Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:56

Tigress schreef:
Helaas weer niet door bij een sollicitatie :( ik wil graag de zorg in, en zoek naar een bedrijf die het bbl traject aanbiedt. Weinig te vinden op het moment die dat in mijn omgeving aanbieden.
Nu zit ik er aan te denken de studie zelf dan te betalen en een werk leer plek erbij te zoeken, maar ik heb geen idee hoe snel zulke plekken te vinden zijn waar ze je betalen voor je leerplek, ipv stage zonder vergoeding.
Morgen maar even rond bellen :(

Ik zit ook in de zorg en doe dan wel de opleiding voor mijn werk ( ik ben eerst begonnen met werken om kennis te maken en na 8 maanden begonnen met de opleiding). Maar ook hier kon ik geen BBL doen wat ik ook niet erg vond en heb gekozen voor een BOL-opleiding. Raad ik ook wel aan als je nog geen ervaring hebt in de zorg. Ik loop dan nu stage op de plek waar ik dus straks kom te werken. Ik krijg gewoon de stage vergoeding betaald dat doen ze eigenlijk vrijwel in de zorg op elke plek.

Soms moet je gewoon even investeren maar dat is het wel waard als je echt je droombaan hebt gevonden.

Momenteel is het door de corona erg moeilijk om een plek te vinden. Mijn klas werd al aangeraden als het kon om op je huidige stage te blijven en zo weinig mogelijk te wisselen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:57

friendly schreef:
Jolien87 schreef:
De huurbaas die net weer een enorme vuilniszak in onze container gooide, die al tot de nok toe gevuld was, waardoor hij niet meer dicht kan. Nu kan ik -en wellicht ook andere buren- mijn prullenbak niet legen en morgenavond gaat de container pas aan de straat.

Mag dit zomaar? Anders slot op maken of achter een slot zetten?

Nou, dat vraag ik me dus ook af.
Probleem is dat de huurbaas, tevens de eigenaar is van het vastgoedkantoor op de begane grond. Hier werkt hij zelf ook. En zijn legen hun prullenbakken ook in de container dus hij heeft dan alsnog toegang. Maar ik vind het ook vreemd dan hij zijn persoonlijke vuilnis vsn thuis in onze container gooit waardoor hij niet meer dicht kan.
En daar betalen wij afvalstoffenheffing voor. :n
Had de container nou halfvol gezeten dan was het wat anders geweest maar door dit soort geintjes kunnen wij onze prullenbakken niet legen.

Afbeelding

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:01

Mijn benen doen pijn

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:26

Boterbloem90 schreef:
Tova schreef:
Proeftoets van medisch rekenen.

Snap het niet. Andere methode geprobeerd, verschillende vragen gemaakt en daardoor een beetje vertrouwen gekregen.

Alleen maar poedersuiker vragen in de toets. Niet gehaald ;(

Nu nog een week om het onder de knie te krijgen...

Waar loop je in vast?

Verdunning verdunnen, oplossingen, hoeveel mg in een oogdruppel zit die je moet geven, hoeveel ml er in de infuuszak zit na een bepaalde tijd.

Hier ben ik vandaag tijdens de proeftoets mee de mist ingegaan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:36

Spanningshoofdpijn omdat ik morgen te horen krijg of ik ben aangenomen bij sollicitatie 1. En eind deze week begin volgende week of ik aangenomen ben op sollicitatie 2. Gaat een top weekend zijn :+

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:48

Tova schreef:
Boterbloem90 schreef:

Waar loop je in vast?

Verdunning verdunnen, oplossingen, hoeveel mg in een oogdruppel zit die je moet geven, hoeveel ml er in de infuuszak zit na een bepaalde tijd.

Hier ben ik vandaag tijdens de proeftoets mee de mist ingegaan.

Balen :(

Ik kan je de filmpjes van JufDanielle aanraden. En mocht je extra oefening willen heb ik nog wat documenten met oefensommen.

@ Lau, spannend!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:52

Tova schreef:
Proeftoets van medisch rekenen.

Snap het niet. Andere methode geprobeerd, verschillende vragen gemaakt en daardoor een beetje vertrouwen gekregen.

