[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

divided

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:04

Precies.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:10

Op de ene of andere manier bestaat bij veel mensen (mannen?) nog niet het besef dat niet iedere vrouw automatisch een kinderwens heeft. En dat die ook gewoon helemaal niet komt.
Ik heb een (mannelijke ;) ) collega die inmiddels ook een goede vriend is, en wij kunnen samen van alles en nog wat bespreken.

Hij is een paar jaar geleden hertrouwd en zijn vrouw is destijds BOM/BAM moeder geworden vanwege haar sterke kinderwens (kind is inmiddels volwassen). Hij vroeg mij toen hoe ik daar mee om was gegaan.
Ik: waarmee?
Hij: je kinderwens
Ik: welke kinderwens? :? :o?
Hij: :oo [verbijsterd, sprakeloos]

Het was nog nooit bij hem opgekomen dat een kinderwens dus gewoon compleet kan ontbreken. Dat was een heuse eyeopener.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:18

Wat is BOM/BAM in godsnaam :o?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:20

Bewust alleenstaande moeder

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:21

Of bewust ongehuwde moeder

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:33

Dat heb ik vroeger al geleerd bij de strips van JanJans en de kinderen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:35

Oh :').

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:37

Qimm schreef:
Dat heb ik vroeger al geleerd bij de strips van JanJans en de kinderen :D

Jaaa, ik ook!

Dat was ook het eerste moment dat ik me realiseerde dat ik zelf zwanger zijn een verschrikkelijk slecht idee vond. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:58

Het blijft me verbazen dat er vanalles gefaciliteerd wordt zodat vrouwen maar (alleen) kinderen krijgen, maar dat de bewust kinderloze nog net niet als een paria aangekeken wordt wanneer zij zich wil laten steriliseren :').

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:06

_San87_ schreef:
Het blijft me verbazen dat er vanalles gefaciliteerd wordt zodat vrouwen maar (alleen) kinderen krijgen, maar dat de bewust kinderloze nog net niet als een paria aangekeken wordt wanneer zij zich wil laten steriliseren :').

Nu stel ik het me andersom voor dan wat Wodamen meemaakte: Een vrouw die kinderen wil krijgen en eerst even langs de psycholoog moet. Gewoon om eerst zeker ervan te zijn dat de kinderwens niet door haar angst om alleen te sterven en geen betekenis in haar leven te hebben komt, voor ze zwanger mag raken. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:08

Mews schreef:
_San87_ schreef:

Nu stel ik het me andersom voor dan wat Wodamen meemaakte: Een vrouw die kinderen wil krijgen en eerst even langs de psycholoog moet. Gewoon om eerst zeker ervan te zijn dat de kinderwens niet door haar angst om alleen te sterven en geen betekenis in haar leven te hebben komt, voor ze zwanger mag raken. :j

Ja, daar zeg je wat :)).

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:32

Mews schreef:
_San87_ schreef:

Eens :))

Ik vind het ook bizar hoor, hoe moeilijk er gedaan wordt over sterilisatie. Ik zou ook wel graag willen, al jaren, maar tot nu toe nog geen huisarts bereid gevonden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:39

Mews schreef:
_San87_ schreef:

Zullen we dan ook alle mannen die een kind willen verwekken langs sturen :D .
Ik heb een aantal keren (ongemakkelijke :') ) gesprekken daarover gevoerd met mijn ex. Toen ik hem vroeg waarom hij dan een kind had was het antwoord "om voor je te zorgen als je later oud bent". Waarop ik zei dat ik dat een hele egoïstische reden vond en dat hij met die verwachting het kind ook ging beperken in de toekomstige keuzes m.b.t. wonen/werken/relatie.
Oorverdovende stilte :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:20

Ik vind deze TEDtalk over dat ondewerp heel erg sterk.
Hij heet "I don't want children -- stop telling me I'll change my mind" en gaat over het proces van iemand om zich te laten steriliseren.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:09

Ik snap ook echt niet dat mensen zo spastisch doen over het spijt krijgen van geen kinderen nemen. Tuurlijk, het gebeurt.
Maar NIEMAND vraagt aan zwangeren of ze echt zeker weet dat ze geen spijt krijgt als ze het kindje houdt, of ze het niet toch beter weg kan laten halen?
Een vrouw kan voor dat ze überhaupt volwassen is de ongelooflijke lastige keuze maken een kindje te houden dan wel te aborteren maar iemand van tegen de 30 MAG niet besluiten dat ze helemaal geen kinderen in haar lichaam wil omdat ze spijt kan krijgen?
En dan, stel je nou eens voor dát iemand spijt krijgt van een sterilisatie. Hoeveel erger is dat dan spijt hebben van wèl een kind krijgen? Er bestaat altijd nog adoptie.
En even eerlijk, imo heeft een kind dat al bestaat en leeft en geen ouders of poedersuiker heeft zoveel meer recht op een goed leven met lieve ouders/verzorgers dan een heel nieuw te creëren kindje dat nog niet eens bestaat.
(kunnen ze zwanger worden niet even een paar jaar verboden maken tot alle miljoenen wezen geadopteerd zijn?)

