Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:03

purny schreef:
Er zijn ook meer mensen met een klein huisje. Ik heb zelf niet eens een balkonnetje. Niet eens een tuintje. Ik moet het op 35m2 redden.

Ja en met jou heel veel anderen ..dan besef ik dat ik met een tuin en in buitengebied echt een luxe lockdown heb gehad ,ik heb heel vaak gedacht aan de mensen die toen op een appartement zonder balkon of wat dan ook van buitenruimte zaten opgesloten
Om dan nog niet te spreken als je dan ook nog eens kinderen had en ze verplicht thuis moesten blijven ( zonder school ,sport of hobby en vriendjes )

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:03

Palmera schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zou zo graag zien dat de lockdown heel snel komt, zodat de bron van besmetting weer te achterhalen is en we met sneltesten (meer ruimte voor testen, meer ruimte in het ziekenhuis) het weer controleerbaar zou kunnen worden. En ik zie alleen maar graag zo snel mogelijk een lockdown omdat ik en met mij heel veel anderen zo snel mogelijk weer het gewone leven willen kunnen oppakken.

Spanje heeft een hele strenge lockdown gehad. Stapje voor stapje is die opgeheven met daarma allerlei regeld. Inclusief de bij jullie zo geliefde mondkapjesplicht. En wat zien we? Het brengt niets behalve economische ellende en mensen die nog liever met corona geinjecteerd worden dan ooit nog weer van hun vrijheid beroofd worden.

Maar om dát in te zien zal men inderdaad eerst een hele strenge lockdown moeten doormaken.

Amen :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:04

Palmera als ik het lees zegt Huertecilla dat Spanje het super doet en complimenten krijgt van de WHO

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:05

Spanje (noorden) spreek nu ook weer over lockdown tot maart (en dan heeft mijn vriendin dus weer 5 maanden geen inkomen). Ik heb echt enorm met haar te doen. Vorig jaar zat ze al volledig met de verwarming uit om geld te sparen omdat ze net voor zichzelf begonnen was.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-10-20 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:05

Jaa nou wat een complimenten... moet je blij mee zijn

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:06

Sizzle schreef:
Spanje (noorden) spreek nu ook weer over lockdown tot maart (en dan heeft mijn vriendin dus weer 5 maanden geen inkomen). Ik heb echt enorm met haar te doen. Vorig jaar zat ze al volledig met de verwarming uit om geld te sparen.

Te triest voor woorden toch dit.

En daarnaast gaat heel Europa na de ....
Oh Pim fortuin heeft het nog geroepen ook, krijgt hij vast en zeker toch nog gelijk in dat opzicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:07

Echwel schreef:
Palmera als ik het lees zegt Huertecilla dat Spanje het super doet en complimenten krijgt van de WHO

Jij nam dat serieus? :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:08

Relaxed schreef:
Echwel schreef:

Jij nam dat serieus? :+

Nee maar werd wel effe gezegd

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:08

Neemt niet weg dat de besmettingen stijgen, de werkloosheid net zo hard en de bevolking blijft klagen.

En dat WHO juicht (ik heb het artikel niet gezien) wil NIET zeggem dat een lockdown leuk en gezond is voor mensen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:09

Palmera schreef:
Neemt niet weg dat de besmettingen stijgen, de werkloosheid net zo hard en de bevolking blijft klagen.

En dat WHO juicht (ik heb het artikel niet gezien) wil NIET zeggem dat een lockdown leuk en gezond is voor mensen.

Nou inderdaad dit dus

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:10

Janinevv schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zou zo graag zien dat de lockdown heel snel komt, zodat de bron van besmetting weer te achterhalen is en we met sneltesten (meer ruimte voor testen, meer ruimte in het ziekenhuis) het weer controleerbaar zou kunnen worden. En ik zie alleen maar graag zo snel mogelijk een lockdown omdat ik en met mij heel veel anderen zo snel mogelijk weer het gewone leven willen kunnen oppakken.

Maar ik snap niet dus dat mensen denken dat we weer zo snel terug gaan naar normaal. En dan mag ik het zeker niet zeggen maar dat vind ik dus echt naïef ja..

