Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:33

Nu werk ik al die tijd al thuis, maar zeker een overleg via teams moet op 1,5 meter kunnen. Doen mijn man en ik zelfs als we in dezelfde calls zitten, met hoe wij de werkplekken hebben zitten we 1,5 meter uit elkaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:51

Morrie schreef:
Ja, op deze afdeling (begeleiding van studenten met problemen) waren in maart 2 corona besmettingen maar ze hebben al die tijd op school gewerkt. Ze zitten ook met studenten aan 1 bureau op een scherm te kijken om bv belastingformulieren in te vullen samen.

Ik snap ook wel dat bij begeleiding van studenten met problemen het soms ook echt niet anders kan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:59

Ik zou heel graag een dag thuiswerken, maar bij ons willen ze er niet aan. Iedereen moet op het werk zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:05

Neonlight schreef:
Nu werk ik al die tijd al thuis, maar zeker een overleg via teams moet op 1,5 meter kunnen. Doen mijn man en ik zelfs als we in dezelfde calls zitten, met hoe wij de werkplekken hebben zitten we 1,5 meter uit elkaar.

de dame die naast mijn collega zat, vergaderde niet eens mee, die zat gewoon voor uitleg daar.
Met studenten zitten ze zelfs in 1 auto om aangifte te doen van e.e.a. Het loverboy gebeuren is enorm opgelaaid afgelopen maanden.
Thuis zitten mijn man en ik gewoon naast elkaar, hij werkt niet meer en als ik ga vergaderen, vlucht hij naar zijn hobbykamer (lees: stuur ik hem weg anders gaat ie zich ermee bemoeien)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:09

Morrie schreef:
Neonlight schreef:

de dame die naast mijn collega zat, vergaderde niet eens mee, die zat gewoon voor uitleg daar.
Met studenten zitten ze zelfs in 1 auto om aangifte te doen van e.e.a. Het loverboy gebeuren is enorm opgelaaid afgelopen maanden.
Thuis zitten mijn man en ik gewoon naast elkaar, hij werkt niet meer en als ik ga vergaderen, vlucht hij naar zijn hobbykamer (lees: stuur ik hem weg anders gaat ie zich ermee bemoeien)

Zo gek lijkt mij dat met de aangiftes anders niet.
Wie gaat dit anders doen?
Dat heeft verder wat mij betreft niks met Corona te maken maar wel met menselijkheid. Dat zijn dingen die niet kunnen wachten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:11

Cookies, wat vervelend zeg. Is er een reden waarom ze er niet aan willen? Vertrouwen ze het personeel niet daarop of kunnen ze het niet faciliteren?

Morrie, uitleg aan studenten kan ik me wel iets bij voorstellen dat dat niet makkelijk gaat. Ben wel benieuwd hoe ze dat bij ons doen, de afgelopen weken zijn er veel nieuwe mensen begonnen, en die zitten regelmatig wel op het bedrijf samen met iemand om ze in te leren. Geen idee hoe hun dat doen eigenlijk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:21

ik werk nieuwe collega's van thuis uit in in het (ingewikkelde) leerlingvolgsysteem. Ze kunnen met mij meekijken, ik kan met hen meekijken en ik kan hun scherm overnemen. Daarvoor hoef ik niet op 20 cm afstand naast ze te zitten.
Het lijkt me dat als je dan met een student (18+ dus kan het virus makkelijk overdragen) achter 1 scherm gaat zitten, dat je dan beide een mondkapje op doet en dat er 1 met z'n vingers aan het toetsenbord zit.
Maar ja, ze vinden mij een bangerik op mijn werk. Prima, maar ik ga er niet naartoe. Die laatste 3 weken werk ik gewoon vanuit huis en de spullen die nog in mijn ladenblok zitten, zijn mijn verlies, ik ga ze niet ophalen.
Mijn Surface, sleutels en pasjes stop ik in een doos en lever ik af op de stoep van mijn leidinggevende, heb ik afgesproken.
Geen afscheidsfeestjes, receptie, whatever, komt mij goed uit, daar hou ik sowieso niet van :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:26

Bij mij op kantoor wordt juist heel goed rekening gehouden met de 1,5 meter. Geen twee werkplekken naast elkaar, in een grotere ruimte lunchen, handen regelmatig desinfecteren, eigen toetsenbord en muis gebruiken etc.