Alleen maar poedersuiker vragen in de toets. Niet gehaald ;(

Nu nog een week om het onder de knie te krijgen...

Mijn vriendin haalde altijd een 10 voor medisch rekenen en ik ben docent wiskunde (in opleiding) dus als je ooit van een van ons hulp kan gebruiken moet je maar een PB sturen!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:01

AnnexUdith schreef:
Tigress schreef:
Helaas weer niet door bij een sollicitatie :( ik wil graag de zorg in, en zoek naar een bedrijf die het bbl traject aanbiedt. Weinig te vinden op het moment die dat in mijn omgeving aanbieden.
Nu zit ik er aan te denken de studie zelf dan te betalen en een werk leer plek erbij te zoeken, maar ik heb geen idee hoe snel zulke plekken te vinden zijn waar ze je betalen voor je leerplek, ipv stage zonder vergoeding.

Ik zit ook in de zorg en doe dan wel de opleiding voor mijn werk ( ik ben eerst begonnen met werken om kennis te maken en na 8 maanden begonnen met de opleiding). Maar ook hier kon ik geen BBL doen wat ik ook niet erg vond en heb gekozen voor een BOL-opleiding. Raad ik ook wel aan als je nog geen ervaring hebt in de zorg. Ik loop dan nu stage op de plek waar ik dus straks kom te werken. Ik krijg gewoon de stage vergoeding betaald dat doen ze eigenlijk vrijwel in de zorg op elke plek.

Soms moet je gewoon even investeren maar dat is het wel waard als je echt je droombaan hebt gevonden.

Momenteel is het door de corona erg moeilijk om een plek te vinden. Mijn klas werd al aangeraden als het kon om op je huidige stage te blijven en zo weinig mogelijk te wisselen.

Wat was de reden voor jou om voor bol te gaan, en niet bbl? :)

Ik ga morgen sowieso een ronde bellen om informatie in te winnen, want het ziet er naar uit dat ik het zelf ga bekostigen. Daar hou ik nu vooral rekening mee.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:06

De hoop op een normale kat is zojuist gevlogen -O-
Mijn hond is ook al niet echt normaal -O- en mijn nieuwe kat/kitten die sinds zaterdag bij ons woont is dus ook niet echt ehhh normaal....

Ze is in de waterbak gaan liggen om te spelen. Waterbak was wel leeg maar niet droog.... Toen ik haar eruit haalde was de waterbak natuurlijk wel droog :Y)
Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:30

Weet je zeker dat je geen theedoek met pootjes hebt aangeschaft ipv een kitten?

Mijn katten zijn zó hyper en ik wil slapen... pffff had ik maar behang :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:35

Fireheart schreef:
Weet je zeker dat je geen theedoek met pootjes hebt aangeschaft ipv een kitten?

Mijn katten zijn zó hyper en ik wil slapen... pffff had ik maar behang :')

Ik ben mij niet helemaal zeker of het een theedoek of een kitten is

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:47

AnnexUdith schreef:
Tigress schreef:

Wat was de reden voor jou om voor bol te gaan, en niet bbl? :)

Ik ga morgen sowieso een ronde bellen om informatie in te winnen, want het ziet er naar uit dat ik het zelf ga bekostigen. Daar hou ik nu vooral rekening mee.[/quote]

Omdat ik compleet nieuw was in het werkveld. Ik had geen enkele ervaring met begeleiden of de doelgroep of kennis. Nu heb ik natuurlijk in die 8 maanden een behoorlijke voorsprong op kunnen bouwen. Mijn eerste keuze was dus omdat ik geen kennis had het voor mijn idee beter was om stage en leren te kiezen omdat je met BOL veel meer les en tijd krijgt. Werken en leren is vaak 1 dag school en de rest werken. Dus er is ook meer tijd voor theorie. Tevens kun je altijd nog kijken voor een eventuele studiefinanciering. Werken en leren lijkt wel alles maar het is ook loodzwaar en je moet echt wel goed tijd kunnen maken om ook aan je opdrachten te werken en te leren voor toetsen. Wel zit ik bij specifieke doelgroepen in wat wel een nadeel is als enige leerling die gehandicaptenzorg doet. Van het jaar 2018 dat iedereen begon ben ik dus ook de enige die PBGZ doet. Ik ga zelf vaak nog wel bij dingen op onderzoek uit die aansluiten op mijn werk en waar ik meer over wil weten.

tweede reden was dat ik hiervoor een niveau 3 opleiding had gedaan en half jaartje niveau 4 geprobeerd heb maar ik dat ontzettend moeilijk vond ( dit lag ook aan de school zelf ontzettend slechte school met docenten met weinig kennis). Ik had dus nu weer verwacht dat ik het moeilijk zou vinden omdat het ook een niveau 4 opleiding is. Maar eigenlijk valt dat nog wel mee.

