Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:07

Wingspan, clever, saboteur het duel en die fly zijn erg leuk.

Anomien

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:09

Nou top! Ik ga alles bekijken!
Dankjewel iedereen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:14

Je kon op een gegeven moment op Boardgamegeek.com in De Grote Lijst ook filteren / selecteren op aantal spelers, maar ik zie nu niet meer hoe dat zou moeten... Desalniettemin heb je wellicht wat aan die site :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:25

Knert schreef:
Ik geloof niet dat dat het antwoord op haar vraag is.

Ze wil graag uitsluiten als het soort van mensen eigen schuld is. Zoals alcoholisme, roken, slecht zorgen voor een ziekte waardoor je organen slecht werken etc.

Dus niet of ze haar longen niet wil doneren. Dat staat er niet namelijk.

Fijne belerende post :j +:)+ .
Ik heb ook geworsteld met de vraag die Britta stelt. En zoals al aangegeven: dat kan niet. Het leek mij niet noodzakelijk dat nog eens te herhalen.
Mijn post is dus daarop aanvullend bedoeld. De optie om organen uit te sluiten van donatie is een mogelijkheid die lang niet bij iedereen bekend is.
En ja, het logische gevolg daarvan is dat als je dat doet dat orgaan ook niet beschikbaar is voor een ander die je het misschien wel gunt. Dat is een keuze/afweging die ieder voor zich moet maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:51

Knert schreef:
Nou top! Ik ga alles bekijken!
Dankjewel iedereen.

Er zijn ook spellen waarbij je met twee (of meer) personen samen speelt tegen het spel zelf. Bijvoorbeeld “Het verboden eiland”, “de verzonken stad” en (lekker passend nu :’) ) Pandemie

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:14

Knert schreef:
Nou wij hebben gister Catan basis gedaan met 2. Ik weet nu waarom het echt vanaf 3 is.

Kan wel tegen mijn verlies maar ik kwam niet verder dan 1 straat en een dorp.

De ander gooide te vaak 7 en had door de scala aan Kaarten ook steeds een ridder. Ik kwam dus bijna niet verder dan de start positie.

Toen werd ik wel beetje chagi. Kan wel tegen mijn verlies, maar laat het dan ook een strijd zijn en dan niet op zo’n manier.

Dit weekend toch maar de vrijgezelle buurman uitnodigen voor een spel Catan.

Je zou ook het kaartspel van Catan kunnen doen! Dat is wel voor 2 personen! Een heel ander soort spel, maar wel heel leuk; Guilliotine

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:35

Escape room spellen vind ik heel leuk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:41

Moet jij je haar wassen voor je naar de kapper gaat?

Ik was het normaal elke 5 dagen gok ik. Heb het nu vrijdag gewassen maar ik krijg jeuk bij te vaak wassen. En ik moet vanmiddag naar de kapper. :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:45

MarlindeRooz schreef:
Moet jij je haar wassen voor je naar de kapper gaat?

Ik was het normaal elke 5 dagen gok ik. Heb het nu vrijdag gewassen maar ik krijg jeuk bij te vaak wassen. En ik moet vanmiddag naar de kapper. :+

Nou liever niet op de dag zelf vaak. Aangezien het haar dan vaak glad is en anders valt :+ . De mijne heeft liever 2 dagen van te voren, of niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:47

Ja ik twijfel, ga naar een speciale krullenkapper. Mijn haar is sowieso erg glad en fijn. :+

Maar heb wel wat witte schilfer dingen die ik normaal niet heb. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:48

Meestal wassen ze het zelf. Ik zou er niets aan doen. :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:49

Mkango schreef:
Meestal wassen ze het zelf. Ik zou er niets aan doen. :)

Mijn kapster knipt droog, dus wast het zelf niet :'). Maar inddd niks doen :Y)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:56

ik laat het nooit wassen bij de kapper, ik kom met nat haar binnen, dat willen ze graag.
Krullenkapper ben ik ook geweest (een aantal zelfs) en die willen het graag droog zien en wassen het dan zelf voor ze aan de gang gaan met hun kromme schaartjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:59

Mijn kapper wil nu juist wel dat het van te voren gewassen wordt omdat ze minder klanten kwijt kunnen door Corona, en als iedereen thuis wast kunnen ze dus meer mensen knippen. Normaal wassen ze het in de kapsalon voor het knippen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:00

Ik ben benieuwd. Heb echt een kapperstrauma nadat de vorige me zo hard met de wasbak op de nek sloeg dat ik drie dry needling behandelingen nodig had voor ik weer opzij kon kijken. :+

Heb er nog een jaar last van gehad. :=

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:28

Roodvos schreef:
Knert schreef:
Ik geloof niet dat dat het antwoord op haar vraag is.

