Tigress schreef:Helaas weer niet door bij een sollicitatieik wil graag de zorg in, en zoek naar een bedrijf die het bbl traject aanbiedt. Weinig te vinden op het moment die dat in mijn omgeving aanbieden.
Nu zit ik er aan te denken de studie zelf dan te betalen en een werk leer plek erbij te zoeken, maar ik heb geen idee hoe snel zulke plekken te vinden zijn waar ze je betalen voor je leerplek, ipv stage zonder vergoeding.
Morgen maar even rond bellen
Ik zit ook in de zorg en doe dan wel de opleiding voor mijn werk ( ik ben eerst begonnen met werken om kennis te maken en na 8 maanden begonnen met de opleiding). Maar ook hier kon ik geen BBL doen wat ik ook niet erg vond en heb gekozen voor een BOL-opleiding. Raad ik ook wel aan als je nog geen ervaring hebt in de zorg. Ik loop dan nu stage op de plek waar ik dus straks kom te werken. Ik krijg gewoon de stage vergoeding betaald dat doen ze eigenlijk vrijwel in de zorg op elke plek.
Soms moet je gewoon even investeren maar dat is het wel waard als je echt je droombaan hebt gevonden.
Momenteel is het door de corona erg moeilijk om een plek te vinden. Mijn klas werd al aangeraden als het kon om op je huidige stage te blijven en zo weinig mogelijk te wisselen.