Nu moet ik wel zeggen dat BOL ook qua stage uren en school uren hetzelfde is. Ik loop 16 uur in de week stage van maandag tot en met woensdag en soms in het weekend. Ik ga altijd op donderdag en vrijdag naar school van 9:00 tot 16:00. Nu is het natuurlijk helemaal anders en ben ik eigenlijk meer op stage dan op school omdat school nu ook online gaat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 00:04

Zo even een flinke ergernis van mij afschrijven hoor ik erger mij hier al weken aan maar wordt er best beetje erg geïrriteerd van als ik er over praat.

Goed mijn familie heeft een beetje moeite met het opvolgen van wat de regering vraagt; reis alleen als het noodzakelijk is.

Volgend weekend gaan mijn opa en oma een weekje naar Duitsland ze hadden een huisje gehuurd en wij ( ouders , zusje ik en tante) zouden dan volgend weekend komen. Eerst was dat gecanceld en nu mogen we alsnog komen. Vakantiepark zal wel denken hé laat maar komen die toeristen mooi even geld verdienen. Zouden we niet gaan was al het geld weg.

Ik heb dus een hele discussie gehad week geleden met mijn moeder dat ik absoluut niet mee wou en dat ik het echt dom van ze vindt dat ze gaan. Mijn moeder reageert hier ook vrij hysterisch op door gelijk even te benoemen dat het niet uitmaakt of je nou daar ziek kan worden of hier. Ik heb heel duidelijk gezegd wat ik steeds moet herhalen dat ik stage loop met mensen die letterlijk dat virus nog geen dag overleven. En ik maar aanpassen omdat mijn vader ook nog hartpatiënt is en mij andere oma kankerpatiënt is om niemand ziek te maken.
En dan heb ik zelf nog zware angst voor ziekten.

Genoeg redenen om gewoon niet te gaan voor mijzelf. Krijg ook gewoon teleurgesteld reacties denk dan van hallo we zitten in een crisis waar zijn we mee bezig en gaan mensen dood ik ga dan niet een weekend leuk zitten doen. Ook tegenover mijn collega's schaam ik mij gewoon dat mijn ouders het risico zo opzoeken en hun zich zo goed aan de regels houden en dan komt een stagiair met eigenwijze ouders het even verpesten.

En dan hebben mijn opa en oma ook nog bedacht om uit eten te gaan. Gelukkig was mijn moeder nog wel zo slim om dat te weigeren en niet te willen doen

Ik ben dus eigenlijk gewoon ontzettend boos en beetje teleurgesteld in ze dat ze deze keuze ook maken om te doen had iedereen wel wat verstandiger verwacht. Zelf kan ik nu tegenwoordig vrij makkelijk schakelen oké dit is het en hier moeten we het mee doen. Kost 3 weken en ik heb het geaccepteerd en maak er het beste van. Denk dat ze het gewoon niet volhouden. Mij kun je de rest van het jaar prima in deze situatie laten ik maak er gewoon het beste van

Nou ja wil ook geen gezeur als er boetes komen te vallen. Sterker nog misschien is dat gewoon een simpele oplossing

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 00:25

hagelslag schreef:
De hoop op een normale kat is zojuist gevlogen -O-
Mijn hond is ook al niet echt normaal -O- en mijn nieuwe kat/kitten die sinds zaterdag bij ons woont is dus ook niet echt ehhh normaal....