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:41

Ik heb hierover ook een discussie gehad met mn vader die overal toch wel een standvastige mening over heeft.
Stel nou dat ik zwanger raak, wat ik zou doen. Hij vond dat abortus absoluut niet mocht.
Ik heb gewoon simpel geantwoord:
"Waarom zou ik nog een kind op de wereld zetten terwijl, ik m absoluut niet wil en er enorm veel kinderen niet eens een pleeggezin kunnen vinden als ze worden afgestaan ter adoptie? Een foetus "leeft" nog niet en kan daarom "makkelijk" weg worden genomen om heel veel leed te ontzien. Je bent leraar geweest, hoeveel ouders ben je niet tegengekomen die eigenlijk spijt hebben dat ze ooit kinderen hebben genomen?"
Hij heeft er nog een tijdje over nagedacht en is het eigenlijk toch wel met me eens dat er met simpel nadenken een hoop leed in de wereld bespaard kan worden doordat sommige mensen een bewuste keuze maken om geen kinderen te nemen.
Er zijn zoveel meer mensen die spijt hebben van het hebben van kinderen, dan mensen die spijt hebben dat ze het hebben gelaten, want dan zijn er altijd nog keuzes.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:33

https://www.destentor.nl/zutphen/vader- ... ~ad73a9dd/

"Maar de rekenmachines zijn zo duuuuuuur". Misschien had je dan geen vier kinderen moeten maken. Of misschien had je je van te voren moeten realiseren dat kinderen geld kosten. Of misschien kun je de €1280,- aan kinderbijslag die je iedere 3 maanden krijgt van de staat hiervoor gebruiken... :roll: :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:39

Hij heeft wel een goed punt. Ieder jaar een nieuwe machine slaat nergens op.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:46

Ik vind ook dat hij een punt heeft.
Dat kinderen duur zijn zal hij ook wel weten, geld over de balk moeten smijten is een ander ding.

Ik heb zo een paar keer boeken op de lijst staan die moesten, terwijl we er 1 keer in gekeken hebben. schandalig. Zoiets kan dan ook wel als kopie gegeven worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:47

DuoPenotti schreef:
Ik vind ook dat hij een punt heeft.
Dat kinderen duur zijn zal hij ook wel weten, geld over de balk moeten smijten is een ander ding.

Ik heb zo een paar jaar boeken op de lijst staan de moesten, terwijl we er 1 keer in gekeken hebben. schandalig. Zoiets kan dan ook wel als kopie gegeven worden.

Dit herinner ik me ook nog, ja. Naar school gaan/studereb wordt echt onnodig duur gemaakt, heb ik het idee.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:52

Ik heb met 1 zo'n grafische rekenmachine mijn hele schoolperiode gedaan. Er waren in de tussentijd wel nieuwe modellen maar onze school heeft die nooit verplicht gesteld. Inderdaad idioot dat dit ieder jaar vervangen moet worden. Dus ik snap zijn punt ook wel. Is gewoon onnodig.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:53

Mijn tactiek was pas een boek kopen als hij echt nodig was. Of ik leende hem in de bieb/kopieerde het ene hoofdstukje dat nodig was.

Elk jaar een andere rekenmachine vind ik ook echt nonsens hoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:57

Gewoon geen nieuwe kopen is dan ook een prima optie, maar om daar nou over te gaan zeuren in een krant...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:03

Vjestagirl schreef:
Gewoon geen nieuwe kopen is dan ook een prima optie, maar om daar nou over te gaan zeuren in een krant...

Ja, true. Alles is al in gang gezet.

Ik snap sowieso niet waarom ieder kattepisje in de krant moet :').

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:03

Nou ik begreep een beetje uit het artikel dat dit vereist wordt vanuit de scholen omdat er dan weer nieuwe snufjes opzitten die de scholen belangrijk vinden om te voorkomen dat kinderen gaan cheaten. Nu is dan maar de vraag welke sancties daar dan echt tegenover staan.
Dus ik denk dat het vooral gaat om het principe, evenals andere 'dure' dingen zoals laptops etc. Je denkt iedereen een eigen laptop is normaal maar ik heb bijles gegeven bij gezinnen die gewoon maar 1 computer hebben. Voor de meesten is 100 euro per jaar waarschijnlijk vervelend maar wel te doen, dat ik inderdaad ook zo iets heb van nou, niet zo zeuren jij bent hier degene met 4 kinderen. Maar we moeten ook niet vergeten dat zeker in minder bedeelde kringen waarbij die 100 euro wel echt veel uitmaakt de keuze om geen kinderen te krijgen lang niet altijd zo evident is.