Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:04

Marcella schreef:
Of als je dieren heb op een andere plek is ook noodzakelijk reizen vind ik. En ja ga straks naar de moestuin om voor de kippen te zorgen. Met gelijk mijn spinazie, sla en andijvie te controleren/water geven.

Ik doelde op buitenlandse reizen. ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:06

Kom mooi uit dat ik zelden naar het buitenland ga. :')

Morgen tandarts en knijp hem nu al (doodsbang). ;(

Maar ja kiespijn dus er moet wat gebeuren.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 11:26

Dat ik op de facebook van de FNRS reageer dat ik het hier heel moeilijk mee heb omdat paardrijden mijn enige ontspanning was die ik nog over heb. En er vervolgens iemand op mij reageert dat depressieve gevoelens aangepraat zijn en gewoon een gevolg zijn van egoïsme en gebrek aan flexibiliteit. Kan wel huilen, zo ontzettend niet waar. En die eeuwige dooddoener dat we blij moeten zijn dat er geen oorlog is. Denk je nou echt dat ik niet dankbaar ben voor mijn vrijheid.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:27

Dat dubbele agenda gedoe op stal en iedereen die me daar probeert te beinvloeden voor dingen die tótaal niet belangrijk zijn. Laat me gewoon met rust, ik ben hier voor m'n paard, niet voor jullie domme spelletjes.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:31

xPabloBokt schreef:
Dat ik op de facebook van de FNRS reageer dat ik het hier heel moeilijk mee heb omdat paardrijden mijn enige ontspanning was die ik nog over heb. En er vervolgens iemand op mij reageert dat depressieve gevoelens aangepraat zijn en gewoon een gevolg zijn van egoïsme en gebrek aan flexibiliteit. Kan wel huilen, zo ontzettend niet waar. En die eeuwige dooddoener dat we blij moeten zijn dat er geen oorlog is. Denk je nou echt dat ik niet dankbaar ben voor mijn vrijheid.

Is moeilijk maar niks van aantrekken! Mensen die nog nooit een depressie hebben meegemaakt weten niet hoe dat voelt of hoe dat werkt. Maar wel een walgelijke reactie van die persoon.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 11:32

Zebrastreep schreef:
xPabloBokt schreef:

Is moeilijk maar niks van aantrekken! Mensen die nog nooit een depressie hebben meegemaakt weten niet hoe dat voelt of hoe dat werkt. Maar wel een walgelijke reactie van die persoon.

Nou ze zegt dus dat ze mensen begeleid die risico lopen op depressie. Daarom snap ik die reactie nog minder eigenlijk

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:02

Zebrastreep schreef:
xPabloBokt schreef:

Nou ze zegt dus dat ze mensen begeleid die risico lopen op depressie. Daarom snap ik die reactie nog minder eigenlijk

Ook in de zorg heb je helaas gevoelloze mensen :( ben dan maar benieuwd in wat voor team hij/zij werkt zal wel niet heel gezellig zijn met zulke types. Ach gelukkig is het maar een enkeling.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:12

xPabloBokt schreef:

Oh hier kan ik heel boos om worden, al helemaal omdat ze met met mensen werkt die er gevoelig voor zijn. Way to go, indirect tegen zulke mensen zeggen dat ze zich aanstellen en maar beter hun best moeten doen. Een recept voor zelfmoorden, zulk advies van een 'professional'.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:15

Niet om mensen aan te vallen maar dit is echt even mijn ergernis

Het gezeur over de binnenbakken en mijn paard kan niet in een buitenbak want dan schrikt hij.

En bij ons op stal worden de jonge paarden gewoon zadelmak gemaakt en doorgereden buiten. Voordeel ze schrikken veel minder snel omdat ze altijd buiten hebben gestaan.

Hoe doen ze dat met wedstrijden buiten? Dan kan het opeens wel heel bijzonder weer.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 12:21

Telpeva schreef:
xPabloBokt schreef:

Oh hier kan ik heel boos om worden, al helemaal omdat ze met met mensen werkt die er gevoelig voor zijn. Way to go, indirect tegen zulke mensen zeggen dat ze zich aanstellen en maar beter hun best moeten doen. Een recept voor zelfmoorden, zulk advies van een 'professional'.

