bigone schreef:Er werd nergens gezegd dat het een verplichte app word, alleen dat het in samenwerking met alle opsporingsmogelijkheden een mogelijkheid kan zijn om zo snel mogelijk besmettingen op te sporen . Zodat dit virus onder controle word gehouden en opgeruimd word voor zover mogelijk . Daarbij is het ook meteen een middel om mensen supersnel op de hoogte te brengen van het feit dat ze in aanraking met een besmet persoon zijn geweest en dat je zelf zo goed mogelijk ermee om kunt gaan richting je eigen bekenden en familie. Het kan maar zo zijn dat bvb de fysiotherapie opstart en een therapeut krijgt een bericht dat een patiënt positief is getest. Hij kan meteen actie ondernemen. Net als de doktersassistente of bibliothecaris . Die zien heel veel mensen en hebben ze de app dan is het de kortste en snelste weg ipv afwachten of er besmettingen opduiken en vandaar uit weer meer besmettingen en bingo , een nieuwe besmettingshaard is geboren.
Langs de andere kant zie ik het ook gebeuren dat bijna iedereen de app heeft en dat je eigenlijk bijna mee moet doen als je nog buiten wil.. ik zie het ook gebeuren dat zaken je mogen weigeren als je de app niet kan laten zien of dergelijke. Ik zeg niet dat dat ZEKER gebeurt, maar ik kan me wel voorstellen dat het in die richting gaat.
In principe is mensen niet op de hoogte brengen van het gevaar van data delen en apps of sites enkel ophemelen even kwalijk als het verplichten en in dat licht zijn er veel bedrijven schuldig omdat ze bewust zo'n waarschuwingen begraven in lange juridische teksten die niemand wil lezen. En dan krijg je zaken als facebook en instragram waar iedereen zijn leven op zet (ik heb ze ook trouwens) en waarbij er een maatschappij gecreëerd wordt waarin je moeilijker meekan als je weigert.
Het zijn dingen om over na te denken.