Ik verwacht dat het aantal besmettingen wel weer gaat stijgen, als je ziet hoe laks mensen worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:31

Bij ons zijn ze strenger qua deurbeleid. Ik zit naast de receptionist op grote afstand. Bureaus zijn afgeplakt, kranen met sensoren en eenrichtingsverkeer. Trappen alleen omlaag

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:34

als je het gebouw binnenkomt bij ons, moet je je melden, ben je niet aangemeld van tevoren dan mag je niet doorlopen. Je hebt dan al je handen ontsmet bij de voordeur. Je mag niet met lift naar boven, maar moet via trappenhuis A naar boven en trappenhuis B naar beneden. Er mag maar 1 persoon in een kantoor waar er normaal 4 zitten, dus er komen roosters wie er wanneer mag komen, verder thuis werken. Toiletgroepen zijn afgesloten, Kantine is dicht, Koffieautomaten zijn uit.
Klassen worden in drieën gedeeld en de lesroosters aangepast.
Regels genoeg, maar dan zie ik dat beeld en hoor ik dat ze die anderhalve meter gewoon niet hanteren als het zo uitkomt. Dan breekt mijn klomp hoor, echt waar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:55

Iedereen die nu wel op kantoor of klas of fabriek werkt, is daar ook iets aan gedaan wat betreft luchtverversing, liften buiten gebruik gezet?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:59

Ik zie de laatste tijd ook steeds meer foto's op social media. Waar niet huisgenoten helemaal tegen elkaar aan poseren met groepen. Dan vraag ik me ook beetje af hoe essentieel zo'n foto nou weer is, maar misschien ook wel omdat ik dat soort foto's zelf nooit laat maken haha .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:59

bigone schreef:
Iedereen die nu wel op kantoor of klas of fabriek werkt, is daar ook iets aan gedaan wat betreft luchtverversing, liften buiten gebruik gezet?

De hele luchtbeheersing is bij ons vorig jaar vervangen, het is alleen niet goed, want wij kregen op 3 hoog de patatlucht uit de kantine op 1 hoog gewoon in ons kantoor geblazen.
Daar is afgelopen jaar tig keer een bedrijf voor geweest, er zou een klep blijven hangen, maar toen ik maart wegging, was het nog steeds of je in een frietkot werkte. Ramen kunnen alleen op een klein kiertje open (kiepstand).

De lift is buiten gebruik. (hoe ze straks rolstoelers naar boven en beneden gaan krijgen, weet ik niet).

In het appartementengebouw waar ik woon mag je met 1 lid van je gezin samen in de lift, niet meer meer. Nu wonen er alleen bejaarden en geen mensen met kinderen, dus dat komt meestal wel aardig uit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:02

Zwager update? Is dat nog interessant?

Ik kreeg Vandaag een filmpje waarop hij de trap op en af loopt. Wankel, maar hij doet het! Zodra hij alleen kan douchen en zo doorgaat mag hij per 30 juli naar huis. Dan gaat zijn revalidatie in dagbehandeling voort.
Heerlijk hè?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:04

rien10 schreef:
Zwager update? Is dat nog interessant?

Ik kreeg Vandaag een filmpje waarop hij de trap op en af loopt. Wankel, maar hij doet het! Zodra hij alleen kan douchen en zo doorgaat mag hij per 30 juli naar huis. Dan gaat zijn revalidatie in dagbehandeling voort.
Heerlijk hè?

