Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:40

Ah, snap :D Ik zou zo zonder er meer kennis over te hebben zeggen dat er in Arabische landen nog steeds meer mensen genetisch rechtshandig zijn, maar wellicht word er op jonge leeftijd aangeleerd om met links te schrijven?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:00

Ja precies, dat bedoel ik :D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:06

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:30

Show. Persoonlijk begroet ik de koning bij voorkeur met een high five.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:47

Voor de Britse queen worden wel buiginkjes gemaakt - in NL is dit ongebruikelijk.
Maar gesteld dat iemand het wil- WA zal zijn best doen om iemand niet in het hemd te zetten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:05

Kuggur schreef:
Show. Persoonlijk begroet ik de koning bij voorkeur met een high five.

En een welgemeend "Wazzup dog!" ? _O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:25

Free2 schreef:
http://nos.nl/artikel/2137216-ik-werd-o ... eraan.html
Catherine is op bezoek in Nederland en op het filmpje te zien is dat ze Koning Willem-Alexander groet met een buiging(kje). Is dat dé manier van de Koning begroeten of is dat meer voor de show?

Dé manier is natuurlijk zoals Dorian van Rijsselberghe het in Rio deed toen hij aan boord van het Koninklijke jacht klom. Met een innige omhelzing van Máxima en inderdaad een high-five voor de Koning. Beetje jammer alleen dat ze dat bij NBC niet doorhadden.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:40

Gister een niseuwsbericht over een jongen in india met een slappe nek waardoor zijn hoofd ondersteboven hing... Iedereen vroeg zich af waarom er in india zoveel misvormingen zijn en eigenlijk ben ik daar ook wel benieuwd naar!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:45

MusicIsLife schreef:
Gister een niseuwsbericht over een jongen in india met een slappe nek waardoor zijn hoofd ondersteboven hing... Iedereen vroeg zich af waarom er in india zoveel misvormingen zijn en eigenlijk ben ik daar ook wel benieuwd naar!

Het zal ongetwijfeld deels te maken hebben met het gegeven dat er daar ook zo ontzettend veel mensen zijn, maar het kan goed dat het aantal misvormingen zelfs na correctie voor populatiegrootte nog bijzonder hoog is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:45

1) "Misvormingen zijn normaal". Wij zien ze alleen niet. Vroeger werden die mensen weggestopt in inrichtingen, en tegenwoordig hebben we prenatale screening.

2) Nogal wat troep van ons wordt in de "derde wereld" gemaakt en verwerkt. Ik ben de ramp in Bhopal nog niet vergeten. (1984) De troep van de Probo Koala ging dan wel niet naar India maar zaaide 'elders in de derde wereld' dood en verderf. (2006)
(....en dit zijn de grotere dingen die de krant dus halen. Heel veel kleiner spul geeft beslist geboortedefecten en wij tolereren het niet bij zwangeren - maar niet iedereen kan zich dit permitteren |( )

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:03

Bedankt! :j

Erg hoor :n

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:53

Mijn ov verloopt morgen, dat was een studie ov, ik heb inmiddels een nieuwe, maar op mijn oude ov staat nog 21 euro. Als die verloopt, betekend het dan dat de hele kaart verloopt of dat het "studie gedeelte" verloopt. En, kan ik dan nog mijn geld eraf halen?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:01

Als je een nieuwe ov aanvraagt, wordt het geld gewoon overgezet. Bij mij werd ook mijn studentenreisproduct over gezet maar er werd bij gezegd dat dat niet altijd zo is. Bij mij was dag omdat de kaart kapot was, ik moest de volledige kaart opsturen toen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:05

Sokje_6 schreef:
Als je een nieuwe ov aanvraagt, wordt het geld gewoon overgezet. Bij mij werd ook mijn studentenreisproduct over gezet maar er werd bij gezegd dat dat niet altijd zo is. Bij mij was dag omdat de kaart kapot was, ik moest de volledige kaart opsturen toen.

Okee maar dus als ik morgen die oude kaart incheck doet ie het gewoon geheel niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 00:27

Zijn er momenteel lopende acties voor trein dag kaarten?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 07:36

savannah030x schreef:
Sokje_6 schreef:

Okee maar dus als ik morgen die oude kaart incheck doet ie het gewoon geheel niet meer?

Je oude kaart doet het waarschijnlijk gewoon nog, alleen je moet je studenten OV abonnement er af halen bij de automaat. Je OV kaart is dan een gewone OV kaart.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:05

Hoe heten die schoenen met dat merkje op de zijkant in de vorm van een rondje boom? Hele vage beschrijving maar hoop dat iemand me kan helpen :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:07

Klopt, je kaart doet het nog gewoon (je geld staat er ook gewoon nog op), alleen je studentenreisproduct moet je zelf nog stop zetten bij de automaat op het station :j

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:10

Esmee_98 schreef:
Hoe heten die schoenen met dat merkje op de zijkant in de vorm van een rondje boom? Hele vage beschrijving maar hoop dat iemand me kan helpen :')

Timberland?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:10

Esmee_98 schreef:

Timberlands

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:11

Foaly schreef:
Klopt, je kaart doet het nog gewoon (je geld staat er ook gewoon nog op), alleen je studentenreisproduct moet je zelf nog stop zetten bij de automaat op het station :j

Dit klopt inderdaad! En vergeet dit niet binnen 5 werkdagen na je laatste schooldag te doen... Dat vergat ik wel en ik heb een gigantische boete van DUO gehad.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:29

Rebecca schreef:
Zijn er momenteel lopende acties voor trein dag kaarten?

Kruidvat heeft geloof ik nog weekendkaarten voor €15.
NS zelf heeft in de spoordeelwinkel een actie kaartje dagretour met lunch bij La Place voor €19. Afhankelijk van waar je heen wilt is dat nog steeds een stuk goedkoper, zelfs als je de lunch overslaat.

En je kan altijd googlen op treinkaartjes actie, er is een site die altijd een mooi overzichtje heeft van de lopende acties.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:48

Timberlands zijn ze inderdaad! Thanks :D

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:46

Bij de kruidvat dagkaarten voor zaterdag of zondag voor 14 euro

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:55

NinaCharlie schreef:
Foaly schreef:

Dit klopt inderdaad! En vergeet dit niet binnen 5 werkdagen na je laatste schooldag te doen... Dat vergat ik wel en ik heb een gigantische boete van DUO gehad.

Ik vraag me dus af: waarom moet je dat eigenlijk zelf doen, het moet toch te regelen zijn dat het product op je kaart vanaf die en die datum gewoon niet meer bruikbaar is/vanzelf verloopt? Ik weet nog wel dat het mij behoorlijk pijn deed dat ik m zelf stop moest zetten, daar gingen mn gratis treinritten -O-