Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:08

Volgens mij moet je een bedrijf de kans geven om het te herstellen. Dat betekent niet bij voorbaat vervangen van het product.

Als de reparatie idd niet gaat zijn wat je mag verwachten, dan kun je weer verder in gesprek met ze over een betere oplossing.

Wel mooi balen van je nieuwe eettafel trouwens.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:08

Aan de ene kant heb je recht op een goed product.
Aan de andere kant valt een hele tafel naar de stort brengen voor een krasje in dezelfde categorie als een nieuwe auto kopen als de tank leeg is.
ik weet niet wat voor materiaal het is. Maar zou een reparatie niet betekenen, de hele poot kaal schuren en opnieuw aflakken? In elk geval op een houten ondergrond zou dat een nette reparatie moeten opleveren.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:21

Het is een houte tafel met een stalen poten. De poot is alleen niet helemaal glad, waardoor schuren al lastiger is.

De poten zijn bij de bezorging op de tafel gemonteerd, voor een nieuwe poot hoeft dus niet de hele tafel vervangen/weggegooid te worden.

Ik moet wel zeggen ik ben al geiriteerd, want dit is lang niet het enige wat verkeerd is gegaan bij de verbouwing. Scheur in stuucwerk, stuucwerk beschadigd door levering van de keuken en montage, verkeerde keuken kast geleverd, jaloezieën zijn geleverd in de verkeerde kleur met vlekken, een muurtje van de parkeerplaats er uit gereden door een bezorger en zo kan ik nog wel even door gaan.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:42

Dan klinkt het inderdaad beter om er een nieuwe poot onder te schroeven.
Staal kan nog gezandstraald worden om de lak te verwijderen. Maar dat is alleen zinnig als ze zelf de lak verzorgen en dus de nodige machines in huis hebben. Je kan ook met de kleine reparatie akkoord gaan op voorwaarde dat ze bij afleveren de gerepareerde poot aan de minst opvallende kant onder de tafel schroeven.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:48

Verbouwen is vreselijk :=

Ik ben maar gewoon mijn huis weer in gegaan gister uiteindelijk. Een afspraak maken voor oplossen van de storing kon niet, omdat dat ivm spoed niet mag want het moet binnen 2 uur. Maar als ik vanmorgen opnieuw zou bellen ging de 2 uur weer opnieuw lopen :+
Monteur was er vlot, reparatie zou een half uurtje duren. Inmiddels zijn we een uur of 2 verder, heb ik gaslekkage omdat de hoofdkraan niet blijkt af te sluiten en is er net alsnog protocollair een tweede monteur gekomen. Initieel was gekozen voor een noodreparatie ipv noodzakelijke vervanging, omdat er geen tweede monteur beschikbaar was. Ze proberen nu de boel zo te repareren dat ik weer aangesloten kan worden, maar kan zijn dat ik daarvoor nog een afspraak met installateur nodig ga hebben en daarvoor zijn de wachtlijsten best lang.

Ik baalde van de week enorm van mijn baan, maar het is nu ineens wel een voordeel dat ik zo nodig op het werk kan eten en douchen :))

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 16:35

Voor ik akkoord geef op de reparatie van de poot heb ik nog paar vragen gesteld.

Of ik er na de reparatie niks meer van zie, hoelang de reparatie duurt en of alleen vervanging van de poot niet mogelijk is.
Als reactie kreeg ik dat vervanging van de poot niet mogelijk is, omdat ze reparatie aanbieden. Dat als na de (poging) op herstel de plek nog erg goed zichtbaar is, ze een andere oplossing bieden. Het herstel duurt een maand!