Voordat je met een lockdown op een beheersbaar aantal besmettingen zit (En dat zijn er 50 per dag heb ik ergens gelezen) ben je wel even een aantal weken verder.

Het is niet dat een lockdown dan maar 10 dagen hoeft te duren voordat de boel weer open kan, denk eerder aan 6-8 weken!

6-8 weken de hele boel op slot gooien is echt funest voor veel bedrijven. Zeker als de lockdown net zo streng gaat zijn als in Frankrijk, Spanje in maart. Alleen uitsluitend je huis uit mogen voor noodzakelijke boodschappen en verder niet. Misschien de hond nog een uurtje uitlaten binnen 1km van je voordeur...

Denk dat heel veel mensen dáár niet op zitten te wachten.

Soms is het middel erger dan de kwaal.

Dat er volgende week waarschijnlijk extra maatregelen komen lijkt me vrij zeker, alhoewel het stijgingspercentage van de besmettingen wél afvlakt! Gelukkig maar!

Maar ik denk dan eerder aan pretparken en dierentuinen dicht, alles vanaf middelbaar thuis les, alle sporten stilleggen ook voor alle kinderen, IKEA enzo weer dicht dan echt een volledige lockdown.

lenaa_tje

Brainless schreef:
Janinevv schreef:
Brainless vallen jullie allemaal in risico groepen ?

Daarnaast zeggen mensen ik ga liever nu nog niet dood.. begrijpelijk dat zou ik ook nog niet willen. Maar wat als ik nog maar een jaar te leven zou hebben ? Of zelfs minder dan wil je toch ook genieten van wat nog kan.

Ik niet, maar manlief en dochter hebben psoriasis (is een auto immuunziekte) en slikken daar medicijnen voor.
20% van de Nederlanders vallen in de risico groep; maar heel veel mensen beseffen dat niet.

Stel ik heb nog een jaar te leven, dan ga ik toch niet corona opzoeken waardoor je eerder dood gaat?!
Ik vind ook niet dat andere dat voor iemand mogen beslissen omdat je toch nog maar kort te leven hebt.

Is ook hoe je er zelf in staat. Voor mij (maar ik ken nog veel meer mensen) is werk etc. Ook onderdeel van ons leven. Dat maakt dat voor haar het werk in de winkel gewoon doorgaat en mijn werk voor de klas. We voelen daar ons geen moment onveiliger door.
Ons zelf volledig opsluiten zorgt ook voor bepaalde verergering van klachten.

IMANDRA

Janinevv schreef:
Ja maar is dat momenteel aan de hand? Dat is het scenario wat ze je voor willen houden zodat mensen aan de regels voldoen.

Momenteel gaan we weer de winter maanden in en dan is het logisch dat besmettingen op lopen.

Maar mensen in een lockdown gooien is echt niet normaal, en gewoon uit stel van iets.

Wie is 'ze'? Wat houden ze 'voor'?
Denk je dat de overheid/GGD/RIVM overdrijft dan?

En hoe wil je zo'n grote piek anders oplossen voordat de zorg er de consequenties van op moet vangen?

Ik ben ook niet per se voor een lockdown maar we moeten niet doen alsof het een nutteloze maatregel is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:11

Janinevv schreef:
Dat bedoelde ik er niet mee, ik bedoelde als je het dus niet weet.

Iedereen gaat er vaak vanuit dat oud worden vanzelf sprekend is. Maar dat is het niet. Net zoals dit virus, leren er mee leven, want zo iets is niet zomaar weg zoals sommige roepen.

En ik zou dus liever nu gewoon door willen gaan zoals het van het zomer was, en natuurlijk wel gewoon denken aan je mede mensen maar maak zelf die eigen keuze.

