Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Je telefoon moet continue gps scannen en bijhouden. Bij gv zit er rustig 4 a 5 uur batterij verschil in aan of uit.
bigone schreef:Kom nou , God wat een zwartkijkers hier . Denken jullie nu werkelijk dat door zo’n app we meteen in China of Rusland of noord Korea veranderen . En heb je Corona gehad, zijn alle mensen die de app ook hebben en in de buurt van je telefoon geweest ingeseind dan gooi je die app er af.
Ik mag dan wat ouder zijn maar echt , privacy stelt eigenlijk in de huidige wereld geen reet voor . En dan gaat ons land er nog redelijk netjes mee om. Zoals iemand aangaf , wil je privacy dan trek je totaal terug van internet.
MoniqueT schreef:Echt he? Hebben jullie je wel goed geïnformeerd? Er wordt via een App mogelijk gemaakt dat je een signaal krijgt als je bij iemand in de buurt bent geweest die via zijn App heeft aangegeven dat hij/zij besmet is. Dat gaat allemaal zonder namen of telefoonnummers die in databases worden opgeslagen.
De achterdocht is werkelijk bizar. We willen wel allemaal snel weer ons gewone leven terug, maar zijn niet bereid om daar wat voor te doen, lijkt het wel.
ruitje schreef:bigone schreef:Kom nou , God wat een zwartkijkers hier . Denken jullie nu werkelijk dat door zo’n app we meteen in China of Rusland of noord Korea veranderen . En heb je Corona gehad, zijn alle mensen die de app ook hebben en in de buurt van je telefoon geweest ingeseind dan gooi je die app er af.
Ik mag dan wat ouder zijn maar echt , privacy stelt eigenlijk in de huidige wereld geen reet voor . En dan gaat ons land er nog redelijk netjes mee om. Zoals iemand aangaf , wil je privacy dan trek je totaal terug van internet.
Ik vind een verplichting vanuit de overheid iets anders dan de keuze hebben. Als er, net als vrij dichtbij in Hongarije( gewoon de EU he, niks Rusland of Korea) een idioot aan de macht komt: dan heb ik nu de keuze.
Dan kan ik er voor kiezen nooit meer iets op internet te zetten.
Bij verplichting vanuit de overheid heb je de keuze niet meer.
Ik vind het storend dat er gedaan word of ik een alluhoedje ben. Er zijn zat voorbeelden van landen die niet netjes omgaan met privacy imo. Nogmaals: app is prima, maar niet verplicht.
MoniqueT schreef:Echt he? Hebben jullie je wel goed geïnformeerd? Er wordt via een App mogelijk gemaakt dat je een signaal krijgt als je bij iemand in de buurt bent geweest die via zijn App heeft aangegeven dat hij/zij besmet is. Dat gaat allemaal zonder namen of telefoonnummers die in databases worden opgeslagen.
Citaat:De achterdocht is werkelijk bizar. We willen wel allemaal snel weer ons gewone leven terug, maar zijn niet bereid om daar wat voor te doen, lijkt het wel.
ruitje schreef:bigone schreef:Kom nou , God wat een zwartkijkers hier . Denken jullie nu werkelijk dat door zo’n app we meteen in China of Rusland of noord Korea veranderen . En heb je Corona gehad, zijn alle mensen die de app ook hebben en in de buurt van je telefoon geweest ingeseind dan gooi je die app er af.
Ik vind een verplichting vanuit de overheid iets anders dan de keuze hebben. Als er, net als vrij dichtbij in Hongarije( gewoon de EU he, niks Rusland of Korea) een idioot aan de macht komt: dan heb ik nu de keuze.
Dan kan ik er voor kiezen nooit meer iets op internet te zetten.
Bij verplichting vanuit de overheid heb je de keuze niet meer.
Ik vind het storend dat er gedaan word of ik een alluhoedje ben. Er zijn zat voorbeelden van landen die niet netjes omgaan met privacy imo. Nogmaals: app is prima, maar niet verplicht.
De achterdocht is werkelijk bizar. We willen wel allemaal snel weer ons gewone leven terug, maar zijn niet bereid om daar wat voor te doen, lijkt het wel.
MoniqueT schreef:Zullen we nu eerst de overheid eens de kans geven deze plannen uit te werken en gedetailleerde informatie te geven? Het wordt bij voorbaat al afgeschoten.
rockwitch schreef:Moet zeggen dat ik van de week wel ff zoiets had van goh dit zou ik eigenlijk wel willen melden. Een groep gasten van rond de 16 ofzo. Die hier op zo’n klein voetbalveldje aan het voetballen waren. Denk dat ze met 12 man daar waren en dat is dan geen groot voetbalveld maar zo eentje met een hek erom. Zo'n Johan Cruijf veld. Weet niet of iemand die kent. Die hielden ook echt geen 1,5 meter afstand. En met dat soort groepen denk ik echt van ja jeetje lekker zo door blijven gaan. Ik ben niet echt van de kliklijnen enzo maar voor zulke types kan het niet echt kwaad dat iemand van handhaving of politie er iets aan doet. Maar ik ga in mijn uppie echt niet tegen 12 jongens roepen dat ze dat niet moeten doen.
bigone schreef:Er werd nergens gezegd dat het een verplichte app word, alleen dat het in samenwerking met alle opsporingsmogelijkheden een mogelijkheid kan zijn om zo snel mogelijk besmettingen op te sporen . Zodat dit virus onder controle word gehouden en opgeruimd word voor zover mogelijk . Daarbij is het ook meteen een middel om mensen supersnel op de hoogte te brengen van het feit dat ze in aanraking met een besmet persoon zijn geweest en dat je zelf zo goed mogelijk ermee om kunt gaan richting je eigen bekenden en familie. Het kan maar zo zijn dat bvb de fysiotherapie opstart en een therapeut krijgt een bericht dat een patiënt positief is getest. Hij kan meteen actie ondernemen. Net als de doktersassistente of bibliothecaris . Die zien heel veel mensen en hebben ze de app dan is het de kortste en snelste weg ipv afwachten of er besmettingen opduiken en vandaar uit weer meer besmettingen en bingo , een nieuwe besmettingshaard is geboren. En krijg je een bericht dat je in de buurt van een besmettingsgeval bent geweest is het handen wassen en afstand houden en word je ziek dan thuisblijven.