Die maand is nog wel oké, ik kan een tafel lenen. Maar het stukje ' nog erg goed zichtbaar' vind ik niet fijn. Klink als of ik het moet accepteren dat ik de reparatie sowieso blijf zien. Ik denk er vanavond nog even over, denk dat ik ze de kans geef en ik ga duimen op een goed herstel.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:55

Hoe komt het dat ik mensen aan de telefoon vaak niet goed kan verstaan? Ik moet op het werk regelmatig de telefoon opnemen. Hierbij zijn mensen vaak slecht te verstaan. Het klinkt dan blikkerig, of als of iemand onder water is, het galmt heel erg, halve zinnen vallen weg, ik hoor mezelf steeds, of alles klinkt dubbel met een seconde ertussen ofzo. Heel irritant. Waar kan dat aan liggen? Slechte verbinding? Hebben meer mensen hier last van?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:17

Hebben ze hem niet op speaker staan en dat ze de telefoon op een halve meter afstand van hun mond houden?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:19

gomir schreef:
Verbouwen is vreselijk :=

Ik ben maar gewoon mijn huis weer in gegaan gister uiteindelijk. Een afspraak maken voor oplossen van de storing kon niet, omdat dat ivm spoed niet mag want het moet binnen 2 uur. Maar als ik vanmorgen opnieuw zou bellen ging de 2 uur weer opnieuw lopen :+
Monteur was er vlot, reparatie zou een half uurtje duren. Inmiddels zijn we een uur of 2 verder, heb ik gaslekkage omdat de hoofdkraan niet blijkt af te sluiten en is er net alsnog protocollair een tweede monteur gekomen. Initieel was gekozen voor een noodreparatie ipv noodzakelijke vervanging, omdat er geen tweede monteur beschikbaar was. Ze proberen nu de boel zo te repareren dat ik weer aangesloten kan worden, maar kan zijn dat ik daarvoor nog een afspraak met installateur nodig ga hebben en daarvoor zijn de wachtlijsten best lang.

Ik baalde van de week enorm van mijn baan, maar het is nu ineens wel een voordeel dat ik zo nodig op het werk kan eten en douchen :))

Maar je leeft nog *\o/* je bent niet vannacht ineens opgeblazen in een gasexplosie :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 20:19

Foaly schreef:
Hebben ze hem niet op speaker staan en dat ze de telefoon op een halve meter afstand van hun mond houden?

Ja, waarom telefoneren mensen zo? Ik zie het zo vaak en vind het er zo onpraktisch uit zien. Als je hem dan toch vast hebt kan je hem toch net zo goed aan je oor houden :')
Met beeldbellen snap ik het, maar ze hebben hem dan gewoon op een normale call met luidspreker aan.

Je zag het veel in reality series, maar dan is het logisch... want de camera moet mee kunne luisteren.

Ik hoef iemand anders zijn gesprek niet te horen :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:23

Hier is de verbinding juist vaak slecht als ik hem bij mijn oor houd. Dus ik bel ook vaak op luidspreker als ik in een omgeving zonder andere mensen ben. Lage kwaliteit oortjes met microfoon kunnen ook enorm storend werken met bellen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:44

Ik heb dat met m'n ouders vaak. Die bellen eigenlijk altijd op speaker. Zeker als ik vanuit de auto bel kan ik het met moeite verstaan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:01

Precies lalidan! En inmiddels is alles weer aan elkaar geknutseld en veilig verklaard.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 02:40

Eerste verdachte is inderdaad dat men aan de andere kant de luidspreker aan heeft staan.
Optie 2 is een slechte verbinding. Je woont niet toevallig in the middle of newhere? :D
Optie 3 is gewoon een vervelende telefoon die je hebt.

c_alsemgeest schreef:
Foaly schreef:

Ja, waarom telefoneren mensen zo? Ik zie het zo vaak en vind het er zo onpraktisch uit zien. Als je hem dan toch vast hebt kan je hem toch net zo goed aan je oor houden :')
Met beeldbellen snap ik het, maar ze hebben hem dan gewoon op een normale call met luidspreker aan.

Je zag het veel in reality series, maar dan is het logisch... want de camera moet mee kunne luisteren.

Ik hoef iemand anders zijn gesprek niet te horen :+

Hier een telefoon gehad waarbij ik per ongeluk, tijdens het bellen, met mijn wang vanalles op het touchscreen aantikte. :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 09:29

Dat is niet handig :')
De mijne gaat een soort 'uit' als hij tegen mijn hoofd zit, en reageert wel als je hem bewust aan raakt.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:16

Kunnen (grotere?) Facebookpagina's instellen welke emoji-reacties ze krijgen? Soms lees of zie ik iets en dan is mijn eerste reactie :oo of ;( , en dan staan er al 20000 emoji-reacties, met uitsluitend :D en +:)+ . En in de comments staan dan wel meer :oo of ;( reacties. Dus het lijkt dan alsof ze ingesteld hebben dat ze alleen die 'positievere' emojis aanzetten?

