Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 23:42

Die filter is zo irritant vooral als iemand bijv. l*llen als werkwoord gebruikt en je dan toch maar standaard banketstaaf krijgt en de hele zin slaat ineens nergens meer op qua opbouw WAAROM ECHT

Urbanus

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 23:49

Vraag je dit aan mij of..?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 00:02

Deadline kwartier geleden gehaald met 3246 woorden, precies binnen de 3300 marge en de inhoud is niet eens zo slecht, volgens mij. *\o/*

Nu hongerig, maar te moe om nog iets van eten te maken, om in de toon van het topic te blijven.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 00:06

Fly_high schreef:
Die filter is zo irritant vooral als iemand bijv. l*llen als werkwoord gebruikt en je dan toch maar standaard banketstaaf krijgt en de hele zin slaat ineens nergens meer op qua opbouw WAAROM ECHT

En precies daarom heb ik hem uit staan, maar ook wanneer de woorden op een normale manier gebruikt worden vind ik het vervelend.
Zoals nu net met een ziekte, ok dat zou je achter een filter kunnen plaatsen, maar als dan iemand een bloedserieus topic start over die ziekte dan is zo'n filter toch ook ongepast.

Los daarvan...
@Urbanus, heb je al gedacht aan bakkanouter? Krijg de bakkabouter, wat een bakkanouter, bakkabouter nog aan toe. Bakkabouters mag je echt niet mee schelden. onze minister president is echt zo'n bakkabouter.
Ritselend blaadje lijkt mij ook wel wat :+

Suliko schreef:
Deadline kwartier geleden gehaald met 3246 woorden, precies binnen de 3300 marge en de inhoud is niet eens zo slecht, volgens mij. *\o/*

Yay! *\o/*

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 02:22

Fly_high schreef:
Telpeva schreef:
Het scheldwoordenfilter op bokt is een optie die je zelf als gebruiker aan en uit kan zetten, ik ga er van uit dat iedereen die het filter uit heeft staan gewoon precies kan zien wat je hebt getypt :)

Bij deze geleerd dat het mogelijk is om dat onding uit te zetten, echt nooit geweten :)

Ik ben trouwens wel op de hoogte van die hele k-woord (seriously :') ) controversie maar mis de achterliggende logica vrees ik, t is maar vloeken joh... Maar goed laten we dit maar op mijn gebrekkige inburgering afschuiven :o ik wilde echt niemand kwetsen met mijn zekeringen frustratie

Oh ja het is inderdaad moeilijk om de kanker controversie te begrijpen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 03:36

Wakker |( terwijl de wekker al over minder dan 2 uur gaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:40

Om 2 uur wakker geworden en gewoon niet meer kunnen slapen. Ja, nu vecht ik tegen de slaap, maar heb eerst nog afspraken staan.

Ik haat dat continu wakker worden s nachts en niet meer in slaap komen. Het gebeurt ook steeds vaker.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 07:49

Het is sowieso iets typisch Nederlands volgens mij om met ziektes te schelden. In Belgie hoor je dat eigenlijk niet echt en in andere talen kan ik het me ook niet meteen voor de geest halen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:24

Wakker worden van je vader omdat die een verdieping lager ligt te hoesten een uur lang...en dat vanaf 5.30u.

En wakker geworden met hoofdpijn die ik van gisteren heb opgelopen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:25

Gisteren heerlijk geslapen op paracetamol met ibu 200. Gisteren niks ingenomen en weer waardeloos geslapen en veel pijn.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:28

kind met de windpokken...
Al 2 nachten amper geslapen en vandaag thuis werken met peuter van 3 met windpokken en kleuter van 5... dit wordt geen productieve dag... :z

Ineke2

Britta31

Aan mijn ruin die midden in de nacht tegen zijn metalen drinkbak aan het schoppen is met zijn voorhoef.Galmt ook Lekker door naar de buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:32

Schuur_ schreef:
Het is sowieso iets typisch Nederlands volgens mij om met ziektes te schelden. In Belgie hoor je dat eigenlijk niet echt en in andere talen kan ik het me ook niet meteen voor de geest halen.
Klopt, dat is echt heel Nederlands. :)) Daar had ik het laatst toevallig nog met iemand over.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:33

Ineke2 schreef:
https://nos.nl/artikel/2470072-een-dode ... ziekenhuis

Ben al ruim 2 uur onderweg naar kantoor, nog een half uur te gaan. Omdat de trein niet rijd. Ja het ongeluk is erg, vind ik ook zeker. Maar zal blij zijn als ik eindelijk op kantoor ben

Hoe dan. Als ik nagaat hoe zwaar die testen zijn om daar beveiliger (toezichthouder) te zijn. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:39

Mkango schreef:
Schuur_ schreef:
Klopt, dat is echt heel Nederlands. :)) Daar had ik het laatst toevallig nog met iemand over.

