Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:20

Sizzle schreef:
Aan de burger geven: Zodat die burger lekker schouder aan schouder in het OV aan het schijnheilige plaatje kan voldoen?
8)7

:') :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:23

Sizzle schreef:
Aan de burger geven: Zodat die burger lekker schouder aan schouder in het OV aan het schijnheilige plaatje kan voldoen?
8)7

„Nee mevrouw, ze zijn niet veilig maar als u hem niet op zet geef ik u een boete.“

ja, wat doen ze nu dan?
Hier geen verplichting van FFP2
Dus ja aan de burger geven is net zo goed, of zelfs beter, als wat de meeste nu op hebben.
De eis voor de verpleging is veel strenger, dan wat hier in de winkels ligt.

Dat is ook de reden dat ik in Nederland tegen een mondkapjes plicht ben. Schijnveiligheid.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:28

Ze gaven ze niet weg omdat ze anders in het vaarwater kwamen van de verkopers in Nederland.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:29

Sizzle schreef:
8)7

„Nee mevrouw, ze zijn niet veilig maar als u hem niet op zet geef ik u een boete.“

Dat geldt ook voor de mondkapjes die we nu in het OV op hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:30

Needje schreef:
Ze gaven ze niet weg omdat ze anders in het vaarwater kwamen van de verkopers in Nederland.

Het blijft een kapitalistisch neoliberaal kabinet natuurlijk.

Totaal niet duurzaam, maar dat wisten we al.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:33

Interessant gesprek in De Afspraak gister met o.a Geert Meyfroidt. Hoofd Intensieve UZ leuven.

Over de actuele situatie in de ziekenhuizen en hoe het precies in zijn werk gaat als er bedoeld wordt dat bedden vrij moeten gehouden worden voor covid patienten. Die bedden staan dus niet leeg. Dit is enkel in de eerste golf gebeurd.
De ziekenhuizen hebben een ingenieus systeem dmv roulatie om IC bedden te verdelen.

Ook over de krantenkop dat UZ Gent geen covid- bedden meer zou vrijhouden. Wat dus in de praktijk niet waar blijkt te zijn. UZ Gent doet hetzelfde als alle andere ziekenhuizen in ons land.

En tot slot een belangrijk item over waarom de schuldvraag altijd buiten de zorg gehouden wordt en dus elke patiënt die binnenkomt een behandeling krijgt.

Voor wie het interesseert het linkje. Vanaf 3.30min ongeveer.
En aansluitend een stukje met een jonge verpleger die vrijwillig op een gesloten afdeling voor mensen het dementie woont.
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afspraa ... d20211108/

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:33

Loretta schreef:
Needje schreef:

Het blijft een kapitalistisch neoliberaal kabinet natuurlijk.

Totaal niet duurzaam, maar dat wisten we al.

Maar wat wil je dan? Dat alle verkopers over de zeik gaan omdat zij niets meer verkopen? Ook die van hun hebben een houdbaarheidsdatum he.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:46

De meeste vormen van verpleging hebben ook gewoon een chirurgisch gatenkaasje op.
Maar afkeuren en aan de burger geven slaat nergens op. Dan kun je net zo goed CE afschaffen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:51

Ja, dat klopt verpleging buiten de Cohort om heeft dat.
Dit waren dus ook betere bedoeld de KN95, vergelijkbaar wat wij hier FFP2 noemen.
Zelfs afgekeurd niet aan mindere waarden dan wat de meeste mensen op hebben. Waarschijnlijk beter zelfs.

nee dan kun je beter die schijnveiligheid afschaffen, als deze niet voldoen doen de andere meuk het zeker niet.
oke dan komt bij de voorstanders van de schijnveiligheid het niet goed uit want dan kunnen ze niet zeuren dat mondkapjes moeten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:54

Hoe kopen ze beschermingsmiddelen die niet goed zijn.. hoe? -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:56

Tja zelfs al heb je een flutstofje voor je mond, het zal allicht de vaart er een beetje uithalen als je hoest of niest, toch. En optisch gezien herinnert het mensen er beter aan dat er beter ook afstand gehouden kan worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:03

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:05

Joh, hier in belgie heeft de overheid stoffen( :+ ) mondmaskers gratis uitgedeeld aan elke inwoner vlak na de 1e golf.
Aangekocht via één of ander dubieus postbusbedrijfje.
Bleek een paar maanden later dat er giftige stoffen inzaten en ze dus meteen de vuilbak in moesten.... :x

Citaat:
Een internationaal wetenschapsteam is op zoek naar mensen die nooit covid krijgen, hoe hard je ook tegen ze aan hoest. “Wie weet bevatten hun genen het geheim voor een adequate behandeling.”

