aanbiedt zou dat geen problemen moeten opleveren.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 09:51

Mijn man en ik hebben ook een eigen Vinted account beiden ja. Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Mijn man verkoopt dan bv vaker de spullen van onze zoon en kleren van ons e.d. waar ik vooral boeken en merchandise op de mijne verkoop.

Wat zijn redenen voor bannen bij Vinted dan? Want jouw man is gewoon een eigen individu en heeft net zoveel recht op het aanmaken van een account, zeker als je idd eigen persoonlijke gegevens gebruikt verder alsook andere advertenties.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 10:21

Dat lijkt me te moeten kunnen toch? Anders kan er geen student meer op vinted.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 10:54

Ik lees vooral dat ze heel streng zijn. We hadden ook wat dezelfde artikelen. Die heb ik er toch maar afgehaald :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 11:00

Met echt dezelfde artikelen en foto’s worden advertenties verwijderd sowieso vooraleer je een ban gaat krijgen ineens, zover ik weet. Maar als jij gewoon andere advertenties hebt, is hier echt helemaal niks mis mee en gewoon conform regels. Dus ik zou dan geen dezelfde artikelen verkopen op beide accounts :j Voor de rest kan hij prima een account hebben.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:06

Saul schreef:
Weet iemand hoe het precies zit? Ik word niet super veel wijzer van Google.

Mag je binnen een gezin op het zelfde adres een tweede vinted account?
Wel andere telefoon en nummer, mail en bank gegevens.

Maar wel soms zelfde wifi ..

Ik lees dat vinted super streng is en je permanent banned wanneer er niet mee eens.

Hier werd me verteld dat ik maar een account voor iedere meerderjarige in ons gezien moest aanmaken als ik meerdere maten enzo wilde verkopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 14:13

Vinted heeft mijn artikel wat incompleet aankwam vergoed en de verkoper krijgt ook restitutie. Dus ik hoef niks terug te sturen. Ook niks meer van de verkoper gehoord en ga deze ook blokkeren, vind het totaal geen stijl om zomaar iemand maar uit te maken voor oplichter. Wil daar niet meer mee dealen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:53

Ben er wat bh’s aan het opzetten…
Krijg je dan ook met viezerds te maken zoals op marktplaats kan?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:06

Ik kreeg opeens dit, iemand ervaring mee? Ik heb er 2 lege bandagetasjes opgezet, zou dat het kunnen zijn? Of het shirt van Ralph Lauren? Dat was trouwens binnen de 30 sec verkocht.

Afbeelding

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:27

Volgens mij mag je geen paardenartikelen plaatsen

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:03

Aight schreef:

Nee hoor, ik heb er ook paardenartikelen op staan en daar is niks mis mee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:25

Django_Mette schreef:
Aight schreef:

Voor paarden is er geen ‘officiële’ categorie en officieel is het niet toegestaan (nog). Dat het toch gebeurd dat mensen advertenties plaatsen en verkopen is wat anders maar ze verwijderen ook heel vaak dat soort advertenties.

Zo ging het ook met andere dieren artikelen zoals honden enz voordat er een categorie Huisdieren was. Toen verkochten mensen het toch maar werden er ook genoeg advertenties verwijderd enz.

Edit:
Dat er geen paarden categorie is maar wel een voor reptielen, vogels en vissen vind ik dan wel bijzonder.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:51

foxy80 schreef:
Ik kreeg opeens dit, iemand ervaring mee? Ik heb er 2 lege bandagetasjes opgezet, zou dat het kunnen zijn? Of het shirt van Ralph Lauren? Dat was trouwens binnen de 30 sec verkocht.