Ja ik dus ook. Ik heb zelf specifiek met de coronacrisis heel veel moeite, maar mijn partner is al bijna zijn hele leven chronisch depressief o.a. door een gebrek aan hormoon. Zij beweert dus even dat hij dat zichzelf aanpraat? Die had ik niet in het echt tegen moeten komen, want dan had ze de wind van voren gekregen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:27

Depressie zuigt gewoon. En is meest ook echt niet eigen schuld dikke bult. Mensen die dat beweren zou je eigenlijk even een paar uur echt depressief moeten laten zijn. Zelf ben ik er goddank niet heel gevoelig voor alleen maak ik van dichtbij mee of heb meegemaakt hoe het is om er mee te moeten leven. En dat is geen feestje.

Mijn ergernis hangt er deels mee samen, deels ook sommige reacties op bokt of het echte leven. Het compleet ontbreken van welke vorm van compassie ook van best veel mensen. Mensen worden gewoon afgesnauwd of uitgelachen als ze zich even iets minder fijn voelen. Of de botte opmerking er is altijd wat ergens gaande elders in de wereld. Dus zeik niet zo.

Gevoelens van mensen, hoe ver ze misschien ook af staan van je eigen belevingswereld. Het is voor die mensen op dat moment hun wereld en zij hebben die gevoelens wel en hebben er kennelijk op dat moment last van. Het is voor mij hetzelfde als iemand zou zeggen tegen mij oh wat erg ik kan geen kinderen krijgen. -O- Voor mij gewoon zo ver van me af daar ga ik toch ook geen lompe keiharde opmerking tegen maken. :n dan is het :(:) wat rot dat je je zo voelt

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:31

Zebrastreep schreef:

Het gezeur over de binnenbakken en mijn paard kan niet in een buitenbak want dan schrikt hij.

En bij ons op stal worden de jonge paarden gewoon zadelmak gemaakt en doorgereden buiten. Voordeel ze schrikken veel minder snel omdat ze altijd buiten hebben gestaan.

Hoe doen ze dat met wedstrijden buiten? Dan kan het opeens wel heel bijzonder weer.

Wij hebben de meest waardeloze buitenbak ooit. Het zou een goede zijn voor aquatraining, maar er in rijden is echt echt echt niet veilig. Ik hoop dat er gauw een uitzondering komt voor individueel paardrijden, vijf weken niet rijden wordt mijn dood.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:38

Independence schreef:
Wij hebben de meest waardeloze buitenbak ooit. Het zou een goede zijn voor aquatraining, maar er in rijden is echt echt echt niet veilig. Ik hoop dat er gauw een uitzondering komt voor individueel paardrijden, vijf weken niet rijden wordt mijn dood.

Ik hoop niet dat je dit daadwerkelijk serieus bedoeld?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:46

Independence schreef:
Zebrastreep schreef:

Dit is niet het topic er voor natuurlijk, maar op mijn oude stal was dat ook, en ook altijd op dezelfde plekken in de bak. Wij deden toen geultjes graven zodat het water zich kon verzamelen tot 1 grote plas, en de stalhouder die had daar dan een soort pomp in gezet om dat water uit die plas weg te pompen. Vraag mij niet hoe het precies werkte, maar we hadden daardoor wel een droge begaanbare bak, misschien dat zoiets een oplossing is?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 12:48

karuna schreef:
Depressie zuigt gewoon. En is meest ook echt niet eigen schuld dikke bult. Mensen die dat beweren zou je eigenlijk even een paar uur echt depressief moeten laten zijn. Zelf ben ik er goddank niet heel gevoelig voor alleen maak ik van dichtbij mee of heb meegemaakt hoe het is om er mee te moeten leven. En dat is geen feestje.

Mijn ergernis hangt er deels mee samen, deels ook sommige reacties op bokt of het echte leven. Het compleet ontbreken van welke vorm van compassie ook van best veel mensen. Mensen worden gewoon afgesnauwd of uitgelachen als ze zich even iets minder fijn voelen. Of de botte opmerking er is altijd wat ergens gaande elders in de wereld. Dus zeik niet zo.