Iemand ? :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:06

Sjeeeses echt, de media hebben ook niks beters te doen...
is het gaaf om een soort van 'kijk nou wat zij doen!" en dan "oh maar kijk nou wat zíj dóen!" te melden ?
ik vind het non-nieuws eigenlijk... maar goed, wie ben ik.
Helpt goed tegen de onrust ook... :j

Pandora2: waar staat dat bericht? Wij hebben waarschijnlijk zo iemand in de omgeving :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:07

Echt ? Wacht, ik zoek het op

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:09

Pandora2 schreef:
Echt ? Wacht, ik zoek het op

Ja nou ja ik ben geen arts, maar deze persoon zit echt midden in haarden en die blijft negatief testen... :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:10

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:16

Ik roep ook altijd dat ik het me maar niet lukt om het te krijgen. :')
Ben constant verkouden enzo. Dus constant testen. Maar nog nooit positief getest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:17

Lijkt me wel interessant, zouden ze je dan intensief gaan proberen te besmetten ofzo om te kijken of je echt goed bewapend bent... zou wel lüllig zijn als je dan toch flink ziek wordt :=

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:19

Vayo schreef:
Ik vind het ook onbegrijpelijk. Het is niet dat we dit niet aan zagen komen toch!?

Als dit zo door gaat blijven we nog jaren in deze situatie zitten. En wat hebben ze nu 1,5 jaar lang gedaan om de zorg opnieuw in te richten? Alles is de afgelopen jaren kapotbezuinigd.

Er gaat alleen maar meer geld naar de zorg. Vergrijzing en waarschijnlijk niet goed georganiseerd zorgen voor kosten verhoging.
Daarnaast een groot personeelstekort ( zoals overal, kijk maar naar de niet rijdende treinen, de horeca en ook in mijn branche de It is niet aan personeel te komen )

Vayo schreef:
Ik sta er van te kijken dat er nog niet heel veel grote demonstraties zijn tegen de maatregelen. Ik sta er ook van te kijken dat nog zoveel mensen laten testen.

Waarom sta je daarvan te kijken. Ik en blijkbaar velen kunnen zich prima in de maatregelen vinden. Sterker nog , het mag wel iets strenger wat mij betreft.
in veel andere landen in Europa is het strenger en beter onder controle. De buurman Duitsland is een goed voorbeeld , Belgie een wat minder

Ik heb moeite met de polarisatie , maar heb ontzettend veel moeite met mensen die zich ( zomaar ) niet laten vaccineren. Heel dubbel gevoel.
Met meer vaccinaties zouden we ( kijk naar Portugal ) zoveel meer kunnen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:20

Hier ook niet besmet terwijl ik mij hoogzwanger heb geïsoleerd met mijn besmette vriend

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:22

Eleeke schreef:
Ik heb moeite met de polarisatie , maar heb ontzettend veel moeite met mensen die zich ( zomaar ) niet laten vaccineren. Heel dubbel gevoel.

Net zoveel als in IJsland, Israël en Denemarken? :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:30

996981 schreef:
Eleeke schreef:

Net zoveel als in IJsland, Israël en Denemarken? :D

Stuk lager an Portugal, en al langer geleden.

Ik begrijp dat gezeur ook niet over 3e 4e 5e etc vaccinatie. Griep vaccin werk ook maar een half jaar.
Tetanus 10 jaar. Influenza bij paarden moet als je FEI rijdt ook vaker dan 1x per jaar. etc tc etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:37

In Portugal zeuren de mensen niet zo, daar doen ze gewoon wat nodig is. Wanneer daar de infecties weer oplopen zal dat eerder door de toeristen komen die het toch meeslepen dan door de eigen bevolking. Bvb de criminelen die met valse QR codes op vakantie gaan.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 10:40

bigone schreef:
In Portugal zeuren de mensen niet zo, daar doen ze gewoon wat nodig is. Wanneer daar de infecties weer oplopen zal dat eerder door de toeristen komen die het toch meeslepen dan door de eigen bevolking. Bvb de criminelen die met valse QR codes op vakantie gaan.

Net als in Denemarken :j

Nederlanders is het enige volk dat zeurt. In andere landen luistert iedereen gewoon.

Echt, geloof je het zelf?