[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:32

Ik lees in het artikel dat er op gemikt wordt om zomerkindjes (augustus/september) te krijgen.
Lekker joh, met je op knappen staande bolle buik in de hitte. 8)7
En idd, midden in een pandemie bewust kinderen 'nemen' en dan beledigd zijn dat partners niet mee mogen etc.
Wat mij betreft mogen ze alles wat niet medisch noodzakelijk/hoog risico is weigeren, gooi dat kind er maar uit in je eigen slaapkamer/huis of een kraamhotel (op eigen kosten uiteraard).

Hier stond gisteren ineens een springkasteel achter de tuin met harde muziek en gillende kinderen. -O-
Verwachtte dat het tot ong 20u of langer zou doorgaan maar rond 18u was alles stil en het springkasteel weg. *\o/*

Mars

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:51

Zwanger in een pandemie, met een aarde die de hoeveelheid mensen al niet aan kan.... Ik volg het ook niet, puur egoisme en niet verder denken dan je baarmoeder.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:55

Niet verder denken dan je baarmoeder lang is. Die hou ik erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:27

Moeder Aarde laat een pandemie op de mensheid los, samen met verwoestende bosbranden en overstromingen, in de hoop de overbevolking tegen te gaan. En wat doet het wezen mens? In een noodtempo weer minstens evenveel nieuwe stukken gespuis erbij knutselen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 03:09

Ja joh, dadelijk sterven we uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:26

Zou fijn zijn voor de aarde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:43

Ik zou daar oprecht geen problemen mee hebben. :o Ook niet als morgen in één klap de hele mensheid wegvaagt, maar laat me dan wel snel gaan svp. :+

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:48

Volgens mij was deze pandemie vooral om oudere en kwetsbaren uit te roeien hoor :+ om ruimte te geven aan de nieuwe generatie, die bestaat enkel uit kinderen van hoopvolle mensen dus dat komt wel goed.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:51

Gisteren nieuw bed gekocht in Rotterdam en werd daar serieus door een man aangesproken dat we milieubewuster moeten leven etc. Mn eerste vraag was hoeveel kinderen dat tie vent had en of tie zn milieubewuste instelling al had voor of nadat tie zn 3 kinderen op de wereld had gezet. Die man vond me niet grappig... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:54

corinep schreef:
Volgens mij was deze pandemie vooral om oudere en kwetsbaren uit te roeien hoor :+ om ruimte te geven aan de nieuwe generatie, die bestaat enkel uit kinderen van hoopvolle mensen dus dat komt wel goed.
Alleen jammer dat een hoop van die kwetsbaren aan alle kanten in leven worden gehouden en worden geholpen met fokken, zodat “survival of the fittest” niet meer opgaat, pandemie of niet. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:59

Rambogirl schreef:
Gisteren nieuw bed gekocht in Rotterdam en werd daar serieus door een man aangesproken dat we milieubewuster moeten leven etc. Mn eerste vraag was hoeveel kinderen dat tie vent had en of tie zn milieubewuste instelling al had voor of nadat tie zn 3 kinderen op de wereld had gezet. Die man vond me niet grappig... :?

Wat loopt ie te wauwen, blijkbaar was ie zelf ook voor een nieuw bed aan het kijken :?.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:06

Rambogirl schreef:

Waar bemoeit die vent zich mee.
Vreemd genoeg zijn het 9/10 keer altijd kerels die denken zich even te kunnen ontfermen over onze beslissingen.
Vraag me inderdaad af wat hij überhaupt deed in die beddenwinkel :')

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:38

Ik denk dat het een activist was :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:48

Zei hij niet dat het een fijn bed was om in te bevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:02

Ik krijg net het meeste "gepusht" van vrouwen, maar goddank is zelfs dat de laatste tijd al lang flink verminderd.

Dat de mensheid uitgedund wordt vind ik absoluut geen ramp. Minder mensen is beter voor de natuur en ik ga er met alle liefde van genieten en als minder mensen ook gelijk minder kinderen betekend dat dat alleen maar extra natuur met rust en ruimte voor mij om in te vertoeven :Y)

De natuur is cru. Ze doet zelf aan geboortebeperking (en toen kwam IVF...) en zelfs als het dan alsnog lukt loop je kans dat je de bevalling niet overleefd. Stuitligging, zwangerschapsvergiftiging, noem maar op. Een beetje wie niet horen wil mag voelen en betekend die wurm nog je doodsvonnis bij.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 12:31

Varekaj schreef:
De natuur is cru. Ze doet zelf aan geboortebeperking (en toen kwam IVF...) en zelfs als het dan alsnog lukt loop je kans dat je de bevalling niet overleefd. Stuitligging, zwangerschapsvergiftiging, noem maar op. Een beetje wie niet horen wil mag voelen en betekend die wurm nog je doodsvonnis bij.

Is dat echt zo dat je daar meer kans op hebt met IVF?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:40

Nee het ene staat los van het andere bedoel ik.

De natuur doet aan beperking door te zorgen dat sommige mensen niet zelf zwanger raken. Slecht sperma, herhaaldelijk miskramen, geen of slechte kwaliteit eitjes etc etc etc. Daar is IVF en soortgelijke technieken voor ontworpen, en is de mens moeder natuur te slim af.

