[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:33

Corinep... Nee. Gewoon nee :')

Eigenlijk best verwonderlijk dat brein van ons. Zou ons in het luchtledige laten springen, stelt ons in staat om onze medemens en dieren te mishandelen, elkaar op te vreten als experiment, doet ons besluiten om iemand in nood te laten creperen omdat we op de top van een berg willen staan, haalt het beste en slechtste in ons en anderen naar boven.

En dat allemaal door een zompige slijmerige hoop grijze cellen.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:33

Ceffyl schreef:
Had je in China niet een glazen brug met scheur-effect? Oo een filmpje zag je een man doodsbang krijsend op die brug liggen omdat hij dacht dat hij brak :') was eigenlijk best zielig, maar stiekem ook grappig.

Edit: kijk hier: https://youtu.be/AjdSaV42ueM

Oh hell, ik zou terplekke in elkaar zakken denk ik :oo _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:35

Met zo'n scheur zou ik ook wel schrikken, maar over zo'n glazen brug lopen lijkt me wel wat.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:39

Varekaj schreef:

Eigenlijk best verwonderlijk dat brein van ons. Zou ons in het luchtledige laten springen, stelt ons in staat om onze medemens en dieren te mishandelen, elkaar op te vreten als experiment, doet ons besluiten om iemand in nood te laten creperen omdat we op de top van een berg willen staan, haalt het beste en slechtste in ons en anderen naar boven.

_O-

Gelukkig is het ook tot hele lieve dingen in staat :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:02

Varekaj schreef:

_/-\o_ :')

Maar intrusies heten dat dus, zeer regelmatig "last" van :))

Luxorvalkje

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:43

Ik heb de ‘plank trail’ op Hua Shan mountain gedaan.

Je hoopt dat alles het houdt.
Maar eigenlijk is het een kort stukje.
Met een harnas aan.
Het meest stomme is dat het heen-en-terug is.
Chinezen zijn nogal van het spugen :')

Gevaarlijk zou ik het niet noemen. De trappen met smalle gladde treetjes zijn veel enger.
Er zijn meer mensen die zich verstappen op de rest van de berg (waar je geen harnas aan hoeft). Wel is er een man die zich losgeklipt heeft en gesprongen is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:49

Dat ziet er echt gaaf uit, maar veel te druk, daar hou ik dan weer net niet van :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:51

Oh nee daar begon ik echt niet aan, ik krijg echt kriebels bij het idee.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:59

Uhm nee...

Afbeelding

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:03

Oké mijn maag voelde even heel naar aan toen ik die foto zag.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:22

Alles wat hoger is dan het keuken trapje krijg ik de rillingen van.
Zo'n glazen brug, bungy jump, etc, ik zou al een hartstilstand krijgen voor ik erop ging

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:35

Ik krijg van een ingegraven krijtstreep al hoogtevrees.. dus alles in mijn lijf roept bij deze foto's : NOPE

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:48

In 2018 met kabellift omhoog de berg op in Spanje. Ik kreeg zo'n paniekaanval dat ik niet terug met die lift durfde en mijn arme beste vriend met mij die berg af moest wandelen, oeps :')

Dat vond ik dan weer niet eng, omlaag lopen terwijl er geen eens een echt pad was.

Zo'n glazen brug zou ik never overheen gaan, of zo'n touwbrug. Brr... Hoog op een berg vind ik wel mooi, maar niet te dicht op het randje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:45

Het blijft wel bizar dat de hersenen zo complex zijn. Fascinerend. En ondanks alle wetenschap en technologie houden ze ons nog steeds voor de gek zeg maar.

Want alles wat hier al gepasseerd is, van pagina 1 tot nu, dat is allemaal ontstaan in die paar kilo die daar bovenin je hersenpan zit. Zoals wij kunnen "genieten" van half uiteen geknalde mensen na ongelukken met vuurwerk of uiterst gefascineerd verhalen lezen over tilt geslagen chimpansees, zo zijn er dus ook breinen ter wereld die het doodnormaal vinden om kittens in een magnetron te stoppen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 06:20

Het hele leven speelt zich af in je hoofd ;)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 07:10

Ik heb wel een paar keer een klimtocht door bergen gemaakt waar je het dan moest hebben van de stalen kabel waar je aan hing. Af en toe een stalen trapje als ondersteuning. Dit deed ik met andere puberende mannekes. De een zognaamd nog dapperder dan de ander. Totdat we bij een stuk waren waar je lekker recht naar beneden kon kijken. Boven mij begon er ineens eentje te bidden. En zegt mijn klimpartner heel droog:"tja als we vallen hoeven ze ons in iedergeval niet te verplaatsen." hingen we recht boven de begraafplaats :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:50

speedfiets_2 schreef:
Ik heb wel een paar keer een klimtocht door bergen gemaakt waar je het dan moest hebben van de stalen kabel waar je aan hing. Af en toe een stalen trapje als ondersteuning. Dit deed ik met andere puberende mannekes. De een zognaamd nog dapperder dan de ander. Totdat we bij een stuk waren waar je lekker recht naar beneden kon kijken. Boven mij begon er ineens eentje te bidden. En zegt mijn klimpartner heel droog:"tja als we vallen hoeven ze ons in iedergeval niet te verplaatsen." hingen we recht boven de begraafplaats :+

