Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:22

Halve hartverzakking haha umcg belde ik schrok al dat er wat met mijn vader was aangezien ze daar ook over begonnen. Was een controle telefoontje en niet dringend volgens mij.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:45

Mkango schreef:
xPabloBokt schreef:
Nou ze zegt dus dat ze mensen begeleid die risico lopen op depressie. Daarom snap ik die reactie nog minder eigenlijk
Zou het niet deels voortkomen uit het feit dat iedereen en hun grootmoeder tegenwoordig bij het minste of geringste dipje zeggen dat ze depressief zijn en naar een huisarts of psycholoog rennen? Klinisch depressief zijn er maar weinig en dat kun je helemaal kapot cognitief gedragstherapieën, maar daar schiet je op een gegeven moment niets meer mee op. Onze wereld is zo sterk geïndividualiseerd en gebaseerd op vluchtig, oppervlakkig contact, uiterlijk vertoon, en altijd maar blij en gelukkig (lijken te) zijn, dat mensen simpelweg niet meer de emotionele resilience, de communicatieve vaardigheden en het sociale vangnet hebben om met dips en tegenslagen om te gaan.

Aan de hand van een kort bericht van iemand die baalt, kun je natuurlijk niet zeggen of iemand zichzelf ook in de put gaat praten, maar stel dat jij nu besluit om een week niet naar buiten te gaan en in een hoekje te gaan zitten huilen, zijn die gevoelens wél iets wat je jezelf aandoet.

Dat is dan weer een ergernis van mij, want juist doordat mensen zichzelf snel als depressief bestempelen als ze het even emotioneel zwaar hebben, blijft dat idee van "jezelf blij kunnen denken" bestaan, terwijl dat voor mensen met een klinische depressie, borderline, bipolaire stoornis etc. gewoon niet mogelijk is. :=

Zelf-isolatie is natuurlijk wel een symptoom van depressie, dus ook daar mag je geen aannames over maken dat iemand het zichzelf aandoet. En het feit dat iemand dus blijkbaar niet om kan gaan met negatieve gedachtes en daarom dus naar de therapeut rent is juist een goed iets. Betekent dat ze comfortabel genoeg zijn om die stap te ondernemen en aan zichzelf en hun coping strategieën te werken.

Ik vind het een groter probleem dat er enerzijds een taboe op ligt om naar een therapeut te gaan, anderzijds mensen die echt crisishulp nodig hebben soms niet serieus worden genomen, en dat er schijnbaar te weinig plekken zijn bij die therapeuten om geholpen te worden.

Edit: Independence, kan je ook niet alleen stapwerk doen met je paard? Of op het terrein rijden/tutten/wat doen? Ik herken het hoor, gelukkig ben ik tegenwoordig niet meer zo afhankelijk dat ik per se elke dag moet rijden ofzo of er naartoe hoef, maar vroeger hebben ze me wel door hele zware periodes heen getrokken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:58

Independence schreef:
Ja, eigenlijk wel. Onderschat de invloed van mentale ziektes niet. Klinkt dramatisch, maar mijn paard is de enige reden dat ik nu nog leef, omdat het het enige is dat mij nog een beetje blij maakt.

Maar dan nog, niet kunnen rijden is niet hetzelfde als je paard niet kunnen zien?
Hij maakt je toch alsnog wel blij door gewoon bij hem te zijn?

Rijden is leuk en ik vind het heel jammer dat dat nu voor mij niet mogelijk is. Wel ben ik erg blij met mijn verzorgpaard waar ik naar toe kan om te poetsen, wandelen, longeren etc.

Ik hoop dat het je wel lukt om dat nog als een positief ding te kunnen zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:57

denisesilver schreef:
Zelf-isolatie is natuurlijk wel een symptoom van depressie, dus ook daar mag je geen aannames over maken dat iemand het zichzelf aandoet. En het feit dat iemand dus blijkbaar niet om kan gaan met negatieve gedachtes en daarom dus naar de therapeut rent is juist een goed iets. Betekent dat ze comfortabel genoeg zijn om die stap te ondernemen en aan zichzelf en hun coping strategieën te werken.

Ik vind het een groter probleem dat er enerzijds een taboe op ligt om naar een therapeut te gaan, anderzijds mensen die echt crisishulp nodig hebben soms niet serieus worden genomen, en dat er schijnbaar te weinig plekken zijn bij die therapeuten om geholpen te worden.

Edit: Independence, kan je ook niet alleen stapwerk doen met je paard? Of op het terrein rijden/tutten/wat doen? Ik herken het hoor, gelukkig ben ik tegenwoordig niet meer zo afhankelijk dat ik per se elke dag moet rijden ofzo of er naartoe hoef, maar vroeger hebben ze me wel door hele zware periodes heen getrokken.
Uit context zijn veel dingen een symptoom van depressie. :+ Ik bedoelde het als een 'bij wijze van spreken' in het geval van een verder gezond iemand, maar zie nu inderdaad dat het er niet helemaal lekker staat, dus excuus, PabloBokt! Het was niet persoonlijk op jou gericht, want balen mag zeker en het is juist goed om dat te uiten!