Maar zelfs al raak je zwanger, dan is een zwangerschap niet zonder risico. Het kindje kan alsnog in stuit blijven liggen en dan kan je zonder medische ook heel weinig. Dan heb je al een keizersnede nodig. Je kan immens bloedverlies hebben, navelstreng rond de hals, vergiftiging... Allemaal zaken met de (mogelijke) dood tot gevolg. Vroeger sowieso trouwens. Nu met alle huidige technieken is dat allemaal buitenspzl gezet, maar als de huidige kennis en kunde faalt blijft het alsnog einde verhaal.

En dan zijn zowel kind als moeder weleens de pineut.

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:32

Zo ik ben weer boven water, ik kon even niet op de pc en antwoorden via de telefoon is op zoveel vragen niet handig.

Ik zal even in het algemeen antwoorden. Denk dat de beste man inderdaad denkt dat dat de enige reden is. Terwijl ik heel duidelijk ben geweest in het feit dat ik een erfelijke aandoening heb en het gewoon niet wil.
Mijn angst is niet zo erg dat ik compleet in paniek raak als ik een zwanger iemand zie. Maar het idee dat ik het zou zijn is gewoon beangstigend. Ik wil het gewoon niet punt.
Ben ik ook wel duidelijk in geweest.
Heb nog wel met de POH gesproken en ze vind het te jong zijn ook niet logisch, en eigenlijk moet ik dus in therapie om aan te laten tonen dat ik geen kinderen wil.
Terwijl je geen toestemming nodig hebt om ze wel te krijgen, laat ze dat maar eens omdraaien. Lijkt me een betere optie.
Ik wil gewoon de zekerheid dat ik ze niet meer kan krijgen.
Ik de dag zelf wel even van slag, maar na het gesprek met de POH heb ik wel vrede met wat hij zei, maar ga er geen genoegen mee nemen. Ik ga wel verdere opties bespreken.
Ik snap dat ze geen onnodige ingrepen willen doen, maar mentaal ziek zijn ervan lijkt me geen onnodige ingreep dan.

corinep schreef:
Zwangerschaps klachten zijn niks in vergelijking met alle ellende erna.

5e ziekte
6e ziekte
Wormpjes
Waterpokken
Wormpjes
Luizen
Krentenbaard
Luizen
Wormpjes
Luizen

En ze krijgen er vooral last van als het bedtijd is. Wormpjes kruipen bij meisjes ook naar voren, dat horen ze een paar straten verder ook nog. Het ene kind is er gevoeliger voor dan de ander, al die ellende pikken ze op op school of kdv en als het even meezit is je hele gezin(incl jijzelf) besmet.

Wanneer houd t op :')

Wat een fijn vooruitzicht! Je vergeet de poepluiers die tot in hun nek doorlopen *D

Rambogirl schreef:

Maar dat is toch juist milieubewuster? Goed bed betekent geen fysieke klachten en dat ontlast de zorg toch weer? :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:40

Goede zorg en een gezond lijf staan misschien wel los van elkaar, maar zijn juist minder duurzaam omdat je langer meegaat. Een kort leven (zonder kinderen) levert de meeste milieuwinst i.p.v. dat we nu allemaal 90+ gaan worden....

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:09

Met een goed functionerend lijf kun je wel vaker met de fiets ipv auto }>

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:05

Hilli schreef:
Goede zorg en een gezond lijf staan misschien wel los van elkaar, maar zijn juist minder duurzaam omdat je langer meegaat. Een kort leven (zonder kinderen) levert de meeste milieuwinst i.p.v. dat we nu allemaal 90+ gaan worden....

Dat is natuurlijk ook wel weer zo :Y)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:16

Wodamen schreef:
Heb nog wel met de POH gesproken en ze vind het te jong zijn ook niet logisch, en eigenlijk moet ik dus in therapie om aan te laten tonen dat ik geen kinderen wil.
Terwijl je geen toestemming nodig hebt om ze wel te krijgen, laat ze dat maar eens omdraaien. Lijkt me een betere optie.

Ik pik dit stukje er even tussen uit, want ik vind het dus echt verdrietig dat je als vrouw schijnbaar een vorm van therapie nodig hebt als je aangeeft geen kinderen te willen. Dat is toch te gek voor woorden! Maar als je de één na de ander eruit perst is er niks aan de hand :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:35

Alsof je niet goed bij je hoofd bent als je bewust kindvrij door het leven gaat -O-

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:52

Bizar hè. En dan vaak het argument dat gegeven wordt bij dat soort zaken (ook zoals transitie bij transgender personen, abortus, andere levensingrijpende veranderingen) is: we willen ervoor hoeden dat mensen spijt krijgen van overhaaste beslissingen.

Nu snap ik dat je met dergelijke ingrijpende behandelingen wilt bepalen of iemand een soort van toerekeningsvatbaar is. Maar als iemand gewoon met een overwogen keuze komt, dat vind ik niet dat een ander voor mij kan gaan bepalen of ik daar spijt van kan gaan krijgen of niet. Áls ik er dan spijt van zou krijgen dan is dat simpelweg mijn probleem, die het gevolg is van een keuze die ík met mijn volle verstand heb gemaakt.

Kan echt pissig om worden om dat soort dingen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:01

En spijt om die wurm die je eruit hebt geperst word niet over gedacht en elke idioot kan er hebben.