Fly_High is wel ingeburgerd, dan :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:43

Ineke2 schreef:

Ben al ruim 2 uur onderweg naar kantoor, nog een half uur te gaan. Omdat de trein niet rijd. Ja het ongeluk is erg, vind ik ook zeker. Maar zal blij zijn als ik eindelijk op kantoor ben

Met dit ene woordje doe je al het andere teniet. Er is iemand dood he. En 19 mensen zwaargewond. 2 uur onderweg is klote, dat overleef je wel, me dunkt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:57

Maar dat vind ik wel een aparte of rare redenering. Iemand mag toch wel blij zijn als ze eindelijk op kantoor is en zich ergeren aan de vertraging. Dat ongeluk is verschrikkelijk. Maar dan kunnen we het topic wel opdoeken, want er is altijd iets ergers, mogen mensen niet klagen over in de files staan door een ongeluk en noem maar op.
Het zijn 2 losse dingen. Een verschrikkelijk ongeluk. En een ergernis over lange reistijd die heel veel mensen hier schrijven, ook als het komt door een ongeluk of iemand die voor een trein springt.

Ik vind het bizar hoe het heeft kunnen gebeuren. Zo heftig en je hebt niks om te tegen te houden in een trein natuurlijk, geen gordel en eigenlijk veel ruimte. Dood eng en hopelijk komt het met de gewonden allemaal goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:01

MyWishMax schreef:
Maar dat is weer zo'n rare redenering. Iemand mag toch wel blij zijn als ze eindelijk op kantoor is en zich ergeren aan de vertraging. Dat ongeluk is verschrikkelijk. Maar dan kunnen we het topic wel opdoeken, want er is altijd iets ergers, mogen mensen niet klagen over in de files staan door een ongeluk en noem maar op.

Het zijn 2 losse dingen. Een verschrikkelijk ongeluk. En een ergernis over lange reistijd die heel veel mensen hier schrijven, ook als het komt door een ongeluk of iemand die voor een trein springt.

Ik vind het bizar hoe het heeft kunnen gebeuren. Zo heftig en je hebt niks om te tegen te houden in een trein natuurlijk, geen gordel en eigenlijk veel ruimte. Dood eng en hopelijk komt het met de gewonden allemaal goed.

Tuurlijk is dat ergerlijk, vertraging is nooit leuk. Door het woordje 'maar' wordt echter al het voorgaande teniet gedaan. En het komt nogal onsympathiek over op mij. Dat ligt aan mij, ben ik me bewust van.

Mijn vriend heeft jaren in het spoor gewerkt, de werkdruk is enórm, veiligheid sluipt er dan wel eens bij in, wij vinden het niet zo bizar dat dit heeft kunnen gebeuren, zeg maar. Maakt het niet minder vreselijk.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:03

_San87_ schreef:
Ineke2 schreef:

Met dit ene woordje doe je al het andere teniet. Er is iemand dood he. En 19 mensen zwaargewond. 2 uur onderweg is klote, dat overleef je wel, me dunkt.

Ik vind dit ongeluk echt enorm heftig.

Het is mijn vaste station en route, ook vaker s avonds en s nachts in die trein gezeten. Nou ik weet dat er over het algemeen echt geen bouwkranen zomaar op het spoor staan maar dat voelt ineens toch meer tastbaar dan het me lief is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:10

_San87_ schreef:
Mijn vriend heeft jaren in het spoor gewerkt, de werkdruk is enórm, veiligheid sluipt er dan wel eens bij in, wij vinden het niet zo bizar dat dit heeft kunnen gebeuren, zeg maar. Maakt het niet minder vreselijk.

Oh, dat maakt het bijna nog erger. Of hoe moet je het noemen? Die werkdruk snap ik inderdaad. En hoe vreselijk ook, helaas maken mensen wel eens een fout. Het is zo hard dat een fout in het ene werk zulke gevolgen heeft en in ander werk niet. Moeilijk te verwoorden wat ik bedoel trouwens. Maar lijkt me erg om te weten dat het dus niet zo bizar is en al lang speelt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:11

Sinds ik eens op het station heb gestaan met iemand die aan het tieren was op een conducteur, omdat er vertraging was doordat iemand voor de trein gesprongen was, heb ik geen enkele sympathie naar mensen die zeuren over vertraging bij verwonding of doden op het spoor.

Nieuwe collega heeft zo'n extreem harde stem sssssstttttt, ik kom hier voor m'n rust :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:15

Fly_high schreef:
_San87_ schreef:

Ik vind dit ongeluk echt enorm heftig.

Het is mijn vaste station en route, ook vaker s avonds en s nachts in die trein gezeten. Nou ik weet dat er over het algemeen echt geen bouwkranen zomaar op het spoor staan maar dat voelt ineens toch meer tastbaar dan het me lief is.

Het was een kraan van ProRail, die bezig was met onderhoud, dat gebeurt wel vaker. Ik snap ook niet zo goed dat de NS niet van de werkzaamheden op de hoogte leek te zijn...

Ik snap je gevoel goed, het is echt enorm zwaar materiaal, een ongeluk is zo gebeurd, zo blijkt :\.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:17

MyWishMax schreef:
_San87_ schreef:

Oh, dat maakt het bijna nog erger. Of hoe moet je het noemen? Die werkdruk snap ik inderdaad. En hoe vreselijk ook, helaas maken mensen wel eens een fout. Het is zo hard dat een fout in het ene werk zulke gevolgen heeft en in ander werk niet. Moeilijk te verwoorden wat ik bedoel trouwens. Maar lijkt me erg om te weten dat het dus niet zo bizar is en al lang speelt.

Ja, een fout maken is idd menselijk, dat ondervang je bijna niet. Helaas.