Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:32

Hier ook soms even paniek want hele berg na onze verhuis, plus dat die hoop curverboxen nog verdwaalde items aantrekt. Soms echt puinhoop in mijn bureau

Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:57

upendo schreef:
Ik heb alles ook gewoon netjes in klapkratjes weggevouwen nadat ik het op de foto had gezet. Maar dat komt omdat ik mezelf ken. Als ik het niet kan vinden krijg ik er echt stress van.

Nou dit dus, bij het zien van bovenstaande foto krijg ik al error:=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 11:04

Zo ziet onze zolder oa ook wel uit ja :j :') *waar we ook dus echt nodig mee moeten gaan ontspullen/verkopen.

Momenteel verkoop ik vooral boeken, welke dan wel makkelijker te vinden zijn want die zitten bij elkaar in een krat.

Saul

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 11:15

Hier na al het verbouwen en 100x slepen met alles ziet onze zolder er helaas ook zo uit.

Krijg er enorm de kriebels van. Maar het lukt gewoon niet om het georganiseerd te krijgen.

Nu zijn we dus in die ruimte 2 kantoren aan het maken. Dus alles is ontploft.
Gek word ik er van… Maarja iets met te weinig uren in een dag :=

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:43

Weet je wat nog het ergste is? Al die spullen zijn ongemerkt in huis gekomen, vaak ook zelf betaald, en nu overbodig. First world problem, maar ik ga er nu actief tegen in.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 19:46

Ojee, net een 1 ster review gekregen van een Franse.... ik heb een poos geleden gebruikte Nike voetbalschoenen voor die kleine gekocht via Vinted. Zouden maat 36 zijn en dat staat ook op de doos. Hier nooit gedragen en verder geen ervaring met voetbalschoenen, dus geen idee of ze kleiner vallen ofzo.

Ze bood 10 euro en ik dacht ach is wel okee. Zijn aangekomen en goedgekeurd. En nu ineens (zonder enig bewijs van waar ze het op baseert) een bericht en een 1 ster review dat het maat 34 zou zijn in plaats van 36.

Ja jeetje wat moet ik hier nu mee. Als ze het had gemeld en het is inderdaad een andere maat dan ik dacht, had ik ze gerust terug willen nemen.... maar dat zal nu wel geen optie meer zijn gezien ze al OK heeft gegeven.....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 22:58

Ik heb zo’n zelfde geval gehad maar dan met een Nederlandse dame. Onder die review gereageerd: waarom doe je dit niet privé, bij mijn weten was alles goed.
Intussen kon ik haar ook een review geven, en wat zij kon kon ik ook…. Kreeg ik meteen een privé bericht dat ze er niet aan gedacht had een privé bericht te sturen (hoe dan) en dat ze review wel weg wilde halen.
Haar gezegd dat als ze het privé gemeld had, dat ze haar geld terug gekregen had.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:44

Afbeelding

Echt, waarom doen mensen dit? Ik vind dit dus echt super irritant, zo zonde van al dat papier, en het werk

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 09:13

edit;

Wie zegt dat het extra papier is wat speciaal is ingekocht? Misschien is het hergebruikt en daar is dan toch niks zonde aan? Wat genoeg mensen doen. Je kunt het ook zo zien: Iemand doet zich gewoon moeite om het risico zo klein mogelijk te maken dat iets beschadigd aankomt - zeker omdat mensen op vinted over ’t algemeen al echt zeikerds zijn en willen dat alles goed beschermd verstuurd word (geen idee wat je qua spul erin hebt zitten natuurlijk). Ik doe ook alles met bubbelwrap of goed papier inpakken normaliter en de dozen ook nog opvullen met papier als ik dozen heb - ik hergebruik gewoon alles wat ik zelf binnen krijg; dat bewaar ik dan bv. voor als ik zelf wat moet verzenden. Maar ik heb als verkoper dus ook geen zin in de andere kant van het verhaal; mensen die komen zeiken dat je het niet netjes verpakt hebt bv want die kom ik dan weer Meer tegen als ik om me heen kijk en hoor.