Kairos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:12

Ik moet nu dus privélessen plannen met iemand, terwijl ik normaal in een les met 18- rijdt. Ik ken niemand in die andere lessen?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:42

Een fluitende en sluipende collega

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:58

Kairos schreef:
Ik moet nu dus privélessen plannen met iemand, terwijl ik normaal in een les met 18- rijdt. Ik ken niemand in die andere lessen?

Kan de manege daar niet bij helpen?
Dat jij mailt “ Ik wil graag volgende week les om die tijd, is er iemand die dan ook wil lessen zodat wij samen kunnen rijden?”

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:05

Hoofdpijn pff

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:40

Net in een half uur vier keer van mijn werk afgehaald, leven het thuis werken -O-

En de kengetallen verwerken van de sector landbouw is peanuts, maar nu de andere sectoren nog. Überhaupt, welke kengetallen horen daarbij? :=

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:58

Oké ik erger mij dus aan mensen die zeggen dat je niet zo moet zeiken als je niet in de buitenbak KAN.
Die van mij is super gevoelig voor mok dus de buitenbak is echt een no go in deze tijd van het jaar.
Nu heb ik geluk en kan ik wel in de binnenbak rijden maar ja ik erger mij er wel nog steeds aan :+
Even voor het beeld.
Afbeelding

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:52

Ineke2 schreef:
Kairos schreef:

Kan de manege daar niet bij helpen?
Dat jij mailt “ Ik wil graag volgende week les om die tijd, is er iemand die dan ook wil lessen zodat wij samen kunnen rijden?”

Het is gelukkig geen probleem, ik mocht gewoon een tijd kiezen en er zijn waarschijnlijk wel meer mensen niet zo hecht dat ze elkaars nummer hebben. Maar ik trek door de gehele situatie het me allemaal gewoon een beetje teveel aan, want ik ben waarschijnlijk de enige zeldzame die met 18 nog in een jeugdles rijdt en toen voelde ik me gewoon..een beetje zielig :') Ach ja een voordeel dan ga ik gewoon werken op de avond dat ik normaal rijd, want er was al gezegd dat ik best tot 21 mocht blijven :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:14

De atoomscheten van de honden :r.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:21

Nevermind, bleh.
Laatst bijgewerkt door Rawr op 15-12-20 19:41, in het totaal 2 keer bewerkt

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 19:37

Dat het nu pas opvalt hoe f*cking egoïstisch mensen eigenlijk wel niet zijn..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:04

Horen van gastouders dat mensen gewoon cruciale beroepen verzinnen om hun kind maar weg te kunnen brengen :x

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:05

Dat door de lockdown echt alles wat ik had weggegooid wordt. Ik loop stage op het toneel; productie wederom uitgesteld. Ik zit in het vierde jaar van mijn opleiding en hoef geen lessen meer te volgen. Ik ben nu sinds vorige week donderdag vrij en begin me al ongemakkelijk te voelen bij nadenken over hoe ik mijn dagen moet vullen; ik weet het ff niet? :(

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:06

chanicha schreef:
Horen van gastouders dat mensen gewoon cruciale beroepen verzinnen om hun kind maar weg te kunnen brengen :x

Moeten die geen document kunnen voorleggen datdit effectief zo is?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:08

Geen idee dromertje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:09

Ja erger me ook al al die ouders die opeens denken van oliebol moet ik zelf voor dit onopgevoede kind gaan zorgen ipv hem bij de opvang dumpen. :+

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:16

dromertje2 schreef:
chanicha schreef:

Moeten die geen document kunnen voorleggen datdit effectief zo is?

Is niet verplicht, sommige ouders hebben het wel. Maar bij ons hebben ouders eerlijk gezegd wat ze doen. In maart al, dus lijkt me onlogisch al ze opeens een carrière switch hebben gemaakt :+.
Alhoewel ouders het zeker proberen “maar ik werk in een ambassade achter de computer. Ambassade is belangrijk hoor”. Ja leuk :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:50

Bedrijf wat beloofd je ip de hoogte te houden en vervolgens pas iets laat weten als je zelf weer ernaar vraagt.

Dit jaar krijg ik telefoon niet meer terug denk ik.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 20:58

De reclame van de staatsloterij. Nu moet ik huilen. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:17

Dat de bloedprikmevrouw geen bloed te pakken kreeg en dus nog een keer moest prikken.
Nu al de hele dag een stijve blauwe arm :=
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:18

Kat die poging doet om in mij te kruipen. En moet nog afwassen/opruimen.

Oh maar dat is mooie blauwe plek. :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:18

Cayenne schreef:
Dat de bloedprikmevrouw geen bloed te pakken kreeg en dus nog een keer moest prikken.
Nu al de hele dag een stijve blauwe arm :=
[ [url=m/zOh4os.jpg]Afbeelding[/url] ]

Euh, heeft ze de naald er horizontaal ingestoken ofzo :')

Ik erger me aan de katjes hier op Bokt. Die kattige variant die veel azijn drinkt.