Gevoelens van mensen, hoe ver ze misschien ook af staan van je eigen belevingswereld. Het is voor die mensen op dat moment hun wereld en zij hebben die gevoelens wel en hebben er kennelijk op dat moment last van. Het is voor mij hetzelfde als iemand zou zeggen tegen mij oh wat erg ik kan geen kinderen krijgen. -O- Voor mij gewoon zo ver van me af daar ga ik toch ook geen lompe keiharde opmerking tegen maken. :n dan is het :(:) wat rot dat je je zo voelt

Had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Dankje.

hagelslag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:57

Planners |o |o
Als je voor iets 3.5 uur rijtijd nodig bent, en 1 tot 1.5 uur tijd om uit te blazen.
Dan is dat zo.

Kreeg net een ja nee je collega moet dat sneller kunnen, hij heeft gister niet alles weggereden wat moest.
Eh nee logisch die ene Tour duurt 4.5 tot 5 uur.
Nee zolang duurt dat volgens mijn computerprogramma niet |o Jezus domme sukkel

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:03

Zebrastreep schreef:

Hier heb ik me dus ook over verbaasd. Als jij niet met je paard in een buitenbak kan rijden, gaat er ergens echt wat mis.

En dan doel ik niet op buitenbakken met een waardeloze bodem.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:05

Ik vind juist een buitenbak prettiger want dan ziet of hoort het paard wat er gebeurd en daarom schrikken ze minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:07

Aan de regen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:15

xPabloBokt schreef:
Zou het niet deels voortkomen uit het feit dat iedereen en hun grootmoeder tegenwoordig bij het minste of geringste dipje zeggen dat ze depressief zijn en naar een huisarts of psycholoog rennen? Klinisch depressief zijn er maar weinig en dat kun je helemaal kapot cognitief gedragstherapieën, maar daar schiet je op een gegeven moment niets meer mee op. Onze wereld is zo sterk geïndividualiseerd en gebaseerd op vluchtig, oppervlakkig contact, uiterlijk vertoon, en altijd maar blij en gelukkig (lijken te) zijn, dat mensen simpelweg niet meer de emotionele resilience, de communicatieve vaardigheden en het sociale vangnet hebben om met dips en tegenslagen om te gaan.

Aan de hand van een kort bericht van iemand die baalt, kun je natuurlijk niet zeggen of iemand zichzelf ook in de put gaat praten, maar stel dat jij nu besluit om een week niet naar buiten te gaan en in een hoekje te gaan zitten huilen, zijn die gevoelens wél iets wat je jezelf aandoet.

Dat is dan weer een ergernis van mij, want juist doordat mensen zichzelf snel als depressief bestempelen als ze het even emotioneel zwaar hebben, blijft dat idee van "jezelf blij kunnen denken" bestaan, terwijl dat voor mensen met een klinische depressie, borderline, bipolaire stoornis etc. gewoon niet mogelijk is. :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:22

Morgen een Corona test.Nu behandelt mijn dochter mij alsof ik de Zwarte Pest heb.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:26

Britta31 schreef:
Morgen een Corona test.Nu behandelt mijn dochter mij alsof ik de Zwarte Pest heb.

Uitbuiten maar! :D
Kan ze mooi zelf koken, haar was doen etc :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:29

Dat denk ik mijn maandelijkse periode er weer aan komt. Vanmorgen dacht ik ik heb koorts maar het zakt gelukkig weer af. Heb het wel steeds warm, pijnlijke bovenbenen en voel me moe in vlagen. Daarnaast super geïrriteerd op alles en iedereen wordt ook echt snel boos de afgelopen dagen :')

Vermoeidheid en maandelijks probleem is echt geen leuke combi. Slecht slapen is mijn eigen schuld moet ik er wel bij zeggen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:48

Cayenne schreef:
Britta31 schreef:

Uitbuiten maar! :D
Kan ze mooi zelf koken, haar was doen etc :D

Dat. }> }:)

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:01

Ineke2 schreef:
Independence schreef:

Ik hoop niet dat je dit daadwerkelijk serieus bedoeld?

Ja, eigenlijk wel. Onderschat de invloed van mentale ziektes niet. Klinkt dramatisch, maar mijn paard is de enige reden dat ik nu nog leef, omdat het het enige is dat mij nog een beetje blij maakt.