*\o/* *\o/* *\o/*
Klinkt alsof hij met sprongen vooruit gaat!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:04

Wat een goed nieuws en wat heeft hij gruwelijk veel ingeleverd, krijg bij je berichten echt het gevoel dat er voor hem een tijd voor en een tijd na corona is aangebroken. Ik hoop dat hij compleet hersteld.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:06

De artsen denken dat hij blijvend longschade houdt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:09

rien10 schreef:
De artsen denken dat hij blijvend longschade houdt.

Wanneer hij goede longen had en nu 10% in moet leveren kan hij nog 100 worden, leuk is anders maar als dit zijn enige restschade is mag hij heel erg blij zijn. Ik heb al ervaringen gehoord , een man zelfs die wenste dat hij het niet had overleefd. Kan dus echt niets meer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:12

Goed nieuws Rien ! Dat de stijgende lijn zich maar mag doorzetten en hij naar huis kan.

Het is echt ongelooflijk wat dat virus kan aanrichten. En dat er dan nog mensen zijn die het bestaan ervan ontkennen... :n

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:19

Zeker interessant om te horen, Rien.
Ik maak me best wel zorgen om de mensen die longschade houden.
Ik denk dat er heel veel mensen hun oude professie niet meer vol kunnen houden vanwege restschade.

Hoe gaat het met zijn familie, trekken die het nog een beetje?

Wbt dat nieuwe virus in China, net voor de Corona los brak in Nederland was er een docu met onder meer onderzoekers Erasmus mw koopman?? (Die met grijs kort haar en vaak grote oorbellen) en een virusjager uit Wageningen?? dat trekvogels de grootste verspreiders zijn van virussen.
Vogels zijn dan tussen gastheer voor een virus waardoor het uiteindelijk vat kan krijgen op mensen.

@pandora, dergelijke mensen menen misschien ook wel dat de WO 2 een hoax is geweest.

Ik heb geen moeite met de opmerkingen van blussum, zij beleeft het anders.
Maar sommige berichten hier, daar lusten de honden geen brood van.
Dergelijke lieden moeten verplicht maatschappelijke stage lopen op cohort afdeling als buddy voor covid patiënten.
Ziekenhuis van mijn vader heeft ook voor buddy gezorgd zodat hij niet alleen was.

Edit: docu gevonden
https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... orgen.html

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:28

bigone schreef:

Wij hebben wel een extra systeem wat voor extra frisse lucht moet zorgen. Hoe het precies werkt weet ik niet. Verder moeten alle ramen en deuren op zodat er ook weer meer circulatie is. Je geeft dus les met de deur open.
Lift is bij ons niet afgesloten maar mag je maar met 1 persoon in. Je kan het ook niet maken dat leerlingen in een rolstoel of andere beperking niet naar het lokaal kunnen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:58

@ Tienus, zwager is al met pensioen, kinderen (6 in totaal, samengesteld gezin) zijn de deur uit. Dat geeft wel rust in de dagelijkse gang van zaken. Zijn vrouw heeft in het leven al het een en ander voor de kiezen gehad. En nu druk ik mij zachtjes uit. Ze is sterk en veerkrachtig. En hoewel ik er niets mee heb, put zij veel moed uit het geloof. Als het haar helpt, zal het mij een worst zijn waar ze de moed vandaan haalt om door te gaan. Hou vol schoonzus!!
Ja,het is goed te doen @Bigone met 90% longcapaciteit. Hij houdt van fietsen, gelukkig zijn er tegenwoordig goede e-bikes. Hij woont in een vreselijk mooie streek, dus dat nodigt lekker uit tot fietsen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:59

Het duurt erg lang bij je zwager rien. Pfff covid sucks!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:00

Zeker duurt het lang Pien, hij is nu ruim 3 maanden bezig. Maar he! Hij doet het maar mooi. Ik ben gloeiend trots op hem.

Afgelopen zaterdag mocht hij een dagje thuis zijn. We hebben bloemen laten bezorgen, op bezoek gaan leek ons te druk :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:07

Goed nieuws Rien! Wel vervelend dat ie longschade heeft overgehouden zeg.

@neonlight, ik denk dat er geen vertrouwen is.