Ze is in de waterbak gaan liggen om te spelen. Waterbak was wel leeg maar niet droog.... Toen ik haar eruit haalde was de waterbak natuurlijk wel droog :Y)
[ [url=m/FYq7bJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O- _O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 01:36

Ik heb een 32 - 40 uur contract. Er werd mij verteld dat ik standaard 32 zou werken en eens in de zoveel tijd een keertje 40. Lol nope, altijd 40 op 1 a 2 rustige maanden na.
Omzetten na 24 - 32, en dus standaard 32 uur werken is ook niet chill want dan raak ik m'n ploegentoeslag kwijt en verdien ik dus (buiten het aantal uur) nog eens 120 euro minder in de maand..

Oh en dat het zo paasei onduidelijk is hoeveel ik nu daadwerkelijk per uur verdien omdat alles zo slecht geregeld is op het online platform..

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 05:06

De grenzen die NOG niet open zijn....

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:59

Aan mijn ex die weer de kinderen (of dit keer kind, want de andere is al opgehaald voor school) te laat terug brengt. Ze zijn gewoon nog nooit op tijd terug geweest. De ene keer maar 10 minuutjes (en daar zou ik niet eens over klagen) maar het is meestal een half uur. (En zelfs een uur is een keer voorgekomen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:06

Dat ik werkelijk waar niets meer snap. De zoektocht naar geschiedenis over m'n paard gaat van het ene eind naar de andere. En ik snap het niet meer. 1 voordeel als wat nu naar bovenkomt echt klopt, is ie wel echt 6. En kan ie wel echt op l niveau lopen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:15

casperzazoe schreef:
Ik heb een 32 - 40 uur contract. Er werd mij verteld dat ik standaard 32 zou werken en eens in de zoveel tijd een keertje 40. Lol nope, altijd 40 op 1 a 2 rustige maanden na.
Omzetten na 24 - 32, en dus standaard 32 uur werken is ook niet chill want dan raak ik m'n ploegentoeslag kwijt en verdien ik dus (buiten het aantal uur) nog eens 120 euro minder in de maand..

Oh en dat het zo paasei onduidelijk is hoeveel ik nu daadwerkelijk per uur verdien omdat alles zo slecht geregeld is op het online platform..

Als je meer dan 13 weken boven je contracturen werkt, id je weekgever verplicht om dat standaard op contract te zetten!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:24

iirrssjjee schreef:
casperzazoe schreef:

Als je meer dan 13 weken boven je contracturen werkt, id je weekgever verplicht om dat standaard op contract te zetten!

Ligt er aan... ik heb een payroll contract en dat ligt anders. Had ook geen recht op NOW bijvoorbeeld.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:35

Geld dat nog niet gestort is en ik dan eigenlijk contact moet opnemen met diegene en daar zie ik echt tegenop... als het er morgen nog niet is ga ik wel bellen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:53

Dat mensen denken dat ik graag tiktoks bekijk. Als ik die wil zien dan ga ik wel tiktok gebruiken. Hoef ze niet op whatsapp/insta/fb te zien thanks. Snap 9/10 keer niet wat er lollig is aan mensen die playbacken alsof ze iets zeggen.

VOORAL NIET als het de stem van meneer Meiland is. :r

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:05

MarlindeRooz schreef:
Dat mensen denken dat ik graag tiktoks bekijk. Als ik die wil zien dan ga ik wel tiktok gebruiken. Hoef ze niet op whatsapp/insta/fb te zien thanks. Snap 9/10 keer niet wat er lollig is aan mensen die playbacken alsof ze iets zeggen.

Ik vindt TikTok echt het meest narcistische social media platform so far. Kijk mij leuk zijn. Gadver.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:08

__Sannne schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik vindt TikTok echt het meest narcistische social media platform so far. Kijk mij leuk zijn. Gadver.

Nou dit! Ik snap er echt de lol niet van... en dan al die domme dansjes. Doe mij maar leuke foto’s op Instagram ofz. Daar zijn mensen vaak nog wel echt mens en niet alleen maar leuk.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:13

Ik vind tiktok dus echt hilarisch, maar dan wel de sketches die mensen zelf maken, dus gewoon soort van vines. Die dansjes enzo hoeven van mij ook allemaal niet, maar dat vond ik op de vorige app ook al vreselijk haha.

Ergernis van de dag: hele drukke volle dag, maar kan mezelf geen schop onder m’n kont geven om te gaan fietsen.