:')
Ik durf mijn ramen boven al niet te zemen, dan moet ik de ladder pakken en in de dakgoot gaan staan. Dat durf ik dus echt niet. Ik word al duizelig als ik bovenaan de ladder ben en durf dan niet de dakgoot in te stappen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:35

Varekaj schreef:
Het blijft wel bizar dat de hersenen zo complex zijn. Fascinerend. En ondanks alle wetenschap en technologie houden ze ons nog steeds voor de gek zeg maar.

Want alles wat hier al gepasseerd is, van pagina 1 tot nu, dat is allemaal ontstaan in die paar kilo die daar bovenin je hersenpan zit. Zoals wij kunnen "genieten" van half uiteen geknalde mensen na ongelukken met vuurwerk of uiterst gefascineerd verhalen lezen over tilt geslagen chimpansees, zo zijn er dus ook breinen ter wereld die het doodnormaal vinden om kittens in een magnetron te stoppen.

Het schijnt nog veel complexer te zijn want ze hebben aangetoond bij muizen dat geheugen niet in de hersenen zelf zit... Ze lieten muizen door een doolhof lopen en haalden daarna steeds een stukje van de hersenen weg om te kijken waar het geheugen opgeslagen lag. Hoeveel of wat ze ook weghaalden, zolang ze nog konden bewegen wisten ze nog steeds de snelste route door het doolhof naar de beloning...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:38

Wauw...
Maar wat een sneue test eigenlijk.. Bizar dat we dat op dieren doen..

Niet dat ik een andere oplossing zou hebben maar toch..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:41

Hoe kom je er op om muizen zoiets aan te doen is het enige wat ik mij afvraag..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:42

Princess_ schreef:

Dat dus..

Maar als je je bedenkt dat ook make up en medicijnen getest zijn op dieren en we het massaal "allemaal" gebruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:45

Dan zit geheugen in het deel waar ook je vitale levensfuncties zich bevinden, maar het is sowieso ook bekend dat spieren ook een bepaald "geheugen" hebben.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:45

Of dit lugubere expiriment dan... Als je op Youtube op zijn naam zoekt kun je ook veel filmpjes vinden maar die wil ik zelf niet kijken...

René Spitz (1887-1974)

Deze Oostenrijkse psychoanalist heeft dan wel geen massamoorden op zijn geweten, hij voerde in de jaren 40 wel een heel luguber experiment uit op 40 pasgeboren baby's in de Verenigde Staten. Spitz wilde weten of de mens kan overleven zonder affectie. 20 baby's kregen de basisverzorging van voeding, verschonen en wassen, maar niets meer. De verzorgers mochten de baby's niet aankijken, hen niet meer aanraken dan nodig en niet met hen communiceren. De omgeving werd steriel gehouden, zodat de baby's niet ziek konden worden.

Het experiment werd na vier maanden stopgezet. Tegen die tijd was al minstens de helft van de baby's gestorven. Twee baby's stierven nog na hun redding. Alle baby's waren nochtans allemaal fysiek in goede gezondheid. De andere 20 baby's die een normale verzorging kregen, bleven allemaal in leven. De conclusie was dat affectie levensnoodzakelijk is voor de mens.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:49

Princess_ schreef:

Waarop dan? Op gevangenen in strafkampen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:50

corinep schreef:
Of dit lugubere expiriment dan... Als je op Youtube op zijn naam zoekt kun je ook veel filmpjes vinden maar die wil ik zelf niet kijken...

René Spitz (1887-1974)

Deze Oostenrijkse psychoanalist heeft dan wel geen massamoorden op zijn geweten, hij voerde in de jaren 40 wel een heel luguber experiment uit op 40 pasgeboren baby's in de Verenigde Staten. Spitz wilde weten of de mens kan overleven zonder affectie. 20 baby's kregen de basisverzorging van voeding, verschonen en wassen, maar niets meer. De verzorgers mochten de baby's niet aankijken, hen niet meer aanraken dan nodig en niet met hen communiceren. De omgeving werd steriel gehouden, zodat de baby's niet ziek konden worden.

Het experiment werd na vier maanden stopgezet. Tegen die tijd was al minstens de helft van de baby's gestorven. Twee baby's stierven nog na hun redding. Alle baby's waren nochtans allemaal fysiek in goede gezondheid. De andere 20 baby's die een normale verzorging kregen, bleven allemaal in leven. De conclusie was dat affectie levensnoodzakelijk is voor de mens.

Hoe geraken ze in godsnaam aan baby’s om zoiets te testen...