En wat is dan al dat extra werk? Is dat nu echt zoveel moeite dan met uitpakken? := Of bedoel je werk met inpakken? Want dat is vind ik ook het werk niet zo perse, tenzij ik echt veel pakketjes heb :') Ik zou dan als koper zijnde weer blij zijn dat iemand zich zo’n moeite en werk heeft gedaan om te zorgen dat het goed bij je aankomt, maar goed ieder z’n eigen ding natuurlijk met wat voorkeur heeft :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:22

Ik hergebruik ook alles en prop er nog krantenpapier bij ook. Ik tape wel weinig.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:04

Ik zie het probleem ook niet zo…. Iemand heeft z’n best gedaan het goed in te pakken voor jou?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:29

Tja, dit probleem hou je altijd. Je kunt niet iedereen tevreden houden zie je maar weer.
Is het met zorg ingepakt, weer niet goed... Reden voor mij om het gewoon naar de kledingcontainer te brengen ipv al die moeite te doen voor die paar euro en dan nog gezeik te krijgen....

Bij ons op het bedrijf merk je het ook regelmatig, mensen die vinden dat er teveel verpakkingsmateriaal inzit.....ja, de doos moet opgevuld worden, anders komt het kapot aan. Wil je dat niet, dan moet je misschien sowieso niks online bestellen, maar lekker gewoon zelf in de winkel gaan halen.

Als je veel pakketten verstuurd, heb je nu eenmaal "standaard" formaten dozen waar alles in gaat. Past het niet in een bepaalde doos, gaat het automatisch in een maatje groter. En ja, die kan dan te groot zijn, dus dan worden lege ruimtes opgevuld.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:34

Ik zie nu pas dat een verkoper die niet bepaald aanstalten maakt om te verzenden en die ook niet op mijn berichtje reageert, 3 maanden geleden voor het laatst online is geweest. Ik denk niet dat ik dat item nog ga zien :=

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:17

Sky_As schreef:
Tja, dit probleem hou je altijd. Je kunt niet iedereen tevreden houden zie je maar weer.
Is het met zorg ingepakt, weer niet goed... Reden voor mij om het gewoon naar de kledingcontainer te brengen ipv al die moeite te doen voor die paar euro en dan nog gezeik te krijgen....

Bij ons op het bedrijf merk je het ook regelmatig, mensen die vinden dat er teveel verpakkingsmateriaal inzit.....ja, de doos moet opgevuld worden, anders komt het kapot aan. Wil je dat niet, dan moet je misschien sowieso niks online bestellen, maar lekker gewoon zelf in de winkel gaan halen.

Als je veel pakketten verstuurd, heb je nu eenmaal "standaard" formaten dozen waar alles in gaat. Past het niet in een bepaalde doos, gaat het automatisch in een maatje groter. En ja, die kan dan te groot zijn, dus dan worden lege ruimtes opgevuld.

Bij een bedrijf snap ik het. Maar zelf maak ik gewoon mijn doos kleiner.
Al dan niet zo klein dat ie snel kwijt kan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:20

Ik pak voor vinted het ook extra goed in. Beter dan voor marktplaats :=

Er zitten echt mierenneukers tussen sorry
Ook ben ik te ruim met tape. Doodzonde. Maar ben zo bang dat het open gaat onderweg.

Hier wordt de verpakking allemaal gerecycled. Alles is hergebruikt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:13

Is het mogelijk om meerdere artikelen uit je kledingkast gelijktijdig te verwijderen?