Ze wil graag uitsluiten als het soort van mensen eigen schuld is. Zoals alcoholisme, roken, slecht zorgen voor een ziekte waardoor je organen slecht werken etc.

Dus niet of ze haar longen niet wil doneren. Dat staat er niet namelijk.

Fijne belerende post :j +:)+ .
Ik heb ook geworsteld met de vraag die Britta stelt. En zoals al aangegeven: dat kan niet. Het leek mij niet noodzakelijk dat nog eens te herhalen.
Mijn post is dus daarop aanvullend bedoeld. De optie om organen uit te sluiten van donatie is een mogelijkheid die lang niet bij iedereen bekend is.
En ja, het logische gevolg daarvan is dat als je dat doet dat orgaan ook niet beschikbaar is voor een ander die je het misschien wel gunt. Dat is een keuze/afweging die ieder voor zich moet maken.

Eeuhm ik weet niet of we elkaar begrijpen of juist alweer niet.

Maar ik wilde niet belerend naar je overkomen.
Sorry als dat zo overkwam

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:36

Wat ik me toch afvroeg nadat m'n bijrijdster de strijklappen 'verkeerd' omhad gedaan.

Waarom moeten de strijklappen naar achteren wijzen? De peesbeschermers wijzen naar voren terwijl het been achter het zelfde is gebouwd (bedoel de kogel) als voor. En waarom als je van die kogelbeschermers hebt wijzen ze wel dezelfde kant op als voor? Wat is daar de logica van?

Afbeelding
Met kogelbeschermers

Afbeelding
Met strijklappen (die dus de andere kant op wijzen)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:40

Volgens mij heb ik ze dan mijn hele leven verkeerd om omgedaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:52

Met die kogelbeschermers kun je weinig anders en ik denk dat het met strijklappen te maken heeft met stabiliteit en bevestiging. Zolang er enigszins een bolling in zit voor de kogel, maakt het ook eigenlijk niet zo heel veel uit. Je hebt ook strijklappen die symmetrisch zijn, net als pijpkousen. En er zijn inderdaad ook mensen die ze verkeerd om omdoen. :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:57

Omdat je eigenlijk echt de zijkant/achterkant van de kogel wilt beschermen. Bij de kogelbeschermers 'omarm' je al het hele gebied wat je wilt beschermen. De strijklap beschermt de zijkant en dus dat stukje achterkant door naar achteren te wijzen. Nu zal het puur in de praktijk inderdaad niet heel veel uitmaken, maar als je ze andersom doet, wijst het beschermend stukje iets meer naar voren naar een gebied dat meestal niet geraakt wordt tijdens het strijken. Maar zoals ik al zei zal het in de praktijk niet heel veel verschil maken. Je hebt ook van die strijklappen die meer een peervorm zijn, daar wijst niks naar voor of achter maar heb je enkel de richting van de klittenband die zegt of het links of rechts is: https://www.ruitershopciba.be/hkm-premi ... -7334.html

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 22:13

Wat is een geinverteerde vaccinatie?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 23:11

fjordjes schreef:
Ja mijn bank is heel laag, ik moet die echt aan de kant schuiven om erbij te kunnen.

Hier ook. Maar pak 'm wel regelmatig mee.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:30

iirrssjjee schreef:
Knert schreef:
Nou wij hebben gister Catan basis gedaan met 2. Ik weet nu waarom het echt vanaf 3 is.

Kan wel tegen mijn verlies maar ik kwam niet verder dan 1 straat en een dorp.

De ander gooide te vaak 7 en had door de scala aan Kaarten ook steeds een ridder. Ik kwam dus bijna niet verder dan de start positie.

Toen werd ik wel beetje chagi. Kan wel tegen mijn verlies, maar laat het dan ook een strijd zijn en dan niet op zo’n manier.

Dit weekend toch maar de vrijgezelle buurman uitnodigen voor een spel Catan.

Je zou ook het kaartspel van Catan kunnen doen! Dat is wel voor 2 personen! Een heel ander soort spel, maar wel heel leuk; Guilliotine

Die hebben we al! Idd leuke aanwinst!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:21

Zijn er ook talen waar het werkwoord "zijn" regelmatig vervoegd wordt?

Voor zover ik weet is het in elk geval in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans een onregelmatig werkwoord.

En zijn er meer van dat soort werkwoorden die in heel veel talen onregelmatig zijn?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:34