Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:54

Ik weet dat lijnzaad bij de fouragehandel ook motjes/ larven kan bevatten (of was dat nou gewoon vogelvoer?).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:07

Gracezellaa schreef:
"In de wet staan geen regels betreft welke schoenen je wel en niet mag dragen. Wel staat er beschreven dat gevaarlijk verkeersgedrag verboden is en daar zouden je killer heels <KNIP>

Dingen die ik me afvraag: waarom heten Killer Heels zoals ze heten? Wie wordt er gekilled?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:14

Je voeten? :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:23

Captain schreef:

_O-

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:56

Shanna schreef:
Ik weet dat lijnzaad bij de fouragehandel ook motjes/ larven kan bevatten (of was dat nou gewoon vogelvoer?).

Dat zijn vaak snuitkever larven wat in vogelvoer zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:20

Nou ook van die kleine motjes hoor, toen ik nog vogeltjes binnen had had ik altijd last van motjes, dan zaten er een soort spinnenweb achtige draden aan de binnenkant van de vogelvoerzak en wist ik genoeg. Daarvoor dacht ik dat het vogelvoer statisch aan de zak bleef kleven maar dat was dus niet zo ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:21

Captain schreef:

Zeker...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:26

Shanna schreef:
Nou ook van die kleine motjes hoor, toen ik nog vogeltjes binnen had had ik altijd last van motjes, dan zaten er een soort spinnenweb achtige draden aan de binnenkant van de vogelvoerzak en wist ik genoeg. Daarvoor dacht ik dat het vogelvoer statisch aan de zak bleef kleven maar dat was dus niet zo ;)

Indische meelmot. Zit vaak in diervoeding, maar lust zeker ook gra(a)n(product)en, noten, vruchten en ander humaan voedsel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:28

Carr_friesje schreef:
Puttmanskrib, Herwen.
Wild loopt er niet, qua begroeiïng is het grotendeels weiland met weinig bomen. Dus je ziet andere mensen/koeien ver genoeg van tevoren om de hond evt. bij je te roepen.
Idd soort gedoogbeleid, iedereen gooit de hond los daar.

Dank je wel! We gaan er eens kijken!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:11

Shanna schreef:

Hmm, het zat in een dichte doorzichtige zak. Zag er zo op het oog netjes en fris uit. Voor hetzelfde geld leveren zij ook gewoon aan supermarkten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:43

Afgelopen vrijdag heb ik een zwembadje van +- 160 cm doorsnee in onze tuin gezet en gevuld met water. Ik heb er al die tijd nog niet in gezeten omdat het er maar niet van kwam maar nu wil ik er toch wel graag in. Nu drijven er inmiddels blaadjes en insecten in, die kan ik er natuurlijk gewoon uit scheppen maar ik vraag me alleen af of het wel verstandig is om er nog in te gaan of dat ik beter het water kan vervangen omdat het al bijna een week lang heeft stilgestaan.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:48

Ik zou zelf geen badje meer vullen aangezien er nu officieel een watertekort is.
Zolang je het water niet drinkt zal het wel meevallen, lekker van genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:05

Ik zou het niet drinken, maar verder.... gewoon plonsen!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:16

Hoe kom je er, als niet-actief (regionaal)nieuws volgend persoon, achter dat er dingen aan de hand zijn als watertekort en sproeiverboden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:17

Indy_Mouse_9 schreef:
Hoe kom je er, als niet-actief (regionaal)nieuws volgend persoon, achter dat er dingen aan de hand zijn als watertekort en sproeiverboden?

Van horen zeggen?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:18

Je komt erachter wanneer het waterschap bij je voor de deur staat ivm illegaal sproeien.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:23

Toch het nieuws rond deze tijd wat meer volgen. En dat lijkt me niet zo heel veel moeite met alle apps en websites die er tegenwoordig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:26

Luister je radio? Daar is elk half uur het nieuws, niet te missen. Gebruik je social media? Ook daar komt het voorbij, op elke site is er wel wat over te vinden. Valt eigenlijk niet te missen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:10

Indy_Mouse_9 schreef:

Door wel iets actiever het (regionale) nieuws te volgen. Het krantje waarin de gemeente besluiten en verordeningen bekend maakt, wordt sowieso huis aan huis verspreid.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:35

Ik vind het nieuws lezen, de highlights en lokaal, toch wel iets "noodzakelijks" in het dagelijks leven. Dan mis je dit soort dingen niet. Ik zit ook niet uren nieuws-sites af te struinen maar het regionale krantje 1x per week lezen en dagelijks het nieuws op de radio luisteren is al voldoende om een beetje op de hoogte te zijn van de huidige maatschappij :P

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:10

Weet iemand de juiste benaming in het Engels voor paraveterinair? (En dus niet assistente)
Je hebt veterinary nurse en veterinary technican..

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:14

gewoon paraveterinary (worker)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:27

Onze vlucht is nu ineens veranderd van transavia naar Miami air.

Wij hadden stoelen gereserveerd voorin (met extra beenruimte). Nu willen wij online inchecken en kunnen we dat niet op die stoelen waar wij hebben gereserveerd, WANT daar is er nog maar 1 van over en wij hadden er dus twee gereserveerd. Nu kunnen we wel verder achterin gaan zitten waar wel plek is, maar toch knaagt het een beetje... wij hebben wel dat extra comfort verd*mme geboekt!

Kan dit komen omdat onze vlucht nu, weliswaar zonder extra kosten etc, niet meer door Transavia word gevlogen maar door een andere maatschappij?

Edit: er staat dus niet in ‘sorry door dit of dat vervallen reserveringen’ ofzo... gewoon. Er staat niks over reserveringen in en het is alsof we nooit hebben gerederveerd

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:34

Hadden jullie daar ook extra voor betaald?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:46

Ja. Maar dat krijgen wij volgens mij terug. 28 euro. Als we dat niet terug krijgen ga ik echt gillen

Edit: wij gaan nu reserveren gratis, ergens achterin het vliegtuig. Want als we dat nu niet doen is de kans er dat we uberhaupt niet naast elkaar zitten