ingedebruijn schreef:Ik lees vooral (begrijpelijk) redenen waarom we het niet moeten doen. Wat kunnen we wel doen?
Aan jezelf denken
We kunnen de mensheid niet veranderen, maar wel.aan ons zelf denken
Zo sta ik er nu in
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Dat is wel hele ijdele hoop en gaat nooit gebeuren
We blijven aleen maar jojo spelen
Van streng naar losser tot bijna helemaal los naar weer strenger zonder eigenlijk een vooruitzicht want bij het lossen schiet het na weken maanden terug de hoogte in
Denk dat het een illusie is dat er na deze golf geen volgende komt
Het gaat zowieso een lange donkere winter worden op deze manier ..en ik vrees voor heel veel faillissementen ,zelfmoorden ,familiedrama's
Vooral dít! Hier maak ik me best wel zorgen over. Er zullen echt geen 100en mensen per dag zelfmoord gaan plegen, maar ik verwacht wél dat de cijfers ernstig omhoog gaan.
Tel daarbij op de mensen die niet naar de huisarts gaan/ niet terecht kunnen in een ziekenhuis en dan vraag ik me echt af of dit soort doden er uiteindelijk niet méér gaan zijn dan de pure corona doden.
Loretta schreef:safina schreef:Het zou in ieder geval fijn zijn als de hoeveelheid besmettingen is bij te benen met testen, bron en contactonderzoek etc. Dat je weer de brandjes uit kan trappen in plaats van dat je in een grote fik zit.
Dat zou echt enorm veel verschil maken. Een stevige lockdown en daarna met die nieuwe sneltesten opsporen en gelijk ingrijpen bij elk klein brandje
Sheran schreef:Misschien maakt een lockdown het gevoel toch minder uitzichtloos. Daar kan ik me wel in herkennen. Met een lockdown heb je hoop op verbetering op korte termijn. Nu emmert het echt eindeloos voort, ik word er ook verdrietig van.
Palmera schreef:safina schreef:Het zou in ieder geval fijn zijn als de hoeveelheid besmettingen is bij te benen met testen, bron en contactonderzoek etc. Dat je weer de brandjes uit kan trappen in plaats van dat je in een grote fik zit.
En dat de mensen met een gezondheidsprobleem weer min of meer veilig maar buiten kunnen en kunnen deelnemen aan de maatschappij. Want dat zijn niet allemaal bejaarden. Daar zitten ook 20-ers tussen die graag weer midden in het leven willen staan.
En wat dacht je van alle gezonde mensen die GRAAG werken om de economie draaiende te houden? Die graag hun verdiende geld laten rollen? Maar dat niet MOGEN vanwege vrijheidsbeperkende maatregelen die tot nu toe niet bewezen effectief zijn.
moonsparkle schreef:Ik zou zo graag zien dat de lockdown heel snel komt, zodat de bron van besmetting weer te achterhalen is en we met sneltesten (meer ruimte voor testen, meer ruimte in het ziekenhuis) het weer controleerbaar zou kunnen worden. En ik zie alleen maar graag zo snel mogelijk een lockdown omdat ik en met mij heel veel anderen zo snel mogelijk weer het gewone leven willen kunnen oppakken.
Palmera schreef:Sheran schreef:Misschien maakt een lockdown het gevoel toch minder uitzichtloos. Daar kan ik me wel in herkennen. Met een lockdown heb je hoop op verbetering op korte termijn. Nu emmert het echt eindeloos voort, ik word er ook verdrietig van.
Opgesloten zitten zonder recht op vrijheid vervliegt al het optimisme nóg harder!
Echt, hoe kunnen mensen voorstander zijn van opsluiting.
Sclimpre schreef:moonsparkle schreef:Ik zou zo graag zien dat de lockdown heel snel komt, zodat de bron van besmetting weer te achterhalen is en we met sneltesten (meer ruimte voor testen, meer ruimte in het ziekenhuis) het weer controleerbaar zou kunnen worden. En ik zie alleen maar graag zo snel mogelijk een lockdown omdat ik en met mij heel veel anderen zo snel mogelijk weer het gewone leven willen kunnen oppakken.