Vergeet niet dat met dit virus behalve doodgaan ook nog eens chronisch ziek worden tot de mogelijkheden behoort.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:11

moonsparkle schreef:

Dat is wel hele ijdele hoop en gaat nooit gebeuren
We blijven aleen maar jojo spelen
Van streng naar losser tot bijna helemaal los naar weer strenger zonder eigenlijk een vooruitzicht want bij het lossen schiet het na weken maanden terug de hoogte in
Denk dat het een illusie is dat er na deze golf geen volgende komt
Het gaat zowieso een lange donkere winter worden op deze manier ..en ik vrees voor heel veel faillissementen ,zelfmoorden ,familiedrama's

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:13

Sizzle schreef:
Spanje (noorden) spreek nu ook weer over lockdown tot maart (en dan heeft mijn vriendin dus weer 5 maanden geen inkomen). Ik heb echt enorm met haar te doen. Vorig jaar zat ze al volledig met de verwarming uit om geld te sparen omdat ze net voor zichzelf begonnen was.

Echt te erg voor woorden

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:15

Dat is het meer, ik probeer ergens hoop vandaag te halen naïef of niet ik heb een lichtpuntje nodig :(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:17

moonsparkle schreef:
Dat is het meer, ik probeer ergens hoop vandaag te halen naïef of niet ik heb een lichtpuntje nodig :(

Een gevangenis is geen lichtpuntje.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:18

Lolaliza schreef:
moonsparkle schreef:

Dat is wel hele ijdele hoop en gaat nooit gebeuren
We blijven aleen maar jojo spelen
Van streng naar losser tot bijna helemaal los naar weer strenger zonder eigenlijk een vooruitzicht want bij het lossen schiet het na weken maanden terug de hoogte in
Denk dat het een illusie is dat er na deze golf geen volgende komt
Het gaat zowieso een lange donkere winter worden op deze manier ..en ik vrees voor heel veel faillissementen ,zelfmoorden ,familiedrama's

Vooral dít! Hier maak ik me best wel zorgen over. Er zullen echt geen 100en mensen per dag zelfmoord gaan plegen, maar ik verwacht wél dat de cijfers ernstig omhoog gaan.

Tel daarbij op de mensen die niet naar de huisarts gaan/ niet terecht kunnen in een ziekenhuis en dan vraag ik me echt af of dit soort doden er uiteindelijk niet méér gaan zijn dan de pure corona doden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:20

Het zou in ieder geval fijn zijn als de hoeveelheid besmettingen is bij te benen met testen, bron en contactonderzoek etc. Dat je weer de brandjes uit kan trappen in plaats van dat je in een grote fik zit.

En dat de mensen met een gezondheidsprobleem weer min of meer veilig maar buiten kunnen en kunnen deelnemen aan de maatschappij. Want dat zijn niet allemaal bejaarden. Daar zitten ook 20-ers tussen die graag weer midden in het leven willen staan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:22

safina schreef:
Het zou in ieder geval fijn zijn als de hoeveelheid besmettingen is bij te benen met testen, bron en contactonderzoek etc. Dat je weer de brandjes uit kan trappen in plaats van dat je in een grote fik zit.

En dat de mensen met een gezondheidsprobleem weer min of meer veilig maar buiten kunnen en kunnen deelnemen aan de maatschappij. Want dat zijn niet allemaal bejaarden. Daar zitten ook 20-ers tussen die graag weer midden in het leven willen staan.

En wat dacht je van alle gezonde mensen die GRAAG werken om de economie draaiende te houden? Die graag hun verdiende geld laten rollen? Maar dat niet MOGEN vanwege vrijheidsbeperkende maatregelen die tot nu toe niet bewezen effectief zijn.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:26

Dat ja inderdaad Palmera :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:28

safina schreef:

Dat zou echt enorm veel verschil maken. Een stevige lockdown en daarna met die nieuwe sneltesten opsporen en gelijk ingrijpen bij elk klein brandje

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:32

Loretta schreef:
safina schreef:

Dat zou echt enorm veel verschil maken. Een stevige lockdown en daarna met die nieuwe sneltesten opsporen en gelijk ingrijpen bij elk klein brandje

En het is dus GEEN lange termijnoplossing, dat moge zo onderhand wel duidelijk zijn. En dus is het een slechte oplossing die meer nadelen dan voordelen kent.

Gnome

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:35

Ik lees vooral (begrijpelijk) redenen waarom we het niet moeten doen. Wat kunnen we wel doen?