Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Het blijft me verbazen dat er vanalles gefaciliteerd wordt zodat vrouwen maar (alleen) kinderen krijgen, maar dat de bewust kinderloze nog net niet als een paria aangekeken wordt wanneer zij zich wil laten steriliseren.
Mews schreef:_San87_ schreef:Het blijft me verbazen dat er vanalles gefaciliteerd wordt zodat vrouwen maar (alleen) kinderen krijgen, maar dat de bewust kinderloze nog net niet als een paria aangekeken wordt wanneer zij zich wil laten steriliseren.
Nu stel ik het me andersom voor dan wat Wodamen meemaakte: Een vrouw die kinderen wil krijgen en eerst even langs de psycholoog moet. Gewoon om eerst zeker ervan te zijn dat de kinderwens niet door haar angst om alleen te sterven en geen betekenis in haar leven te hebben komt, voor ze zwanger mag raken.
Mews schreef:_San87_ schreef:Het blijft me verbazen dat er vanalles gefaciliteerd wordt zodat vrouwen maar (alleen) kinderen krijgen, maar dat de bewust kinderloze nog net niet als een paria aangekeken wordt wanneer zij zich wil laten steriliseren.
Nu stel ik het me andersom voor dan wat Wodamen meemaakte: Een vrouw die kinderen wil krijgen en eerst even langs de psycholoog moet. Gewoon om eerst zeker ervan te zijn dat de kinderwens niet door haar angst om alleen te sterven en geen betekenis in haar leven te hebben komt, voor ze zwanger mag raken.
DuoPenotti schreef:Ik vind ook dat hij een punt heeft.
Dat kinderen duur zijn zal hij ook wel weten, geld over de balk moeten smijten is een ander ding.
Ik heb zo een paar jaar boeken op de lijst staan de moesten, terwijl we er 1 keer in gekeken hebben. schandalig. Zoiets kan dan ook wel als kopie gegeven worden.