Helemaal mee eens. Op lange termijn is het veel beter (ook voor de economie) in een vroeg stadium doortastende maatregelen te nemen. Dan vermijdt je dat het probleem te groot wordt en misschien niet meer beheersbaar is. Dat is op alle vlakken het meest efficient. Het lastigste is dat dat politiek moeilijk verkoopbaar is. Want hoe efficienter de maatregelen, hoe meer mensen vinden dat het overdreven maatregelen zijn. Dus het gevolg is dat het blijkbaar eerst heel erg moet zijn voordat er ingegrepen wordt.
Edit : eens met de post van Karl66.
Echwel schreef:Palmera als ik het lees zegt Huertecilla dat Spanje het super doet en complimenten krijgt van de WHO
Huertecilla schreef:Echwel schreef:Palmera als ik het lees zegt Huertecilla dat Spanje het super doet en complimenten krijgt van de WHO
Spanje hééft het super gedaan: Had een situatie welke volstrekt uit de hand liep en heeft dat gestopt.
Dat het virus niet weg is en blijft, dus daarna blíjft een balanceren op de rand van economische belangen en volksgezondheid tot er een bjna gehele inmuniteit is.
In Spanje is het toerisme een belangrijke economische factor en dus kon het precaire van de balans niet uitblijven.
Palma leeft op de Balearen en zou dat moeten begrijpen. Jammer dat zij niet verder kan kijken dan haar eigen tuintje.
Een quarantaine is een noodmaatregel tegen een overspoeling van de gezondheidszorg. Hoe strenger hoe effectiever.
Dat het daarna niet óver is, is evident zou je zeggen maar helaas![]()
De werkelijkheid is dat het nog wel een jaar dwijlen met de kraan zo open mogelijk zal blijven. De kraan open is de economie, het dwijlen de maatregels/gezondheidszorg, het virus het water.
Hoe beter we ons aanpassen bij de aanwezigheid van het virus dus hoe beter we ons gedragen, hoe minder water we zélf zijn, hoe verder de kraan open kan.
Janinevv schreef:Sizzle schreef:Spanje (noorden) spreek nu ook weer over lockdown tot maart (en dan heeft mijn vriendin dus weer 5 maanden geen inkomen). Ik heb echt enorm met haar te doen. Vorig jaar zat ze al volledig met de verwarming uit om geld te sparen.
Te triest voor woorden toch dit.
En daarnaast gaat heel Europa na de ....
Oh Pim fortuin heeft het nog geroepen ook, krijgt hij vast en zeker toch nog gelijk in dat opzicht.
Palmera schreef:Bigone: voor mij is opgesloten zijn niet mijn huis uitmogen. En bijna tegen de muur gaan bonken omdat ik mijn energie niet kwijt kan. Dat is wat een lockdown met mij doet.
@Karl: de economen geven hele duidelijke signalen af m.b.t lockdown en de econimische schade. Al die potjes gaan ook een keer op. Het gaan hoe dan ook hele zware jaren worden, het ene land zal wellicht vlotter herstellen dan het andere, maar alles dichtgooien is imo geen optie.
Jij zegt dat landen met een strenge lockdown het beter doen. Spanje zat direct vanaf half maart opgesloten en het moge duidelijk zijn dat het land financieel volledig nasr de klote is. Om een voorbeeld te noemen...
Edit: @ Lolaliza: zo is het. Daarnaast, hebben mensen jarenlang gespaard om een lockdown te overleven? Nee toch, dat hebben ze vast met een ander doel gedaan. Ern droom die bij deze vervliegt.
purny schreef:Er zijn ook meer mensen met een klein huisje. Ik heb zelf niet eens een balkonnetje. Niet eens een tuintje. Ik moet het op 35m2 redden.