Als jullie snappen wat ik bedoel :')

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:29

De meeste mensen overschatten de kwaliteit van de microfoons. Ik heb het idee dat die veel slechter zijn geworden. Ik merk het ook als ik een meeting zit van mijn werk. Mensen praten een beetje in de richting van de laptop, maar vaak ook niet waardoor ze slecht te horen zijn. Zet gewoon een koptelefoon op. Voorkomt ook dat een geluid gaat rondzingen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:36

_Karlijn schreef:
Kunnen (grotere?) Facebookpagina's instellen welke emoji-reacties ze krijgen? Soms lees of zie ik iets en dan is mijn eerste reactie :oo of ;( , en dan staan er al 20000 emoji-reacties, met uitsluitend :D en +:)+ . En in de comments staan dan wel meer :oo of ;( reacties. Dus het lijkt dan alsof ze ingesteld hebben dat ze alleen die 'positievere' emojis aanzetten?

Als jullie snappen wat ik bedoel :')

Jep. Die bedrijven halen de slechte gewoon weg. Zelf nl ook weleens gegeven (kamasutrabeurs wat echt bizar duur was en niet duidelijk vantevoren aangegeven). Maar boze poppetje hadden ze gewoon weggehaald.
Toen ik een reactie plaatste hierover, was die even later ook weggehaald..

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 22:58

Kookaburra schreef:
Eerste verdachte is inderdaad dat men aan de andere kant de luidspreker aan heeft staan.
Optie 2 is een slechte verbinding. Je woont niet toevallig in the middle of newhere? :D
Optie 3 is gewoon een vervelende telefoon die je hebt.

Mijn werk is middenin de stad. Er zijn meerdere telefoons en het is bij allemaal. Luidspreker zou heel goed kunnen, al heb ik soms het idee dat mensen de microfoon juist te dichtbij houden (icm met luidspreker, dan hoor je allemaal gekraak). Mensen die vanuit de auto bellen zijn 9 van de 10 keer nauwelijks te verstaan. En achtergrondgeluid is ook een dingetje. Dan bellen mensen met de autoradio aan of terwijl ze midden op de kermis staan of met 10 man tegelijk, ja dan ben je lekker goed verstaanbaar :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:04

In de kelder van m'n flatgebouw heeft iedereen z'n eigen afgesloten berging. De kelder zelf zit met een druppel systeem, dus kan alleen door bewoners van het gebouw bezogd worden.

Nu staat m'n fiets voor het eerst binnen, ipv op de stoep.voor het gebouw en twijfel ik of deze opslot moet in zo een berging.

Bij m'n ouders zit de berging/souterrain vast aan het huis en loop je zo de trap op de woonkamer in. Daar deden we de fietsen en moter/scooter nooit opslot.
Nu ik in een appartement woon en m'n berging los in de kelder is twijfel ik of m'n fietst daar op slot moet, omdat die niet meer echt IN huis staat.
Ik ben nog al snel sleutels kwijt, als de fiets niet op slot staat kan ik die sleutel iedergeval niet kwijt raken.

Wat doen jullie?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:07

Ja. Anders is hij niet verzekerd.

En heb je hem niet verzekerd dan toch.

Er kunnen misschien toch mensen binnen glippen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:12

Wat symboliseert het bokt logo vandaag? Olijftak, vredesduif en de kaars?

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:18

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:20

Dank. Topic had ik al weleens gelezen maar ik was nog niet up to date ;( Ik wist niet dat ze het logo had ontworpen. Mooi gebaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 18:16

Kunnen deze strepen komen van de regen? Het zit niet op de ramen.

Of moet ik m’n buren die een feestje in de tuin hebben vragen wat ze over de schutting hebben gegooid. := (deur stond open)

Afbeelding