[ Afbeelding ]

Ik ben bang dat de persoon die het ralph lauren t-shirt heeft gekocht ook gerapporteerd heeft aan Vinted dat het artikel nep is , melder moet dan binnen zoveel dagen foto's aanleveren en dan beoordeeld vinted de echtheid .
Ik heb dit andersom gehad en daar werd me ook verteld dat het tot 5 dagen kon duren

Lange meelezer hier trouwens, veel gebruiker van Vinted zowel als koper als verkoper

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:01

Ik heb het ooit gehad toen ik (als verkoper) een privé bericht naar iemand stuurde met een link naar een webshop waar mijn artikel nog nieuw op stond.
Ter prijsvergelijk. Heeft een paar uur geduurd.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:33

Django_Mette schreef:
Aight schreef:

Daar is wel wat mis mee en die kunnen verwijderd worden. Maar ik denk dat het in dit geval om een vermoeden van nep artikelen gaat door de tekst.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:54

Zappa schreef:
foxy80 schreef:

[ Afbeelding ]

Ik ben bang dat de persoon die het ralph lauren t-shirt heeft gekocht ook gerapporteerd heeft aan Vinted dat het artikel nep is , melder moet dan binnen zoveel dagen foto's aanleveren en dan beoordeeld vinted de echtheid .
Ik heb dit andersom gehad en daar werd me ook verteld dat het tot 5 dagen kon duren

Lange meelezer hier trouwens, veel gebruiker van Vinted zowel als koper als verkoper

Maar shirt was nog niet eens verstuurd toen ik dit kreeg. Lijkt me sterk dat koper dan al nep kan rapporteren.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:33

Was een paar weken terug een keer dat heel veel mensen random die melding kregen. Was na 2 dagen ofzo weer klaar. Dus zoiets kan t ook zijn.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 23:23

Ik denk het want kan nu terug dingen kopen zo lijkt het. Voordien werd ik als ik op de ´kopen´ knop duwde automatisch omgeleid naar een tab om bericht te sturen. Kon ook niet bieden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:11

Ik had van de week ook ineens een melding op stickers. Mocht niet, dus stond ineens op verborgen met een waarschuwing. -O-

Foxy, jouw stickers zijn wel verzonden gister. Hoop dat je dat nog wel hebt meegekregen! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:18

Soms zijn ze ook wel echt vervelend met waarschuwingen, advertenties verwijderen etc. Zit vaak toch niet echt logica achter vind ik. Ik heb bv weer dat ik vaak advertenties verwijderd krijg waarvan ze zeggen dat het er dubbel op staat ofzo, wat niet het geval is. Echt heel irritant. Dan moet ik dus echt nieuwe/andere foto’s gaan maken van het product en het opnieuw erop zetten. Dat controle systeem van ze is echt niet praktisch.

Hier druppelen de laatste week weer wat verkopen binnen dus dat is wel leuk als ik nu naar de portemonnee kijk in de app en het openstaande bedrag wat nog binnen moet komen. Moet nu nog 2 pakketjes inpakken en naar Homerr brengen deze week.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:25

Tallie1979 schreef:
Ik had van de week ook ineens een melding op stickers. Mocht niet, dus stond ineens op verborgen met een waarschuwing. -O-

Foxy, jouw stickers zijn wel verzonden gister. Hoop dat je dat nog wel hebt meegekregen! :D

Hoezo stickers mogen niet? :o?

Mijn account was wel gewoon toegankelijk, dus kon lezen en antwoorden. Volgens dat bericht kon ik dus tijdelijk niks kopen - maar dat van jou ging dan weer wel omdat je dat voor mij gereserveerd had - blijkbaar is vinted wel zo slim om als ze je account in gebruik beperken, ze geen lopende deals gaan onderbreken.

Cursebreaker, dat gaat dus puur om de foto' s. Ze gebruiken volgens mij een zoekrobot en als je foto op aantal punten overeenkomt binnen 1 account dan ben je sowieso het haasje. Het is zelfs zo erg dat als je een artikel verwijdert en dan opnieuw plaatst met dezelfde foto' s, deze advertentie niet als nieuw wordt gezien en onderaan zakt in de zoekresultaten.

Ja, de vakantie is duidelijk ten einde, ook hier weer wat verkopen en iemand die normaal haar reservatie vandaag gaat lichten voor een item van 70 euro, dus ik duim.