Ik heb er veel op staan, voor een bepaalde tijd, dat wat uiteindelijk niet verkocht is voor een bepaalde datum breng ik naar de kringloop. Graag wil ik dus alles in één keer verwijderen als ik het naar de kringloop breng. Iemand ervaring of tips? Stuk voor stuk verwijderen is echt een flinke klus en ook gewoon niet leuk :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 23:42

Ik hergebruik ook vaak verpakkingen etc, ook van AliExpress, die bubbel enveloppen. Zijn echt ideaal. Ik verpak het extreem maar better safe then sorry, zijn collectors items dus je wil niet dat het beschadigd onderweg

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:53

MuSLi schreef:
Is het mogelijk om meerdere artikelen uit je kledingkast gelijktijdig te verwijderen?

Ik heb er veel op staan, voor een bepaalde tijd, dat wat uiteindelijk niet verkocht is voor een bepaalde datum breng ik naar de kringloop. Graag wil ik dus alles in één keer verwijderen als ik het naar de kringloop breng. Iemand ervaring of tips? Stuk voor stuk verwijderen is echt een flinke klus en ook gewoon niet leuk :')

Nee

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:30

Ik heb eigelijk altijd 5 sterren reviews.
Heb ik een nieuwe broek van een bekend merk te koop met een nieuwprijs van 99 euro. Ik ben akkoord gegaan met een bod van 17 euro.
Krijg ik een 4 sterren review want hij past haar niet.
Ik snap dat niet :(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:36

Ik heb ook nagenoeg altijd 5 sterren, op dat 1 ster dingetje na vorige maand met alle drama. Ik kreeg vandaag dan wel een 4 sterren. Schijnbaar is de doos beschadigd geraakt tijdens verzending. Hij gaat altijd 100% in orde hier weg, dus meer kan ik helaas ook niet doen. Ze gaf wel aan dat ik als verkoper zeer prettig was en bedankte me nog en dat het niet erg was omdat het gelukkig geen breekbaar product was. Baal dan wel hahaha maar hier had ik echt niks anders aan kunnen doen denk ik.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:07

Oh daar kan ik ook niet zo goed tegen nee.
Ik kreeg eens 4 sterren omdat de Duplo niet brandschoon was. Ze de Duplo in de wasmachine gestopt heeft en daarna het zwaailicht niet meer werkte.

Euh wat denk je zelf >;)

En oh wat zijn die Fransen gierig. Bah.
Hier iemand die had 5 dure artikelen met een bundel korting van 10%.
En ging daar nog heeeel ruim onder zitten.

Heb gezegd dat ik dat niet deed en het af wilde ronden dus er nog 1,87 af deed.

Dat vond ze belachelijk weinig. Wat was nou €1,87 korting.
Euh wat dacht je van de bundel korting??

Ze heeft het uiteindelijk toch gekocht toen ik zei dat het dan naar een ander ging…

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:43

Pff soms lopen die conversaties echt moeizaam, dat ik gewoon hoop dat iemand niet koopt.
Heb een broek te koop staan, staat maat 42 in maar valt als maat 40, ze blijft vragen of ik denk of het haar zal gaan passen, ze heeft maat 40 maar koopt normaal broeken maat 42, vriendin weet ik toch niet _O-
Maten staan erbij, maar dan zegt ze weer denk je dat het past? |o

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 07:44

Oh lastig artimes.

Is ook lastig als de broek anders valt dan de maat.
Maar jij kunt dat niet voor haar beslissen.

Weet iemand wat normaal de verzendkosten zijn naar Frankrijk en Spanje voor een klein pakketje?

Ik heb iemand die zegt dat het verzenden duurder is dan normaal.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 16:33

Ik kan nu bij iets op Frankrijk alleen voor DPD (a 5 euro) kiezen terwijl bij de advertentie verzendkosten vanaf 3,09 staat. Las hier eerder ook al dat Homerr opeens niet beschikbaar was. Ik wacht het maar even af en hoop dat het item niet al weg is.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 16:35

Ik was aan het kijken om iets in Nederland te kopen, woon in Frankrijk. Verzendkosten waren 4 euro.